tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Sal, 2010 22:26

Hakan yazdı:Tabi o rakam bugün için değil 7 sene sonra için düşünülmüştür değil mi?
Umarım, valla benim beyin durmuş Hakan, bütün açıkları kapadın helal olsun. İnşallah öyledir o zaman benzin karşısında o 35$+kdv çerez parası kalır herhalde :D

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 29 Eyl Çrş, 2010 15:34

Şu anda bu hatta çalışan arabalı vapurların ücreti ne kadar ? Köprü ücreti ile kıyaslandığında zaman kazanmak için köprüyü kullanmaya değer mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eki Pzr, 2010 23:32

http://www.ido.com.tr/index.cfm?page=Su ... =409&ln=TR

İDO nun verdiği bilgilere göre otomobiller için geçiş ücreti 45 TL. başka bir yerde 2007 rakamını 35 TL okudum, dolayısı ile 3 yılda gelen zam 10 TL, yakıt fiyatlarındaki artış oranının korunacağını düşünür isek köprü bitene kadar bu rakamın 20 TL kadar artması mümkün. Yani tamamen teorik konuşuyorum tabii ama 7 yıl sonra köprünün bittiğini ve açıldığını varsayar isek ve bu süre içerisinde 25 TL zam geldiğini düşünelim 70 TL gibi bir rakam yapar, devletin açıkladığı enflasyon verileri nerede ise hep aynı, yani 3 yıldır genel bir enflasyon yok ama yakıt ve işletme giderlerinde var :) ülkemizde herhangi bir şey olmadığını, Avrupa' nın çökmediğini ve Çin' in dolar üzerinde oyunlar oynamayacağını varsayarak kurun 1,4/1,6 aralığında kalacağı hayalini kuralım :P

yani 7 yıl sonra:

1,5 TL = 1 $ diyelim. (üff be ne iyimser tahmin.)
35 $ * 1,5 TL = 52,5 TL + KDV
Yani KDV de %18 olursa o günkü rakam 62 TL olur.

Bence onlarında planlarındaki olmasını istedikleri kur üzerinden ve akaryakıtın doğrusa orantılı olarak fiyat artışından hesaplayarak buldukları bir rakam bu 35$+kdv. Çünkü bu kaba hesap ile o günlerde köprü ile feribotun ücreti nerede ise birbirine denk olacak sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Eki Cum, 2010 18:55

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24588
İzmit Körfez geçişiyle bağlantı yolları dahil olmak üzere Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapılmasına ilişkin sözleşme imzalandı.

Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, projenin şantiyelerinin kurulduğunu, yer teslimlerinin yeni yeni yapıldığını söyledi. Turhan, ilk etapta Gebze Dilovası mevkiinde, Körfez köprüsünün güzergahı üzerinde yer teslimi yapıldığını ve projenin temel atma töreninin 28 Ekim'de yapılacağını kaydetti.
Yer teslimleri yapılmaya başlanmış temel atma töreni içinde 28 Ekim tarihi verilmiş, hadi bakalım inşaat safhasına da geçti diyebiliriz bu iş için artık.
Genel Müdür Turhan, azami yapım süresinin sözleşmede 7 yıl olarak belirlendiğine dikkati çekerek, "Firma, 7 yıldan önce yapımı bitirerek, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün oluru ile otoyolu ve köprüyü kısmi veya kesim halinde trafiğe açabilir. Dolayısıyla gelir elde etmeye başlayabilir. 7 yıldan geç kalırsa cezai duruma düşer. Firma, otoyolun trafiğin yoğun olduğu Gebze-Bursa ve İzmir-Manisa kesimlerini bitirerek öncelikli olarak hizmete açmayı istiyor. Otoyolun tamamını, Körfez köprüsü de dahil olmak üzere 5 yılda tamamlamayı istediklerini ifade ediyorlar" dedi.
İşi alan firma 5 yılda tamamlamayı planlıyormuş bir aksaklık olmaz ise, köprü içinde 2011 de inşaatın başlamasından sonra 3,5 yıldan önce teknik olarak tamamlanamayacağını ifade etmişler.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 22 Eki Cum, 2010 19:32

Aslında köprü işi uzun sürecekse Kandıra sapağı civarından başlayacak şekilde Gölcük-Bursa aksını yapsalarmış o bile yetermiş. Ama ihale kapsamında değil böyle bir güzergah. İleride mutlaka yaparlar, İzmit merkezden Bursa'ya gitmek için illa ki köprüden mi geçmek gerekecek yoksa...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Eki Cum, 2010 19:57

Ek yapılır belki, malum oldu bittileri seviyoruz, bazı arkadaşlar icazet verdi bu işlere, devlete talimatı veriyor, ihaleyi iptal etmeyin yapın gitsin diye, :) sonra Esat kaka adam, püüü bi pohtan anlamıyor, 5 km için ihale iptal ettirecek gerizekalı Esat, elimde imkan olsa böyle işler yapan babam olsa defterini dürerim, beni şahsen tanıyan herkes bu huyumu bilir.

Ha ilave olmaz mı işe, olur tabi niye olmasın, ihale bedelinde arttırım yapılarak falan bir takım işler (ana temayı bozmamak şartı ile) artı olarak sürece sonradan eklenebilir, ama tabi bu işi alan adam yap-işlet aldığı için bahsettiğin kesimde böyle bir güzergah yapılabilri mi onu bilemiyorum açıkçası, dediğin gibi illa otobandan gitmek isteyen köprüden geçmek zorunda mı kalacak?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eki Prş, 2010 18:55

Bugün temel atma töreni yapılmış, firma geçtiğimiz hafta 5 yılda bitirmek istiyoruz diye açıklamasını zaten yapmıştı, bu da buna göre hazırlandıklarının işareti idi ama işte bizde ki şu benim nefret ettiğim kameralar önündeki koyun pazarlığını yine yaptılar. Aldım sattım aldım sattım, zaten Bakan açıklamış 5 yıla bitirmeye çalışacaklar diye daha buna gerek varmı ya, ne kadar basit bir de çok merak ediyorum gerçekten bu şova kananlar var mı? Yani insanlar böyle basit şovlara inanarak oy veriyorlar mı? Umarım öyle değildir ve bir vatandaş olarak, kaldı ki ekmeğinizi yemiş, oyunu vermiş bir vatandaş olarak rica ediyorum ya, yakışmıyor bunlar.

Neyse temel atma töreni yapılmış bunu çalışmalar resmi olarak başladı kabul edelim, başlığı da inşaat sürecine uygun kodlamaya çeviriyorum, aynı başlıkta devam etsin, zaten basında çıkanlar dışında fotoğraf ve bilgi edinebileceğimiz bir alan değil, inşallah başarılı bir şekilde tamamlanır, karayolu çalışmaları açısından yapılan en büyük proje olduğuna inanıyorum, başarılı bir iş.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24712

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Prş, 2011 13:35

Proje kapsamında yer alan köprü geçişi için işi alan konsorsiyum köprü inşa işini konuda yetkin bir Japon firmasına ihale etmiş, sözleşmeye göre köprüyü 45 ayda inşa etmeleri gerekiyor yani yaklaşık 4 sene gibi bir zaman var, geçen süre ile birlikte buna 3,5 diyelim :)
Dünyanın en uzun ikinci köprüsü olacak İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nü de yapan Japon IHI şirketi inşa edecek. Projenin yüklenicisi Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Ortak Girişim Grubu, önümüzdeki günlerde IHI ile sözleşme imzalayacak.

6 milyar dolarlık proje içinde Körfez Geçiş Köprüsü'nün yaklaşık 1.4 milyar dolara mal olması bekleniyor. İzmir'i İstanbul'a bağlayacak Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi'nin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün inşaatına önümüzdeki aylarda başlanacak. Otoyol ihalesini alan ve temelini atan NurolÖzaltın- Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Ortak Girişim Grubu, köprü için dünya devi şirketlerden teklifler aldı. Çin, Güney Kore ve Japonya'nın önde gelen inşaat firmaları Körfez Geçiş Köprüsü için teklifte bulundu. Teklifleri değerlendiren ortak girişim grubu, Japon IHI firmasıyla anlaşmaya vardı.

Önümüzdeki günlerde açıklanacak anlaşmanın ardından köprünün temeli atılacak. Ortak girişim grubunun otoyol ihalesine verdiği teklife göre köprü en fazla 45 ayda inşa edilecek. Yaklaşık 6 milyar dolarlık Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol projesinin içindeki köprü için ihaleyi alan ortak girişim grubunun teklifine göre köprünün maliyeti 1.4 milyar dolar (2 milyar lira) olacak. Tamamlandığında dünyanın en uzun ikinci köprüsü olacak Körfez Geçiş Köprüsünü inşa edecek Japon IHI şirketi, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ile Haliç Köprüsü'nün yapımını da üslenmişti. IHI, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri ile Haliç köprülerinin depreme karşı güçlendirme ihalesini de aldı. Japonya'daki dünyanın en uzun köprüsü olan Akashi Köprüsü'nün yapımı da IHI tarafından gerçekleştirilmişti. IHI, ABD'den Ukrayna'ya kadar pek çok ülkede köprü inşaatı gerçekleştirdi.
http://www.milliyet.com.tr/korfez-kopru ... efault.htm

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 13 Oca Prş, 2011 17:40

Boğaziçi köprüsü ile oranlar isek, Körfez köprüsü'nün ana ayakları'nın yüksekliği 200m'yi geçebilir mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Oca Prş, 2011 18:56

Onur yazdı:Boğaziçi köprüsü ile oranlar isek, Körfez köprüsü'nün ana ayakları'nın yüksekliği 200m'yi geçebilir mi?
Köprü ayağının yüksekliği derken tepe noktasını kast ediyorsun sanırım, açıkçası Boğaziçi köprüsünün ayak yüksekliğini bilmediğim için bir şey diyemedim ama köprü boyu uzadıkça ayakların yükselmesi gibi bir prensip varsa ona bakmak lazım, hakkaten Boğaziçi köprüsü ayakları kaç metre :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Oca Prş, 2011 23:15

Wiki'ye göre 169 m olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Prş, 2011 09:08

Bu projede davalanmış :) artık iki yeni modamız var, biri ihale ertelemek ikincisi verilmiş ihaleyi dava etmek :)

http://www.emlakbank.com/izmir-istanbul ... -1964.html
İzmir Barosu, Avrupa'nın en büyük ulaşım yatırımlarından biri olan İzmir-İstanbul Otoyolu Projesi'ne Karayolları Genel Müdürlüğü'nün Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) Raporu almadığı gerekçesiyle Çevre ve Orman Bakanlığı aleyhinde Danıştay 14. Dairesi'ne dava açtı.

Baro açtığı davada yürütmenin durdurulmasını ve projenin iptalini talep etti. İzmir Baro Başkanı Sema Pekdaş imzalı yazılı bir açıklama ile duyuran Baro, "siyasi iktidarların 'yargı kararlarının arkasına dolanma ve yargıyı etkisizleştirme operasyonu' bu olayda da hayata geçirilmiştir" dedi.
Bu ÇED raporlarını ülkemizde sallayan varmı ben asıl onu merak ediyorum.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön