Re: ist-RS.38 » Her Yere Metro, Her Yerde Metro
Gönderilme zamanı: 07 Kas Sal, 2017 11:46
Başka yerlerde ara ara dile getiriyoruz, önümüzdeki en yakın hedef 2019 yılı ve İBB nin rakamlarına göre 2019 sonunda 441,55 km raylı sistemin İstanbul' da işletilir olması bekleniyor. Tabi bu rakam içerisinde teleferikler de var ama ona takılmayın zaten rakamı çok aşırı şişiren bir şey değil.
Hali hazırda 149,184 km var, M1 AHl ve Kirazlı hatları 26,1 km, M2 23,49 km, M3 15,9 km, M4 26,1 km, M6 3,3 km, T1 19,3 km, T2 1,6 km, T3 2,6 km, T4 15,3 km, F1 0,6 km, F2 0,6 km, TF1 ve TF2 0,7 km, Marmaray 13,6 km. Bunun dışında rakamlar ray hattı olarak hesaplandığı için 149,95 olarak veriliyor. Ben iyimser davranıp bu rakam ile devam edeceğim
Yapımı devam eden hatlar ise şu şekilde; M1B 9,7 km, M3 15,2 km, M4+M10 20,5 km, M5+M13 37,8 km, M7 43 km, M8 14,3 km, M9 13 km, M11 36 km, M12 13 km, Marmaray 76,6 km, T5 10,1 km, F4 0,8 km, burası da 290 km topluyor.
Bu hedef 2019 hedefi içerisinde değerlendirildiği için 149,95+290 = 439,95 km yapıyor. aradaki fark sanırım 2 km lik Eyüp Piyerloti telefereğinin uzatılması işinden kaynaklanıyor, bu henüz proje aşamasında ama onu da eklersek 441 i geçiyor.
Peki çalışmaların bizim görebildiğimiz inşaat hızları üzerinden değerlendirirsek ne olur? Benim sizlerin yazdıklarından ve basından takip ettiğim kadarı ile 2019 sonuna kadar M5 in 20 km si, M7 nin 17,5 km si, M11 in 36 km si (havalimanına yetişme zorunluluğu nedeniyle), Marmaray 76,6 km ve F4 0,8 km olarak yani, 150,9 km raylı sistem açılır gözü ile bakıyorum. Bu durumda 2019 sonunda 149,95+150,9 = 300,85 hadi teleferik ile birlikte 302 km diyelim.
Geri kalan hatlardan, M3 güney uzatma, M5 uzatma, M4 uzatmaları, M7 uzatmaları ve T5 2023 e kadar açılacaktır diye düşünüyorum. M8, M9, M12 için ise ümitli olamıyorum.
Hali hazırda 149,184 km var, M1 AHl ve Kirazlı hatları 26,1 km, M2 23,49 km, M3 15,9 km, M4 26,1 km, M6 3,3 km, T1 19,3 km, T2 1,6 km, T3 2,6 km, T4 15,3 km, F1 0,6 km, F2 0,6 km, TF1 ve TF2 0,7 km, Marmaray 13,6 km. Bunun dışında rakamlar ray hattı olarak hesaplandığı için 149,95 olarak veriliyor. Ben iyimser davranıp bu rakam ile devam edeceğim
Yapımı devam eden hatlar ise şu şekilde; M1B 9,7 km, M3 15,2 km, M4+M10 20,5 km, M5+M13 37,8 km, M7 43 km, M8 14,3 km, M9 13 km, M11 36 km, M12 13 km, Marmaray 76,6 km, T5 10,1 km, F4 0,8 km, burası da 290 km topluyor.
Bu hedef 2019 hedefi içerisinde değerlendirildiği için 149,95+290 = 439,95 km yapıyor. aradaki fark sanırım 2 km lik Eyüp Piyerloti telefereğinin uzatılması işinden kaynaklanıyor, bu henüz proje aşamasında ama onu da eklersek 441 i geçiyor.
Peki çalışmaların bizim görebildiğimiz inşaat hızları üzerinden değerlendirirsek ne olur? Benim sizlerin yazdıklarından ve basından takip ettiğim kadarı ile 2019 sonuna kadar M5 in 20 km si, M7 nin 17,5 km si, M11 in 36 km si (havalimanına yetişme zorunluluğu nedeniyle), Marmaray 76,6 km ve F4 0,8 km olarak yani, 150,9 km raylı sistem açılır gözü ile bakıyorum. Bu durumda 2019 sonunda 149,95+150,9 = 300,85 hadi teleferik ile birlikte 302 km diyelim.
Geri kalan hatlardan, M3 güney uzatma, M5 uzatma, M4 uzatmaları, M7 uzatmaları ve T5 2023 e kadar açılacaktır diye düşünüyorum. M8, M9, M12 için ise ümitli olamıyorum.