mlt-D.01 » Türkiye'nin İlk 2 Katlı Köprüsü Yap

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

mlt-D.01 » Türkiye'nin İlk 2 Katlı Köpr&

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Sal, 2010 16:48

Habere ait Milliyet Gazetesi Linki
Malatya Valisi Ulvi Saran, Karakaya Baraj Gölü üzerindeki Fırat Demiryolu Köprüsü’nün üzerine ikinci bir kat daha yapılacağını ve bu ikinci katın karayolu ulaşımına açılacağını söyledi.

Saran, şöyle konuştu:

"Elazığ’ın Baskil ilçesinden gelip de Malatya’da ikamet eden 40 binin üzerinde insan var. Ayrıca, Baskil yöresinde yetişen kayısı Malatya’da pazarlanıyor. Burada 20 bin ton civarında kayısı yetişiyor. Bu nedenle gerek Baskil’den Malatya’ya, gerekse Malatya’dan Baskil’e gerçekleşen yolcu trafiği ile kayısı ve tarım ürünlerinin Malatya’ya getirilmesi son derece meşakkatli oluyor. Bu taşımacılık genellikle barajdan feribotla yapılıyor. 2003 yılındaki feribot kazasında da 10’un üzerinde vatandaşımızın hayatını kaybettiği bilinen bir şey. Burada karayolu köprüsü olmadığı için karşıdaki ürünler ve ahali bize Kömürhan Köprüsü’nü dolaşarak gelmek zorunda kalıyor. Bu da uzun bir güzergahın katedilmesi anlamına geliyor"

Baskil ilçesinden Malatya’ya doğrudan geçişi sağlayacak bir hat olup olmayacağını düşündüklerini anlatan Saran, demiryolu köprüsünün çelik konstrüksiyonun üzerine kaplama yapılarak üst katını karayolu geçişine uygun hale getirip getiremeyeceklerini düşündüklerini ve Ortadoğu Teknik Üniversitesinden Malatya’ya uzmanları davet ettiklerini söyledi.

Malatya Valisi Ulvi Saran, Karakaya Baraj Gölü üzerindeki Fırat Demiryolu Köprüsü’nün üzerine ikinci bir kat daha yapılacağını ve bu ikinci katın karayolu ulaşımına açılacağını söyledi.

Demiryolu köprüsünün üzerine yapılması planlanan karayolu projesinin tamamlandığını anlatan Saran, Türkiye’nin en uzun demiryolu köprüsü olan 2080 metre uzunluğundaki Fırat Demiryolu Köprüsü’nün üzerine yapılacak karayolu köprüsünün bölge insanın ihtiyaçlarına cevap vereceğini kaydetti.

Saran, şöyle konuştu:

"Elazığ’ın Baskil ilçesinden gelip de Malatya’da ikamet eden 40 binin üzerinde insan var. Ayrıca, Baskil yöresinde yetişen kayısı Malatya’da pazarlanıyor. Burada 20 bin ton civarında kayısı yetişiyor. Bu nedenle gerek Baskil’den Malatya’ya, gerekse Malatya’dan Baskil’e gerçekleşen yolcu trafiği ile kayısı ve tarım ürünlerinin Malatya’ya getirilmesi son derece meşakkatli oluyor. Bu taşımacılık genellikle barajdan feribotla yapılıyor. 2003 yılındaki feribot kazasında da 10’un üzerinde vatandaşımızın hayatını kaybettiği bilinen bir şey. Burada karayolu köprüsü olmadığı için karşıdaki ürünler ve ahali bize Kömürhan Köprüsü’nü dolaşarak gelmek zorunda kalıyor. Bu da uzun bir güzergahın katedilmesi anlamına geliyor"

Baskil ilçesinden Malatya’ya doğrudan geçişi sağlayacak bir hat olup olmayacağını düşündüklerini anlatan Saran, demiryolu köprüsünün çelik konstrüksiyonun üzerine kaplama yapılarak üst katını karayolu geçişine uygun hale getirip getiremeyeceklerini düşündüklerini ve Ortadoğu Teknik Üniversitesinden Malatya’ya uzmanları davet ettiklerini söyledi.
Köprünün projesi sizinde içerikte okuduğunuz üzere tamamlanmış, hesap kitaba göre mevcut köprüye yapılacak bir takım takviyeler ile bu sistemin iş göreceği düşünülüyor. Tabi henü proje aşamasında, çünkü haberin devamında projenin Karayolları Genel Müdürlüğü'ne sunulduğu 2011 yatırım planına alınmasının beklendiği belirtilmiş.

Köprünün yerini görmek için bu linke tıklayınız.

Köprünün Malatya tarafından Malatya merkeze kuş uçumu 20 km. var, Kömürhan köprüsünden dolaşmak ise, yaklaşık 80 km lik bir yol demek anlamına geliyor ama sadece bu açıdan değil de aynı zamanda Elazığ bağlantısını da kısaltıp kısaltmadığının etüt edilmesi lazım, eğer bu konuda da fayda getirecekse ve gerçekten o çelik köprü ağır vasıta trafiğine dayanacak konstrüksiyona sahip ise bu proje hayata geçmelidir derim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Ara Cum, 2011 17:28

http://www.haber7.com/haber/20111216/Ma ... lemede.php
Vali Saran, şu bilgileri verdi:

''Bu köprünün projelendirme etüt çalışmaları tamamlandı. Burada ikinci bir kat karayolu köprüsü yapılabilir mi sorusu kafaları meşgul ediyordu. Çalışmalarımız sonucunda olacağı anlaşıldı. Bunu ispatladık. Orta Doğu Teknik Üniversitesinden (ODTÜ) uzman öğretim üyeleri etüt çalışmasını yaptı ve yapılabilirliğini onayladı. Türkiye'nin ilk iki katlı köprü projesi tamamlanmış oldu. Proje Karayolları Genel Müdürlüğüne sunuldu. Karayolları Genel Müdürlüğünün bu konudaki yaklaşımını bekliyoruz. Karayolları Genel Müdürlüğü de köprünün maliyetinin yüksek olacağından endişe ediyor. Projemiz Karayolları Genel Müdürlüğünün ödenek ayırmasını bekliyor.''
ODTÜ tarafından yapılabilir onayı verilmiş ve projede bitmiş, bu güzel bir gelişme bakalım Karayolları bu işe ödenek ayıracakmı, ya da ne zaman ayıracak. Bölgede kalkınmışlığın arttırılması için ulaşım sürelerinin kısaltılabilmesi oldukça önemli.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 13 Oca Cum, 2012 13:06

Şu an MALATYA-ELAZİZ 100KM.BU köprü üstüne yapılacak çalışma ile yaklaşık yarı yarıya kısalacak mesafe.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Haz Cum, 2013 11:55

Köprü projesine onay verilmemiş. Köprünün üzerine karayolu için bir kat inşaatının teknik olarak bir sıkıntı doğurmayacağı konunun uzmanları tarafından raporlanması hatta yaklaşık maliyetinin dahi çıkartılıp proje çalışmaları yapılmasına rağmen merkezi yönetim projeye onar vermemiş.

http://www.rayhaber.com/2013/kopru-projesi-hayal-oldu/

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön