ist-L.01 » İstanbul Meydan Projeleri

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 19 Eyl Prş, 2013 19:04

Demin saat 18 de araba ile geçtim, hiç tıkanmadan yağ gibiydi. Fena değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16446
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 20 Eyl Cum, 2013 11:16

alabay yazdı:Kaçacaksın diyorsun da, yine de Şişhane’yi farklı hatırlıyorum, ki o da öyle dipte ve derinde değildi … dükkân, gezen, seyyar …


Saraçhane yi kast ediyorsun sanırım? Şişhane de tünel bu tip bir tünel yok bildiğim kadarı ile, her neyse tabii orayı gereksiz kalabalıklar ile doldurmamak lazım, vatandaş güvenliğine yönelik olarak kamera uygulamaları yapılmıştır umarım diyecektim ama sonra resim de fark ettim olduğunu, :) önemli eski Taksim de canı yanmış biri olarak söylüyorum bunu, kamera muhakkak olmalı hatta metro işletmenin kontrolünde değil mobese kamerası olmalı ki var anladığım kadarı ile.

Kanser mevzusuna yine değinir isek Allah kimseye öyle dertler vermesin diye temenni ediyoruz ama içtiğimiz suyun bile kanserojen olma riskinin var olduğu bir dünya da yaşıyoruz, dolayısı ile önce beslenme alışkanlığını düzeltelim de çevreye sonra el atarız :) makara bir yana ikisi bir arada yürümeli ve düzeltilmeli.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 20 Eyl Cum, 2013 12:51

Saraçhane mi … bilmiyorum, şöyle Taksim ile Aksaray arasında bir yerdi :lol:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 20 Eyl Cum, 2013 18:15

Hm, demin tesadüfen şunlar gözüme çarptı. Esat, Kemal, şöyle bir gidip, yoklasanıza!

http://www.yapi.com.tr/Haberler/iste-ye ... 12451.html

Taksim Meydanı Yayalaştırma Projesi’nin ilk ürünleri olan araç tüneli ve yayalaştırılmış bölgenin tasarımındaki ciddi sorunlar dikkat çekiyor.

Birgün Gazetesi'nden Onur Erem'in haberine göre, daha önce Şişli yönündeki kaldırımlarla yol arasına koyulan otoyol bariyerlerini gündeme getirerek bunların kaldırılmasını sağlayan Mimar Korhan Gümüş, Taksim Meydanı’nı bir uçtan diğer uca gezerek meydanı anlattı.

»Tarlabaşı’nda u dönüşü çilesi: Tarlabaşı Bulvarı’ndan gelerek tünele girmeden u dönüşü yapmak isteyenler için yapılan tek şeritli servis yolu önemli bir trafik sıkışıklığı yaratmış. Talimhane’den gelen 3 şeritli yolun doğrudan 90 derece açıyla bağlanarak sıkışıklık yarattığı bu yolu çok sayıda otobüs ve Taksim’deki sarı dolmuşların tümü kullanıyor. Bu nedenle özellikle iş çıkışı saatleri ve Taksim’in yoğun olduğu haftasonu günlerinde sarı dolmuşlara binen bir yolcu 15-20 dakikasını bu yoldan u dönüşü yapma çilesinde geçirmek zorunda kalıyor. Buradaki trafik daha iyi düzenlenebilirdi.

»Yenikapı yönünde 2 metrelik durak: Taksim’den Yenikapı yönüne giden otobüslerin geçtiği durakta yolculara beklemeleri için ayırılan durağın genişliği yaklaşık 2 metre. Bu dar alan özellikle yoğun saatlerde yolcuların sığamadığı bir hale dönüşürken yola taşan yayalar nedeniyle cebe giremeyen otobüsler yolu tıkıyor. Bu durağın bir diğer sorunu da havalandırmasının olmaması. Her daim geniz yakan, zehirli hava trafiğin yoğun olduğu saatlerde dayanması zor hale geliyor.

»Şişli yönünde 60 metrelik durak: Taksim’den Şişli yönüne gidecek yolcuların beklemesi için ayrılan durak ise 60 metre genişliğinde! Yer altına milyonlarca lira harcayarak neden böylesine dev bir alan açıldığı sorusuna bir yanıt bulmak imkansız.

»Şişli yönünde 1 metrelik yürüyen merdiven: Anlaşılan belediye her yerde bir sıkışıklık yaratmak istiyor. Standart genişlikteki yürüyen merdivenle inilen 2 metre genişliğindeki Yenikapı yönü durağının aksine 60 metrelik Şişli yönü durağına 2 kişinin yanyana durmasının imkansız olduğu daracık yürüyen merdivenlerle iniliyor. Böylesine geniş bir alanda neden bu dar merdivenlerin kullanıldığına dair belediye henüz bir açıklama yapmadı.

»Beton zeminde yükseklik farkı: Yolun yeraltına alınmasıyla ortaya çıkan beton alanda önemli yükseklik farkları var. Bu fark yağmur durumunda su birikmesine yol açacağı gibi eğer dolguyla bu fark kapatılırsa bu sefer de Talimhane cephesindeki binaları su basacak - çünkü bu betonda su gideri için bir yer (en azından şimdilik) ayrılmamış.

»Gezi Parkı’nın girişleri sorunlu: Gezi Parkı’nın Talimhane’ye bakan tarafındaki bölge insanlar tarafından parkın ana girişi gibi kullanıldığından buradaki çimler kısa süre içinde yok oldu. Belediye, tünelin yaya çıkışlarını da tam bu bölgenin karşısına yaparak insanların parka giriş için burayı kullanmasını adeta teşvik etti. Gezi Parkı’nın merdivenleri ise onarılmayı bekliyor. Henry Prost’un yaptırdığı bu tarihi merdivenler inşaatlar sırasında devlet tarafından tahrip edilmişti.

»Havalandırma Yapısı Meydanı: Araç tüneliyle birlikte meydanın en kritik noktalarından birine dev bir havalandırma yapısı kurulmuş. Bu yapı kapladığı dev hacimle ve Gezi’nin merdivenlerinin hemen yanındaki konumuyla İstiklal’den Gezi Parkı’na gelmek isteyen insanların önünü kesiyor. Fotoğraf da Gezi Parkı’ndan İstiklal Caddesi’ne bakarak çekildi.

»Kaldırımcık: Yayalaştırma projesi yayalara değil araçlara önem verdiği için araç tünelinin Tarlabaşı girişine kaldırım yapılmamış. Bu yüzden insanlar otobüsten indikten sonra 30 metre yürüyerek bulvara çıkmak yerine 200 metre yürüyerek önce Gezi Parkı yakınındaki çıkıştan çıkmak, sonra Tarlabaşı’na geri yürümek zorunda. Aynısı otobüs durağına erişmek isteyen insanlar için de geçerli. Belediye tünel girişlerine kaldırım yapmasa da göstermelik bir ‘kaldırımcık’ yapmış. Bu kaldırımcık o kadar dar ki bir kişinin vücudu bile sığmıyor. Kaldırımcıkta yürüyen veya kaldırımcıkta karşıdan biri geldiği için yoldan yürümeye başlayan bir insana araba çarptığında bunun sorumluluğu projeyi hatalı tasarlayanlarda olacak.

»Şişli yönünde de trafik sorunu: Gezi Parkı’nın hemen yanında Şişli’den gelen araçların u dönüşü yaptıkları servis yolu Tarlabaşı tarafındaki yoldan daha dar. Bu yüzden burada bekleyen taksiler, indirme işlemi yapan araçlar trafiği tıkıyor. Yol bir otobüsün ancak dönebileceği genişlikteyken bir de araçlar bekleyince otobüslerin geçmesi imkansız hale geliyor. Bu yolda trafik oluşmasının bir nedeni de otobüsler. Bu tek şeritli yolun üzerine bir de otobüs durağı yapıldığı için durakta otobüs durduğu zaman arkasındaki araçlar da beklemek zorunda kalıyor.

»Otoyol bariyerleri ve anlamsız boşluklar: Korhan Gümüş’ün dikkat çektiği gibi Gezi Parkı’nın hemen yanındaki bu noktada çok sayıda otoyol bariyeri kullanılmış. Bu bariyerler Taksim Meydanı’ndaki kitlesel bir eylemde oluşacak panik anında ya da polis saldırısında kitlenin ezilmesine yol açma tehlikesine de sahip. Eğer belediye bu bariyerleri koyarken Taksim’de bir daha kitlesel eylem yapılamayacağından eminse diyecek bir şey yok, ama bariyerlerin arasında kalan anlamsız boşluk için de belediyeden bir açıklama bekliyoruz.

»Bir kaldırımcık daha: Taksim Meydanı’nda ortaya çıkan dev beton alanı Cumhuriyet Caddesi’ne fotoğrafta gördüğünüz bir metre genişliğindeki kaldırım bağlıyor. İki kişinin yan yana yürümekte zorlandığı bu kaldırım o kadar plansız ki Gezi Parkı’ndaki ağaçlar için ekstra çıkıntılar yapılmak zorunda kalınmış. Üstelik park ile kaldırım arasına anlamsız bir beton kütlesi sokulmuş. Ama bu çıkıntıları çok da genişletemeyeceğini fark eden belediye, bir ağacın kökünü çıkıntının dışında bırakmış. Bakalım bu tuzak gibi kök, kaç kişinin düşmesine yol açacak.

»Kaos kavşağı: Elmadağ’a yapılan kavşak tasarımı nedeniyle araç trafiği içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Kavşağın ortasında biriken araçlar diğer yönelerden gelen araçların geçmesine engel olunca trafik hiçbir yöne ilerliyemiyor. Bu kavşakta yayaların geçmesi için yapılan yerde ise ne bir yaya geçidi var, ne de bir trafik ışığı.

»Gezi Parkı hâlâ köprüsüz: Gezi Parkı’nın iki yakasını birleştiren ve yol çalışmaları için yıkılan yaya köprüsü hâlâ inşa edilmedi. Belediyenin bu inşaat için neyi beklediği bilinmiyor.

‘Ya geri dolduralım, ya uzatalım’

Korhan Gümüş belediyenin bunca zorluk çıkarmak için yüz milyonlarca lira harcamasına gerek olmadığını söylüyor. “Havalandırma bacaları duvarların kenarına yapılır. Bu insanların köylerde dahi uyguladığı bir mantıktır. Siz hiç salonun ortasından baca geçen ev gördünüz mü? Meydanın ortasındaki havalandırma tüneli tam da böyle” diyen Gümüş bunu yapan mimarın hesap vermesi gerektiğini belirtiyor. Gümüş’e göre belediyenin hiçbir projesi olmadan meydanı beton doldurup “gerisine sonra bakarız” demesi de kabul edilebilir değil. Korhan Gümüş, bu noktadan sonra izlenebilecek iki yolun olduğunu söylüyor: “İstanbul’u ziyaret eden New York’un ulaşım ve ar-geden sorumlu müdürü, kentlerinde geçmişte açılan hatalı tünelleri doldurduklarını söylemişti. Bizim de artık buranın doldurulmasını talep etmemiz lazım. Eğer bu yol Şişhane’den Şişli’ye kadar yer altına alınıp burası bir yürüme bölgesi ilan edilecek olsaydı anlardım ve destek de verirdim. Ya bu uygulamaya gidilmeli ya da tüneller geri doldurulmalı”


Atom santralı veya böyyüg teleferik yapmaya kalkışmadan, şu bir belli olsun. Esat, sana iş düşüyor, orasını seversin, yapanları dost sayarsın, hadi sen git, bir bak. İlginç olan, benim (de) bahsettiğim havalandırmanın konu olması. Yani, sana göre bu önemsizdi, rüzgârla hâllolur. Olur elbet, Allah da yardımcımız olur. Veya yardımcınız :-) Hadi, Saopaola Plajı falan sonra …

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16446
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 20 Eyl Cum, 2013 19:25

Ben o eleştirileri dün mü ne okudum ya :) haberim var yani, zaten o yüzden kaldırım olayını falan sordum, gidip görmeme gerek olmadan fotolar üzerinden yorumumu yapayım, ki gördüm geçen ay ve özellikle o U dönüşü mevzusunu çevremdekilere söylemiştim, gerçekleştiğini görmek sürpriz olmadı.

Eleştiri konularından birisi olan U dönüşünün yarattığı bir problem yok aslında, problem park eden dolmuşlar, orada eğer dolmuş trafiği kaldırılmayacak ise ki ben kalmalarını isterim, kaldırılmayacak ise bir iki bina istimlak edilerek adam gibi bir kat otoparkı yapılıp kalkışları buradan sağlanmalı ve o U dönüşü ve dönüşe çıkıp inen yol üzerinde parklanma anında cezalandırılmalı, başka yolu yok.

Aynı yol üzerindeki kaldırımlar daha projenin başında eleştirildi ve haklı da bir eleştiri idi fakat yapacak bir şey yok, yani şöyle yok, proje istimlaksiz yapıldı, bu proje biraz istimlak gerektiriyordu ama bu yüke girilmek istenmedi, orada yol kenarındaki bir sıra bina bana göre yıkılmalıdır, ya da yayalar o yolu kullanmadan kulağı tersten gösterip Taksim e çıkacaklar

Yenikapı yönündeki durak hadisesini okudum dediğim gibi, mimar bir arkadaş eleştiriyordu bir tarafta 30 metre kaldırım diğer tarafta 2 metre ve insanlar kaldırımdan yola taşarak otobüs bekliyor diye bir şikayet vardı, ki haklıdır. Eğer böyle bir şey varsa mantıksız ötesi, otobüsler orada baş durak yapıp dönüyor ise o zaman o gepgeniş bırakılmış yeri plantonluk yapsa idiler oradan kalkıp karşı yönden yolcu almadan basıp gitseler di, yok iki tarafta da durak varsa ikisi de insani ölçülerde olsun. Ben 30 dedim ama haberde 60 metre diyor o genişliğe.

Gezi ile bağlantıda ortaya çıkan sorun tipik bir kent tasarımcısı hatası, insanların geliş gidiş güzergahlarını etüt etmeden, "benim projem, bildiğim gibi yaparım" mantığı ile konulmuş bir çıkış, çıkışta ne var park, insanlar için en kısa yol iki nokta arasındaki çizgidir :) ya gezi parkı içine giren bir yol açın ki herhalde böyle bir girişim meydan muharebesi başlatır yine ya da çıkışı doğru planlayın, eh çıkış inşa edildi ne yapalım? Bilemem, kent planlamacısı değilim :)

Havalandırma konusuna gelince, havalandırma yok demiyor ki? Sadece arkadaş konumunu beğenmemiş ve ne kast ettiğini ben anlamadım, bunu görmem gerekebilir. Eğer yolun tam ortasında tünel tavanındakileri kast ediyorsa bence bir yanlışı var, o havalandırmalar her zaman hattın, yolun ortasında olur, duvara monte edilmez. Edilmez diyorum benim gördüklerimin tamamı öyle ortaya monte edilmişti başka ülkelerde de, yani o eleştiri biraz havada kalmış, ama şöyle bir şey var ise, Aksaray daki gibi devasa bir baca çıkıp zeminden meydandan yükseliyor ise, o abes bir görüntü oluşturur tabii ki.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 20 Eyl Cum, 2013 20:45

Git, bak.

Ben yan duvarda olan havalandırmalar da tanıyorum, hani şu türbinlere benzeyenlerden. Her neyse … o kaldırım işi, uyusam da geçse, he.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 631
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesajgönderen kenanmar » 20 Eyl Cum, 2013 21:22

Sıraselviler - Cihangir veya Gümüşsuyu yönüne bat-çık yapılsaydı durumun daha ne kadar garipleşeceğini bu bat-çık tek başına kanıtladı.
Açıkçası eski haliyle Gezi Parkı altındaki restoran ve işyerlerinin önündeki otobüs durağının yarattığı, taksicilerin, ayrıca meydandaki otobüs peronlarının ve dahası metro çıkışlarının yanlış konumu ve dahası sağ 2 şeridi işgal et soldaki tek şeride hep birlikte dal kafasından kurtulamayan zihniyeti Batırsan da Çıkarsan da egzos gazına otobüs bekleyenleri boğsa da bu bat-çık bir çaresizliktir. Saraçhane, Topkapı, Aksaray, Ayrılıkçeşme-Kadıköy vb. İstanbul'a her bat-çık yapıldığında yayalar yayalıktan çıkıyor, şehir otoyola kurban veriliyor.
Otomobiller elektrikle çalışmıyor veya su buharı salınımı yaparken suyuna lavanta katılmıyor, zehirli gaz saçıyor. Madem teknolojimiz halen 4 zamanlı petrolle çalışan motoru tam aşamadıysa ülkenin prestij meydanına bat-çık niye yapılır?
Son 20 yıldır Taksim Meydanı zevksiz leğen görünümlü süs havuzlu ve metrosuz halinden daha da beter bir hale geldi. Bu bat-çık da tüy dikti.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 20 Eyl Cum, 2013 22:17

İşin acıklı tarafı, bana öyle geliyor ki … hepsi şov. Şovun âlâsı. Çünkü şu gerikafa enayi Alaman kafası bu işi bilmem kaç senede yapardı, yapsaydı. Tabiîki yine bir takım artistler bunun çok daha hızlı ve EN şekilde olacağını ıspatlamak zorundaydılar. Vats nekst? […] gerisini sildim, Esat sağ, ben selâmet, batçıktakiler rahat.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 17 Eki Prş, 2013 21:57

Malum okullar tatil olunca ben de eve döndüm, geçen gece Taksim'deydim bir de ne göreyim? Meydan hala aynı, iğrenç...1/3'ü taş zemin geriye kalanı ise yamuk yumuk beton kaplama..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16446
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 17 Eki Prş, 2013 22:06

Meydan bu hali ile çok kötü görünüyor, tamam altı yol, yeterli mesafe yok ağaç dikemedik falan filan ama bari bir iki çimenlik, çiçeklik olaydı, her yere kaktırılan şu granitlerden döşeneydi falan :) granit meraklısı değilim aksine nefret ederim o kaplamalardan ama böyle çırılçıplak betondan daha iyi görünecek bir şey vardı illa ki.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 17 Eki Prş, 2013 22:12

İşte oradaki sorumluların park, yeşillik, doğa ve çevre(cilik) ile ilişkilerini gösteren bir tablo. Darısı artık kimin başınaysa …

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 19 Eki Cmt, 2013 13:13

Drenaj ve yağmur suyu deşarjı doğru dürüst yapılmadığından , en ufak yağışta M2 girişi yani bilet holüne sürekli su giriyor. Adamlar paspasla suyu uzaklaştırmakla meşguller.


“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir