ist-L.03 » Anadolu Yakası D-100 Genişletme Çalışmaları

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Ara Prş, 2011 23:13

Bilgi edinme başvurumun cevabı geldi.

Kartal Köprüsü ile Pendik Köprüsü arasındaki yolda 3 şerit olarak düzenlemenin yapıldığı proje mevcuttur. Ancak Başkanlığımızın yoğun iş programı nedeniyle hayata geçirilememiştir. Proje imalatla ilgili birimlere iletilmiş olup, öncelik değerlendirmesi yapılarak inşa edilecektir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Ara Cum, 2011 16:55

Başkanlığın yoğun programı derken??? Yani temel atma töreni için sıra gelmedi anlamında herhalde :) ya kardeşim herşeyi niye Başkandan bekliyorsunuz başka bahanemi kalmadı. Belki ifadeyi yanlış anlıyorumdur ama bence gayet benim anladığım taraftan anlanır bir söz.

Peki sence yolun 3 şeride çıkarılması sorunu çözecek mi Hakan? Yoksa gerçekten metronun bu bölgeye gelipte otobüs hatlarında bir düzenleme yapılmasımı çözüm olacak?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Ara Cmt, 2011 00:57

Yolun Kartal doğusunda 3 şeride çıkarılması ne yazık ki gerçek çözüm. Çünkü Metronun Tavşantepe'de planlanan Kaynarca istasyonundan daha doğuya uzamayacağı artık kesin, bunun anlamı da şehir merkezinden dışına doğru taşınan her sanayi tesisinin ya da hizmet sektöründeki bir büyüğün o kesimdeki trafiği daha da artırması. Trafik yükünün artacağı kesin ve raylı sistemin yapılmayacağı da kesin olduğuna göre tek çözüm yolu genişletebildiğince genişletmek.

Tavşantepe'den batısı için ise, uzunca bir süre metro çözüm olacak. Her ne kadar metro sebebiyle eskiden en yüksek binalarımız 5 katlı iken artık 50 katlı olsa da, günlük 1.250.000 hareketi yerin altına almış olacağız ki bu kadarlık hareketi yakalamamız için 20 yıl civarında bir süre var. Bu varsayımım otobüs ve minibüs hatlarının benim kafamdaki şekilde düzenlenmiş olmasına dayanıyor. Ancak tüm bunlara rağmen, E-5'de trafik bitecek demek hata olur. Ben Kadıköy'e giderken artık asla arabamı kullanmam, ya da Mecidiyeköy'e ama Üsküdar'a giderken yine arabamı kullanırım.

E-5'in genişletilmesi özellikle Tuzla ilçesi için tüm ilçelerden daha önemli, çünkü asla metrosu olmayacak...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Ara Cmt, 2011 12:34

Asla olmayacak mı? Ama bu tam öküzlük olur :shock:
Beykoz'a belki lle de metro gerekmez, bilmem (üst tarafları bayağı yoğun, o başka), ama Tuzla?

Peki, metrosu olmasın, ama en azından oradan iki banliyö tren ahttı geçmeliydi. Biri kıyıya doğru, biri karaiçine işler hâlde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ara Cmt, 2011 13:59

alabay yazdı:Peki, metrosu olmasın, ama en azından oradan iki banliyö tren ahttı geçmeliydi. Biri kıyıya doğru, biri karaiçine işler hâlde.
Banliyö hattı geçiyor zaten, gerçi ne kadar doğru bir konumda bugün için bilmiyorum açıkçası, Tuzla E-5 civarını görmeyeli de çok uzun yıllar oldu, hep geçmişe göre konuşunca yanlış çıkarımlar oluyor.

Diğer taraftan Hakan bu SGH ya DLH nın yapacağı raylı sistem Tuzla başlangıçlı değildi dimi? Direkt Kaynarca civarından yukarı çıkan bir hattı galiba, ama şu var ben Marmaray eğer verimli çalışırsa ki çalışacaktır Tuzla civarının doğu-batı eksenli bir ulaşım sıkıntısı olacağını düşünmüyorum ama kuzeye doğru?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Ara Cmt, 2011 15:26

Evet, aşağıdan bir tanesi geçiyor, ama Tuzla içın pek fazla iş görüyor mu? Tuzla'nın güneybatısı kente bağlanıyor. Geri kalan Tuzla, doğusu, bilhassa kuzeydoğusu ve kuzeyi biraz atıl kalıyor. Oradan o aşağıdaki hatta bir hat inmeli bence, ayrıca Samandıra istikametinde de kara(içi) bir hat (bence) işe yarayabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ara Cmt, 2011 18:17


Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Ara Sal, 2011 23:38

2012 bütçesinden parayı ayırmışlar, Kartal-Pendik arası ama o bile önemli, darısı endik'den doğusunun başına...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Çrş, 2011 06:43

malum belediyelerin yeni bir argumani var, bilmem ne kadar arac metro sayesinde trafikten cekildi seklinde, bu hesap ile m4 ten buyuk beklenti var ise biraz sallayabilirler.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 07 Oca Cmt, 2012 00:24

Resim

Kartal-Pendik arası D-100 karayolu genişletme işi bütçe 20.000.000 TL, para bana az gibi geldi ama?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Cmt, 2012 00:29

Hakan yazdı:Resim

Kartal-Pendik arası D-100 karayolu genişletme işi bütçe 20.000.000 TL, para bana az gibi geldi ama?
20.000 demiş 6 sıfır koyunca 20 milyar lira yapıyor olması lazım? 20.000.000.000 yani, eski çalışmalar kaça mal oldu acaba, aslında bunların hepsi tek tek uğraşıp karşılaştırılabilecek güzel datalar, ne bileyim İBB başka çalışmalarında (emsal) kaç para harcadığını bilsek belki daha doğru çıkarımlarda bulunabiliriz diye düşünüyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 07 Oca Cmt, 2012 00:37

6 sıfır değil 3 sıfır daha koyman gerekiyor, orada yazan kadar bin TL. 20 trilyona 3 km yol 2 şeritten 3 şeride çıkar mı? Yanyollar da bozulacak, su giderleri, ortadaki aydınlatmasından bariyerine her şeyi söküp yenisini takıyolar. 20 trilyon az gibi geldi bana ya neyse.

Bir de ilave yapayım, Pendik ilçesi sınırlarında E-5 üzerinde 3 tane köprülü kavşak var, bunun dışında E-5'e bağlantısı olmayan bir köprü, 3 tane de araç alt geçidi var. Bu yıl ki bütçeden Tavşantepe ve Esenyalı köprülü kavşakları için bütçe ayrılmış, ki Esenyalı'da çalışmalar başladı bile. Pendik ilçesi için E-5 çok yoğun bir inşaat alanı olacak bu yıl...

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön