ist-L.01 » İstanbul Meydan Projeleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-L.01 » İstanbul Meydan Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Prş, 2010 12:52

İstanbul' da 50 li yıllar ve öncesinde yabancı kent tasarımcıları ve mühendislere yaptırılmış Şehir Planlarının hepsinde dönemin benzer büyük kentlerinde olduğu gibi geniş bulvar ve meydanlar hep öngörülmüş, ama bu planlar hiçbir zaman öngörüden öteye geçememiş. Dolayısı ile meydan kültürümüz de sadece meydan da kalmış :) Tramvayların kaldırılması için açılan Beyazıt ve Taksim meydanları da çok geçmeden demokrasinin gereği olan toplanma ve protesto hakkının gasp edilebilmesi için işportacı ve emniyet güçlerine bırakılmıştı, aslında işin bu sosyolojik ya da başka lojik kısımlarını belki Başar daha iyi irdeler ama konumuz işin bu kısmı değil. Konu kentimizde meydan adını verdiğimiz alanların genellikle otobüs plantonlukları ve satıcı tezgahları ile dolu olan, adım atılmaya imkan vermeyen, etrafından ağaçlıktan eser bulunmayan, yani nefes alınacak yerler değil de daha çok aman koştura koştura geçelim tarzı yerler haline gelmiş olması.

Bir kaç yıl önce Sn. Kadir Topbaş, Bağcılar tramvay hattı açılışından sonra tramvay ile Laleli' ye kadar yolculuk etmişti, bizler de bu yolculuğa eşlik ederken kendisinin bizzat Aksaray meydanı ile çalışmalar yapıldığını tramvaydaki vatandaşlara müjdelediğine şahidim, akabinde bir kaç ay sonra bir fuarda tanıştığım Hanımefendi' de bu projeyi kendilerinin yaptığını burada karayolu trafiğinin yer altına alınacağını, zemin kotunun tekrar yıllar öncesinde olduğu noktaya getirileceğini, böylece etrafta tarihi eserlerinde çukurda kalmaktan çıkarak görüneceğini, etrafın yayalar ve sadece tramvay araçlarına kalacağını söylemişti. Geçen zamanda bu proje henüz hayata geçmedi. Ama İBB' nin meydan söylemi de hiç bitmedi, eski deri fabrikalarından arta kalan Kazlıçeşme bugün meydan olarak kullanılıyor ama ne meydan tek ulaşım minibüs ve sorunlu banliyö, Kadıköy ve Taksim gibi alanların ise toplanma anlamında kullanılması oldukça zor, çünkü pek çok sorunu da beraberinde getiriyor. Aslında büyük meydanları geçtim, bizde semt meydanı kültürü de yeni oluşturulan semtlerde ne kadar var bilmiyorum. Eski semtlerde bir sur içinde pek çok böyle semt meydanı biliyorum ve hala güzelce kullanılanları da var. Ama böylesi bir kentin, her fırsatta hava attığımız "Güzel İstanbul" umuzun neden doğru düzgün meydanları yok.

Bu başlığı bugün okuduğum yeni bir meydan projesi haberi nedeni ile açtım, bir şekilde bu konuları da takip edelim isterim, tabi meraklısını bulursak.
Çağlayan kavşağı, Piyalepaşa bulvarı, Kağıthane caddesi, Mecidiyeköy, Okmeydanı, D- 100 karayolunun birleştiği nokta, İstanbul’un en yoğun araç trafiğinin olduğu bölgelerden biri. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İl Özel İdare ve Karayolları Bölge Müdürlüğü ile ortak yürütülen çalışmayla 13 bin metrekare altgeçit imalatı yapılacak, altgeçit uzunlukları 700 metre olacak.

Çağlayan kavşağı 2 katlı bir kavşak haline gelerek, trafik yerin altına alınacak. Bu şekilde İstanbul’da birçok miting ve yürüyüşe ev sahipliği yapan Çağlayan, 22 bin metrekare yayalaştırılmış alana sahip bir meydan haline gelecek.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş, üç kurum ile ortak bir proje üretilerek İstanbul'un en büyük meydanına kavuşacağını belirterek şunları söyledi: "Adliyenin açılışına yetiştirilecek ve inşaat başladıktan sonra yaklaşık 4 ayda tamamlanacak. Hem hızlı hem büyük bir çalışma olacak”

Abide-i Hürriyet Parkı ile bütünlük içinde yapılacak olan meydan düzenlemesiyle bölgede oturan, çalışan ve Avrupa’nın en büyük adliye sarayı olan İstanbul Adliyesi için sosyal bir merkez oluşturulacak. Proje, ileride yapılması planlanan metro istasyonu dikkate alınarak planlandı.
Çağlayan da önemli bir meydan, özellikle son yıllarda izinli toplantı ve gösterilerin mekanı. Ama sorunlu trafiğimize daha çok sorun oluşturuyor ve devamlılık yok, sadece belli günlerde mitingler için kullanılan bir meydan. Halbuki insanların dinlenip, nefes aldığı, yaşadığı yerler olmalı, sanırım bu proje Çağlayan' ın bu hale gelmesini sağlayacaktır.
En son Esat tarafından 14 Eki Prş, 2010 20:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Eyl Prş, 2010 11:23

Uzunca bir süredir İBB Başkanı Sn. Kadir Topbaş tarafından dile getirilen İstanbul' a meydanlar kazandırılması ile ilgili çalışmalar var. Aslında meydan deyince aklımıza çok büyük alanlar geliyor, bu realitede böyle değil çok küçük alanlarda meydan olarak tanımlanabiliyor, kaldı ki Suriçi nde yer alan semtlerde böyle irili ufaklı meydanlarda var. Fakat İstanbul gibi büyük bir kentin büyük meydanlara da ihtiyacı var. Bugün pek istenildiği gibi olmasa da Kadıköy, Kazlıçeşme, Çağlayan gibi alanlar büyük meydanlardan ve tabii ki Taksim. Fakat bu alanlardan Kazlıçeşme dışındakilerin hiçbiri karayolundan bağımsız gerçek bir dinlence alanı değil, zaten Kazlıçeşme de siyasi toplantılar dışında meydan olarak kullanılmıyor. Düşünce aşamasını aştığını düşündüğüm meydan projelerinden biriside Taksim dir, bunu daha önce Sn. Topbaş dile getirmişti, burada bir yeraltı karayolu geçişi planlandığı akabinde meydanın gerçek amacına hizmet edeceği yönünde beyanları vardı, bugünde internette Hıncal Uluç imzalı bir yazı okudum, bu da Taksim' in gerçek bir meydan olması önünde bir takım engeller olduğu ama kaldırılması için çalışmalar da olduğunu gösteriyor, bakalım günler neler getirecek.

Hıncal Uluç' un yazısından Başbakan Erdoğan' ın ağzından şu sözler aktarılmış:
"İstanbul Belediye Başkanı olduğum günden beri içimde olan, içimde kalan bir proje var. Onu işleme koyacağız. Taksim Meydanı'nda trafik yer altına alınacak. Bu meydan eski Taksim Gezisi gibi tamamen yayalara açılacak. Çok yetersiz AKM binası yıkılacak. Mevcut oto park da yer altına ineceğinden, o arsa da, bina arsasına eklenecek ve bir mimari yarışma ile İstanbul'a, o Taksim Meydanı ile bütünleşmiş, kent simgesi bir Atatürk Kültür Merkezi yapılacak. Sadece temsil geceleri kapı açan değil, 24 saat canlı olan bir Merkez.. Şimdi bu planı gerçekleştirmek için kolları sıvamışken, mevcut binaya 'Tadilat' diye, 70 trilyon (Yani yeni lira ile milyon) yatırmanın âlemi yok.. Kazmayı vurduğumuz anda, iki yılda kapıları açarız."
Mevzuu daki AKM tartışmaları bir yana özellikle meydan ile ilgili projeden de bahsedilmesi bu işin arkasında merkezi hükümetinde durduğunu gösteriyor, dolayısı ile belkide belediye kaynakları dışında bir takım destekler ile de bu proje hayata geçecek gibi. Tabi meydan inşaatı ve yeraltı geçişi inşaatı AKM projesi ile ilişkilendirilmiş, dolayısı ile buradaki tüm işler bir seferde bitirilmek isteniyor gibi bir izlenim edindim. Bakalım göreceğiz.

Hıncal Uluç' a ait yazının tümünü okumak isteyenler bu linke tıklayarak ulaşabilirler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Çağlayan Meydanı Projesi

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Sal, 2010 16:49

Meydan projelerinde yeni bir aşama. Ben nedense bu konuyu gerçekten önemsiyorum. İstanbul gibi tüm kaosuna rağmen güzel bir kentte meydan denilebilecek yerlerin sayısı parmakla gösterilecek kadar az, olanlarda zaten ya araçların ya da işportacıların işgalinde, bu projelerin hayata geçmesi ile kentimizin gerçekten yaşanabilir, nefes alınabilir bir yer olmasında büyük katkı sağlayacağını düşünüyorum. Bugünkü haberde Çağlayan Meydanı projesi için çalışmalara başlanacağı belirtiliyor, 22 Ekim tarihinde başlayacağı belirtilen çalışmalar sonrasında Çağlayan' ın gerçekten hoş bir yer haline geleceğini düşünüyorum.

http://www.haberturk.com/yasam/haber/56 ... -ay-kapali
Konuya ilişkin yapılan yazılı açıklamada, Çağlayan Kavşağı, Piyalepaşa Bulvarı, Kağıthane Caddesi, Mecidiyeköy, Okmeydanı, D-100 karayolunun birleştiği nokta olan ve İstanbul'un en yoğun araç trafiğinin yaşandığı bölgelerden biri olarak bilinen Çağlayan Meydanı'nın yayalaştırılması için, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin, İl Özel İdaresi ve Karayolları Bölge Müdürlüğü ile ortak çalışmalar yürüttüğü belirtildi.

Bu çalışmalar kapsamında 22 Ekim Cuma günü başlayacak inşaatla, 13 bin metrekarelik alanda yapılacak alt geçidin uzunluğunun 700 metre olacağı ifade edilen açıklamada, Çağlayan Kavşağı'nın, 2 katlı hale getirilerek, trafiğin yerin altına indirileceği kaydedildi.

Açıklamada, bu şekilde İstanbul'da birçok miting ve yürüyüşe ev sahipliği yapan Çağlayan Meydanı'nın, 22 bin metre karelik yayalaştırılmış alana sahip bir meydan haline geleceği belirtilerek, Abide-i Hürriyet Parkı ile bütünlük içinde yapılacak meydan düzenlenmesiyle, bölgede oturan ve çalışanlar ile Avrupa'nın en büyük adliye sarayı olan İstanbul Adliyesi için sosyal bir merkezin oluşturulacağı bildirildi.

Projenin, ileride yapılması planlanan metro istasyonu da dikkate alınarak planlandığına yer verilen açıklamada, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğünce hazırlanan proje ile Kağıthane Caddesi (Şişli) - Çevreyolu ve Piyalepaşa yönünün 12 metre aşağıdan alt geçit ile Çevreyolu ve Piyalepaşa istikametine bağlanacağı kaydedildi.
Projenin içinde gelecekte yapılacak metro hattının istasyonununda planlanacak olması ayrı bir güzellik, söyleye söyleye bizim dilimizde tüy bitti ama artık birileri de bizim gibi düşünüyor olsa gerek.
Açıklamada görüşlerine yer verilen İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 3 kurum ile ortak bir projenin üretileceğini belirterek, ''İstanbul, en büyük meydanına kavuşuyor. Adliyenin açılışına yetiştirilecek ve inşaat başladıktan sonra yaklaşık 6 ayda tamamlanacak. Hem hızlı hem büyük bir çalışma olacak'' dedi.
Resimler Habertürk.com galeriden alıntıdır.

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eki Pzt, 2010 13:44

Çağlayan Meydan inşaatı başladı, henüz karayolu trafiğinin ne durumda olduğu ile ilgili bir bilgi göremedim mutlaka bir takım sorunlar olacaktır, yığılmalar beklemeler bunu normal karşılıyorum ama bu çalışma kapsamında Çağlayan metrobüs durağının iptal edilmesini, bu iptal yapılırken üst geçidin demir perde ile kapatılarak insanlara sabah sürprizi yapılmasını anlayamıyorum, metrobüsten haberler başlığında yeterince kustum, başka yazmaya gerek yok. Tamam durağı kapatın ama bunu her yerde duyurun, en az 1 hafta önceden, 2-3 gün önceden metrobüslerde anons yapın, haa otomatik anons yok o zaman şoförler yapsın kardeşim, metrobüs duraklarına bilgilendirme asın, bilmiyorum astınız mı asmadınız mı, gözümle görmedim, gözümle gördüğüm şey insanların garip garip şeyler yapmaları, şimdi kalkıp buna da "sabah jimnastiği oldu işte, tai chi gibi düşünün" diyen yalaka-ü talükat çıkacaktır mutlaka :)

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5929

http://www.milliyet.com.tr/ya-bariyerde ... efault.htm

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24631

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Eki Pzt, 2010 22:50

İnşaat zaten başamıştı da yol yeni kapatıldı, trafiği etliliyor ister istemez. Zaten İstanbul'un her zaman trafik olan 5 noktasını söyle desen ilk söyleyeceğim yer Çağlayan olur. İki Şirinevler, üç Kozyatağı. Bu kış E-5'i kullanmamak lazım...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eki Pzt, 2010 22:56

Trafiği kesin etkiler ona şüphe yok ve dediğin gibi ana arter üzerindeki ilk nokta gerçekten bu bölge olur sadece Çağlayan değil belki Çağlayan - Mecidiyeköy diye genişletebiliriz de. Sence bu proje bittiği zaman bu yer altı geçişlerinin falan Çağlayan' a faydası olacak mı? Meydan olarak ben kente çok büyük katkısı olacağına inanıyorum ama trafik düzenlemesi de önemli, trafiğin birbirini kesmeden geçişmesi tabii ki büyük fayda sağlar.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Eki Pzt, 2010 23:00

İBB eğer havalimanı kavşağında yaptığı işi burada da yapabilirse, trafik falan kalmaz. Havalimanında nereden nereye dğru gidersen git hiç durmuyorsun, o kadar sıkışan yollardaki arabalar nereye gitti hayret edersin. Bu iş mühendislik işi, hesap kitap işi. Planlamayı doğru yaptılarsa trafik sorunu kalmayacağını düşünüyorum, ama diğer yandan bana göre orada adliye yapılması hata idi. En basitinden dşünelim; İstanbul'da 3 adliye olacak diyorsun, Bakırköy'deki etrafına hiç zarar vermeyen bir yerde. Kartal'da yaptığının etrafı müsait önüne metro istasyonu da koyuyorsun ama Çağlayan için aynı şeyleri düşünmüyorum, hatalı bir yerde.

Bu arada Mecidiyeköy-Çağlayan arasında E-5 kenarında da bir yanyol çalışması var şu ara...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eki Pzt, 2010 23:06

Bizde planlamalar tek tek ele alındığında iyi ama bazen seninde verdiğin örnekte olduğu gibi çakışan planlamalar bütünü bozabiliyor, adliye örneği çok iyi, çok güzel bir adliye binası yapıyorsun, çok ta güzel bir trafik düzeni ama ikisinin çakışan eksileri olabilir.

Havalimanı kavşağından yazın ilk geçtiğimde acayip afalladım açıkçası, gerçekten durmadan gidiyorsun, ama benim gibi ilk defa oraya düşen pek çok kişi herhalde kısa şaşkınlıklar yaşamıştır, ilk anda "Nereye?" diye bir takılma oluyor, en azından bende oldu :) ha karışık gelsede dediğin gibi akıcılık faydası getirmiş ki çok iyiydi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Çrş, 2011 19:52

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26548

Çağlayan' da geçtiğimiz aylarda başlayan çalışmalar gayet iyi bir şekilde devam ediyormuş, Başkan Topbaş bugün çalışma alanında basın ile birlikte bir inceleme yapmış. Ayrıca Taksim meydan düzenlemesi projesi ile ilgili de bir takım bilgiler vermiş.
Taksim meydanıyla ilgili 5 alternatifin önlerine koyulduğunu aktaran Topbaş, "Bunlardan 2'sini eledik, 3'ünün üzerinde ağırlıklı bir çalışma daha yapılıyor. Bir tanesi zor ve yoğun bir iş ama sonucu çok güzel. Sonucu iyi olabilecek bir meydan trafiği de rahatlatacak bir meydan. Biraz maliyetli ama onun da üzerinde duracağız. Recep Tayyip Erdoğan da Taksim meydanını önemsiyor ona arz edeceğiz. Yapacağımız proje ilgili kurum kuruluşlardan alarak arzu ettiğimiz 2011 yılı içinde aktif hale getirerek orada da bir meydan haline getirmeyi hedefliyoruz." diye konuştu.

Beşiktaş Meydanı'nda da bir çalışma olduğunu hatırlatan Topbaş, "Çarşıdan denize kadar yürüyerek gidilecek bir meydan olacak. Proje kuruldan onandı. Kentsel tasarımları kurulda, çok yoğun trafik içinde yapmak kolay değil herkesin beğeneceği bir meydan haline gelecek bir çalışma olacak." ifadesini kullandı.

Topbaş, Üsküdar meydanını daha büyük bir meydan haline getirmek gibi bir planları olduğunu da aktardı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Şub Pzr, 2011 13:50

Geçtiğimiz günlerde Çağlayan' daki çalışmalara öyle bir göz attım gayet hızlı ilerleyen bir inşaat var tabii şantiye halindeki bir yerden çok fazla çıkarım yapmak mümkün değil ama trafik yer altına alındıktan sonra o bölgenin eskisinden çok daha güzel olacağına eminim.

Bu arada Taksim meydan projesi ile ilgili çalışmalarda başlamış, açıkçası Taksim'in doğru düzgün bir kent meydanı haline gelmesini en çok isteyenlerden birisiyim, bakalım o günleride göreceğiz inşallah. Taksim meydan çalışmalarının Haziran ayında çevre düzenlemeleri ile başlaması planlanıyormuş.

Daha önce duymadığım ama gördüğüm bir çalışmada Esenler de devam ediyor, Esenler' de ben bildim bileli sorun olan meydan trafiği de yer altına alınıyor, aslında 20 yıl önce de Otogar ile Esenler Heykel arasında bu sorun vardı ama çözülmedi, daha oradaki binalar yeni biterken yapılması gereken çalışma şimdi kısıtlı bir alanda yapılmaya çalışılıyor, gerçi bununda faydası olacağı muhakkak. Esenler ile ilgili bir başka haberde Esenler belediye başkanının otobanın üzerini kapatarak burayı park ve bahçeler ile gezi alanı olarak semte kazandırmak istemesi. Bu projede oldukça ilginç, benzer bir örneği yaşadığım yerde olduğu için garipsemedim aksine çokta hoşuma gitti, kesinlikle Esenler e çok şey kazandıracaktır.

http://www.emlakbank.com/taksim-meydani ... -1373.html
Topbaş, Esenler'deki Dörtyol Meydanı'nda yapılacak düzenleme ve alt geçit projesi inşaatıyla ilgili incelemede bulundu.

Burada gazetecilere açıklama yapan Topbaş, bütün yerleşim alanlarında meydan oluşturma çalışması başlattıklarını belirterek, Esenler'e de seçim öncesi güzel bir meydan kazandırma çalışması yapacaklarını belirtti.

Yapılacak çalışmayla Esenler'in yaklaşık 17 bin metrekarelik bir meydana kavuşacağını söyleyen Topbaş, burada trafiğin de yer altına alınacağını bildirdi.

Bu çalışmalar kapsamında 21 derslikli okulun buradan kaldırılacağını ve yerine 60 derslikli, içinde konferans ve spor salonları olan yeni bir okul yapılacağını anlatan Topbaş, şöyle konuştu:

''Bölge halkının meydanı rahat kullanabilmesini sağlamak adına böyle bir adım attık. Daha önce trafikle iç içe, yoğun bir şekilde sıkıntı yaşanan Esenler'e bu rahatlığı getirmek gerekiyordu. Buna benzer diğer bölgelerde de meydan kazandırma çalışmalarımız var. Esenler'deki bu çalışma 5,5 milyon liralık bir yatırım. Altyapıdaki aktarmalar bitti. Pazartesi günü itibarıyla diğer çalışmalar başlayacak. Hazirana varmadan inşallah trafiği açacağız. Bu yıl da meydanı tamamlamış olacağız.''

Bir gazetecinin, ''Yaklaşık 5,5 yıldır Marmaray Projesi nedeniyle bazı yerleri kapalı olan Üsküdar'da durum nedir?'' sorusunu Topbaş, şöyle cevapladı:

''Üsküdar'da çok ciddi bir meydan ortaya çıkacak. Marmaray'ın oradaki istasyonda arkeolojik çalışmalar nedeniyle maalesef kazı ve inşaat süresi uzadı. Mesela Çağlayan Meydanı'nı 6 ayda bitiriyoruz. Maalesef Üsküdar'da çalışma birkaç yıldan beri sürüyor ve 2013'e kadar sıkıntı olacak. Burada trafiği by-pass edecek bir düzenleme yapıyoruz. O çalışmayı devreye soktuğumuz zaman trafik sıkıntısı ortadan kalkacak. Burada ciddi anlamda bir trafik sıkıntısı var. Aynı şekilde Taksim'de, Haziranda çevre düzenlemesi çalışmasına başlamayı hedefliyoruz. Taksim'de trafiği yer altına almak suretiyle meydan anlayışını orada etkili olarak hissettirmek istiyoruz.''

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Şub Pzr, 2011 14:26

Yanılabiliyor olabilirim, ama Taksim'de trafiği yer altına almaya ben şahsen gerek görmüyorum. Medenî bir şekilde herkes kurallara uyarsa, problem yok. Işıklar var zaten.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Şub Pzr, 2011 14:40

Taksim meydan da kurallara uyulursa trafik akabilir belki ama Taksim' e çıkışlar her zaman sorun olmaya devam edecek, buradaki kesintisiz akışı sağlamak içinde bence tünel geçişi iyi bir çözüm olacaktır, ama dediğim gibi kesintisiz bir akış sağlanabilmeli, eğer tünelde de ışıklar ile kesilecekse aynı yoğunluk devam eder gibi geliyor bana da.

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön