tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16991
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Pzt, 2010 22:12

Bakalım otoyol olarak bu yap-işlet-devret nasıl olacak, bu konu çok iyi takip edilmeli, sözleşme süreci olarak, bakım onarım işleri nasıl olacak, işi alan firma aynı zamanda bundan da sorumlu olacak mı, olacak sa nereye kadar ya da yaptırımlar ne olacak? Genelde bizde takip, tespit, ceza süreci böyle taşeron işlerinde hep sıkıntılıdır, yapılan yol işleri ile birlikte bu tip eksikliklerde düzeltilmeli, kontrol mekanizmaları doğru çalışmalı. Tabi benim söylediklerim çok uzun yıllar sonraki sürece dahil ama olsun yine de vatandaş olarak takip etmek görevimiz olmalı.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Eyl Pzt, 2010 22:23

Yolda sorun olursa vatandaş kullanmaz, bu da sözleşme yüklenicilerinin zararına olur. 22,5 yıl gibi bir süre öngörülmüştü galiba yani tahminen 15 yıl işletecekler...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Eyl Sal, 2010 07:43

Bugüne dek olan dezavantajımız avantaj da olabilir. Fazla otoyol yapacağımıza, cidden ülkeye çok daha çok demiryolu yapmak mantıklı olur. Bizdeki moderinleşmeh hevesinde çoğu kez bir hesap eksisi oluyor çünkü ... otoyol yaptıktan sonra egzost ne olacak? Atom santarli yapıldığında, nükleer çöp nereye atılacak (bu şu anda Almanya'yı neredeyse kriz eşiğne sürükleyen büyük bir problem). Afrika'da meselâ bir çok ülkede telekomünikasyon onlarca yıl muazzam geriydi. Ama o yüzden de çağ atlayabildiler, dünyanın bu konuda en gelişmiş ülkesi, ABD, o kadar gelişmiş durumda ki, gelişmişi modernleştirmek fiyaten imkânsız, o yüzden orada kablo, Afrika'da uydu. Misal yani.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16991
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Sal, 2010 07:48

Türkiye yüzölçümünde bir ülke otoyollarını da geliştirmek zorundadır, bunu başka şeyler ile bağdaştırmaya gerek yok. Amerika o kadar yıl otoyol yaptı bak doğru yolu buldu şimdi demiryolu da yapıyor, Türkiye ise ikisini bir arada yapıyor şu anda, bir sorun yok yani. Maddi olarak ülkemiz bunları kafaya takacak durumda değil çünkü hepsi geri kalmış durumda, her ikiside yapılmak zorunda ve bir şekilde yapılıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Eyl Sal, 2010 08:17

Hiç yapmasın da demiyorum zaten. Ama az yapsın, öz yapsın. Mümkün olduğu kadar alternatif sunsun. Yapılmamışı yapmakta hep "değişik tür yapma" şansı var. Ve bu konularda ilerigörüş de çok önemli.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16991
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Sal, 2010 08:24

Tabi alternatifler ile birlikte görmeden kıyas yapma şansımız olmayacak bunu doğru söylüyorsun. Ama hiç araştırmaya girmeden Hakan' ın oklar ile gösterdiği güzergahlara baktığımızda o oklar üzerinde ya bir otoban ya da bir demiryolu çalışması olduğunu görüyoruz, bazılarıda çiftleniyor şu anda. Bunun dışında zaten pek çok noktada demiryollarının iyileştirilmesi çalışmaları da devam ediyor, geçenlerde Bakan sanırım bir beyanat vermişti duble yollar başarı ile devam ediyor ama demiryollarımızı da duble yapmalıyız diye, yani bu konuda istek var, sırası ile yapacak kadar kaynakta var. Hepsini bir den yapacak kaynak ayırmak israf değil ama biraz düşüncesizce bir davranış olur, sonuçta ülke ekonomisini yönetenlerden iyi bilemeyiz ama ben şu anda tüm bu projelerin yavaş yavaşta olsa (ki bakışa göre değişir bu hız) hayata geçirilebileceğine inanıyorum, istikrar olduğu sürece sorun yok, ama istikrar aynı adam yapar demek değil, devlet kurumları istikrarlı olmalı. O zaman zaten kişiler ve ideolojiler değişsede hizmetin devamlılığı kesintiye uğramaz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16991
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Sal, 2010 11:14

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, "Kamulaştırmalarla beraber 11 milyar lira büyüklüğündeki bu proje tamamlandığında, İzmir-İstanbul arası 3-3.5 saatte seyahat edilecek" dedi. Yıldırım, kapsamında yapılacak köprüden geçiş ücretinin ise KDV hariç en fazla 35 dolar olacağını bildirdi.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24060

Harika bir rakam, UBAK bunu öngördü ise firmada bunu ister :) aşağı yukarı 60 Lira ya denk geliyor bugünkü kur itibari ile, Anadolu Jet ile promosyonda Gidiş/Dönüş ücreti :) hımmm 50 dk. da gitmek mi 3,5 saatte gitmek mi? Tabii ki bu rakama bir geçiş ücreti olacağının garantisi yok Sn. Bakan sadece maksimum bu olur demiş ama çok ciddi bir rakam. Mevcutta otoyol ücretleri hakkında fikri olan varmı, pek pahalı değildi ya, Edirne-İstanbul + Köprü Geçişi + İstanbul-İzmit ya da İstanbul-Ankara kaç para tutuyor, km olarak kıyaslama yapabiliriz.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Eyl Sal, 2010 13:02

İzmit köprü geçişi, 40 dolar civarı oluyor o da 60TL tutar, yalnız körfezi dolaşırsanız da benzinli araçla en az 40TL yakarsınız, kazanacağınız zaman ise 1 saatten az değildir. Mevcut durumda Topçular-Eskihisar araba vapuru otomobiller için 45TL... Otoyol ücretlerini tam bilmiyorum ama KGM sitesinde olabilir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16991
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Sal, 2010 16:02

Benzin o kadar tutarmı ya, offf, ben yakıt fiyatlarından haberim olmadığı için işin o kısmını düşünmemiştim bak, doğru bir de öyle kıyaslamak lazım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Eyl Sal, 2010 21:30

Benzin 3,8 TL civarında, km'de 25 kuruş yaksa. Körfezi dolaşmak 150 km civarında dır herhalde, ki İzmit içinde Gölcük'de falan şehir içinde yakıt masrafı biraz daha fazla olacaktır. 40TL'den az yakmaz muhtemelen...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16991
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Sal, 2010 21:41

Köprünün yapılacağı yeri göz önüne alarak earth den ölçtüm 80 km civarında tutuyor, yani köprünün iki başından ölçtüm. 80 km şehir içi Karamürsel yolunun darlığı dur kalklar, sollamalar derken 30 dan aşağı yakmayacağı kesin gibi. Zaten dediğim gibi UBAK maksimum rakam olarak vermiş, iş yapıldığında muhtemelen insaflı bir rakam olacaktır, çünkü otoban kullanma ücretleri de olacak sonuçta bu işin içinde.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Eyl Sal, 2010 22:15

Tabi o rakam bugün için değil 7 sene sonra için düşünülmüştür değil mi?

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön