29. sayfa (Toplam 31 sayfa)

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 12 Haz Çrş, 2019 15:31
gönderen Engin Y
Gebze-Bursa-İzmir Otoyolu'nun kullanıma açık olan İzmir-Akhisar kesimi ile İzmir Çevre Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu ve İzmir-Çeşme Otoyolu ile inşa edilmekte olan Menemen-Çandarlı Otoyolu ve yakın zamanda temelinin atılmasını beklediğimiz Aydın-Denizli Otoyolu arasındaki bağlantıları aşağıdaki haritada görebilirsiniz..

Kaynak: http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionIma ... ristik.jpg
otoyol.PNG

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 18 Haz Sal, 2019 14:53
gönderen Engin Y
Açılış için 29 Ekim hedefleniyordu, ancak bugünkü habere göre açılış 8 Ağustos’ta (yani 10 Ağustos Cumartesi başlayacak Kurban Bayramı tatilinin hemen öncesinde) gerçekleşecekmiş..

Haber: https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonomi/i ... k-5183679/
İstanbul ile İzmir arasını 3,5 saate düşürecek ve 10 milyar dolarlık yatırımla İstanbul- İzmir otobanında sona gelindi. 29 Ekim'de açılması planlanan dev proje, çalışmaların beklenenden önce tamamlanmasıyla Kurban Bayramı öncesi 8 Ağustos'ta açılacak.

Kamu ile özel sektör ortaklığı ile gerçekleştirilen ve 10 milyar dolarlık yatırımla Türkiye’nin en büyük otoyol projesi olan İstanbul- Bursa – İzmir otoyolu kurban bayramı öncesinde hizmete açılacak.

Ak Parti Bursa Milletvekili Mustafa Esgin, otoyol inşaatındaki son durumu yerinde inceleyerek yetkililerden bilgi aldı. Esgin, “Artık sona yakın olduğumuzu gördük. Çalışmalar 2011 yılında başlamıştı. 2020 yılında bitmesi planlanıyordu. Şu anda inşaat yüzde 94 oranına geldi. 1,5 ay içerisinde otoyolumuzun tamamı açılmış olur” dedi.

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 20 Haz Prş, 2019 13:10
gönderen Kamil16
İstanbul - Bursa - İzmir Otoyolu, 8 Ağustos'ta açılıyor..

“Otoyollar üç kattan oluşur. En altta bütünlü temel vardır. Orta kat binder olur, en üste de aşınma asfaltı dökülür.”Devam etti:“İzmir Akhisar arası otoyol standardında açık. Bursa-Karacabey-Balıkesir ve Balıkesir-Akhisar arasında çalışmalarımız var. Biz bu bölümleri yer yer aşınma asfaltı olmaksızın binder katıyla açacağız.”Şunu vurguladı:“Yol açıldıktan sonra, ilerleyen süreçte de aşınma asfaltı dökülecek.” Otoyol 8 Ağustos’ta ‘aşınma asfaltı’ olmaksızın açılacak - Ahmet Emin Yılmaz

https://www.olay.com.tr/otoyol-8-agusto ... 4806yy.htm

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 29 Haz Cmt, 2019 14:24
gönderen Engin Y
Kamil16 yazdı:
20 Haz Prş, 2019 13:10
“Otoyollar üç kattan oluşur. En altta bütünlü temel vardır. Orta kat binder olur, en üste de aşınma asfaltı dökülür.”
“Bütünlü” değil, “bitümlü” olmalıydı; “bütün yol açılacak” denince köşe yazarının kafası karışmış olmalı :)

Resim

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 09 Tem Sal, 2019 05:38
gönderen Kamil16
İstanbul - Bursa - İzmir Otoyolunda sona gelindi çok şükür.. 8)

Bu proje benim yaşadığım ve bağlantılı olduğum şehirler, bölgeler açısından çok önemli ve en çok kullandığım, kullanacağım bir yatırım. Bu neden ile ilgi ile takip ediyorum. 8)

Güzergahın en sıkıntılı ve trafik yoğun bölgesi, Bursa - Karacabey - Susurluk arası da 9 Ağustos'ta açılıyor. Güzergahı incelediğimde, Bursa-Batı ile Karacabey arasında hiçbir kavşak ve çıkış yok.. :?
Oysa Gölyazı, Tirilye, Esence, Eşkel gibi tarihi ve turistik bölgeler için mevcut Bursa-İzmir Karayolu (E881) ile Mudanya Tirilye'yi bağlayan yola bir kavşak ve çıkış yapılması, Bursa-Mudanya üzerindeki trafik yoğunluğu ve buradaki çözümsüzlüğe çare olurdu.. :?

Bunu Bursa'lı ilgililere önereceğim. Bakalım ses gelecek mi?

https://www.wikiwand.com/tr/Otoyol_5

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 11 Tem Prş, 2019 14:53
gönderen mustafaguler
Aslında ileride yeni yapılan sanayi bölgesi için kavşak çalışması yapılacak. Kavşak Taşpınar ile Hürriyet köylerinin şuanda ulaşımını sağlayan yol üzerinde olacak. Bu yol zaten Mudanya'dan başlayıp Tirilye, Esence, Çayönü, Hürriyet, Taşpınar, Yenikaraağaç, D-200 kara yolu güzergahı.

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 16 Tem Sal, 2019 18:33
gönderen Engin Y
Bursa tarafında otoyolla ilgili atılması gereken iki adım var..

1. Bursa Çevre Otoyolu'nun ucu güneye doğru devam edecek şekilde bırakılmıştı, çünkü İzmir'e devam edecek otoyolun Uluabat Gölü'nün güneyinden geçmesi planlanmıştı, ancak sonradan yolun güzergâhı gölün kuzeyine kaydırıldı ve bu uç atıl bir şekilde kaldı..

Bu ucun 3 km güneyinde Hasanağa OSB ve onun 2 km doğusunda Kayapa OSB var ve yolun buraya doğru uzatılması durumunda civardaki köyler de bu iki OSB'ye giren çıkan ağır vasıtalardan yakayı kurtaracak: https://www.google.com/maps/dir/40.2130 ... m2!4m1!3e2

2. KGM internet sitesindeki http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDoc ... 9Gebze.pdf adresli ücret tablosuna bakınca, Bursa ile Karacabey arasındaki yaklaşık 37 km boyunca herhangi bir kavşak olmayacak gibi anlaşılıyor.. (Karacabey Doğu ve Karacabey Batı ibareleri sizi yanıltmasın, aslında tek Karacabey kavşağı var, ancak yonca şeklinde inşa edildiği için böyle iki ayrı gişe uygulaması olacak..)

Burada da Kâmil Bey ile Mustafa Bey'in yukarıda bahsetmiş olduğu üzere bir kavşak çalışması gerekiyor; nüfusun ve sanayinin bu kadar yüksek ve yoğun olduğu bir bölgede, 37 km boyunca başka kavşak olmaması kabul edilemez..

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 17 Tem Çrş, 2019 12:29
gönderen mustafaguler
Off Topic
1. Bursa Çevre Otoyolu'nun ucu güneye doğru devam edecek şekilde bırakılmıştı, çünkü İzmir'e devam edecek otoyolun Uluabat Gölü'nün güneyinden geçmesi planlanmıştı, ancak sonradan yolun güzergâhı gölün kuzeyine kaydırıldı ve bu uç atıl bir şekilde kaldı..

Bu ucun 3 km güneyinde Hasanağa OSB ve onun 2 km doğusunda Kayapa OSB var ve yolun buraya doğru uzatılması durumunda civardaki köyler de bu iki OSB'ye giren çıkan ağır vasıtalardan yakayı kurtaracak: https://www.google.com/maps/dir/40.2130 ... m2!4m1!3e2
Bu bölüm için tam da dediğiniz gibi bir yol yapılacak. Planlara alındı ama kim tarafından ve ne zaman yapılır meçhul?

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 18 Tem Prş, 2019 09:18
gönderen Engin Y
En aşağıda alıntıladığım haber çıkalı tam bir ay oldu..

Sentinel Hub adlı uydunun görüntülerine bakıyorum..
Uydu, birkaç günde bir aynı yerin görüntülerini sağlıyor..

Dün, hava kapalı olduğu için bulutlar var, ancak Susurluk Kavşağı'nın 12 Temmuz görüntüleri gayet açık: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Bu yolun şu ana kadar açılan kesimlerini oldukça yakından takip ettiğim için bu kavşağın 8 Ağustos'ta, yani 12 Temmuz tarihli bu görüntülerden tam 27 gün sonra açılma olasılığının sıfır olduğunu düşünüyorum..
Evet, 14 Haziran'daki şu görüntüye göre 28 gün içinde iyi bir ilerleme kaydedilmiş: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Yine de bu ilerlemenin 8 Ağustos'ta bu kavşağın tamamlanmasına yeteceğini zannetmiyorum..

Acaba şu olabilir mi? Bursa-Akhisar arası otoyolu tümüyle açarlar, ancak Susurluk gibi geriden gelen bazı kavşaklar hizmete açılmaz..
Örneğin, Bursa'dan devam edince, Karacabey kavşağı açık olur, Susurluk kavşağı kapalı olur, Balıkesir Kuzey ve Batı kavşakları ise zaten şu anda da hizmete açık..
Oradan devam edince de Savaştepe, Kırkağaç ve Soma kavşaklarından hangileri hazırsa açılır, hazır olmayanlar ise şimdilik açılmaz ve tamamlanınca açılır..

Bu arada, örnek olması açısından, Karacabey Kavşağı;
14 Haziran: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
12 Temmuz: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Buradaki ilerleme gayet iyi..
Bayramda, İstanbul'dan Bandırma-Erdek-Biga-Lapseki-Çanakkale-Ezine-Bozcaada yönüne gidecekler için Karacabey kavşağı faydalı olacak..
Trafiğe açık olan Balıkesir Batı kavşağı, Edremit-Ayvalık-Burhaniye-Gömeç-Akçay-Altınova-Altınoluk-Küçükkuyu-Assos yönüne gidecekler için çok faydalı zaten..

Belki Susurluk kavşağı ve bir iki kavşak daha olmadan, ama Karacabey kavşağı muhakkak olacak şekilde bütün yolu 8 Ağustos'ta açabilirler..
Hayırlısı bakalım, iş güvenliği ihmal edilmeden tamamlanır inşallah tüm inşaat işleri, hiçbir şey işçilerin hayatlarından daha kıymetli değil..
Engin Y yazdı:
18 Haz Sal, 2019 14:53
Açılış için 29 Ekim hedefleniyordu, ancak bugünkü habere göre açılış 8 Ağustos’ta (yani 10 Ağustos Cumartesi başlayacak Kurban Bayramı tatilinin hemen öncesinde) gerçekleşecekmiş..

Haber: https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonomi/i ... k-5183679/
İstanbul ile İzmir arasını 3,5 saate düşürecek ve 10 milyar dolarlık yatırımla İstanbul- İzmir otobanında sona gelindi. 29 Ekim'de açılması planlanan dev proje, çalışmaların beklenenden önce tamamlanmasıyla Kurban Bayramı öncesi 8 Ağustos'ta açılacak.

Kamu ile özel sektör ortaklığı ile gerçekleştirilen ve 10 milyar dolarlık yatırımla Türkiye’nin en büyük otoyol projesi olan İstanbul- Bursa – İzmir otoyolu kurban bayramı öncesinde hizmete açılacak.

Ak Parti Bursa Milletvekili Mustafa Esgin, otoyol inşaatındaki son durumu yerinde inceleyerek yetkililerden bilgi aldı. Esgin, “Artık sona yakın olduğumuzu gördük. Çalışmalar 2011 yılında başlamıştı. 2020 yılında bitmesi planlanıyordu. Şu anda inşaat yüzde 94 oranına geldi. 1,5 ay içerisinde otoyolumuzun tamamı açılmış olur” dedi.

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 20 Tem Cmt, 2019 22:48
gönderen Kamil16
İstanbul Bursa İzmir Otoyolu..
Gebze Osmangazi Köprüsü Bursa..
134 TL
Akhisar İzmir (90 km).. 38 TL
Bu hesaba göre,
8 Ağustos'ta açılacak,
Bursa - Karacabey - Balıkesir - Akhisar arası tahminen 160 TL olur.
İstanbul İzmir: Toplam..320 - 340 TL

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 21 Tem Pzr, 2019 12:47
gönderen Uğur
Karşılaştırma adına Çamlıca Gişelerden Ankara 25 TL (380 km)

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 22 Tem Pzt, 2019 13:03
gönderen Engin Y
Kamil16 yazdı:
20 Tem Cmt, 2019 22:48
İstanbul Bursa İzmir Otoyolu..
Gebze Osmangazi Köprüsü Bursa..
134 TL
Akhisar İzmir (90 km).. 38 TL
Bu hesaba göre,
8 Ağustos'ta açılacak,
Bursa - Karacabey - Balıkesir - Akhisar arası tahminen 160 TL olur.
İstanbul İzmir: Toplam..320 - 340 TL
Açılacak kesimdeki kavşakların Osmangazi Köprüsü'nden itibaren kilometre sayaçları aşağıdaki gibi.
Bursa Batı: 104
Balıkesir Kuzey: 201
Balıkesir Batı: 230
Akhisar: 315
Bornova: 407

Balıkesir Batı - Balıkesir Kuzey arası: 12,20 TL / (29 km ana gövde + 3 km bağlantı) = 0,381 TL/km
Akhisar - Bornova: 38 TL / (92 km ana gövde + 8 km bağlantı) = 0,380 TL/km

Açılacak kesimlere ortalama 0,381 TL/km desek, Bursa Batı ile Bornova arası için toplam ücretin 116 TL olması gerekir..

Gebze - Bursa Kuzey arasındaki mevcut ücretin de 137 TL (103,05 TL köprü + 33,50 otoyol) olduğunu düşünürsek;

Gebze - Bornova arası toplam ücretin (köprünün mevcut sübvanse edilen fiyatı ile birlikte) 253 TL olması gerekir..