ist-L.03 » Anadolu Yakası D-100 Genişletme Çalışmaları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-L.03 » Anadolu Yakası D-100 Genişletme Çalışmaları

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Pzr, 2010 18:37

Hakan' ın verdiği bilgiler ve talebi ışığında bu başlığı açıyorum, D-100' ün Anadolu yakasında da bir takım genişletme çalışmaları başlamış, geçtiğimiz yıllarda metrobüs inşası ile birlikte Avrupa yakasında zaten bir takım çalışmalar yapılmıştı, geriye dönük buradan da kıyaslamalar yapabiliriz aslında, buna göre başlığa daha uygun bir isimde bulabiliriz, elinde resim ve bilgi olan arkadaşlardan tabii ki ilgi bekliyoruz :) Önce Hakan biraz aydınlatırsa bizde öneriler ya da düşünceler ile yürürüz.
En son Esat tarafından 14 Eki Prş, 2010 20:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Ağu Pzr, 2010 18:54

Aslında konunun aklıma gelişi Gebze tarafında gördüğüm genişletme çalışmaları ile oldu.

Şöyle kısaca yolun geçmişi hakkında bilgi vereyim. 1954 yılında inşası başlanan Haydarpaşa-Pendik karayolu yani bildiğimiz E-5 halk arasındaki adıyla Ankara asfaltı şimdiki adıyla D-100; 1958 yılında hizmete açıldı. Açan kişini adını anmazsak vefasızlık olur Adnan Menderes.

Yol daha sonradan şimdilerde duble yol olarak tabir edilen bölünmüş yol olarak Gebze'de TEM çıkışına kadar uzatıldı, daha doğusunda 3-4 sene öncesine kadar bölünmüş yol yoktu.

Neyse mevzubahis yolumuz her ne kadar idari anlamda Gebze İstanbul'a bağlı olmasa bile, ben Gebze'yi İstanbul'un bir parçası olarak kabul ediyorum (Hala Silivri'den Çatalca'dan daha fazla içli dışlı İstanbul ile) 50 km uzunluğunda bir karayoludur. Bu yolun İstanbul sınırlarında kalan kısmı 2002 yılında Karayolları'ndan İBB'ne devredildi.

Resim

Bundan sonraki mesajlarımda yolun 2+2 şeklinde bölünmüş bir yol halinden 3+3 şeklinde bölnmüş bir yol haline getirilmesi ile ilgili bir takım bilgiler paylaşacağım...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Pzr, 2010 19:03

Gebze konusunda sana katılıyorum, bana göre de fazlası ile İstanbulludur :) Bugün İBB Gümüşyaka' ya kadar metro falan diye vizyon dile getirebiliyor ise Gebze zaten İstanbulludur.

Diğer taraftan sanırım tüm bu D-100 koridoru bu 1950 lerdeki imar planları ile gerçekleşmiş olsa gerek, çünkü malum Avrupa yakasındaki kısmın adıda "Londora Asfaltı" idi, yani burdan vur Londra' ya kadar git mantığı olsa gerek, o zamanki siyasi argümanları ya da gazete manşetlerini bilemediğimiz için ben bunu yakıştırdım. Konunun senin açtığın kısmın ile ilgili değil ama çevremizden çocukluğumuzdan beri duyduğumuz kadarı ile bugün T4 ün üzerinde bulunduğu Arnavutköy - Çatalca istikametindeki yolun en eski Edirne yolu hadi 50 lerin modası ile Londra Asfaltı olduğunu duymuştum fakat doğruluğunu bilmiyorum, çünkü 80 lerde bugün Adnan Kahveci Bulvarı dediğimiz Bahçelievlerdeki ana caddeye de Eski Londora Asfaltı deniliyordu diye hatırlıyorum. Bakalım belki hafızası ve bilgisi benden daha iyi ve kuvvetli birileri yanlışlarım varsa düzeltir, dediğim gibi kulaktan dolma kafamda kalan bilgiler, kenarda bulunsun diye yazdım. :)

Hakan sen biraz daha genişletmeler ve tarihi ile ilgili bilgileri aktardıktan sonra ilk 3 şerite çıkma kısmı ile ilgili bir şeyler yazabiliriz herhalde.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Ağu Pzr, 2010 19:29

Yolun en batı ucundan 90'lı yıllarda genişletme çalışmaları başladı. İBB tarafından İsfalt köprülü kavşağı olarak adlandırılan kavşaktan önce Göztepe köprüsüne kadar sonrada oradan Küçükyalı kavşağına kadar genişleme yapıldı. Yolun bu kesiminde neredeyse hiç bir yerde yanyol bulunmamakta, sadece Yenisahra - Yelkenlideğirmen arasında doğu yönde kısa bir geçiş var.

Aynı süreçte Gebze Gebze TEM bağlantsı arasındaki 5 kilometrelik kesimdede çalışmalar yapıldı ve orada da yol 3+3 hale getirildi.

10 yılı aşkın bir süre ile yolun kalan tüm kesimleri 2+2 olarak hizmete devam etti.

Resim

Yukarıdaki tabloda 1998 yılı mart ayında 3 kavşakta yapılan araç sayımları görülüyor.

Metro yapılması için de gerekçelerden biri olan bu yoğunluk aynı zamanda yolun genişletilmesi içinde bir gerekçe idi.

Yolun uzun yıllar daimi tıkanma noktası olan Küçükyalı-Kartal arasında genişletme çalışmaları da nihayet 2008'de başlatıldı ve 1 seneyi biraz aşan bir süreçte tamamlandı ve Kartal'dan batısı 3+3 hale getirildi.

Resim

Resim

Yolun genişletilme sürecinde, ortadaki geniş alan kazılıp altına sağlam bir dolgu yapıldı üzerine ise demir ve betondan oluşan sağlam bir zemin oluşturuldu onun üzerinede 2 kat asfalt atıldı. Tüm bariyerler ve ışıklandırmalarda yenilendi.

Maltepe'den
Resim
Resim

Esenkent'den
Resim

Esenkent Metro kazıları yeni başlamış...
Resim

Şu an en başta söylediğim 50 kilometrelik yolun şu an Haydarpaşa-Kartal arasındaki tahminen 22 kilometrelik kesimi ve Gebze-GebzeTEM arasındaki 5 kilometrelik kısımları 3+3 durumda.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Pzr, 2010 20:00

Hakan yazdı:Yolun en batı ucundan 90'lı yıllarda genişletme çalışmaları başladı. İBB tarafından İsfalt köprülü kavşağı olarak adlandırılan kavşaktan önce Göztepe köprüsüne kadar sonrada oradan Küçükyalı kavşağına kadar genişleme yapıldı. Yolun bu kesiminde neredeyse hiç bir yerde yanyol bulunmamakta, sadece Yenisahra - Yelkenlideğirmen arasında doğu yönde kısa bir geçiş var.

Aynı süreçte Gebze Gebze TEM bağlantsı arasındaki 5 kilometrelik kesimdede çalışmalar yapıldı ve orada da yol 3+3 hale getirildi.
Buradaki çalışmalar İBB tarafından mı yapıldı? Benim hatırladığım kadarı ile o dönemde İBB Başkanı olan Tayyip Erdoğan tarafından şu an inşaatı devam eden metro hattını yüzeysel metro olarak yapmak istemişti fakat o zamanki merkezi hükümet ile yaşanan siyasi çekişmeler yolun orta kesimindeki bu geniş refüj alanını inşaat için belediyeye vermedi, tabi vermeyen kurum Karayolları olarak görünüyordu. Akabinde Karayolları yolun batı kısmında o zaman benim gördüğüm kadarı ile 1.Köprü ayrımından Kozyatağına kadar olan bölümde bu orta kısmı yola katma çalışmalarını yapmıştı, zaten vermeme gerekçelerinden en kuvvetlisi de burasının E-5 e yol olarak katılacağı idi. Yılını hatırlamamak ile birlikte bu yolun yapım onarım yani denetim işinin İBB ye verilmesi hükümetin aynı partiye geçmesi ile olmuştu, ama Ali Müfit Bey zamanında mı oldu Kadir Bey zamanındamı hatırlayamadım. Tabi bu süreçte iş işten çoktan geçmişti refüjün önemli bir kısmı yola dahil edilmiş metro projeside zaten yer altı sistemi olarak revize edilmişti. Bilgilerimde yanlışlık ya da hata varmı Hakan, o zamanlar bizim bildiğimiz duyduğumuz hep bu şekilde idi o yüzden yazmak ihtiyacı hissettim.

Diğer taraftan bir sorum olacak, bu yüklediğin resimler ne zaman ait yeni mi?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Ağu Pzr, 2010 21:10

Dediklerinde yanlışlık yok, doğru. Karayolları'ndan İBB'ne devir Gürtuna zamanında oldu. Harem-Tuzla LRT hattının yapılamama sebebi dediğin gibi bir takım kişiler arasındaki çatışmalardı.

Fotoğraflar 1,5 - 2 sene öncesine ait. Metro fotoğrafları kovalarken, arada makineye karışanlar...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Ağu Pzr, 2010 22:35

Karayolları programında olan işleri yapıyor herhalde, İBB'ne devredilmeseydi belkide anadolu yakasının tamamı 3+3 şeklinde olacaktı şu an. İBB o kadar işe baklamakla yükümlü ki, Kartal-Çayırova arasındaki 17-18 kilometrelik kısım hala 2+2.

Eskiden gün içinde İstanbul sınırlarında herhangi bir yerde olabiliyordum, şu an öyel değilim ama yinede arada sırada öğleden sonra trafiğin en stabil olduğu saatlerde falan Kartal-Pendik arasında E-5'i kullandığım oluyor. İnanın şu an İstanbul'da 2 yer var bu 2 yer dışında kalıcı halde sorunu olan yer yok. Bunların birincisi Kartal-Pendik arası her iki yönde de, ve ikincisi de Parseller-Avcılar istikameti. Bu söyledğim kısımlarda herhangi bir sebep olmaksızın trafik hep yoğun.

Avrupa yakasını sevmiyorum, orada bulunmak bile benim içimi daraltıyor kendi yakama gelince huzur buluyorum ya ondan herhalde ben kendi tarafımın çözümüne odaklanıyorum. Çözüm belli Kartal-Çayırova arasında yol genişletme çalışmalarının başlatılması.

Güzergah bu;
Resim

Pendik E-5'den 2 kare; Trafiğin yok sayılabilecek durumda olduğu anlardan

Resim
Resim

Genişletme yapılmasını beklediğim bu kesimde ne yazık ki Kartal-Küçükyalı arasındaki rahatlık yok. Çünkü Kartal-Küçükyalı arasında genişletmeden önce ortada çimelik vaziyetinde bekleyen 7-8 metre genişliğinde bir alan vardı. Kartal'dan doğuda ise en büyük boşluklar fotoğraflarda gördüğünüz kesimlerde ve en fazla 2-3 metre. Yanyolla arada boşluk bırakılmak zorunda çünkü bölge neredeyse deniz seviyesinde ve aşırı yağışlarda su toplayan bir bölge ve oradaki su toplama alanları zorunlu. Neyse ki Tuzla yönünde yola katılabilecek alan var. Kuzeyde yanyola dokunulmayabilir.

İş Pendik'in doğusuna geçtiğimizde dahada zorlaşıyor, bariyerlerin arasında boşluk yok, yol ya vadide ya da tepede gidiyor, sonrasında 2 tarafta yanyol olan Kaynarca kesiminde ya yanyolun biri iptal edilecek ya da yol genişletilmeyecek.

Kaynarca'dan sonra Güzelyalı kesiminde de bir boğazdan geçiliyor ve yolun genişletilmesi için istimlak şart, daha doğuda ise İçmeler-Tuzla kısımlarında yerleşim sınırlı ve E-5 çevresi nispeten boş. Tek sornlu yer kalıyor Şifa Mahallesi, askeri alanlardan alınıp genişletme yapabilirler mi bilemiyorum ama sorun çözlüemeyecek kadar kötü değil.

Neyse genişletme işinin Kartal-Kaynarca arasındaki 4-5 km'lik kısmı zor ama Kaynarca'dan doğuda 13-14 km zorlanmadan genişletilebilir...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Ağu Pzt, 2010 10:17

Açıkçası, orası "burası" olsa, bu yolu tünel veya viyadük yapmaya çalışırlardı. Kore olsaydı, viyadük olurdu. Bu yol bir hata bence. Sırf bu yol değil tabiîki.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Pzt, 2010 11:16

Tünel seçeneği benimde aklıma geldi ama bu saatten sonra Kaynarca' ya kadar olan kesimde zor, geri kalan kısımda yani Gebze' ye doğru böyle bir şey yapılabilir mi bilmiyorum, zaten Çayırova' dan sonra yol bundan bir 10 sene önce zaten oldukça kötü idi, yani aşırı virajlı bir iki rampa vardı diye hatırlıyorum fakat sanırım yine o yıllarda orada da bir takım genişletme çalışmaları yapılmıştı, tam emin olamıyorum çünkü E-6 inşa edildikten sonra ben D-100 o kesimini hiç kullanmadım desem yeridir.

Bir de şöyle bir durum var, bu yol inşa edildiğinde ne olarak inşa edildi? İstanbul'un geçmişine baktığımızda yapılan hiçbir kentleşme planında 1980-90 larında nüfus tahmininin tutmadığını görüyoruz, dolayısı ile ne yerel yönetim ne de şehir planlamacıları böylesine büyük bir kenti hayal etmemişler, evet o planlar bir nebze hayata geçse idi daha düzgün bir kente sahip olabilirdik belki ama yine de çözüm olmayacaktı. Yani bu yol inşa edilirken dahi bir Çevre Yolu değildi, çünkü her halukarda kentin içinden geçiyordu, bugün maalesef aslında doğru düzgün bir kentin ana caddesinden ya da bulvarından daha farklı bir konumda değil. Bunu neden söyledim, bana göre de yapılabilecek her noktada tüneller ile geçilebilirdi fakat burada inşa edilen metro hattı çoğunluk ile yolun altını izlediği için Kadıköy-Kaynarca arasını unutalım artık burada yapılabilecek tek iyileştirme mümkün olan yerlerde şerit genişletmesi yapmaktır. Bu durumunda olur olmazını Hakan zaten bize gayet iyi açıklıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Ağu Pzt, 2010 12:25

Yine de viyadük olsa meselâ, yerleşim kesilmezdi, bir de gürültü kirliliğine karşı daha iyi müdahale edilebilirdi. Ayrıca, metro tüneli olsa da, başka yere tünel plânlanabilir. Yani, koskoca kentin ortasından (ne ortası, en yerleşimli kenar bölge) geçen "böyle" bir yol (şey) OLMAMALI! Bu halka, T.C. nüfusuna ve insanlığa karşı bir ihanet, çünkü herkes zamanla çürük çürük olacak, gürültü, pislik ... stres. Biraz daha ağır söyleyeyim de, anlaşılsın - bu ulusal önem taşıyan bir şey. Sadece bu noktada değil. Ama vatandaş dediğimiz insanlar yaşayabilmeli. Yok efem, Hindistan daha beter diyerek olmaz iş. hep daha ileri olana, daha iyisini yapana bakacaksın, onu sollamak isteyeceksin. Kanımca.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 02 Ağu Pzt, 2010 22:45

Viyadük derken neyi kastettiğinizi anlamadım, mevcut yolun üzerine viyadük ile yeni bir yol inşasıdan mı bahsediyorsunuz? Bu benim bahsettiğim 50 kilometrelik güzergahta ne keskin virajlar var ne de aşılmaz dağlar tepeler. Güzergahta sorun olan tek şey olması gerekenden daha yakında olan binalar işyerleri vs..

Yolda rampa diye niteleyebileceğimiz yerde çok az, bu yolun sorunu 2+2 olması. Yoksa viyadüklere falan ihtiyaç yok bence, ya da demek istediğinizi ben anlayamadım biraz daha açarsanız belki?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Ağu Sal, 2010 08:22

Aslında madem viyadük yapılıyor desek, başka yere yapılması elbet daha avantajlı olur, ama evet, var olanın üstüne büyük bir viyadük bile daha avantajlı olur.

Roma ve Viyana:
<http://de.academic.ru/dic.nsf/dewiki/1320391>
Bangkok (sol taraf):
<http://de.academic.ru/pictures/dewiki/6 ... kyline.jpg>
Bremen (gar meydanından geçer ve sevilmiyor, kesiyor diyorlar (!)):
<http://bremen.bahninfo.de/autobahn.htm>

Avantaj dediğim, alanın kesilmemesi. Ama evet, aslında o yolun oradan kalkması gerek, çünkü, hesabını yapsalar, akcıger kanseri bayağı pahallı oluyor. Yani ekonomik de bir "dimenziyon"u var.

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön