ist-RS.38 » Her Yere Metro, Her Yerde Metro
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ist-RS.38 » Her Yere Metro, Her Yerde Metro
Hepinizin bildiği üzere İstanbul genelinde bir kaç gündür pek çok reklam alanında bu slogan ile verilmiş iki nokta arası metro ile erişim süreleri gösteren afişler vardı. Bugün İBB Başkanı Sn. Kadir Topbaş Haliç Kongre Merkezinde İstanbul raylı sistem projeleri ile ilgili hedefleri anlatan bir sunum gerçekleştirdi.
Çeşitli başlıklarda sizin dile getirdiğiniz gibi eleştirilecek noktalar olabilir tabii ki, özellikle zaman bazlı daha doğrusu hedef bazlı bazı sloglanlara acaba? diye baktığımız oluyor, şimdi tek tek aklıma gelmiyor afişler ama üzerine konuşuruz. Demin yazdığım gibi aslında işin içinden bazı kişiler 2015 hedefinden şüphe duymuyorlar, 2019 hedefinin ise gerçekleşmesi mümkün deniliyor, buradaki gerçekleşmesi mümkün ifadesini ben kullanıyorum tabii bunu belirteyim, neden derseniz bazı projeler biliyorsunuz UDH ya devir yöntemi ile yapılacaktı, eğer bunlar gerçekten bakanlıkça devir alınır ise 2015 yatırım planında bir iki hattın daha ilavesi ile hızlıca girişilme imkanı var. Diğer taraftan mevcut bazı hatların bitiş tarihleri konusunda da halk olarak tereddütlerimiz var.
İstanbul için uzun yıllardır ileriye dönük bu hedeflerden söz edilir, yazılır, çizilir, arada çizgiler değişir. Bu sefer planlarda büyük değişiklikler olmadan devam etmesini temenni ediyorum, tabii bu kampanya seçime yatırım olarak görülecek, bunun aksini düşünmek mümkün değil, bende öyle olduğunu düşünüyorum diğer taraftan yine bana göre bu projeler gerçekten hayata geçirilmek isteniyorsa da yönetimde devamlılık gerektiğine inanıyorum. İşin politik boyutu belki başka bir konu ve genellikle de tartışmak istemem bilirsiniz ama geçmişteki tecrübeler gösteriyor ki, yöneticinin değişmesi bile projelerin değişmesine sebep oluyor.
Aşağıda "Her Yere Metro, Her Yerde Metro" sloganı ile sunulan kampanya broşürünün sayfalarını veriyorum, alıntılayıp alıntılayıp üzerine tartışılabilir
Resimler proje tanıtım sitesinden alıntı, dolayısı ile biraz genişçene, projeler ile ilgili sayfalarda var ama onları şimdilik yüklemedim, olmazsa ilgili sayfalara alıntılarız. Sitede dakikalar ile ilgili videolar falan da var, açıkçası böyle bir tanıtım için çok zayıf bir site olmuş, her zamanki gibi haritalar beni hiç tatmin etmedi, videolar bazı browserlarda sorun yapabiliyor, yani hiç takacak bir yer bulamadım ilgi alanımdan gireyim dedim
http://www.istanbulunmetrosu.com
Çeşitli başlıklarda sizin dile getirdiğiniz gibi eleştirilecek noktalar olabilir tabii ki, özellikle zaman bazlı daha doğrusu hedef bazlı bazı sloglanlara acaba? diye baktığımız oluyor, şimdi tek tek aklıma gelmiyor afişler ama üzerine konuşuruz. Demin yazdığım gibi aslında işin içinden bazı kişiler 2015 hedefinden şüphe duymuyorlar, 2019 hedefinin ise gerçekleşmesi mümkün deniliyor, buradaki gerçekleşmesi mümkün ifadesini ben kullanıyorum tabii bunu belirteyim, neden derseniz bazı projeler biliyorsunuz UDH ya devir yöntemi ile yapılacaktı, eğer bunlar gerçekten bakanlıkça devir alınır ise 2015 yatırım planında bir iki hattın daha ilavesi ile hızlıca girişilme imkanı var. Diğer taraftan mevcut bazı hatların bitiş tarihleri konusunda da halk olarak tereddütlerimiz var.
İstanbul için uzun yıllardır ileriye dönük bu hedeflerden söz edilir, yazılır, çizilir, arada çizgiler değişir. Bu sefer planlarda büyük değişiklikler olmadan devam etmesini temenni ediyorum, tabii bu kampanya seçime yatırım olarak görülecek, bunun aksini düşünmek mümkün değil, bende öyle olduğunu düşünüyorum diğer taraftan yine bana göre bu projeler gerçekten hayata geçirilmek isteniyorsa da yönetimde devamlılık gerektiğine inanıyorum. İşin politik boyutu belki başka bir konu ve genellikle de tartışmak istemem bilirsiniz ama geçmişteki tecrübeler gösteriyor ki, yöneticinin değişmesi bile projelerin değişmesine sebep oluyor.
Aşağıda "Her Yere Metro, Her Yerde Metro" sloganı ile sunulan kampanya broşürünün sayfalarını veriyorum, alıntılayıp alıntılayıp üzerine tartışılabilir
Resimler proje tanıtım sitesinden alıntı, dolayısı ile biraz genişçene, projeler ile ilgili sayfalarda var ama onları şimdilik yüklemedim, olmazsa ilgili sayfalara alıntılarız. Sitede dakikalar ile ilgili videolar falan da var, açıkçası böyle bir tanıtım için çok zayıf bir site olmuş, her zamanki gibi haritalar beni hiç tatmin etmedi, videolar bazı browserlarda sorun yapabiliyor, yani hiç takacak bir yer bulamadım ilgi alanımdan gireyim dedim
http://www.istanbulunmetrosu.com
En son Esat tarafından 02 Eki Çrş, 2013 15:53 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Başkan Topbaş'ı seçimlerde iddialı olma baskısıyla anlayabiliyorum ama bu hedefleri gerçekçi bulmuyorum.
Daha dün akşam Üsküdar Meydanı'nda Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli yönüne giden yolcular isyan etti. Aylardır yıllardır onyıllardır Üsküdar - Ümraniye -Sultanbeyli yönündeki minimum 1.5 saat max. 2.5 saatlik yolculuğu katlanılabilir düzeye çekememek de ayrı bir başarısızlık.
Sultanbeyli yolcusu Uzunçayır'da, Altunizade'de ve Üsküdar Meydanı'nda bu kaçıncı defa isyan ediyor? Ben sayamadım onlarca oldu.
Ben Sultenbeyli - Sancaktepe gibi yerleşim yerlerinde metrodan ziyade çok daha fazla anacaddeye uğrayan ve doğruda en yakın metro hattına entegre otobüs ağını daha uygun buluyorum, en azından parası az bir memleket ve şehir olan İstanbul için bu böyle. İstanbul'un New York kadar parası var mı ki?
Bu isyan çok haklı belki de metrobüsü Üsküdar - Sultanbeyli arasına düşünemeyip şimdiki hattında düşünmek, Bağcılar-Kabataş tramvayında aşırı yoğunluk yeraltı metrolarında ise talep düşüklüğünü yaşamak ve de otobüs taşımacılığını metrobüse angaje etmek İBB'nin plan program ücretlendirme ve aktarma başarısızlığıdır. Ayda 155 Tl aldığınız insana hizmet veremiyorsunuz ama aynı insan 250 300 TL verse servisinde oturarak mutlu mesut gidebiliyor. Bütün fark 100 TL'de mi?
Ayrıca metro hatlarını bu tarz forumlarda yazan herkesin kolayca çiziktirebileceği ölçüde basitlikle çizip harita hazırlamak da inandırıcılığı azaltıyor,
Madem bu kadar metro heveslisiydik nerede bu hatların tamamının etüd projeleri, şimdiye dek neden hazır değil, etüd proje hazırlamak çok mu pahalıydı?
Daha dün akşam Üsküdar Meydanı'nda Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli yönüne giden yolcular isyan etti. Aylardır yıllardır onyıllardır Üsküdar - Ümraniye -Sultanbeyli yönündeki minimum 1.5 saat max. 2.5 saatlik yolculuğu katlanılabilir düzeye çekememek de ayrı bir başarısızlık.
Sultanbeyli yolcusu Uzunçayır'da, Altunizade'de ve Üsküdar Meydanı'nda bu kaçıncı defa isyan ediyor? Ben sayamadım onlarca oldu.
Ben Sultenbeyli - Sancaktepe gibi yerleşim yerlerinde metrodan ziyade çok daha fazla anacaddeye uğrayan ve doğruda en yakın metro hattına entegre otobüs ağını daha uygun buluyorum, en azından parası az bir memleket ve şehir olan İstanbul için bu böyle. İstanbul'un New York kadar parası var mı ki?
Bu isyan çok haklı belki de metrobüsü Üsküdar - Sultanbeyli arasına düşünemeyip şimdiki hattında düşünmek, Bağcılar-Kabataş tramvayında aşırı yoğunluk yeraltı metrolarında ise talep düşüklüğünü yaşamak ve de otobüs taşımacılığını metrobüse angaje etmek İBB'nin plan program ücretlendirme ve aktarma başarısızlığıdır. Ayda 155 Tl aldığınız insana hizmet veremiyorsunuz ama aynı insan 250 300 TL verse servisinde oturarak mutlu mesut gidebiliyor. Bütün fark 100 TL'de mi?
Ayrıca metro hatlarını bu tarz forumlarda yazan herkesin kolayca çiziktirebileceği ölçüde basitlikle çizip harita hazırlamak da inandırıcılığı azaltıyor,
Madem bu kadar metro heveslisiydik nerede bu hatların tamamının etüd projeleri, şimdiye dek neden hazır değil, etüd proje hazırlamak çok mu pahalıydı?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Güzel eleştiriler ben bunu müsadenle konuyla ilgili açtığım başlığa alıyorum.
Bu etüt ve etüt proje konusunu bende anlamıyorum açıkçası, uzun yıllar önce bile haritalarda proje halinde olarak görülen hatlar için hala etüt projesine başladık ifadesi kullanılıyor, o zaman ister istemez şunu soruyoruz etüt projesi yokmuydu? Eğer bu bir revizyon projesi ise böyle ifade edilmeli, biraz üstü kapalı ifadeler ile verilen beyanatlar bazı yerlerde bazı kişiler tarafından yapa yanlış yorumlanıyor ve maalesef bu bazı kimseler bilgisiz ilgililer ya da ne bileyim bazı cahil cühela tarafından baş üstünde tutuluyor. Buradan istediğinizi çıkartabilirsiniz bana da istediğiniz suçlamayı yapabilirsiniz
İkinci olarak harita konusuna ilk mesajda bende değindim, böyle olmamalı ama yapacak bir şey yok, şahsım adına böylesi bir sunumda böyle bir gösterim beni üzdü.
Son olarak, insanlar toplu taşıma konusunda bazı konularda tepkililer bunu metrobüslerde gördük ya da sizin örnek verdiğiniz o güzergahta, haklılık durumu vardır buna inanırım, sadece şunu merak ediyorum bu kişilerin önemli bir kısmı durakta ve araçta homurdanmak dışında bu konuda resmi bir girişimi hiç denediler mi? Bu yol kapama eylemi bir çözüm değil aksine haklılığını haksızlık yaparak aramak, bu bana göre böyle diyebiliriz ki başka çareleri yok. İşte bunun için soruyorum haklarını bir organizasyon ile bir topluluk olarak aradılar mı hiç? Ha bunu yaptıkları halde hiçbir düzelme olmuyorsa haklılar, kessinler yolu. Çünkü İstanbul' da öyle yer biliyorum ki, yolu yokken otobüs hattı kurdurdular ve bunu yapmak için bölgedeki muhtarlar ile kapı kapı imza topladılar ve ben onu eleştirmiştim, sebebini söylemeyeceğim ama istemedim oraya otobüs gitmesini fakat hat açılmıştı bu orada oturanların başarısıdır. Buna karşılık şu söylenebilir, belediyenin görevlileri ne iş yapar? Bu eksiği İETT görmüyor mu? Bilmem yorum yapmayacağım, görmesi gerekir diye düşünüyorum ama bunu kim dile getirecek, kurum içinde öneri sisteminin işlerliği nedir, hatlar düzenli olarak yoğunluk açısından takip ediliyor mu bunları hiç bilmiyorum, o yüzden atıp tutmayacağım ama ortada bir takım eksiklikler olduğu da aşikar.
Yine bu son paragraf ile ilgili bağlantılı yazacağım bir şeyler var aslında, yani bu konularda gruplar oluşturarak işletmeciler ile kontak kurulması, iletişim imkanları falan filan, yani bu siteyi kurarken en azından benim amacım bu idi, Başar da bu görüşü desteklemiştir diye düşünüyorum. Bir yolcu grubu oluşturarak çeşitli kurumlara ulaşabilmek, yapamadık. Neden ve niçinlerine şimdi girmek istemiyorum, bazı konularda hala şansımız var ama bu işlere eğilmekte vakit işi, kimi işinden izin alamıyor, kiminin özel işi oluyor, kimi istemiyor falan filan.
Bu etüt ve etüt proje konusunu bende anlamıyorum açıkçası, uzun yıllar önce bile haritalarda proje halinde olarak görülen hatlar için hala etüt projesine başladık ifadesi kullanılıyor, o zaman ister istemez şunu soruyoruz etüt projesi yokmuydu? Eğer bu bir revizyon projesi ise böyle ifade edilmeli, biraz üstü kapalı ifadeler ile verilen beyanatlar bazı yerlerde bazı kişiler tarafından yapa yanlış yorumlanıyor ve maalesef bu bazı kimseler bilgisiz ilgililer ya da ne bileyim bazı cahil cühela tarafından baş üstünde tutuluyor. Buradan istediğinizi çıkartabilirsiniz bana da istediğiniz suçlamayı yapabilirsiniz
İkinci olarak harita konusuna ilk mesajda bende değindim, böyle olmamalı ama yapacak bir şey yok, şahsım adına böylesi bir sunumda böyle bir gösterim beni üzdü.
Son olarak, insanlar toplu taşıma konusunda bazı konularda tepkililer bunu metrobüslerde gördük ya da sizin örnek verdiğiniz o güzergahta, haklılık durumu vardır buna inanırım, sadece şunu merak ediyorum bu kişilerin önemli bir kısmı durakta ve araçta homurdanmak dışında bu konuda resmi bir girişimi hiç denediler mi? Bu yol kapama eylemi bir çözüm değil aksine haklılığını haksızlık yaparak aramak, bu bana göre böyle diyebiliriz ki başka çareleri yok. İşte bunun için soruyorum haklarını bir organizasyon ile bir topluluk olarak aradılar mı hiç? Ha bunu yaptıkları halde hiçbir düzelme olmuyorsa haklılar, kessinler yolu. Çünkü İstanbul' da öyle yer biliyorum ki, yolu yokken otobüs hattı kurdurdular ve bunu yapmak için bölgedeki muhtarlar ile kapı kapı imza topladılar ve ben onu eleştirmiştim, sebebini söylemeyeceğim ama istemedim oraya otobüs gitmesini fakat hat açılmıştı bu orada oturanların başarısıdır. Buna karşılık şu söylenebilir, belediyenin görevlileri ne iş yapar? Bu eksiği İETT görmüyor mu? Bilmem yorum yapmayacağım, görmesi gerekir diye düşünüyorum ama bunu kim dile getirecek, kurum içinde öneri sisteminin işlerliği nedir, hatlar düzenli olarak yoğunluk açısından takip ediliyor mu bunları hiç bilmiyorum, o yüzden atıp tutmayacağım ama ortada bir takım eksiklikler olduğu da aşikar.
Yine bu son paragraf ile ilgili bağlantılı yazacağım bir şeyler var aslında, yani bu konularda gruplar oluşturarak işletmeciler ile kontak kurulması, iletişim imkanları falan filan, yani bu siteyi kurarken en azından benim amacım bu idi, Başar da bu görüşü desteklemiştir diye düşünüyorum. Bir yolcu grubu oluşturarak çeşitli kurumlara ulaşabilmek, yapamadık. Neden ve niçinlerine şimdi girmek istemiyorum, bazı konularda hala şansımız var ama bu işlere eğilmekte vakit işi, kimi işinden izin alamıyor, kiminin özel işi oluyor, kimi istemiyor falan filan.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
13, 14 senedir buranın belediyesinde seçilmiş bir »Fahrgastbeirat« üyesi olarak elbet bu düşünce bende de vardı. Ama toplum farkları var. O zamanlar (eskiden diyecektim az daha) bütün bunlara çok daha olumlu bakmıştım. Ama, olmadı. Ayrıca, unutmamalı da
sitemiz öyle iki, üç, dört senelik de değil.
Tam yazarken havadislerde ilginç bir şey geldi: UN bilmemne bilim adamları büyük bir araştırma yapmışlar, klima beklendiğinden çok daha azgın şekilde değişiyormuş, bilhassa deniz seviyesi çok daha hızlı yükselecekmiş. Yani, bu da seneler söylediğim bir şey Seneler, eskiden, yaşlandık be
Tam yazarken havadislerde ilginç bir şey geldi: UN bilmemne bilim adamları büyük bir araştırma yapmışlar, klima beklendiğinden çok daha azgın şekilde değişiyormuş, bilhassa deniz seviyesi çok daha hızlı yükselecekmiş. Yani, bu da seneler söylediğim bir şey Seneler, eskiden, yaşlandık be
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Seçim yatırımı bunlar...
Gerçekten İstanbul trafiğinin çözülmesi için birinci şart ulaşım sistemlerinin tamamının tek kurum tarafından idare edilmesi, şu an ki mekanizmaların tek merkeze bağlı olması... İETT Ulaşım AŞ ile, Otobüs AŞ Halk Otobüsüyle, Karayolları Şehirhatları ile rekabet ettiği müddetçe hiç bir yere varamayız...
Gerçekten İstanbul trafiğinin çözülmesi için birinci şart ulaşım sistemlerinin tamamının tek kurum tarafından idare edilmesi, şu an ki mekanizmaların tek merkeze bağlı olması... İETT Ulaşım AŞ ile, Otobüs AŞ Halk Otobüsüyle, Karayolları Şehirhatları ile rekabet ettiği müddetçe hiç bir yere varamayız...
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Vallahi Esat, İBB 50 tane öğrenciyi yarı zamanlı işe alsın bu çocuklar bütün gün İstanbul trafiğinde gezsinler, nereye altgeçit nereye yaya yolu nereye otobüs nereye metro yapılacağını 3 ayda çözerler; ben artık Silivri'den Tuzla'ya metro yapacağız lafını önümüzdeki bir 15 sene için tekrar tekrar duymak istemiyorum. Başkan hiç hesapta yokken aniden Hisarüstü - Levent metro kolunu ortaya attı ve yapımına başlandı, Bu kol benim hatırladığım kadarıyla projeler içinde ön planda değildi.
Bu örnek bana sürekli revize edilen umutlardan ve görece seçmen baskısından başka bir şey olmadığı hakkında ipucu veriyor.
Bu örnek bana sürekli revize edilen umutlardan ve görece seçmen baskısından başka bir şey olmadığı hakkında ipucu veriyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
50 tane öğrenciye gerek yok aslında, hele ki o 2008 uluslararası hrs sempozyumunda sahneye çıkan arkadaşlar gibi olacaksa hiç olmasın, "ikarusları istemiyoruz" adama böyle bir organizasyonda çık bir iki şey söyle deniyor, söyledikleri bu ve benzeri şeyler olmuştu.
Yani diyorum ki arkadaşlar elini taşın altına sokacak birileri var mı? Var mı aramızda ben katılırım böyle organizasyonlara diyen birileri? İETT nin bir yolcu grubu oluşturduğunu bu grupta ev hanımı, manav, işçi, öğrenci gibi çeşitli kişiler olduğunu bilenler var mıydı aranızda? Bu grubun nasıl seçildiğini bilmiyorum açıkçası ama öğreneceğim Hani bu tip bir organizasyona katılınma şansı olsa hem kendi düşünceleri hemde bizim düşüncelerimizi iletmek adına el kaldıracak birileri olurmu diye merak ediyorum şu aşamada.
Yani diyorum ki arkadaşlar elini taşın altına sokacak birileri var mı? Var mı aramızda ben katılırım böyle organizasyonlara diyen birileri? İETT nin bir yolcu grubu oluşturduğunu bu grupta ev hanımı, manav, işçi, öğrenci gibi çeşitli kişiler olduğunu bilenler var mıydı aranızda? Bu grubun nasıl seçildiğini bilmiyorum açıkçası ama öğreneceğim Hani bu tip bir organizasyona katılınma şansı olsa hem kendi düşünceleri hemde bizim düşüncelerimizi iletmek adına el kaldıracak birileri olurmu diye merak ediyorum şu aşamada.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Metrobüs Avcılar - Beylikdüzü arası durak isimleri ile Beylikdüzü - İncirli metrosu için aynı güzergahta verilen istasyon adlarına bakın bir başka nereyle muhatap olduğunu bilmemezlik hali.
Bir istasyona iki koca ilçenin adını vermek de yeni bir pazarlama taktiği oldu. Sancaktepe-Çekmeköy istasyonundan sonra Beylikdüzü-Esenyurt diye isim vermek.
Bir istasyona iki koca ilçenin adını vermek de yeni bir pazarlama taktiği oldu. Sancaktepe-Çekmeköy istasyonundan sonra Beylikdüzü-Esenyurt diye isim vermek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
şöyle bir tartışma başlığımız vardı, orada düşüncelerini yazan arkadaşlar olmuştu
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=498
şimdi bu Her yere metro, her yerde metro sloganı altında burada devam edelim istiyorum. Bir iki kere yazdığım üzere sektör içinden bazı arkadaşlarımla görüşmelerim de son derece iyimser bir bakış açısı ile 2019 hedefine çok sıcak baktıklarını, olmaması için bir sebep göremediklerini aktardıklarını belirteyim. Bir de bende vatandaş gözü ile gerek kendi düşüncelerimi gerekse sizlerin burada aktardığı bazı şeyleri aktarıyorum.
Çeşitli mecralarda yoğun eleştiriler özellikle tanımlama, km. ler ve illa ki dakika cinsinden verilen yolculuk süreleri ile ilgili. Bu dk. verme hadisesi bence yanlış değil, ha hatalı rakamlar verilmiştir dersiniz o başka ama zaten İBB nin bayağı bir zamandır kullandığı bir yöntem bu, şu kadar dakikada şuradan şuraya gideceksiniz falan, dediğim gibi bunda bir yanlışlık bana göre yok, ha alakasız semtlerde alakasız posterler asılmıştır diye eleştirebiliriz, ben bunu kentlinin kentte olan herşeyden haberi olması gereğine bağlıyorum, çünkü bu mantık ile bakarsak benim oturduğum semt ile ilgili hiçbir raylı sistem projesi ve yatırımı yok, dolayısı ile o zaman bu işlerin hiçbirinin beni zerre kadar ilgilendirmemesi lazım :D
İkinci olarak km. lerde 141 km. ile ilgili eleştiriler okudum, verilen dökümandaki rakamlar toplandığı zaman teleferiği dahil etmesekte yaklaşık 141 rakamı bulunuyor.
Bu rakamlar üzerine 2004 öncesi 45 km. yi eklersek rakam doğru. Burada sadece dikkatimi çeken şu var, İBB den bir iki sefer Şişhane-Yenikapı yetişmeyecek açıklaması yapıldı diye hatırlıyorum, hatta alıntılamıştık ilgili başlığa ama dün bununla ilgili sorduğum bir soruya, açılacak cevabı aldım inşallah açılsın ama şunun şurasında 1 ay kaldı bakalım günler neler getirecek.
Bir diğer konu, 2019 a kadar olan işlerin yetişip yetişmeyeceği, en başta verdiğim linkte Hakan bir liste çıkartmıştı, o listeye göre maksimum 300 km. olabilir öngörüsü vardı ki buna bende katılıyorum. 2019 hedefi görünen şu tabloda 400 km. olarak tasavvur ediliyor.
Bu listede sol sütunde yer alan 10 km. lik teleferik bir toplu ulaşım aracı olarak planlanıyor olsa bile bence bu kategorinin dışında, diğer 5 proje ise devam eden işler ve zaten her halukarda bitecekler. Takip eden 3 projeden ikisi UDH üzerinde ihaleyi ne zaman yaparlar bilemiyorum ama projeleri ya bitti ya da bitmek üzere deniliyor, SGH bağlantısı ise UDH mı İBB mi hala bunu kesin öğrenemedim gitti. 2019 Aralık sonuna kadar 6 yıl var, bu 3 projeye 2014 te start verilse nakit sıkıntısı olmadıktan sonra bitmeme ihtimali yok ama araç alımı, kredi bulunması, ya da başka fiziki engeller çıkar onu bilemem.
Sağ sütunda yer alan projelere gelir isek, ilk 3 proje de Mecidiyeköy-Mahmutbey projesi bu ay ihalesi gerçekleşir ise Şubat gibi başlar, öngörüler biter yönünde ama aynı anda bu kadar çok projenin yürütülmesi konusunda hem mali hem de idari açıdan endişeleri olanlar da var. Başakşehir - Kayaşehir projeleri ile ilgili olarak, o tramvay işi İBB tarafından yapılmayacak diye duydum, bu yüzden bitebilir ama gerekli midir bilmiyorum, metro bağlantısı ise gerekli deniliyor.
Mevzuyu bağlayayım burada teleferiği çıkartıyorum, bununda dışında yaklaşık 30 km. lik bir metro işine de biraz şüpheli gözle bakıyorum. Bunun dışında belirttiğim gibi en büyük etken UDH nın yapacağı işlerin sekteye uğramaması olacak. Bu şekilde toplamda 400 km. değil de 350 ye ulaşılabilir diye düşünüyorum. Yani 259 km. değil de 200-210 km inşa edilebilir, makul bir rakam. Sizlere katılıyor ve tekrar ediyorum, bunun da sağlanması için mali yükün İBB üzerinde olabildiğince az olması lazım, İBB nin kredi durumu çok iyi ama geri ödemeler geldiği zaman ne kadar zorlanır, bunu öngörmek lazım, proje yönetimlerini iyi yapmak lazım, araç parkuru ve personel yönetimi falan filan, yani bütüne bakıp değerlendirirsek çok zor bir işin olduğu ortada.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=498
şimdi bu Her yere metro, her yerde metro sloganı altında burada devam edelim istiyorum. Bir iki kere yazdığım üzere sektör içinden bazı arkadaşlarımla görüşmelerim de son derece iyimser bir bakış açısı ile 2019 hedefine çok sıcak baktıklarını, olmaması için bir sebep göremediklerini aktardıklarını belirteyim. Bir de bende vatandaş gözü ile gerek kendi düşüncelerimi gerekse sizlerin burada aktardığı bazı şeyleri aktarıyorum.
Çeşitli mecralarda yoğun eleştiriler özellikle tanımlama, km. ler ve illa ki dakika cinsinden verilen yolculuk süreleri ile ilgili. Bu dk. verme hadisesi bence yanlış değil, ha hatalı rakamlar verilmiştir dersiniz o başka ama zaten İBB nin bayağı bir zamandır kullandığı bir yöntem bu, şu kadar dakikada şuradan şuraya gideceksiniz falan, dediğim gibi bunda bir yanlışlık bana göre yok, ha alakasız semtlerde alakasız posterler asılmıştır diye eleştirebiliriz, ben bunu kentlinin kentte olan herşeyden haberi olması gereğine bağlıyorum, çünkü bu mantık ile bakarsak benim oturduğum semt ile ilgili hiçbir raylı sistem projesi ve yatırımı yok, dolayısı ile o zaman bu işlerin hiçbirinin beni zerre kadar ilgilendirmemesi lazım :D
İkinci olarak km. lerde 141 km. ile ilgili eleştiriler okudum, verilen dökümandaki rakamlar toplandığı zaman teleferiği dahil etmesekte yaklaşık 141 rakamı bulunuyor.
Bu rakamlar üzerine 2004 öncesi 45 km. yi eklersek rakam doğru. Burada sadece dikkatimi çeken şu var, İBB den bir iki sefer Şişhane-Yenikapı yetişmeyecek açıklaması yapıldı diye hatırlıyorum, hatta alıntılamıştık ilgili başlığa ama dün bununla ilgili sorduğum bir soruya, açılacak cevabı aldım inşallah açılsın ama şunun şurasında 1 ay kaldı bakalım günler neler getirecek.
Bir diğer konu, 2019 a kadar olan işlerin yetişip yetişmeyeceği, en başta verdiğim linkte Hakan bir liste çıkartmıştı, o listeye göre maksimum 300 km. olabilir öngörüsü vardı ki buna bende katılıyorum. 2019 hedefi görünen şu tabloda 400 km. olarak tasavvur ediliyor.
Bu listede sol sütunde yer alan 10 km. lik teleferik bir toplu ulaşım aracı olarak planlanıyor olsa bile bence bu kategorinin dışında, diğer 5 proje ise devam eden işler ve zaten her halukarda bitecekler. Takip eden 3 projeden ikisi UDH üzerinde ihaleyi ne zaman yaparlar bilemiyorum ama projeleri ya bitti ya da bitmek üzere deniliyor, SGH bağlantısı ise UDH mı İBB mi hala bunu kesin öğrenemedim gitti. 2019 Aralık sonuna kadar 6 yıl var, bu 3 projeye 2014 te start verilse nakit sıkıntısı olmadıktan sonra bitmeme ihtimali yok ama araç alımı, kredi bulunması, ya da başka fiziki engeller çıkar onu bilemem.
Sağ sütunda yer alan projelere gelir isek, ilk 3 proje de Mecidiyeköy-Mahmutbey projesi bu ay ihalesi gerçekleşir ise Şubat gibi başlar, öngörüler biter yönünde ama aynı anda bu kadar çok projenin yürütülmesi konusunda hem mali hem de idari açıdan endişeleri olanlar da var. Başakşehir - Kayaşehir projeleri ile ilgili olarak, o tramvay işi İBB tarafından yapılmayacak diye duydum, bu yüzden bitebilir ama gerekli midir bilmiyorum, metro bağlantısı ise gerekli deniliyor.
Mevzuyu bağlayayım burada teleferiği çıkartıyorum, bununda dışında yaklaşık 30 km. lik bir metro işine de biraz şüpheli gözle bakıyorum. Bunun dışında belirttiğim gibi en büyük etken UDH nın yapacağı işlerin sekteye uğramaması olacak. Bu şekilde toplamda 400 km. değil de 350 ye ulaşılabilir diye düşünüyorum. Yani 259 km. değil de 200-210 km inşa edilebilir, makul bir rakam. Sizlere katılıyor ve tekrar ediyorum, bunun da sağlanması için mali yükün İBB üzerinde olabildiğince az olması lazım, İBB nin kredi durumu çok iyi ama geri ödemeler geldiği zaman ne kadar zorlanır, bunu öngörmek lazım, proje yönetimlerini iyi yapmak lazım, araç parkuru ve personel yönetimi falan filan, yani bütüne bakıp değerlendirirsek çok zor bir işin olduğu ortada.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Radikal'den Kadir Topbaş ve metro projeleri ile ilgili bir yazı.
Her yer metro her yer şişiriş
KORAY
ÇALIŞKANkoray.caliskan@radikal.com.tr»
Tüm Yazıları9 yılda 80 km. raylı sistem yapamayan Topbaş, '6 yılda 320 km. metro yapacağım' diyor. 'Bana ve AK Parti'ye inanın' diyor. Bu aslında başarısızlığın ilanıdır.facebook'ta paylasArşive ekle
Mail Gönder
Yazdır
Yorum Yaz
Geçen hafta başlayan bir reklam sağanağı var. İstanbullular gazetede, bindikleri otobüste, televizyonda, her yerde bir slogan görüyor: Her Yerde Metro, Her Yere Metro.
Söylenen şu: 2004’e kadar Recep Tayyip Erdoğan ve Ali Müfit Gürtuna ancak 45 km’lik metro yapmışlar. 2013’e geldiğimizde 9 senede metro ağı 141 km’ye çıkmış. 2019’da Kadir Topbaş bunu 400 km’ye çıkaracakmış. 2019 sonrasında da 776 km’ye...
Bunun adı laf çevirmedir. Belediyeciliğin hak ettiği ciddiyetten uzak bel hareketleriyle İstanbul’un sorunlarına çözüm bulunmaz.
Metro, ‘yaylı sistem’in parçasıdır. Yeraltında gider. Metrobüs, otobüs hattıdır. Metro değildir. Tramvay yer üstünde gider. Metro değildir. Kentin yüzey alanını işgal eden hiçbir toplu taşıma yolu metro değildir. Kadir Topbaş’ın önce bu yanlışı düzeltmesi gerekir.
141 değil 125
2013’te 141 km metro diye sunulan raylı sistem ağı, büyükşehir teknik verilerine bakıldığında aslında 120.3 km’dir. Şişhane–Yenikapı, Yenikapı–Aksaray ve Marmaray eklendiğinde 138 km’ye çıkacak. Yani seçime kadar biterse ancak 138 km’lik bir ‘raylı sistem’ toplamına ulaşacağız. 141’e yakın. Ama dikkat, metro değil, raylı sistem.
20 yıl boyunca AK Partili belediyelerin yalnızca 141 km raylı sisteme ulaştığını biliyoruz. Kadir Topbaş’ın belediye başkanı olduğu 2004’ten bugüne kadar 75.3 km raylı sistem yapılmış. Hadi 80 diyelim. Abartmayı seviyorlar, üzmemek için.
Kadir Topbaş yılda ortalama 9 km raylı sistem yapabilmiş. Bu da ayda 750 metre raylı sistem demek. Topbaş’ın iddiası 2019’da raylı sistem uzunluğunu 400 km’ye çıkarmak. Yani 9 yılda 80 km raylı sistem yapamayan Topbaş, “6 yılda 320 km metro yapacağım” diyor. “Bana ve AK Parti’ye inanın, performansımızı % 600 arttıracağız” diyor. Bu aslında başarısızlığın ilanıdır.
Başka yanlışlar
“2019 sonrası 776 km’ye çıkaracağım” ciddiyetsizliğine hiç girmiyorum. “Ne zaman, 2071’de mi?” diye sorarlar.
Bu propagandist ve yanıltıcı ilanların gizleyemediği daha önemli bir gerçek var. Toplu taşımada raylı sistemin oranı artmıyor. Şu anda İstanbul’da tüm yolculukların % 5’i, araçlı yolculukların % 10’u ve toplu taşımada yapılan yolculukların yalnızca % 19’u raylı sistemle yapılıyor.
İstanbul bir deniz kent. Oysa tüm yolculukların % 1’i, araçlı yolculukların % 2’si, toplu taşımanın da yalnızca % 4’ü deniz taşımacılığına ayrılmış durumda.
Topbaş’ın neredeyse 10 yıldır, AK Parti’nin neredeyse çeyrek yüzyıldır yönettiği İstanbul’da toplu taşıma iflas etmiş durumda.
Tanıtım kaç para?
Bunun tek bir nedeni ver. Yorgun AK Parti belediyesi bu işi yapamıyor. Kadir Topbaş’ın Gezi Parkı’na AVM yapmaya kalkması gibi, toplu taşımacılık büyük bir kriz yaşıyor.
Belediye başkanımız bunu bildiği için büyük bir panikle, daha aday dahi olmadan propagandaya başlıyor. Ancak bir sorun var. Söyledikleri halkı yanıltıyor. Bunun parasını da kamuya ödetiyor.
Neden AK Parti reklamının parasını biz ödüyoruz, anlamıyorum. Tartışma götürmeyecek kadar başarısız bir performansı her yerine Ulaşım AŞ yazarak öven reklamların kamu parasıyla nasıl yapılabildiğini anlamıyorum. Bu rezalet, bir soruşturma hak ediyor.
Her yer metro her yer şişiriş
KORAY
ÇALIŞKANkoray.caliskan@radikal.com.tr»
Tüm Yazıları9 yılda 80 km. raylı sistem yapamayan Topbaş, '6 yılda 320 km. metro yapacağım' diyor. 'Bana ve AK Parti'ye inanın' diyor. Bu aslında başarısızlığın ilanıdır.facebook'ta paylasArşive ekle
Mail Gönder
Yazdır
Yorum Yaz
Geçen hafta başlayan bir reklam sağanağı var. İstanbullular gazetede, bindikleri otobüste, televizyonda, her yerde bir slogan görüyor: Her Yerde Metro, Her Yere Metro.
Söylenen şu: 2004’e kadar Recep Tayyip Erdoğan ve Ali Müfit Gürtuna ancak 45 km’lik metro yapmışlar. 2013’e geldiğimizde 9 senede metro ağı 141 km’ye çıkmış. 2019’da Kadir Topbaş bunu 400 km’ye çıkaracakmış. 2019 sonrasında da 776 km’ye...
Bunun adı laf çevirmedir. Belediyeciliğin hak ettiği ciddiyetten uzak bel hareketleriyle İstanbul’un sorunlarına çözüm bulunmaz.
Metro, ‘yaylı sistem’in parçasıdır. Yeraltında gider. Metrobüs, otobüs hattıdır. Metro değildir. Tramvay yer üstünde gider. Metro değildir. Kentin yüzey alanını işgal eden hiçbir toplu taşıma yolu metro değildir. Kadir Topbaş’ın önce bu yanlışı düzeltmesi gerekir.
141 değil 125
2013’te 141 km metro diye sunulan raylı sistem ağı, büyükşehir teknik verilerine bakıldığında aslında 120.3 km’dir. Şişhane–Yenikapı, Yenikapı–Aksaray ve Marmaray eklendiğinde 138 km’ye çıkacak. Yani seçime kadar biterse ancak 138 km’lik bir ‘raylı sistem’ toplamına ulaşacağız. 141’e yakın. Ama dikkat, metro değil, raylı sistem.
20 yıl boyunca AK Partili belediyelerin yalnızca 141 km raylı sisteme ulaştığını biliyoruz. Kadir Topbaş’ın belediye başkanı olduğu 2004’ten bugüne kadar 75.3 km raylı sistem yapılmış. Hadi 80 diyelim. Abartmayı seviyorlar, üzmemek için.
Kadir Topbaş yılda ortalama 9 km raylı sistem yapabilmiş. Bu da ayda 750 metre raylı sistem demek. Topbaş’ın iddiası 2019’da raylı sistem uzunluğunu 400 km’ye çıkarmak. Yani 9 yılda 80 km raylı sistem yapamayan Topbaş, “6 yılda 320 km metro yapacağım” diyor. “Bana ve AK Parti’ye inanın, performansımızı % 600 arttıracağız” diyor. Bu aslında başarısızlığın ilanıdır.
Başka yanlışlar
“2019 sonrası 776 km’ye çıkaracağım” ciddiyetsizliğine hiç girmiyorum. “Ne zaman, 2071’de mi?” diye sorarlar.
Bu propagandist ve yanıltıcı ilanların gizleyemediği daha önemli bir gerçek var. Toplu taşımada raylı sistemin oranı artmıyor. Şu anda İstanbul’da tüm yolculukların % 5’i, araçlı yolculukların % 10’u ve toplu taşımada yapılan yolculukların yalnızca % 19’u raylı sistemle yapılıyor.
İstanbul bir deniz kent. Oysa tüm yolculukların % 1’i, araçlı yolculukların % 2’si, toplu taşımanın da yalnızca % 4’ü deniz taşımacılığına ayrılmış durumda.
Topbaş’ın neredeyse 10 yıldır, AK Parti’nin neredeyse çeyrek yüzyıldır yönettiği İstanbul’da toplu taşıma iflas etmiş durumda.
Tanıtım kaç para?
Bunun tek bir nedeni ver. Yorgun AK Parti belediyesi bu işi yapamıyor. Kadir Topbaş’ın Gezi Parkı’na AVM yapmaya kalkması gibi, toplu taşımacılık büyük bir kriz yaşıyor.
Belediye başkanımız bunu bildiği için büyük bir panikle, daha aday dahi olmadan propagandaya başlıyor. Ancak bir sorun var. Söyledikleri halkı yanıltıyor. Bunun parasını da kamuya ödetiyor.
Neden AK Parti reklamının parasını biz ödüyoruz, anlamıyorum. Tartışma götürmeyecek kadar başarısız bir performansı her yerine Ulaşım AŞ yazarak öven reklamların kamu parasıyla nasıl yapılabildiğini anlamıyorum. Bu rezalet, bir soruşturma hak ediyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tek anlamadığım bir şey var, eleştirmek güzel eleştirilsin tabii ki ama tutarlı olmak, biraz bilgi sahibi olmakta lazım. Genel olarak bu eleştiri yazısına reddiye yazacak halimiz yok ama dikkatimi çeken tek nokta var onu düzelteyim
Dediğim gibi eleştirilecek bazı sunum noktaları tabii ki var, km. bazında da vatandaş olarak eleştirebileceğimiz yerler var fakat gazetelerde yazan bazı kişilerin çokta iyi hesap kitap yapmadan alelacele "giydirelim de nasıl olursa olsun" mantığı yazılarına biraz kızıyorum ha dediğim gibi düzgün eleştiriler ile yazılmış yazılara da katıldığım oluyor.
141+320= 461, matematiğim iyi değildir ama hesap bu olsa gerek, dolayısı ile 250 km. yapılması gerekiyor hesabın tutması için. Bu da 250/(6*12)=3,47 aylık ortalama 3,5 km. yapar, sanırım "yapabildikleri" diyerek küçümsenen ayda 9 km. den daha düşük bir ortalama gerekmiyor mu?Topbaşın iddiası 2019da raylı sistem uzunluğunu 400 kmye çıkarmak. Yani 9 yılda 80 km raylı sistem yapamayan Topbaş, 6 yılda 320 km metro yapacağım diyor. Bana ve AK Partiye inanın, performansımızı % 600 arttıracağız diyor.
Dediğim gibi eleştirilecek bazı sunum noktaları tabii ki var, km. bazında da vatandaş olarak eleştirebileceğimiz yerler var fakat gazetelerde yazan bazı kişilerin çokta iyi hesap kitap yapmadan alelacele "giydirelim de nasıl olursa olsun" mantığı yazılarına biraz kızıyorum ha dediğim gibi düzgün eleştiriler ile yazılmış yazılara da katıldığım oluyor.