24. sayfa (Toplam 25 sayfa)

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 27 Şub Pzt, 2017 13:22
gönderen Engin Y
Bu konuyu biraz araştırdım..
Hem Gemlik-Bursa, hem de Kemalpaşa-İzmir arasında yolun inşaatı tamamlanmış..
Hizmete açmak için devlet büyüklerinin gelmesi bekleniyormuş..
Onlar referandum mitingi için geldiklerinde, açılış törenleri de yapılacakmış..

Yol hizmete açıldıktan sonra tören yapılsa olmuyor sanki :)

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 02 Mar Prş, 2017 12:03
gönderen mustafaguler
12 Mart'ta Başbakan Bursa'ya geliyor, büyük ihtimalle o gün Bursa etabının açılışı yapılacak.

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 02 Mar Prş, 2017 15:57
gönderen Engin Y
Hayırlısı bakalım..
Tamamlanmış yolun millete kullandırılmaması ayıp oluyor, ama kimin umrunda..

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 10 Mar Cum, 2017 09:03
gönderen Engin Y
Telefonda olduğum için ilgili haberi bulup yapıştıramadım, ama Başbakan tarafından hem dün İzmir-Kemalpaşa arasındaki 18 km'lik bölüm açılmış, hem de Pazar günü Bursa-Gemlik arasındaki 25 km'lik bölüm açılacakmış..

Böylece, İstanbul'dan Bursa'ya kadar kesintisiz otoyol yapılmış olacak.. Ayrıca, İstanbul-İzmir arasındaki üç tünelden birisi (Orhangazi) daha önce açılmıştı, diğer iki tünel (Selçukgazi ve Belkahve) de bu vesileyle açılmış olacak.. Yolun geri kalanında tünel olmayacak..

Ah bir de şu köprüden tren geçirebilselerdi, harika olacaktı.. Sahi iki hafta önce Bursa'ya gittiğimde, demiryolu için yapımına başlanan viyadüklerin öylece yarım yamalak bırakıldığını gördüm.. Dördüncü büyük kentimize ve en büyük sanayi merkezlerimizden birisine 2020 yılında bile demiryolu getiremeyecek olmamıza üzüldüm..

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 10 Mar Cum, 2017 09:55
gönderen Engin Y
Az önce Google'da mesafe ölçtüm..

İstanbul Levent'ten Bursa Kent Meydanı'na mesafeyi 151 km olarak verdi..
Bunun da 141 km'si kesintisiz otoyol oluyor artık..
İki köprü ve iki tünel geçiliyor bu otoyolda..

Otoyol kısmına 75 dakika, diğer kısma da 15 dakika desek, trafiksiz bir yolda Levent'ten Kent Meydanı'na 1,5 saatte gidilebilecek..

Hayırlı olsun..

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 12 Mar Pzr, 2017 22:04
gönderen Kamil16
İstanbul - Bursa - Balıkesir - İzmir Otoyolunun, İstanbul - Bursa bölümü bugün itibarı ile açıldı. Ülkemiz için hayırlı olsun.
Yolun tamamınında en kısa zamanda ulaşıma açılması diliyoruz.

http://www.bursadabugun.com/haber/istan ... 04455.html

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 12 Mar Pzr, 2017 22:31
gönderen Kamil16
Otoyol Ücretleri hakkında kısa bir bilgi..

Bursa - Yalova, Altınova : 75 Km. - 18,20 TL, YİD Projesi, Özel İşletme
İstanbul (Mahmutbey) - Edirne : 212 Km - 9,75 TL, KGM
İstanbul (Çamlıca) - Ankara : 381 Km - 20 TL, KGM

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 13 Mar Pzt, 2017 16:32
gönderen Engin Y
Hayırlı olsun..

Yap İşlet Devret modeli, otoyol işinde biraz el yakıyor :)

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 14 Mar Sal, 2017 10:31
gönderen Özgür Türkler
Biraz mı? Resmen mangal yapıyorlar elimizi...
Müteahhit 4 köşe , vatandaş geçse de geçmese de ödeyecek vergilerle.
Osmangazi köprüsünden ülkede yaşayan kişi başı vergilerimizle 5 USD/yıllık ödeyeceğiz hem de geçmesek bile.
Rakamı nasıl buldun derseniz , 45 bin araç garantisi ve şimdiki sayılarla(ortalama günlük 15 bin geçişden) yıllık yuvarlak rakam 370 milyon USD . ödenecek tutar çıkıyor, böl 75 milyona sonuç adam başı 5 USD, vergi veren kişilerin sayısına göre hesaplarsan bunu bide çarpı 3 falan demen lazım. Yani ben 5 kişilik aileyim, yıllık 75 USD bu köprü için vergi ödeyeceğim demek geçmediğim köprüden. Hakka revamı bu şimdi?

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 14 Mar Sal, 2017 17:22
gönderen Kamil16
Basit bir hesap ile YİD Projesi ile yapılmış otoyol'u kullanarak İstanbul'dan Bursa'ya gidecek bir vatandaş, aynı konfor ile İstanbul'dan Edirne'ye gidecek olan vatandaşa göre 6 misli para ödüyor.(*) Burada eşitlik ve sosyal devlet açısından sıkıntı yok mu?
Buradaki ücret hesaplaması 2-3 misli olsa, vatandaş'a dersin ki sana hizmet getirdim, sende 10 sene bunu öde sonra eşitleyeceğim. Belki bu kadar sıkıntı olmazdı.

* Burada Osmangazi Köprü geçişi dikkate alınmadı.

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 16 Mar Prş, 2017 15:30
gönderen Engin Y
Abiler,

Yap İşlet, Yap İşlet Devret ve İşletme Hakkı Devri modelleri enerjiden altyapıya dek pek çok sektörde el yakıyor, ama nihai tüketici olarak ilk kez böyle doğrudan hissediyoruz..

Diğer alanlarda genelde endirekt olarak hissediyoruz.. Örneğin; elektrik üretimde ve dağıtımda faturaya yediriliyor, havalimanı ücretlerinde uçak bilet bedeline yansıtılıyor.. İmtiyazlı her alanda bu böyle, ama otoyol ücreti aşırı pahalı olunca göze batıyor.. Mesela bu otoyolda da garanti edilen gelir elde edilemezse, üstünü devlet tamamlayacak.. Zaten Esenboğa Havalimanı'nda da yeterince dış hat uçuşu olmadığı için devlet yıllardır üstünü tamamlıyor..

Dolaylı olduğu için daha önce az hissettiğimiz bu durumu şimdi doğrudan ve şiddetli olarak hissettiğimiz için kızıyoruz, ama zaten yıllardır dolaylı olarak ödediğimiz nice imtiyaz bedeli var..

Elektrik dağıtımdaki o milyarlarca dolar özelleştirme bedelini bu şirketler burnumuzdan fitil fitil getirecekler :)

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 19 Mar Pzr, 2017 22:51
gönderen Kamil16
Otoyolun yeni açılan bölümü, Karsak-Gemlik-Kurtul-Ovaakça arasında. Henüz kullanma fırsatım olmadı. Muhtemelen önümüzdeki Cumartesi test edeceğim.
Ancak bu Cumartesi Bursa'dan gelen bir arkadaşım bu bölümde aracının ciddi şekilde titreşime maruz kaldığını, yolun asfalt yapısında problem olduğunu söyledi. Umarım doğru değildir..