tr-L.09 » Kuzey-Güney karayolu bağlantıları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16378
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 24 Ağu Cum, 2012 13:03

Bu yolların pek çoğu duble yol kapsamında sanırım ama aşağıdaki habere göre deniz bitmiş, daha doğrusu deprem vergisi adı altında toplanarak yol yapımına harcanan para bitmiş ki bakanlık ödenek ayıramadığı için duble yol çalışmaları durma noktasına gelmiş. Ciddi bir iddia, yani bir taraftan çıpçılgın kanallar açmak için, kuzey kentleri yapmak için milyonlar proje yapanlara veriliyor, 3.köprü, 3. liman ve kuzey trakya otoyolu içinde bastırılıyor ama duble yolların ödeneği bitiyor. Dediğim gibi eğer bu iddia gerçek ise 2013 gündeme alınacağına inandığımız metro projeleride zora girebilir mi diye dahi soruyorum. Malum bu işler yarım bırakılmaz eğer kaynak buraya aktarılır ise de diğer işlere kalmaz, ayrı başlıkta tartışıyoruz ama Başbakan 3.köprünün bir an önce inşaası için istimlakleri bir an önce bitirin kaynakları serbest bırakın demiş.

10 yıldır ilk kez ödenek nedeniyle ‘duble’ çalışması bazı illerde dururken, bazı illerde de durma noktasına geldi. Eylülde borcun yarısı kadar ödenek bekleniyor Hükümetin en iddialı projesi olarak öne çıkan duble yollarda son 10 yılın en büyük ödenek krizi, Anadolu’nun birçok il ve ilçesinde şantiyeleri vurdu. Bazı illerde duble yol inşaat çalışmaları tamamen durdu, bazılarında da durma noktasına geldi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü, duble yollarda ödenek sorunuyla karşı karşıya kalınca çalışmaların durması geçen bayramda çileye dönüşen trafikte etkili oldu. Karayollarına, 2011 yılı başında 3-3.5 milyar TL yatırım ödeneği ayrıldı. Yıl içinde peş peşe alınan ek ödeneklerle yatırım tutarı 2011 yılı sonunda 12.1 milyar TL olarak gerçekleşti. Karayolları Genel Müdürlüğü, bu yıl ekonomiyi soğutmak ve cari açığı azaltmak amacıyla alınan önlemler nedeniyle zorunlu olarak frene bastı.


http://www.lojiport.com/trafigin-hizini ... z24Sc5i3Ug

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 631
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesajgönderen kenanmar » 29 Ağu Çrş, 2012 23:43

-------------------------------------------------------------------------------------
60 yıllık hayal gerçek oluyor!
Türkiye’yi kuzeyden güneye bağlayacak en önemli arterlerden biri olan...

Doğu Karadeniz’i Doğu Anadolu’ya bağlayan Tarihi İpek Yolu’nun alternatifi olarak gösterilen, Trabzon-Bayburt arasındaki Araklı-Dağbaşı Uğrak Yolu’nun iyileştirme çalışmaları ve Salmankaş Tüneli’nin tamamlanması halinde 60 yıllık rüya gerçek olacak.

Türkiye’yi kuzeyden güneye bağlayacak en önemli arterlerden biri olan, Trabzon-Gümüşhane-Bayburt-Erzurum ve İran hattındaki Tarihi İpek Yolu’nun alternatifi olarak gösterilen ve Trabzon’un Araklı ilçesi sınırlarından başlayıp Gümüşhane’den geçerek Bayburt’a bağlı Uğrak beldesine uzanan ”Araklı-Dağbaşı Uğrak Yolu”nun iyileştirilmesi amacıyla başlatılan çalışmalar devam ediyor.

2 tünelin temeli Bakan Yıldırım'ın katılımıyla atıldı
Bu çerçevede 104 kilometre uzunluğundaki yolun Trabzon sahilinden itibaren 64 kilometrelik bölümü iyileştirilerek bir süre önce hizmete sunuldu.Kısa süre önce de engebeli ve aşırı eğimli yolun en kritik kesimini oluşturan 36 ile 40. kilometreleri arasındaki Salmankaş Geçidi’nde, her biri 4 bin 30 metre olan 2 tünelin temeli Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın katılımıyla atıldı.

3 saat süren karayolu yolculuğu 1,5 saate düşecek
Tünellerin tamamlanması ve mevcut yolun iyileştirilmesiyle kış aylarında yoğun kar, çığ ve buzlanma sebebiyle 6 ay ulaşıma kapalı kalan yol yıl boyu hizmet verebilecek. Böylece Trabzon-Bayburt arasındaki güzergah 16 kilometre kısalacak ve bu iller arasında 2.5 ile 3 saat süren karayolu yolculuğu 1.5 saate düşecek.

Akaryakıttan 2.5 milyon litre tasarruf sağlanacak
Vergilerle yıllık toplam 34 milyon lira tasarruf sağlaması planlanan yolda, seyahat süresinin kısalmasıyla yılda zamandan 745 bin saat, akaryakıttan ise 2.5 milyon litre tasarruf sağlanacak. 105 milyon liraya mal olacak Salmankaş Tüneli’ni de kapsayan proje toplam 170 milyon liraya mal olacak.

Yolun en kritik kesimi Salmankaş Geçidi
Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, yaptığı açıklamada, Araklı-Dağbaşı Uğrak Yolu’nun Trabzon ile Bayburt’u birbirine bağlayan en kısa güzergahlardan biri olduğunu vurguladı. Yolun standardının yükseltilmesi için çalışmaların bazı bölümlerde tamamlandığını, geri kalan bölümlerde ise hızlı bir çalışma yürütüldüğünü dile getiren Turhan, şunları söyledi: ”Doğa tarih ve kültür turizmi ile zengin bir çeşitliliğe sahip Trabzon ile Bayburt’u birbirine bağlayan yolun en kritik kesimlerinden biri Salmankaş Dağı’nda yaz kış güvenli trafik akışını sağlamak amacıyla 60 yıldır Salmankaş Geçidi’nin yapılması bekleniyor. Mevcut yol, ağır kış şartlarına maruz kalıyor. Özellikle kotu 2 bin 280 metreye varan zirve noktasına kışın çıkış ve inişinde yoğun kar, çığ ve buzlanma nedeniyle trafik güvenliği azalıyor, bu nedenle yol yaklaşık 6 ay ulaşıma kapanıyor. Yol, standardının yükseltilmesi ve tünelin tamamlanmasıyla yıl boyunca trafiğe açık olacak.” -Bölgeye canlılık getirecek- Yolun Doğu Karadeniz ile Doğu Anadolu’yu birbirine bağlayacağına işaret eden Turhan, ”Karadeniz Sahil Yolu’nu ve Karadeniz limanlarını Doğu Anadolu Bölgesi ve doğudaki sınır kapılarına bağlayacak yol sayesinde, yayla ve kış sporları ile turizm potansiyeli yüksek olan bölgede güvenli, kaliteli ve kesintisiz ulaşım hizmeti sunulacak. Böylece bölgenin sosyal ve ekonomik hayatı da canlanacak” dedi.

47 metre uzunluğunda köprü inşa edilecek
Turhan, Araklı-Dağbaşı Uğrak Yolu’nda yaklaşık 2 milyon metreküp kazı, 475 bin metreküp dolgu yapılacağını, 33 bin metreküp beton ve 37 bin metreküp alt temel döküleceğini, 28 bin 537 ton temel malzemesi kullanılacağını ve yola 47 metre uzunluğunda köprü inşa edileceğini söyledi.

Salmankaş Tüneli’nde ise 346 bin metreküp kazı yapılacağını, 21 bin metreküp püskürtme beton kullanılacağını sözlerine ekleyen Turhan, ”Hedefimiz Türkiye genelindeki çalışmalarla projelerimizi bir an önce tamamlayıp hizmete sunarak vatandaşlarımıza konforlu ve güvenli seyahat imkanı sağlamak” diye konuştu.
http://www.haberturk.com/gundem/haber/7 ... cek-oluyor
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16378
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 01 Şub Cmt, 2014 17:49

Kuzey güney bağlantısında önemli engellerden bir tanesi de bölgedeki dağları geçebilmek, bunun için yapılan tünel çalışmalarında bayağı bir mesafe kaydedilmiş.

Karayolları 10. Bölge Müdürü Selahattin Bayramçavuş, Türkiye'nin en önemli projeleri arasında yer alan Cankurtaran Tüneli'ndeki kazı işlemlerinin tamamlanmasına 200 metre kaldığı müjdesini verdi. Bayramçavuş yaptığı açıklamada, "5 bin 200 metre uzunluğundaki Cankurtaran Tüneli projelendirilmiş ve yapımı halen devam etmektedir. Şuan itibariyle ülkemizde yapımı devam eden en uzun ikinci karayolu tünelimizdir. Tünelimizin en önemli özelliği, tünel trafiğe açıldığı zaman 36 kilometre olan Hopa-Borçka arteli yaklaşık 24 kilometreye düşecek.


Ovit Tüneli'nin dünyada devam etmekte olan en uzun karayolu tüneli inşaatı olduğunu belirten Bayramçavuş, tünelin tamamlanması ile dünyanın en uzun 3. tüneli olacağını vurguladı. Bayramçavuş, yaptığı açıklamada, "Ovit Tüneli dünya projemizdir. Dünyada şu anda Ovit Tüneli uzunluğunda devam eden başka bir tünel yok. Ovit Tünelimiz 12.6 kilometre kapalı tüp, 1.7 km açık tüp olmak üzere toplamda 14.3 km ile dünyada en uzun 3. Karayolu tünelidir. Tünelimiz önemli bir Kuzey-Güney devlet yolu arteli üzerindedir. Ülkemizde kış mevsiminde 5 ay gibi bir sürede kapalı kalan devlet yolu arteli Ovit Tüneli yapılması ile açılmış olacak. Tünelimiz, İyidere, İkizdere, İspir ve Erzurum güzergahında 60. kilometrede başlamaktadır. Tünelimiz Rize sınırları içerisinde 2060 kodundan girmekte Erzurum sınırları içerisinde 2 bin 250 kodlarından çıkmaktadır. Yılın 5 ayı sürekli kapalı kalan bu önemli devlet yolu, tünelin bitmesi ile 12 ay boyunca trafiğe açıkmış olacak. Bu anlamı ile çok önemli bir proje.


http://emlak.haber7.com/projeler/haber/ ... etre-kaldi


“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir