Esat yazdı:geçmişte yapılan 24 saatlik işletmeler zaten kullanılmadığını gösteriyor, yani bunu test etmeye gerek yok zaten yeterince test edildi, bunu aman işletme geceleri de kar etmesin, trenler 20 dk. da bir kalksın olarak düşünüyorsanız, bu zaten en büyük yanılgı hiç tartışmayalım derim.
Yok abi, sabaha kadar sefere ben de karşıyım, gece 2'den sonra ortalığı kusmuk ve sidik kokusu sarar..
Önceki sayfada da dediğim gibi gece 1'e kadar olsun seferler ve şu saatler gayet yeterli olur: 00:00, 00:10, 00:20, 00:30, 00:45 ve son kalkışlar 01:00..
Saat 00:45'te Bostancı'dan kalkan M8'e 00:51'de Kozyatağı'nda binmeyi hedefleyen bir yolcu; en geç 00:30'da Ayrılık Çeşmesi'nde M4'e, 00:10'da Yenikapı'da Marmaray'a ve 23:50'de Taksim'de M2'ye binmeli; demek ki Beyoğlu'ndaki yemek masasından en geç 23:30'da kalkmalı..
Yemek masasını geçtim, sinemaların 21:15 veya 21:30 seansları, 23:30'dan önce bitmiyor..
Kadıköy'deki Süreyya Operası'ndan 23:15'ten önce çıkılmıyor, raylı sistemlerle 4. Levent'e geri gelip arabamla eve (Küçükköy) devam etmek istediğimde M2'nin Yenikapı'dan 00:00'da kalkan son seferini yakalamam çok zor..
Kaldı ki eğer M7'nin tamamlandığını Allah kısmet eder de görürsek, Kadıköy'den eve kadar raylı sistemlerle gelebileceğim.. (Londra'da yaşıyoruz sanki!
)
Eğlenceden daha geç kalkacak olanlar, daha önce de yazıldığı gibi arabalarına ya da taksiye binebilirler..
Ancak 23:30'da Beyoğlu'nda veya Kadıköy’de yemek masasından kalkan veya sinemadan/operadan çıkan bir yolcunun gece 12'ye kadar bir, eğer koşarak yetişirse de en fazla iki raylı sistem seferine binme şansı var..
İstanbul'da ise mesafeler uzun, aktarma sayısı çok, yolcunun aktarmalar için zamana ihtiyacı var..
Not: Sadece tatil günlerinden önceki geceler için 1'i savunuyorum; iş günleri öncesinde yine 12 olsun, eğer bu "fazla mesai" bakım, onarım ve temizlik açısından sıkıntı çıkarıyorsa..