tr-TS.09 » 2010 Aylık Gündem

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 May Pzt, 2008 10:26

Teşekkürler, evet ilginç bir doküman.
Ama bir lrt, bir hafif mnetro, bir metro diyor, o biraz kafa karıştırıcı. Kadıköy'den metro da, Üsküdar'dan metro değil ... bilmem, mantıklı mı. İnşaallah peron uzunluklarını baştan yeterli tasarlar.
Banliyö sistemleri biraz az gibi.
Bakalım, neler olacak, hele etüd ise (Osmanlıcasını zor söktük ya "etüd"ün :-) )

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 May Pzt, 2008 10:52

Ispartakule ağırlıklı etüdlerde Marmarayın buraya uzayacağı izlenimi elde ediyorum. Daha önce de söylenmişti bir yerde.

Marmaray ve banliyö işletmeleri:

1-Halkalı-Gebze
2-Ispartakule-Halkalı-Gebze
3-Olimpiyatköy-Halkalı-Gebze


Yada hepsi Gebze'ye gitmez de bir uerler de durur. PROTA şirketi ile ilgili verdiğim linkte dizi sıraları verilmişti. Oradan bir şeyler çakıyor kafamda.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 May Pzt, 2008 13:50

Halkalı'dan sonra bir dağılma varsa iyi güzel, bence doğuda da olmalı, Gebze'ye tek hattın mânâsı ne ki. Eskiden Fenerbahçe vardı. Dediğim gibi, Şile, Samandıra, Kartal (iç taraflar), bütün buraları da var.

Söğütlüçeşme çok önemli bir nokta. Ama hiç "Söğütlüçeşme - Bilmemnire" diye bir otobüs hattı gördünüz mü? Yoo ...

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 May Pzt, 2008 14:26

Doğusu için tahminim; bölgesel trenin yaygınlaştırılması gibi bir şey olabilir.

*** Söğütlüçeşme-İzmit
*** Söğütlüçeşme-Adapazarı

Ya da Söğütlüçeşmeden başlamazda bütün olarak HALKALI'dan başlar.
HALKALI-ADAPAZARI kulağa çok hoş geliyor. Bence olacak

Veya doğu-batı karışımı ÇERKEZKÖY-GEBZE neden olmasın????

Not alın kenara olacak göreceksiniz....

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 May Pzt, 2008 18:38

Öyle koca hat tasarımları nasıl olsun da, gereken dar aralarla o Marmaray iğne gözünden geçecek? Hiç mantıklı değil. Yük trenlerini hiç saymayalım da ...

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 May Sal, 2008 12:58

alabay yazdı:Öyle koca hat tasarımları nasıl olsun da, gereken dar aralarla o Marmaray iğne gözünden geçecek? Hiç mantıklı değil. Yük trenlerini hiç saymayalım da ...B. Alabay
Çerkezköy-Gebze hatta Çerkezköy-Adapazarı konusunda bana ve kaynaklarıma güvenebilirsin. Ama sık sefer olmaz. Saatte bir yada 2 saatte 1 gibi düşünebilirsiniz. Yani BÖLGESEL TREN KONSEPTİNDE....Edirne-
Adapazar'da bir seçenek.Dediğim gibi demiryolları gelişecek ve taşımacılıktaki oranı artacak.EDİRNE-ANKARA HIZLI TREN BİLE OLCAK.

Hatta EDİRNE-KARS-BAKÜ bile...

"TRANSAVRASYA"

Bilmem anlatabildim mi?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 May Sal, 2008 19:25

Uçtun yine maşaallah, Londra-Bağdat, he?
Olsa da, o zaman Berlin'in Charlottenburg istasyonu gibi olur, yani banliyö ve tren geçer, ama banliyö hatları her yerde durar, tren bir, iki, üç yerde.

Ama ... Charlottenburg istasyonunun kaç rayı ve peronu var? Dört peron ve ona göre de ray. Ama bir kısmı transiut artık, ona göre, sanırım, sadece üç peronu kullanıyorlardır şu an. Gençliğimde üç perondu, yani altı ray.

Öyle kolay kolay tüm trenler bir koridordan geçemez.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 May Çrş, 2008 12:09

alabay yazdı:Uçtun yine maşaallah, Londra-Bağdat, he?

Öyle kolay kolay tüm trenler bir koridordan geçemez.

B. Alabay
İşletme açısından tabi ki uzun hatlar olmazda. Edirne-Ankara olacak bence. Ankara-Kars'ta olacağından Ankara-Kars-Bakü NEDEN OLMASIN?

Konsept: LONDRA-ORTA ASYA'dır doğru.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Kas Pzt, 2009 15:06

http://mkaslan.blogcu.com/metro-2010-ya ... ri/6468656

2010'a girerken mecut durumun haritasını aşağıda görebilirsiniz.

Test çalışması devam eden hattmız; Sanayi Mah-Seyrantepe

Tünelleri biten, ince işleri devam eden hatlarımız; Otogar-Kirazlı, Kirazlı-Başakşehir, İkitelli-Olimpiyatköy ve AOS-Hacıosman

Tünel çalışmaları devam eden 2 hattımız; Kadıköy-Kartal ve Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşme (Marmaray)

2010'da inşaatına başlanması muhtemel hattımız; Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Ara Sal, 2009 09:17

Tünel çalışmaları tamamlanıp, ince işleri devam eden hatların haritada gösterimi.
Resim
Elektrifikasyon, ray döşeme, elektromekanik işler, enerji hattının çekilmesi, istasyon ince işleri, havalandırma, peron, turnike, yürüyen merdiven vs. işeri devam ediyor. Yani asıl büyük iş bitti işin kolay yanları kaldı. 2010 yılı içinde test sürüşlerine başlaması ihtimal dahilinde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Ara Sal, 2009 12:50

2010'DA 35 KM METRO TÜNELİ TAMAMLANABİLİR.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Oca Cum, 2010 13:59

BU AYKİ GÜNDEM:

1-Marmaray'da tüp ile kara tüneli buluşması gerçekleşecek.

2-2. TBM Üsküdar İstasyonu'ndan tüpe doğru kazmaya başlayacak (geçen ay olacaktı devretti :))

3-Haliç Metro Geçişi Köprüsünün son parçaları da gelecek.

4-Seyrantepe hattı açılabilir.

5-Başakşehir vagonalrının son patiside gelmiş olur.

6-Kadıköy-Karal metrosundan 45.000 m tünel rakamına ulaşılır.

7-Unkapanı-Yenikapı metro tünelinde son 15 m'ye girilebilir.

Cevapla

“Projeler, İhaleler, İnşaatlar Genel Konular” sayfasına dön