5. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Re: ist-RS.38 » Her Yere Metro, Her Yerde Metro

Gönderilme zamanı: 07 Kas Çrş, 2018 15:58
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Altı ay deneme yapılır ve bakılır ki yeterince ilgi yok, yeniden saat 12'ye çekilir metro saati..
Bu olmaz, böyle bir hakkı verip ne gerekçeyle olursa olsun geri çektiğinizde başınıza iş alırsınız, hiçbir belediyeci bu topa girmez, burası Türkiye Norveç değil :) ben toplu ulaşım hizmeti verdiğiniz anda kendi talebini doğuracağını bilen birisi olarak hizmeti verirseniz kullanan olacaktır diyorum, evet olacaktır ama geçmişte yapılan 24 saatlik işletmeler zaten kullanılmadığını gösteriyor, yani bunu test etmeye gerek yok zaten yeterince test edildi, bunu aman işletme geceleri de kar etmesin, trenler 20 dk. da bir kalksın olarak düşünüyorsanız, bu zaten en büyük yanılgı hiç tartışmayalım derim.

Re: ist-RS.38 » Her Yere Metro, Her Yerde Metro

Gönderilme zamanı: 07 Kas Çrş, 2018 16:41
gönderen Engin Y
Esat yazdı:geçmişte yapılan 24 saatlik işletmeler zaten kullanılmadığını gösteriyor, yani bunu test etmeye gerek yok zaten yeterince test edildi, bunu aman işletme geceleri de kar etmesin, trenler 20 dk. da bir kalksın olarak düşünüyorsanız, bu zaten en büyük yanılgı hiç tartışmayalım derim.
Yok abi, sabaha kadar sefere ben de karşıyım, gece 2'den sonra ortalığı kusmuk ve sidik kokusu sarar..

Önceki sayfada da dediğim gibi gece 1'e kadar olsun seferler ve şu saatler gayet yeterli olur: 00:00, 00:10, 00:20, 00:30, 00:45 ve son kalkışlar 01:00..

Saat 00:45'te Bostancı'dan kalkan M8'e 00:51'de Kozyatağı'nda binmeyi hedefleyen bir yolcu; en geç 00:30'da Ayrılık Çeşmesi'nde M4'e, 00:10'da Yenikapı'da Marmaray'a ve 23:50'de Taksim'de M2'ye binmeli; demek ki Beyoğlu'ndaki yemek masasından en geç 23:30'da kalkmalı..

Yemek masasını geçtim, sinemaların 21:15 veya 21:30 seansları, 23:30'dan önce bitmiyor..
Kadıköy'deki Süreyya Operası'ndan 23:15'ten önce çıkılmıyor, raylı sistemlerle 4. Levent'e geri gelip arabamla eve (Küçükköy) devam etmek istediğimde M2'nin Yenikapı'dan 00:00'da kalkan son seferini yakalamam çok zor..
Kaldı ki eğer M7'nin tamamlandığını Allah kısmet eder de görürsek, Kadıköy'den eve kadar raylı sistemlerle gelebileceğim.. (Londra'da yaşıyoruz sanki! :P)

Eğlenceden daha geç kalkacak olanlar, daha önce de yazıldığı gibi arabalarına ya da taksiye binebilirler..
Ancak 23:30'da Beyoğlu'nda veya Kadıköy’de yemek masasından kalkan veya sinemadan/operadan çıkan bir yolcunun gece 12'ye kadar bir, eğer koşarak yetişirse de en fazla iki raylı sistem seferine binme şansı var..
İstanbul'da ise mesafeler uzun, aktarma sayısı çok, yolcunun aktarmalar için zamana ihtiyacı var..

Not: Sadece tatil günlerinden önceki geceler için 1'i savunuyorum; iş günleri öncesinde yine 12 olsun, eğer bu "fazla mesai" bakım, onarım ve temizlik açısından sıkıntı çıkarıyorsa..

Re: ist-RS.38 » Her Yere Metro, Her Yerde Metro

Gönderilme zamanı: 08 Kas Prş, 2018 06:37
gönderen Kamil16
Sadece Haftada üç gün, Cuma, Cumartesi, Pazar gece Metro 01.00'e kadar devam etsin dedik. Bir çuval yazılar yazıldı. 8) 8)
Bunun yemek sonrası, kahvesi var, falı var, var da var.. Bırak hepsini koştur koştur metroya..(*) 8) 8)
Bin dereden su geldi ama İstanbulda Metro'yu gece 01.00'e kadar açtıramadık. Ama İzmir'de Eylül ayında gece 01.00'e kadar çalışıyordu, gördüm. Belki de Fuar diye bilemiyorum. Neyse galiba sitedeki insanları uyandırdık.. 8) 8)

(*) 15 Eylül'de Harbiye Açık Hava'da konsere gitmiştik. Konser 23.30'da bitti. Osmanbey Metro İstasyonuna kadar eşim ile koşmaya yakın bir tempo'da gittiğimizi biliyorum..

Re: ist-RS.38 » Her Yere Metro, Her Yerde Metro

Gönderilme zamanı: 08 Kas Prş, 2018 12:53
gönderen Özgür Türkler
2005 te Londra ya gittiğimizde Northern Line gece 1 e kadar çalışırken SOHO bar bölgesindeki metroda akşam 22:30 da son tren kalkıyordu. Neye göre planlıyorlar bilmiyorum ama iş merkezi olan bölgede gece 1 e kadar çalışmaya gerek yok, 22 civarı yeterli ama eğlence mekanlarına yakın olanlarda gece 1 e kadar olması mantıklı ama sonrasında eve kadar aktarma yapılacak yoğun yerleşim yerlerine giden metroların da bu saate uygun olarak çalışması lazım...

Re: ist-RS.38 » Her Yere Metro, Her Yerde Metro

Gönderilme zamanı: 08 Kas Prş, 2018 17:16
gönderen Esat
içmeye para bulan taksiye de bulacak :) bence bu belediyenin sorunu değil, eğlenmenin veresiyesi de olmaz hesabı da. gece de 250 kişi binecek diye koskoca bir sistemi çalıştırıp çatır çatır elektrik yakmak?

Re: ist-RS.38 » Her Yere Metro, Her Yerde Metro

Gönderilme zamanı: 11 Kas Pzr, 2018 18:37
gönderen kenanmar
Mesele sadece gece eğlence için dışarda olanlar ile ilgili değil. Örneğin; yaz aylarında sahiller veya dinlenme alanlarında (Ör: Maltepe, Büyükçekmece Sahili) sosyo-ekonomik olarak tatil olanağı mümkün olmayan insanların rağbet ettiği yerler de mevcut, gece vardiyasında çalışanlar, hizmet sektöründe gece 2-3 gibi kapanan yerlerde çalışan insanlar, çeşitli organizasyonlardan (maç, konser, tiyatro, sinema vb.) ayrılanlar, geceleri hastanelerin acil kısmına gitmek durumunda olanlar, yer yer daha ucuz olan geceleri kalkan havayolu uçuşlarına gitmeye çalışanlar, özellikle Ankara-İzmir yolcusu için gece 11-1 arası seferlere ulaşmaya çalışanlar, turistler vs. Bu talebi karşılayacak bazı otobüs hatları var ama yine de metroların gece 01:00 sabah 05:30 aralığında çalışmaması daha makul meğerki konsept olarak bir dünya şehri ve bu iddiasını korumak isteyen 15 milyonluk bir kentse. Şehirdeki canlılığı 24 saate taşımak ve çeşitlendirmek İBB’nin görevi. Burası Anadolu’da alelade bir kasaba değil sonuçta. Yalnız çoğunluk teşkil etmeseler de sarhoşların veya serkeşlerin geceleyin metrobüsler de şöför dahil herkesin canını sıkıp can güvenliğini tehlikeye atabildiği doğrudur. Ama şimdilik Acıbadem Metrobüs’teyken şemsiye ile şöföre gündüz vakti saldıran bir örnek kadar vahimi görülmedi. :D

2019 441 KM HEDEFİ NE OLDU?

Gönderilme zamanı: 28 Ara Cmt, 2019 21:12
gönderen Hector Troas
Off Topic
Başka yerlerde ara ara dile getiriyoruz, önümüzdeki en yakın hedef 2019 yılı ve İBB nin rakamlarına göre 2019 sonunda 441,55 km raylı sistemin İstanbul' da işletilir olması bekleniyor.
6-7 sene önce açıklanan 2019'da ulaşılması hedeflenen raylı sistem uzunluğunun 441 km'ye ulaşamadık. Şu anda 77 km'lik Marmaray'la birlikte toplamda 233 km ağ var. Metro, tramvay, banliyö, füniküler, teleferik hepsi dahildir. Peki 441 km'ye ne zaman ulaşabiliriz. Şu anda 221 km inşaa aşamasında olan hat var. Bunlar bitince 443 km'ye ulaşılacak ama ne zaman bitecek?

hatların ilerleme durumlarına, bütçe konularına, yapılan son açıklamalara ve resmi web sitesindeki bilgilere göre, yıllara göre gelişim şöyle olabilir.

2020: 251 km (M7+T5)

2021: 265 km (M7 Kabataş+SAW)

2022: 292 km (M8+M9)

2023: 305 km (M12)

Bazı hatlar da eklenebilir. Havalimanı metroları 2023'e kadar biterse, 65 km eklenir ve 370 km olur. Arada M3 Bakırköy biterse, 380 km'ye erişebilir. Kalanlar da 40-50 km civarı tutuyor. Onlar için tahmin etmek zor ama 2025 desek, 420-430 km oluyor. Yani 2019 hedefi OLAN 442 km'ye 2025'te bile ulaşamıyoruz. Biraz daha canlanmak lazım. Sanırım 2030 gibi 450-500 civarına ulaşabiliriz. Zaten 2040 hedefi minimum 650 km idi.