21. sayfa (Toplam 31 sayfa)

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 02 Tem Cmt, 2016 10:38
gönderen decimus
Körfez köprüsü macerası kısmen de olsa tamamlandı.Yıllardır İstanbul'a gidip-gelenler için çileye dönüşen feribot kuyruğunun ortadan kaldırılması çok güzel bir görüntü idi.Gerçi bayram nedeniyle ücretsiz olmasından kaynaklanıyor bu görüntü ama yine de YİD modeli ile yapılıp ücretsiz olarak açılması de ayrıca yüklenici firmaların ve devletin harika bir jesti oldu.Her şey çok güzel görünüyor.

Ben burada özellike Japonlara teşekkür etmek istiyorum.Köprünün ayakları tamalandıktan sonra ben dahil (proje de çalışan türkler bile) hiç kimse bu kadar kısa süre de tabliyelerin yerleştirilerek kaynak işlemlerinin tamamlanmasını beklemiyordu.Onlar hepimizi şaşırttı ve hazırladıkları iş programına göre projeyi tamamladılar.Bu arada projede halat kopması olayından dolayı kendisi sorumlu tutan Japon Kishi Ryoichi içinde keşke projenin herhangi bir viyadük,tünel vs. gibi yerlerinden birine adı verilerek hatırası yaşatılsa.

Fiyat konusunda devlet elinden geleni yapmış görünüyor.Özellikle Doların ihale zamanı ve şuan ki farkından dolayı daha fazla inebileceğini düşünmüyorum.Ama ilerde Dolar kurunda oluşabilecek düşüş fiyat konusunda revizyona götürebilir.

Şimdi sıra 26 Ağustos'ta açılışı yapılacak olan 3. köprü'de :)

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 03 Tem Pzr, 2016 00:02
gönderen Uğur
Şimdi aklıma bugün bir soru geldi. İdo yönetimi Rekabet kurumuna bu ücretsiz geçiş için "haksız rekabet" iddiasıyla şikayette bulunabilir mi acaba?

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 03 Tem Pzr, 2016 15:09
gönderen kado
Orhangazi köprüsünden dün geçiş yaptım. Otoyolun bitiminde Gemlik sapağı şu anki yükü kaldıracak düzeyde değil. Bayram trafiği ile birlikte köprüden Gemliğe giden kısa mesafeyi 4.5 saatte aldık. Bursa çevre yoluyla birlikte İstanbul Izmir 13 saat sürdü.

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 03 Tem Pzr, 2016 20:49
gönderen Edil Arda
Uğur yazdı:Şimdi aklıma bugün bir soru geldi. İdo yönetimi Rekabet kurumuna bu ücretsiz geçiş için "haksız rekabet" iddiasıyla şikayette bulunabilir mi acaba?
mantıken bulunabilir gibi geliyor bana, ama açılışa özel bir durum olması nedeniyle muhtemelen reddedilir.

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 04 Tem Pzt, 2016 09:17
gönderen Engin Y
kado yazdı:Orhangazi köprüsünden dün geçiş yaptım. Otoyolun bitiminde Gemlik sapağı şu anki yükü kaldıracak düzeyde değil. Bayram trafiği ile birlikte köprüden Gemliğe giden kısa mesafeyi 4.5 saatte aldık. Bursa çevre yoluyla birlikte İstanbul Izmir 13 saat sürdü.
4,5 saat mi? Köprüden Gemlik'e 4,5 saat, bayağı efsanevi olmuş..

Herkesin bayramını kutlarım bu vesileyle.. Bu aralar yoğunluktan hiç yazamadım, hepimize iyi bayramlar dilerim..

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 10 Tem Pzr, 2016 23:35
gönderen Kamil16
8 Temmuz günü öğleden sonra Osmangazi Köprüsünden geçtim..
Bayram sonrası olmasına rağmen yollar boştu. Normal günlerde, TEM Hadımköy Gişeler - Kozyatağı arasını 3-3,5 saatte gelen biri olarak, şaşırtıcı sonuçları vereyim..

15.45 TEM Hadımköy Gişeler
16.15 FSM Köprüsü
16.45 Osmangazi Köprüsü
17.00 Yalova Dörtyol..

Bu benim için bir rekor.. 8) :)

Ama Cumartesi gün normal yoldan Bursa'ya gittim. Dönüş başlamıştı ve Karsak Mevkii Otoyol girişe doğru Bursa Yönünde kilometrelerce kuyruk vardı..
Memleketimize hayırlı olsun diyelim... :)

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 11 Tem Pzt, 2016 14:55
gönderen Engin Y
Kamil16 yazdı:Dönüş başlamıştı ve Karsak Mevkii Otoyol girişe doğru Bursa Yönünde kilometrelerce kuyruk vardı..
Memleketimize hayırlı olsun diyelim... :)
Güzel bir yatırım oldu, ülkemize hayırlı uğurlu olsun..
Kullanmadım henüz; ama kullananlardan anladığım kadarıyla, Bursa Çevre Yolu'na kadar otoyol açılmadıkça, Orhangazi-Gemlik arasındaki çıkış nedeniyle sıkışma olacak..
Bursa'ya kadar ne zaman açılacağını bilen var mı?
2017 yazına yetişir mi?
Bir sürü şirketin kurduğu bir konsorsiyum sonuçta.. İyi bir planlamayla, ilk açılışı keşke Gebze-Bursa arası yapabilselerdi, böyle sıkıntılar daha az yaşanırdı muhtemelen..

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 11 Tem Pzt, 2016 19:19
gönderen Esat
Bedava bitince sinek avlamaya baslamis siyorlar

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 11 Tem Pzt, 2016 22:05
gönderen Anatolian
Bursa'ya kadar işlerin büyük bir kısmı bitmiş görünüyor. Zaten otoyolun Bursa'ya bu yıl içinde bağlanacağı söyleniyor

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 19 Tem Sal, 2016 09:49
gönderen Özgür Türkler
Bayramda kullandım, Gemlik'e kadar olan kısım güzeldi fakat otoban çıkışından Gemlik merkezdeki ışıklara kadar dur-kalk yaptık.
İnsan ışıkların zamanlamasını ona göre ayarlar, Gemlikten 3-5 araba otobana katılacak diye ışıklarda ana yolda dur kalk yapıyorsun...
Gemlik civarında otoban üstünde daha çok iş varmış gibi geldi bana, bu yıl içinde açılmaz bence...

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 19 Tem Sal, 2016 14:20
gönderen Engin Y
Cuma günü köprüyü ve devamındaki otoyolu kullandım..

Gerek Gemlik içindeki, gerek Bursa Çevre Yolu bağlantısındaki trafik çok can sıkıcıydı..

İş bana da çok var gibi geldi; nasıl böyle plansız yapıp da Bursa'ya kadar kalan 20 km'lik otoyolu köprüye yetiştiremediklerini anlayamıyorum..

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 01 Ağu Pzt, 2016 07:31
gönderen decimus
Büyük umutlarla yapılan Osman Gazi köprüsü şuan yapılan fiyat politikası ile sınıfta kaldı.Umarım bu yanlıştan dönülür ve hem vatandaşın rahatça ödeyebileceği hem de yüklenici firmaların kazanabileceği miktara indirirler.Bu şekilde olan vergisini veren vatandaşa olacak !


Kaynak : http://www.rayhaber.com/2016/07/osmanga ... nde-kaldi/
Osmangazi Köprüsü’nden geçişler 5 binde kaldı

:Vatandaş, Osmangazi Köprüsü’nden geçişi pahalı buldu. Devletin günlük 40 bin geçiş garantisi verdiği köprüyü kullananların sayısı 5-6 binlerde kaldı. İDO vapurlarına göre; yüzde 35 daha pahalı olan geçişler için devlet günde milyonlarca dolar zararda.

Osmangazi Köprüsü’nde geçiş ücretlerinin aşırı pahalılığı iki haftada anlaşıldı. 11-26 Temmuz tarihleri arasını kapsayan 16 günde sadece 100 bin araç geçti. Geçiş ücretini pahalı bulan sürücüler, TAV’ın işlettiği İDO seferlerine mahkum oldu. Günde 40 bin araçlık geçiş garantisi veren devletin cebinden iki haftada 60 milyon lira (yaklaşık 20 milyon dolar) çıktı.

BÜYÜK UMUTLARLA AÇILIŞINI YAPTIK

Körfezin iki yakasını birleştiren köprü, 30 Haziran günü düzenlenen törenle hizmete açılmıştı. Bayram nedeniyle ilk 9 günü bedava olan köprüden paralı geçiş 11 Temmuz günü başladı. Ücretli geçişlerin üzerinden yaklaşık 3 hafta geçti. İlk iki haftaya ilişkin geçiş rakamları dev yatırımlar arasında yer alan Osmangazi Köprüsü’nün geçenlerin sayısının beklentinin çok altında olduğunu gösterdi.

16 GÜNDE SADECE 100 BİN ARAÇ GEÇTİ

11-26 Temmuz tarihleri arasını kapsayan 16 günlük sürede Osmangazi Köprüsü’nden geçen otomotiv ve ağır vasıta sayısı 97 bin 535 adet. Otomobil eşdeğer geçiş sayısı ise 100 bin 932 adet oldu. Bu sayı devletin günlük taahhüt ettiği 40 bin araç sayısı ile kıyaslandığında hedefin çok altında kaldığını ortaya koydu.

İKİ HAFTALIK MALİYET 20 MİLYON DOLAR

İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten yaklaşık 3 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin en büyük ayağını oluşturan Osmangazi Köprüsü Yap-İşlet-Devret modeliyle hayata geçirildi. Osmangazi köprüsü ile bu güzergahta bulunan otoyollar için devlet geçiş garantisi verdi. Bu kapsamda günlük 40 bin geçiş rakamı taahhüt edildi. Geçişin az olması devletin kasasından daha fazla para çıkması anlamına geliyor. 11-26 Temmuz tarihleri arasını kapsayan 16 günlük sürede geçiş yapan araç sayısı üzerinden yapılan hesaplamaya göre; devlet eksik kalan geçişler nedeniyle günde milyonlarca lira ödemek zorunda kaldı. 16 günlük geçişlerden dolayı devletin kasasından çıkan para miktarı; 59 milyon 541 lira (yaklaşık 20 milyon dolar).

BAYRAMDA 1 HAFTADA 700 BİN ARAÇ GEÇTİ

1 Temmuz’da geçişlere başlanan köprüde Ramazan Bayramı nedeniyle ücret alınmadı. Bu dönemde köprü en yoğun günlerini yaşadı. 1 haftada 700 bine yakın araç geçti. Bu sayı köprüye olan ihtiyacı fazlasıyla gösterdi. Fakat ücretli geçişler başlayınca köprü, bayramda yakaladığı yoğunluktan eser kalmadı. Araç yoğunluğu bayram günü ile kıyaslandığında yüzde 10’unun altında olduğu anlaşılıyor. Bayramda günlük ortalama 100 bin araç ağırlayan köprü, ilerleyen dönemde bir günlük rakama ancak 16 günde ulaşabildi.

Düzelmezse devlet 22 yıl daha zarar karşılayacak

Körfez geçişini 6 dakikaya indirmesine rağmen sürücüler tarafından tercih edilmemesinin altında geçiş ücretlerinin yüksek tutulması, bu konuda da “Vapur lobisi”nin olduğu iddia ediliyor. Eskihisar-Topçular arasındaki geçiş ücretlerinden yüzde 35 daha pahalı olan ücret düşürülmezse devletin kasasından günde 1,2 milyon dolar çıkmaya devam edecek.

ESKİYİ ARATMIYOR

Osmangazi’den en çok tedirgin olan vapur işletmecileri, yüksek geçiş ücretinden en çok memnun olan kesim. İDO’nun doluluk oranları, açılıştan önceki rakamları aratmıyor. İDO’nun 30 yıllık işletme hakkını elinde bulunan TAV Girişim Grubu’nun 25 yıllık süresi daha var. Osmangazi Köprüsü’ndeki geçiş ücretlerinin rekabetçi bir düzeye indirilmemesi durumunda devlet, geçiş garantisi nedeniyle 22 yıl daha zararı karşılamaya devam edecek.

Osmangazi ücretleri İDO’ya göre mi belirlendi?

İstanbul Deniz İşletmesi (İDO), Nisan 2011’de 861 milyon dolarla Tepe İnşaat Sanayi A.Ş.-Akfen Holding A.Ş.-Souter Investments LLP-Sera Gayrimenkul Yatırım ve İşletme A.Ş Ortak Girişim Grubu (TAV)’na devredilmişti. 30 yıllık süreyle işletme hakkı devredilen İDO, daha sonraki yıllarda geçiş ücretlerinde yaptığı artışlarla gündeme gelmişti. Osmangazi Köprüsü’nün fiyatlarının belirlenmesinde İDO’nun geçiş ücretleri dikkate alınmasının etkili olduğu savunuluyor.
[/b]