çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Mesaj gönderen Esat » 11 May Sal, 2010 18:01

Bu konuyu daha önce hiç tartıştık mı hatırlayamadım ilgili bir başlıkta bulamadım o yüzden yenisini açıyorum. İstanbul'un 3. köprüsünün yerinin açıklanmasından sonra uzun süredir tartışılan Çanakkale Boğazı köprü geçişinin güzergahı ile ilgili bir gelişmede oldu. Burada Koruma Alanı olan Gelibolu yarımadası içerisinden geçecek olan köprü bağlantı yollarının değiştirilebilmesi için köprü kuzeye yani Marmara denizine doğru kaydırılmış, bu köprünün boyunda 200 metrelik bir uzamaya sebep olmuş. Aşağıda köprü ve maliyetleri ile ilgili bir takım bilgiler verilmiş
Çanakkale Boğazı'na yapılacak köprü için belirlenen 'Sarıçay-Kilitbahir' güzergahı, 'Sütlüce-Şekerkaya (Lapseki)' olarak değiştirildi. Çanakkale savaşlarının meydana geldiği tarihi yarımadayı korumayı amaçlayan bu karar, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın talebi üzerine alındı. Zira köprü için daha önce belirlenen Kilitbahir (Avrupa Yakası)-Sarıçay (Anadolu Yakası) güzergahı, 1915 yılında Türk ordusunun dünyaya meydan okuduğu Gelibolu Yarımadası'nın tam ortasından geçiyordu.

Güzergahın değişmesi, köprünün boyunu 200 metre daha uzattı. Daha önce Sarıçay-Kilitbahir güzergahına yapılması beklenen köprünün uzunluğu 1.400 metre iken, yenisi 1.600 metre olacak. Böylece, Çanakkale'ye yapılacak köprü, dünyanın en uzun 4'üncü asma köprüsü olacak. Köprünün direklerden sonraki bölümleriyle birlikte toplam uzunluğu 2 bin 800 metreye ulaşacak. Bağlantı yollarının da eklenmesiyle köprü projesinin toplam uzunluğu 3 bin 860 metreye çıkacak. 3 gidiş 3 geliş olmak üzere toplam 6 şerit olarak inşa edilecek köprü, Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyol Projesi'nin en önemli parçasını oluşturuyor. Maliyeti yaklaşık 5 milyar dolar olarak tespit edilen otoyol projesi içinde yer alacak Çanakkale Köprüsü'nün maliyetinin 1 milyar dolar civarında olması bekleniyor. Karayolu araçlarının geçeceği köprü için Ulaştırma Bakanlığı, köprüden demiryolu araçlarının geçebileceği alternatif bir proje daha hazırlattı. Bu konudaki nihai karar ise ihale aşamasında verilecek.

Çanakkale Köprüsü, Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Projesi'yle birlikte yap-işlet-devret modeliyle ihale edilecek. Otoyol, TEM Otoyolu Kınalı Kavşağı'ndan başlayarak Tekirdağ'dan geçip Çanakkale'nin Gelibolu ilçesinin 7,5 kilometre güneyindeki Sütlüce köyünden Çanakkale Boğazı'na ulaşacak. Avrupa yakasında Sütlüce'den başlayacak köprü, Asya yakasında Çanakkale'nin Lapseki ilçesinin 2,5 kilometre güneyindeki Şekerkaya mevkiinden Anadolu'ya geçecek. Köprünün güzergahının değişmesiyle Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyol Projesi'nin Çanakkale-Balıkesir bölümünün yeri de yeniden belirlendi. Daha önce Çanakkale şehir merkezinden geçmesi planlanan otoyol, şehre girmeden Lapseki-Çan-Yenice-İvrindi güzergahını izleyerek Balıkesir'in güneyinden İstanbul-İzmir otoyoluna bağlanacak.

İstanbul'un trafik problemine çözümün de parçası olan Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Projesi, Avrupa'dan gelerek Ege ve Akdeniz'e gidecek trafiğin Çanakkale üzerinden geçmesini sağlayacak.
http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... uncu-kopru

Haberde ilginç detaylar var, başlıkla konuyla ilgilenenler olursa bir şeyler yazarız, yoksa bilgilendirme olarak kalır.
En son Esat tarafından 04 Kas Prş, 2010 19:16 tarihinde düzenlendi, toplamda 4 kere düzenlendi.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 20 May Prş, 2010 09:28

bU KÖPRÜDE MUTLAKA DEMİRYOLUNADA YER VERİLMELİDİR.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 May Prş, 2010 09:44

İSMAİLÇELİK yazdı:bU KÖPRÜDE MUTLAKA DEMİRYOLUNADA YER VERİLMELİDİR.
Ümidimiz o yönde ama maalesef ülkemizde henüz bu intermodal denilen taşımacılık oturmuş değil. Sizlerinde bildiği gibi karayolu taşımacılığı hakim ve dün okuduğum bir habere göre son dönemde Avrupa' da daha karayolu yük taşımacılığında bir artış yaşanmış (geçen yıl) hal böyle iken bu köprüde bence asıl taşımacılık yük taşımacılığı olacağını düşündüğüm için bence demiryolu olmalı ve planlamalar yük taşımacılığı düşünülerek yapılmalı.

Tabii ki yolcu sirkülasyonuda olabilir, hatta belki İzmir - İstanbul gibi bir demiryolu işletmesi bu güzergahtan planlanır ise daha kısa bile sürebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Haz Pzr, 2010 15:56

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22130
Çanakkaleli işadamları, Ulaştırma Bakanlığı'nın talimatıyla Gelibolu ile Lapseki ilçeleri arasındaki Sütlüce ve Şekerkaya mevkilerinde planlanan boğaz köprüsü projesi için geliştirilen projelerde, köprü üzerinden demiryolu da geçirilmesinin şehrin önünü daha çok açacağını belirtti.

Temiz, "İlimiz dünyadaki beş boğazdan biri, liman şehri, Avrupa'ya yakın, yeterli işgücüne sahip, ayrıca sanayileşmiş olan Bursa ve İzmir gibi illerimize yakın bir konumdadır. Yaşam kalitesinin yükseltilebilmesi için ilimizin öncelikle ulaşılabilirliğinin sağlanması gerektiği noktasından hareketle ulaşım alt sistemlerinin birbirini tamamlayacak şekilde kente hizmet verecek duruma getirilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda mevcut karayolu, denizyolu ve havayolu ulaşım olanaklarının hizmet kalitelerinin yükseltilmesi çalışmalarının yanısıra raylı sistemin kent ulaşımına entegre edilmesi oldukça önemlidir. Bandırma'ya kadar gelen ve 1997 yatırım programında olan demiryolunun Çanakkale'ye bağlanması, hem yolcu hem de yük taşımacılığı açısından kenti daha ulaşılabilir hale getirecek, beklenen atılımların yapılmasını kolaylaştıracak, yeni yatırımları hızlandıracak, bunların sonucu olarak da kentte yaşam standartını yükseltecektir. Bandırma ve Kepez limanlarını birbirine bağlayan demiryolu hattı, kentin ekonomik faaliyetlerine dinamizm getirirken şehitlikleri, millî parkları, tarihî ören yerlerini görmek isteyenlerin daha kolay ulaşımına katkı sağlayacaktır. Demiryolunun Çanakkale'nin hassas ekolojik dengesini ve bozulmaması gereken tarihsel dokusunu koruyacak bir ulaşım biçimi olduğu da unutulmamalıdır." dedi.
Ben bu gerekçelerin tamamının haklı olduğuna inanıyorum, diğer taraftan özellikle Bursa vurgusuda bana mantıklı geldi, zaten ne Körfez geçiş projesinde ne de İstanbul 3. köprüsünde demiryoluna yer verilmedi, birileri aman abi dakka da bir tren geçer ne olacak desede Marmaray' ın yapılmadan tırtladığı da ortada (bana göre) dolayısı ile sanayi kentlerinin Avrupa' ya açılmasında demiryolunun önemi büyük, şu kamyon tır taşımacılığını olabildiğince azaltmanın yolu demiryolu alternatifinden geçiyor. Intermodal denilen taşımacılık için ülkemiz hem coğrafik hem de işletmecilik olarak çok uygun aslında fakat demiryolunu bu işe bir türlü katamıyoruz. Doğru planlanan bir güney Marmara demiryolunun pek çok açıdan sadece Çanakkale' ye değil tüm bölgeye büyük katkısı olacağı da aşikar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Sal, 2010 16:59

Çanakkale Boğaz geçişi ve otoyolları ile ilgili çalışmalar da devam ediyor. Bugün gazetelerde çıkan haberlerde bu köprüye Trakya üzerinden gelecek otoyolun Kınalı' dan sonra Tekirdağ istikametini takip ederek ulaşacağı belirtilmiş, açıklamada sadece bu vardı ama sitelerde gördüğüm kadarı ile sahilden bir otoyol çizilmiş bile, ben bu çizime pek itibar etmedim açıkçası. Herşeyden önce sahilin dibindeki binlerce konutun yıkımı her ne kadar kanunen kolay olsa da madden gereksiz bence. Kınalı' dan sonra Gümüşyaka ve Sultanköy' ün arka taraflarındaki tarlaların olduğu yerlerden gitmesi Tekirdağ kent merkezine doğru sadece şehre yaklaşması pek çok açıdan daha uygun olur diye düşünüyorum.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24349
Karayolları Genel Müdürlüğü, Çanakkale Köprüsü ve 370 kilometrelik otoyolun, yap-işlet devret (YİD) yöntemiyle ihale edilmesi için geçen hafta Yüksek Planlama Kurulu’na (YPK) başvurdu. Genel Müdür Cahit Turhan, projenin maliyetinin 6milyar TL düzeyinde olduğunu vurgulayarak, “Çanakkale’ye 2 bin 800 metre uzunluğunda asma köprü inşa edilecek” dedi.

Turhan, otoyolun güzergâhı hakkında da bilgi verdi. Proje kapsamında 370 kilometrelik otoyol inşa edileceğini belirten Turhan, “Kınalı’dan başlayacak. Tekirdağ güzergâhını izleyecek. Güzergâh, Gelibolu’ya uzanacak. Tarihi yarımadaya herhangi bir zarar vermeden asma köprüyle Çanakkale geçilecek. Daha sonra Balıkesir’e geçilecek. Bu hat bir süre önce sözleşmesi imzalanan Gebze-İzmit otoyoluyla birleşecek” dedi.
Yanlız dikkatimi çeken bir şey var, tüm sitelerde Gebze-İzmit otoyolu ile birleşecek yazıyor, sanırım bu bir hata. Muhtemelen basın metninde yer alan bir hata ve gazetelerde aynen basmış, Gebze-İzmir otoyolu ihale edilmedi mi? Zaten Çanakkale' yi karşıya geçen bir otoyol da ancak İzmir otoyolu ile birleşebilir diye düşünüyorum, hadi metni hazırlayanlar dikkat etmedi ama hiçbir gazetenin de buna dikkat etmemiş olması bana garip geldi, acaba yanılıyormuyum?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 12 Eki Sal, 2010 17:32

Gebze-İzmir otoyolu tabiki yanlış yazılmış, yoksa nerede birleşecek Hereke'de mi? :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Kas Prş, 2010 19:15

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24869
Karayolları Genel Müdürlüğü, Çanakkale Köprüsü ve 370 kilometrelik otoyolun, yap-işlet-devret yöntemiyle ihale edilmesi için Yüksek Planlama Kurulu'na başvurdu.

Otoyol projesinin toplam maliyetinin 6 milyar TL düzeyinde olduğu belirtildi. Proje kapsamında Çanakkale’ye 2 bin 800 metre uzunluğunda bir asma köprü inşa edilecek.

Çanakkale Boğazı'na yapılacak köprü için daha önce belirlenen Sarıçay-Kilitbahir güzergâhı, tarihi Gelibolu Yarımadası'na zarar vereceği endişesiyle, Sütlüce(Gelibolu)-Şekerkaya(Lapseki) olarak değiştirildi. Karayolları Genel Müdürlüğü, Çanakkale Köprüsü için Avrupa yakasında Kilitbahir, Anadolu yakasında Sarıçay'ı belirlemişti. Tarihi Gelibolu Yarımadası'nın ortasından geçen bu güzergaha, başta Çanakkaleliler olmak üzere Türkiye'nin dört bir yanından tepki geldi. Tepkilerin haklı olduğunu düşünen Ulaştırma Bakanlığı bu konuda birkaç alternatif güzergah üzerinde çalışmalar yürüttü. Yapılan bu çalışmalar sonucunda yeni güzergah; olarak Avrupa yakasında Gelibolu ilçesinin 7.5 kilometre güneyindeki Sütlüce Köyü ile Anadolu yakasındaki Lapseki ilçesinin 2.5 kilometre güneyindeki Şekerkaya mevkii arası olarak belirlendi.

İstanbul'un trafik sorununa çözümün de parçası olan Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Projesi, Avrupa'dan gelerek Ege ve Akdeniz'e gidecek trafiğin Çanakkale üzerinden geçmesini sağlayacak. Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu, Kınalı Kavşağı'nda Kuzey Marmara Otoyolu ile buluşacak. Ardından, Tekirdağ’dan geçip, Çanakkale’nin Gelibolu ilçesinin 7.5 kilometre güneyindeki Sütlüce köyünden Çanakkale Boğazı’na ulaşacak. Boğaz’ı asma bir köprü ile geçecek olan otoyol, Anadolu yakasında ise Çanakkale’nin Lapseki ilçesinin 2.5 kilometre güneyindeki Şekerkaya mevkiine ulaşacak. Tekirdağ-Çanakkale- Balıkesir Otoyolu, daha sonra Lapseki-Çan-Yenice ve İvrindi güzergahını izleyerek, Balıkesir’in Savaştepe ilçesinde Gebze-İzmir Otoyolu ile birleşecek.
Güzergahta gayet net bir şekilde tarif edilmiş, açıkçası ben de bir an duraksadım Kilitbahir' den köprümü diye, sonra bir den memetleşesim geldi ohaaa dedim. Tabii Kilitbahir' den geçmemesi için gerekli çalışmanın yapıldığını okuyunca rahatladım. Çanakkale boğazı İstanbul boğazından daha geniş olduğu için tabii ki uzun bir köprü yapmanın zorlukları var, burada su içerisinde ayaklı bir köprü yapılmasının düşüneceğini sanmıyorum. Dolayısı ile birbirine en yakın noktaları düşünmeleri normal, bakalım inşaat sürecinde ortaya neler çıkacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Nis Çrş, 2011 19:29

http://www.lojiport.com/ustten-oto,-alt ... 28128h.htm
3. Boğaz köprüsünün iki katlı olacağı bilgisini veren Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, Çanakkale Köprüsü içinse 2013 yılında ihaleye çıkmayı planladıklarını duyurdu. Turhan, "İzmit Körfez Geçişi ve Kuzey Marmara toplamda 11-12 milyar dolarlık projeler. Çanakkale için yatırımcıların finansman ihtiyaçlarını dikkate alıyoruz. O nedenle ihaleyi 2013'te düşünüyoruz." dedi.
Çanakkale köprü projesi şimdilik 2013 e kalmış, bakalım diğer projelerdeki harekete göre belki seçim sonrasında hükümet bu projeyi öne alabilir diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Cum, 2012 16:50

http://ekonomi.milliyet.com.tr/turkiye- ... efault.htm

Hatırlayalım Çanakkale Boğazı Köprüsü ve otoyolları nedir:
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının 2023 hedefleri arasında yer alan Çanakkale-Tekirdağ-Kınalı Ayrımı Balıkesir Otoyol Projesi kapsamında yapılacak asma köprü, 3 gidiş 3 geliş şeklinde olacak ve depreme dayanıklı, fay hatlarından etkilenmeyen teknik donanımlarla yapılacak.

Bir süre önce yapılan proje ihalesini alan Tekfen firması tarafından proje çizimlerinin yapıldığını aktaran Akbıyık, çalışmaların tamamlanmasının ardından 2013 yılında ihalesinin yapılarak, projenin hayata geçirilmesi için çalışmaların yoğunlaşacağını bildirdi.

Çanakkale’den geçmesi düşünülen köprünün, diğer noktalardaki şehir trafiği ve SİT alanındaki engellerden ötürü Lapseki-Gelibolu arasında yapılmasının planlandığını ifade eden Akbıyık, köprünün, geçeği yerlerin henüz kesin olarak belirlenmediğini söyledi.

Bu köprüyle Kaz Dağları’nın güneyinden Balıkesir tarafına bağlanılacağını kaydeden Akbıyık, Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılması planlanan köprünün geçişlerinin ücretli olacağını bildirdi.

Akbıyık, "Trakya’dan gelen trafik, Romanya’dan Bulgaristan’dan ve Yunanistan’dan giriş yapan transit trafik, güneye ve doğuya gitmek için İstanbul ve boğaz köprülerini tercih etmeden önce Çanakkale üzerinden Ege’den hareket edecek. Daha ziyade yoğunluğu bu güzergaha bindirecekler. Gebze-İzmir projesiyle ortak bir proje olacak" diye konuştu.

Lapseki-Gelibolu arasına yapılacak köprünün, İstanbul’un trafik yükününü paylaşacağını anlatan Akbıyık, ulaşımın feribotla sağlandığı Eceabat-Çanakkale arasında, lodos nedeniyle özellikle kış aylarında ulaşımda yaşanan aksamanın yapılacak köprüyle ortadan kalkacağını ifade etti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ağu Pzt, 2013 22:56

Sn. Bakan proje ile ilgili çalışmalar devam ediyor demiş gazete güzergah belirlendi yazmış ama haberde ben güzergaha dair bir detay göremedim, bu konuda bilgisi olan var mı?
Bakan Binali Yıldırım, Anadolu Hisarı'ndaki kıyı Emniyeti Sosyal Tesisleri'nde düzenlenen 11. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Şurası'nın tanıtım toplantısına katıldı.Program sonrası basın mensuplarının sorularını cevaplayan Yıldırım, Çanakkale geçiş köprüsü hakkında bilgi verdi. Yıldırım, "Çanakkale geçişiyle ilgili 'Çanakkale geçilmez' ifadesi bugünlere ulaşımda da gelmişti. Oraya çok ciddi destek verdik. Özel kanun çıkardık, yeni gemiler alıp yakıt teşviği verdik. Özellikle bayram günlerinde bir yoğunluk yaşanıyordu. 2023 yılı hedeflerinde Çanakkale geçiş köprüsü de var. Bunun projesini yaptık. Detaylı proje çalışması yapılıyor. Güzergah belirlendi. Önümüzdeki yıllarda gündemimize gelecek." ifadelerini kullandı.
http://emlak.haber7.com/projeler/haber/ ... belli-oldu

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Ağu Sal, 2013 10:14

Yani, harita mı eksikmiş yine? Ula, sen biçim adamsın? Güzergâh sorulur mu, laa? Ayıp! :lol:

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 11 Oca Cmt, 2014 07:27

Istanbul-Edirne otoyolunun Kınalı çıkışından başlayacak ve Balıkesir'de Istanbul-Izmir otoyolu ile birleşecek ve tam olarak güzergahı şöyle:

Kınalı-Değirmenköy-Tekirdağ-Malkara-Gelibolu-Çanakkale-Biga-Balıkesir

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön