tr-TS.09 » 2008 Aylık Gündem

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Ağu Çrş, 2008 15:21

Katlar inşaa edilmedi demek istedim. Otogar hattının tünel ağzının TAVAN NOKTASI; Başakşehir tünelinin TABAN NOKTASI'na denk geliyor. Ama şantiye olduğu için arada yapı, duvar, kat vs. yok. Yanyanalar. Aralarında 5 m ara ya var ya yok.

İlk gördüğümde HAZİRAN SONUNDA Başakşehir tünel giriş ağzı yoktu.
Resim

1 ay sonra Başakşehir için ağız yapıldığını gördüm
Resim
Tünel ağızları aynı duvardalar. TBM'İN UÇ KISMI HAZİRAN SONUNDA BU KONUMDA İDİ.
Resim
1 HAFTA KADAR ÖNCE BU KONUMA GETİRİLDİĞİNİ GÖRDÜM.
Resim
Hemen yana kaydırıp Başakşehir tünelini kazmaya başlayacağı izlenimini elde ettim.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Ağu Çrş, 2008 16:39

Tamam cizimlerin cok guzel olmus, iste bende tam bunu soruyorum o üstte cizdiginin Basaksehir tüneli oldugundan %100 eminmisin yani bu orada yazili bir seymi sadece senin tahminin mi? Eger öyle ise agzi ters cevrilmis TBM nasil üste cikarilacak? Bu biraz bu isin insaat teknigini zorlayan bir sey degilmi? TBM yi vincler ile yukari kaldirip altina zemin mi insaa edecekler, bastan beri karsi cikmamin sebebi bu iste bence bu laz müteahhitlik dedigim olaydir :) Bana sadece bu sebeple biraz hata var gibi geliyor.

Eger dedigin gibi tünellerin agiz yükseklikleri farkli ise iki ayri hat olabilir, amaaa TBM nin ucu cevrildi diyorsun ama nasil yukarida agzi kazacak? Sakin o TBM Bagcilar yönüne dogru Otogar hattini kazacak olmasin??? :)

Bence olay su Mehmet gördügün TBM Otogar hattinin diger yönünü geri kazacak o TBM tünele girince üst katin zemini insaa edilecek ve bu sürede de Basaksehir TBM si o üstteki agizdan cikis yapacak, cünkü Marmaray gezisinde gördügümüz üzere sadece giris degil cikis agizlarida bir duvarda ise onceden aciliyor ;) ne dersin sence daha mantikli degil mi?

Not: Bana kalirsa her ikiside Otogar hattinin tüneli bile olabilir herseyi beklerim :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Ağu Prş, 2008 08:37

Esat yazdı:Tamam cizimlerin cok guzel olmus, iste bende tam bunu soruyorum o üstte cizdiginin Basaksehir tüneli oldugundan %100 eminmisin yani bu orada yazili bir seymi sadece senin tahminin mi?
Evet abi % 100 eminim. Şimdi anladım senin merakını. Abi toplam 4 adet tünel giriş ağzı var. 2'si Otogar'dan geldi ve 2 TBM'de kazdı. Bitirdi. Yani Otogar-Kirazlı hattı 2 tünelide % 100 kazılmış duruma.
Esat yazdı: Eger öyle ise agzi ters cevrilmis TBM nasil üste cikarilacak? Bu biraz bu isin insaat teknigini zorlayan bir sey degilmi? TBM yi vincler ile yukari kaldirip altina zemin mi insaa edecekler,
Arada büyük bir fark yok. TBM'in sadece uçları kalmış arka taraf çıkarılmış gibiydi. Taşımak o kadar zor değil sanırım.

AMA BU ŞEKİL HERŞEYİ ÖZETLER. Toplam 4 tünel giriş ağzı var. İlk çizimlerde 2 çizmiştim. Özet olsun diye o yüzden karıştırmışsın

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Prş, 2008 15:34

Tamam son resim benim icin daha aciklayici oldu, güzel bu sekilde dedigin gibi belki de TBM yi aksi istikamete diger hat icin bir sekilde yukari alarak kullanabilirler, bakalim bekleyelim görelim calismalar icin tesekkürler Mehmet

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Ağu Cum, 2008 09:12

Ağustos sonu gibi bir keşif daha yapmayı planlıyorum. O zaman net olarak anlarız.

Birazda TBM'lerle ilgili şüphelerim var. TBM benim bildiğim 5-10 m uzunluğunda bir şey. Önde delici aksam arkada da ittireçler falan olan kuyruk kısım var.

Geçen gördüğümde bu kuyruk kısmı yoktu. Vardı da ben göremedim. Bakıma alınış ta olabilir. Kolay değil 30 aydır toprağın altında adam :)

Şantiyede sadece ön kısım vardı. Demonte edilmesinden korkuyorum. Kalkıp Kartal'a götürülecek diye bir söylenti duymuştum. Zayıf bir ihtimal de olsa olasılık olasılıktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ağu Cum, 2008 16:06

Benim bildigim kadari ile TBM lerin uzunlugu 20-30 metre arasinda degisiyor tabii bastaki delici uc ve bagli oldugu doner kisim 5 metre olabilir, ama dedigim gibi toplam uzunluk cok daha fazla

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Ağu Cum, 2008 16:22

İşte o uzunca kuyruk yoktu. Dımdızlak kalmış gibi idi TBM. Sadece baş kısmı vardı. Gerisi yktu. Anlayamadım. Acaba açılır-kapanır bir şey mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ağu Cum, 2008 19:03

Yok yahu acilir kapanir degil bildigin metal konstruksiyon, belki dedigin gibi bir islem icin sökmüslerdir, muhtemelen o uzunlukta bir konstruksiyon vinc ile döndürülmek icin imal edilmemistir, ayrica insaat kesitide döndürülmeye imkan vermedigi icin sökülerek delici kismin cevrilmesinden sonra yeniden kurulacaktir ya da ikinci ihtimal senin dedigin gibi Kartal a gidecegi icin sökülüyordur, acaba insaat firmasindan bilgi edinme istesek cevap verirlermi?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Ağu Pzt, 2008 11:11

Tüm bunları anlamak için Kirazlı'ya bir bakış atmam gerek. Bir müsait zaman lazım. Olayı çözerim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Metro klasikleri

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Ağu Sal, 2008 15:00

http://www.yapi.com.tr/Haberler/ulasimd ... 63199.html

2012'ye kadar 22.6 milyar YTL harcayarak İstanbul'un ulaşım alt yapısını dünya standartlarının üzerine çıkarmayı hedefleyen Büyükşehir Belediyesi, 2008-2010 yatırım ve uygulama programıyla raylı sistem çalışmalarına ağırlık verdi. Çalışmaları dış kredi desteğiyle hızlandırmayı hedefleyen İBB, 2012'ye kadar İstanbul'daki raylı sistemi büyük ölçüde geliştirecek.

Kentin trafik sorununu çözmeyi amaçlayan 2008-2010 yatırım ve uygulama programı kapsamında, ulaşım için belirlenen 2 milyar 724 bin 648 YTL'lik kaynaktan 934 milyonun yeni yatırımlara aktarılması öngörüldü. Geri kalansa devam eden yatırımlara ayrıldı. Bu çerçevede İBB, en yüksek paylardan birini 773 bin YTL'yle raylı sisteme verdi.

Buna göre Üsküdar-Dudullu hattı inşaatı ve elektro mekanik işleri 2011'de sona erecek. @@@@@başlamayan iş nasıl biter@@@@@@

Kağıthane, Sarıyer ve Şişli'yi kapsayan İstanbul metrosu 3. aşama çalışmaları 2010'da tamamlanacak. Kadıköy'le Kartal hattına döşenecek 2. kısım raylı sistem 2012'de tam randımanlı olarak hizmete girecek. Taksim-Yenikapı, Bakırköy-Beylikdüzü, Bakırköy-Bağcılar, Kabataş- Mahmutbey ve Yenikapı-Bakırköy hatlarında devam eden çalışmalar ise 2012'ye kadar son bulacak. İstanbulluların çok beklediği Haliç çevresi tramvay inşaatı ve elektromekanik işleri ise 2011'de bitirilecek.

http://www.sabah.com.tr/haber,659AEF77E ... 30F4C.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ağu Sal, 2008 17:46

Bir sarki vardi Hayaller kurardik biz yillar önce hic yoktu hesapta ayrilik bizce :) yahu birak temel atmayi ihalesini yapmadiklari hatlari nasil 2012 de bitirecekler, yarim olsun bizim olsun mu olacak Maslak gibi yoksa secim de oyu alayimda sonra gecikse de nasil olsa yeni secime kadar biter mi?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Çrş, 2008 12:01

Bizim "bitecek" kelimesinden anladığımız ile belediyenin anladığı farklı sanırım. Bir çözemedik ib'nin jargonu nu?

Ama linkte belirtilen Haliç Tramvayını 2 senede bitirebilirler başlasalar.

Kilitli

“Projeler, İhaleler, İnşaatlar Genel Konular” sayfasına dön