tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

İHALE 18 ARALIK'A ERTELENDİ

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Pzt, 2008 08:43

http://www.ulasimonline.com/KARA-ULASIM ... likta.html


Gebze-İzmir otoyolu ihalesi 18 Aralık'ta
Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü, 5 milyar dolarlık 'İzmit Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir Otoyolu' ihalesini yatırımcılardan gelen talep üzerine 7 Ekim'den 18 Aralık'a erteledi.

15 Eylül 2008 / 00:07Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü, 5 milyar dolarlık 'İzmit Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir Otoyolu' ihalesini yatırımcılardan gelen talep üzerine 7 Ekim'den 18 Aralık'a erteledi.

İhalede, rekabeti ve yatırımcı sayısını artırmak için 'teşvik' edici kritik bazı düzenlemeler de yapıldı. Projenin inşaat süresi 5,5 yıldan 7 yıla çıkarıldı. İnşaatın kısa sürede tamamlanması halinde de, köprü ve otoyolu ticari işletmeye açma müsaadesi getirildi. Bunun yanı sıra Gebze-Bursa otoyol bölümü; Gebze-Orhangazi ve Orhangazi-Bursa olarak ikiye ayrıldı. Devlet, her iki bölge için de trafik yoğunluğuna bağlı olarak yatırımcıya belli sayıda araba için geçiş güvencesi de verecek.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, uzatma ile ilgili zeyilnameyi önceki gün imzaladı. Değişiklikler, ihaleyle ilgilenen şirketlere duyurulacak. Karayolları yetkilileri, değişikliklerle yatırımcı sayısının ve rekabetin artacağını düşünüyor. İzmit Körfez Geçişi için şartname alan firmalar şöyle: Tepe-Akfen Yatırım, Tekfen İnşaat, Cengiz İnşaat, Astaldi (İtalya), Isolux (İspanya), Itochu (Japonya).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16976
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Cum, 2009 23:55

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14429

Oldu da bitti maşallah.
İhalede iki dev grup yarışıyordu… Bir tarafta MNG, Kolin, Limak, Cengiz İnşaat… Diğer tarafta Nurol, Makyol, Özaltın, Göçay İnşaat, Yüksel İnşaat ve Astaldi vardı… İhalede Nurol grubu 22 yıl 4 ay işletme teklifi verdi… Diğer grup ise 34 yıl 9 ay teklif verdi… Böylece Nurol Grubu’nun teklifi ihaleyi kazanmış gözüküyor… Bu ihale sürecinde dünyanın en uzun köprülerinden biri Körfez üzerinde inşa edilecek…

İhalenin ardından “Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Mapa İnşaat-Limak İnşaat Ortak Girişimi” avukatı Ayhan Yılmaz gazetecilere yaptığı açıklamada, idari şartnamede teklif zarfının kapalı ve mühürlü olmasının öngörüldüğünü, teklif zarfının içerisinde yer alması gereken teklif mektubunun da ayrı kaşeli ve mühürlü bir zarf içinde olması gerektiğini hatırlattı.

Türkiye'nin batısında Kuzey-Güney koridorunda ulaşımı rahatlatmak üzere Gebze'den İzmir'e uzanacak bir otoyol ile Körfez'e köprü yapılmasını içeren ihale, firmaların talepleri üzerine daha önce 2 kez ertelenmişti.

İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze'den başlayacak ve Körfez'i köprüyle geçerek Orhangazi'ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir'den geçerek İzmir'e uzanacak. Otoyolun uzunluğu 421 kilometre olarak hesaplanıyor.

Karayoluyla 6,5 saat olan İstanbul-İzmir arası seyahat süresi proje tamamlandığında 3,5 saate inecek, yıllık 870 milyon lira tasarruf sağlanacak, İstanbul-İzmir arası 140 kilometre kısalacak.
Fakat görünen o ki bu işte mahkemelik olur inşaat başlayan kadar 3 sene geçer :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Haz Pzr, 2009 11:42

3 sene sonra temel atılırsa 2016'da hizmete girer.

hanhasan
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 18 Mar Çrş, 2009 22:18

Mesaj gönderen hanhasan » 23 Eyl Çrş, 2009 14:20

[quote]Ulaştırma Bakanlığı, Avrupa'yı Kafkaslara, Orta Doğu'ya ve Orta Asya'ya bağlayan bir köprü konumunda olan Türkiye'de batıdan doğuya kesintisiz bir otoyol ağını hedefliyor.

Ulaştırma Bakanlığı, 228 kilometresi yapımı devam eden otoyollar olmak üzere toplam 2 bin 238 kilometrelik otoyol ağına, 2023'te 4 bin 773 kilometre uzunluğunda 12 yeni otoyolu katmayı planlıyor.

2023'te hizmete açılması planlanan otoyol projeleri ve özellikleri şöyle:

''-Gebze-İzmir Otoyolu: 421 kilometre uzunluğundaki otoyol, Gebze'den başlayacak ve Bursa, Savaştepe üzerinden İzmir'e ulaşacak.

-Kuzey Marmara Otoyolu: 361 kilometre uzunluğundaki otoyol, Adapazarı'ndan başlayarak, İstanbul boğazını yapımı planlanan 3. boğaz köprüsüyle geçecek ve Kınalı'ya ulaşacak ve mevcut otoyola bağlanacak.

-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu: 433 kilometre uzunluğundaki otoyol, Trakya'yı Ege'ye bağlayacak. Edirne'den başlayacak otoyolun Çanakkale Boğazı'nı köprü ile geçmesi ve Balıkesir'in Savaştepe ilçesinde Gebze-İzmir Otoyolu ile birleşmesi amaçlanıyor. Ayrıca otoyolun Tekirdağ Malkara'dan İpsala sınır kapısına ve ayrıca Kınalı'dan Kuzey Marmara Otoyolu'na da bağlanması planlanıyor.

-Aydın-Denizli-Antalya Otoyolu: 335 kilometre uzunluğundaki otoyolun tamamlanmasıyla İstanbul, Bursa, İzmir ve Aydın'dan Antalya'ya otoyol ile kesintisiz ulaşım sağlanacak.

-Ankara-İzmir Otoyolu: 549 kilometre uzunluğundaki otoyol, Ankara'dan başlayacak ve Eskişehir üzerinden İzmir'e ulaşacak.

-Sivrihisar-Bursa Otoyolu: 202 kilometre uzunluğundaki otoyol, Eskişehir ile Bursa'yı birbirine bağlamanın yanı sıra, Ankara-İzmir Otoyolu ile Gebze-İzmir Otoyolu'nu da birbirine bağlayacak.

-Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu: 120 kilometre uzunluğundaki otoyol, mevcut Ankara-İstanbul otoyolunun kuzey ve doğuya açılan kapısı olacak.

-Afyon-Burdur-Antalya ve Çevre Otoyolu: 345 kilometre uzunluğundaki otoyol, Eskişehir Seyitgazi'nin Kırka Beldesinden Ankara-İzmir otoyoluna bağlanacak. Böylece, otoyol ile Ankara'dan Antalya'ya ulaşım da mümkün olacak.

-Ankara-Pozantı Otoyolu: 287 kilometre uzunluğundaki otoyol, Ankara'yı, Niğde üzerinden mevcut otoyol ile birleşerek Mersin, Adana ve Hatay'a bağlayacak.

-Şanlıurfa-Habur Otoyolu: 360 kilometre uzunluğundaki otoyol, Şanlıurfa'dan Mardin üzerinden Habur sınır kapısına uzanacak. Böylece, Tekirdağ'dan İstanbul, Ankara, Adana ve Şanlıurfa üzerinden Habur sınır kapısına otoyol ile kesintisiz ulaşım sağlanacak.

-İstanbul ve Ankara'yı İran ve Kafkasya'ya bağlayacak otoyol: 1200 kilometre uzunluğundaki otoyol, mevcut Ankara-İstanbul otoyolunun Gerede kavşağından başlayacak ve Amasya, Erzincan, Erzurum ve Ağrı üzerinden Gürbulak sınır kapısına ulaşacak. Ayrıca Samsun'u Ankara'ya bağlayacak bir otoyol da bu proje kapsamında inşa edilecek.

-Şanlıurfa-Diyarbakır Otoyolu: 160 kilometre uzunluğundaki tamamlandığında Diyarbakır, Şanlıurfa üzerinden hem Habur sınır kapısına hem de Adana ve Mersin'e bağlanacak.''/quote]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Eyl Çrş, 2009 14:43

verilen haberde Marmara Denizi otoyolalrla kuşatma altına alınıyor. Hayır mı şer mi?

Resim

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 24 Eyl Prş, 2009 15:25

Hayır hayır.Yani iyi anlamında.Ama körfez köprüsünden demiryolu işini iptal etmelerine İstanbul'a yapılacak 3. köprüdeki iptalden daha çok kızdım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Eyl Prş, 2009 16:01

İkisi de cidden iptal ise, vay vay vay. Yani, köprü yapma o zaman. Ucuz işe fiyat şeytanı karışır!

B. Alabay

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Eyl Pzt, 2010 17:41

Gebze-İzmir Otoyolu sözleşmsi bugün imzalandı, 2018 yılında Edirne-Ankara ve İzmir-Aydın otoyolları İstanbul-İzmir bağlantısı ile birbirinede bağlanmış olacak.
Türkiye'nin en büyük otoyolu projesi olan ve İzmit Körfez Geçişiyle Bağlantı yolları dahil olmak üzere Yap-İşlet Devret modeliyle ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir otoyoluna ilişkin sözleşme, Karayolları Genel Müdürlüğünde tarafların katılımıyla gerçekleşti.

Törene, sözleşmeye imza atan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldı, Yüksel ve Göçay firmalarının temsilcileri katıldı.
Proje ile ilgili olarak teknik bilgiler hakkında da bilgi veren Yıldırım, projenin öngörülen azami yapım süresinin 7 yıl olduğunu ve bir neden olmadığı sürece, bu sürenin kesinlikle 7 yılın üstüne çıkmayacağını kaydetti.
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/15879038.asp?gid=373

Ben akşam bir harita çizmeye çalışayım da daha görsel olsun...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16976
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Pzt, 2010 17:57

Güzel gelişme bende haberi girmek için sayfaları açık bırakmıştım, bakamadım bir türlü. 7 yıl maksimum inşaat süresi öngörülmüş, tabi şimdi yıl bazında baktığımızda çok görünüyor ama işin boyutuda oldukça büyük sanırım, senin haritadan sonra kafamızda daha iyi netleştirebiliriz büyüklüğü, tabi bitmeyecek bir kısır döngü tartışması da bizi bekler : "neden bu köprüden demiryolu geçmedi" maalesef gördüğüm kadarı ile köprüde demiryolu kesinkes yok, dolayısı ile tren projelerimizde hayal olarak kalmış olacak sanırım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Eyl Pzt, 2010 18:39

Resim

Mevcut durumda;

1- Edirne-İstanbul-Kocaeli-Sakarya-Düzce-Bolu-Ankara
2- İzmir-Aydın
3- Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep-Şanlıurfa

birbirine bağlı.

Bu otoyol tamamlandığında

4- Kocaeli-Yalova-Bursa-Balıkesir-Manisa-İzmir olarak bir ağ daha oluşacak ve yukarıdaki 1 ve 2 nolu yollarda birbirine bağlanmış olacak...

Bence bundan sonra aciliyeti olan; 1 ve 3 nolu yolları bağlamaktır, Ankara-Kırıkkale-Aksaray-Niğde-Adana...

Şanlıurfa-Diyarbakır bağlantısı da mutlaka sağlanmalıdır.Turizm başkentimiz Antalya'da bir gün otoyola kavuşur ama ne zaman? Siyahla çizdim bir sürü hat ama çiz çiz bitmiyor, daha çok işi var Ulaştırma Bakanlığı'nın...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16976
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Pzt, 2010 18:47

1 ile 3 ün birleştirilmesi gerçekten önemli, o çevrede de muhakkak duble yol çalışmaları yapılmıştır pek takip ettiğim bir konu değil, ama duble yol çalışmaları otoyollardan ayrı ele alınıyordur herhalde. O yollardan bir kaç kez geçme şansım oldu, Ankara' yı çıktıktan sonra otoban olmaması açıkçası hep garibime gitti ve araba kullanırkende korkunç yorucu oluyor.

Tabi öncelik sıralamaları tartışılır ama İzmir otoyolu yapıldıktan sonra 3 ile 4 yani Ankara ile İzmir otoyolu da birbirine bağlanmalı zaten sende çizmişsin, geriye İstanbul istikametinden güneye inen bir otoyol kalıyor ki bu ne zaman olur hiç ihtimal veremiyorum. Doğu bölgelerine ise aslında otoyol yapılacak arazi çok görünüyor ama bu arazilerin pek çoğundan düz geçilemeyeceği için yüksek maliyetler bahane edilir mi, ya da başka gerekçeler araya girer mi bilemem. En son yazın Van' a gittiğimde yapılan duble yollardan sürücüler oldukça memnundular, şu an için devam eden çalışmalar o bölgede yolculuğu hala çekilmez kılabiliyor ama duble yollar bittikten sonra dahi ciddi bir rahatlama yaşanacak gibi. Yeri geldi değindim :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Eyl Pzt, 2010 22:07

Senin de dediğin gibi duble yollara son yıllarda çok önem verildi ve 10.000 km civarında duble yol yapıldı, en basitinden İstanbul-Adapazarı arasında hem TEM hem de E-5 bölünmüş yol durumunda, ya da Adapazarı-Bozüyük arası bölünmüş yl durumunda. Tabi daha çok iş var ama bu otoyol dediğimiz tamamen farklı bir şey. Halk deyimiyle paralı yol.

İzmir-Antalya, Antalya-Konya-Mersin ve Adana-Ankara bağlantıları da tamamlanırsa en azından ülke nüfus hareketliliğinin belkide %70'i bu yollardan sağlanmış olur, tabi bu karayolu anlamında. Aynı güzergahlarda hızlı tren de şart.

Gebze-İzmir işi çok güzel olacak, çünkü yap-işlet-devret ilk otoyolumuz olacak galiba.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön