tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Tem Pzt, 2019 18:53

Engin Y yazdı:
18 Tem Prş, 2019 09:18
Dün, hava kapalı olduğu için bulutlar var, ancak Susurluk Kavşağı'nın 12 Temmuz görüntüleri gayet açık: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Bu yolun şu ana kadar açılan kesimlerini oldukça yakından takip ettiğim için bu kavşağın 8 Ağustos'ta, yani 12 Temmuz tarihli bu görüntülerden tam 27 gün sonra açılma olasılığının sıfır olduğunu düşünüyorum..
Evet, 14 Haziran'daki şu görüntüye göre 28 gün içinde iyi bir ilerleme kaydedilmiş: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Yine de bu ilerlemenin 8 Ağustos'ta bu kavşağın tamamlanmasına yeteceğini zannetmiyorum..

Acaba şu olabilir mi? Bursa-Akhisar arası otoyolu tümüyle açarlar, ancak Susurluk gibi geriden gelen bazı kavşaklar hizmete açılmaz..
Örneğin, Bursa'dan devam edince, Karacabey kavşağı açık olur, Susurluk kavşağı kapalı olur, Balıkesir Kuzey ve Batı kavşakları ise zaten şu anda da hizmete açık..
Oradan devam edince de Savaştepe, Kırkağaç ve Soma kavşaklarından hangileri hazırsa açılır, hazır olmayanlar ise şimdilik açılmaz ve tamamlanınca açılır..

Bu arada, örnek olması açısından, Karacabey Kavşağı;
14 Haziran: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
12 Temmuz: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Buradaki ilerleme gayet iyi..
Otoyolun inşaatı devam eden beş kavşağının bugünkü Sentinel uydu görüntüleri aşağıda..


Karacabey: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

12 Temmuz'daki durumu: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Son on gündeki ilerleme çok iyi, 8 Ağustos'a (yani 17 gün sonrasına) açmak için hızlandıkları çok belli..


Susurluk: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

12 Temmuz'daki durumu: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Kavşağın tam devlet yoluna bağlandığı yerde bulut denk gelmiş, ama sanki ilerleme var gibi..

Burada bence asıl üzerine eğilmek gereken konu, otoyolun ana gövdesinde görülen toprak kesimler, bakalım buralar 17 gün içinde tamamlanabilecek mi: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C


Savaştepe: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Asfalt iyi durumda gözüküyor, 35 gün önceki şu görüntüye göre bayağı ilerlemiş: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
Yine de gişelerin inşaatının ve oradaki teknik ekipmanın kurulumunun hangi aşamada olduğunu bilmek zor..


Soma: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Gayet iyi durumda gözüküyor, eski görüntülerde de asfalt işleri bittiği için gişelerin tamamlandığını varsayıyorum..


Kırkağaç: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Gayet iyi durumda gözüküyor, eski görüntülerde de asfalt işleri bittiği için gişelerin tamamlandığını varsayıyorum..


Tabii sadece asfalt işlerinin bitmesi yetmiyor..
Gişelerdeki teknik ekipmanın kurulumu ve kalibrasyonu ne aşamada?
Gişelerde çalışacak personel istihdam edildi ve eğitimleri verildi mi?
Acil durumlarda yardıma koşacak personele gerekli eğitim verildi mi?
Yol üzerindeki dinlenme tesisleri ne durumda?
Balıkesir'den tam bir ay önce geçtiğimde, o açık kesimdeki tesislerde daha çok inşaat işi var gibiydi..
Akhisar-İzmir arasındaki 90 km boyunca da sadece iki adet akaryakıt istasyonu vardı, başka herhangi bir tesisin 1,5 ay içinde açılması pek mümkün değil gibiydi..


Gelelim kendi tahminlerime..

17 gün sonra;

1. Yolun tamamının, tüm kavşaklarla birlikte açılma olasılığı: %0
Bence sıfır, çünkü Susurluk civarındaki tüm işlerin kesinlikle bitirilemeyeceğini düşünüyorum..

2. Yolun tamamının, inşaatı devam eden beş kavşağın dördü (Susurluk hariç) ile birlikte açılma olasılığı: %50
Susurluk-Balıkesir arasındaki toprak kesimlerin asfalt ve diğer işlerinin günde 24 saat çalışılarak belki yetişebileceğini düşünüyorum..
Susurluk Kavşağının ise yetişmeyeceği düşüncesindeyim, ama Karacabey-Susurluk arasındaki yol da tamam gibi, Susurluk Kavşağını ne yapıp edip açabilirler mi?

3. Yolun Bursa-Susurluk ve Balıkesir-Akhisar kesimlerinin açılması, Susurluk-Balıkesir arasının ise yetişmeme olasılığı: %50
Susurluk Kavşağına ağırlık verilebilir, ama bu durumda da Susurluk-Balıkesir arasındaki henüz toprak gözüken kesimler yetişmeyebilir..
Burada yeterli iş gücü ve ekipman var mı?
Ekipman ve iş gücü olsa bile 17 gün tüm bu işlerin bitmesi için yeterli mi?

4. Yolun Bursa-Karacabey ve Balıkesir-Akhisar kesimlerinin açılması, Karacabey-Balıkesir arasının ise yetişmeme olasılığı: %100
Yolun en çok iş kalmış gibi gözüken kesimleri Susurluk civarı olduğu için Susurluk'u tamamen devre dışında bırakan bu seçeneğin en kötü ihtimalle kesinlikle gerçekleşeceğini düşünüyorum..


Tahminleri yapan ben olduğum için Yüzde Sıfır olasılık verdiğim ilk seçeneğin gerçekleşeceğine de eminim bu arada :)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Kamil16 » 23 Tem Sal, 2019 06:45

Engin Y yazdı:
22 Tem Pzt, 2019 13:03
Kamil16 yazdı:
20 Tem Cmt, 2019 22:48
İstanbul Bursa İzmir Otoyolu..
Gebze Osmangazi Köprüsü Bursa..
134 TL
Akhisar İzmir (90 km).. 38 TL
Bu hesaba göre,
8 Ağustos'ta açılacak,
Bursa - Karacabey - Balıkesir - Akhisar arası tahminen 160 TL olur.
İstanbul İzmir: Toplam..320 - 340 TL
Açılacak kesimdeki kavşakların Osmangazi Köprüsü'nden itibaren kilometre sayaçları aşağıdaki gibi.
Bursa Batı: 104
Balıkesir Kuzey: 201
Balıkesir Batı: 230
Akhisar: 315
Bornova: 407

Balıkesir Batı - Balıkesir Kuzey arası: 12,20 TL / (29 km ana gövde + 3 km bağlantı) = 0,381 TL/km
Akhisar - Bornova: 38 TL / (92 km ana gövde + 8 km bağlantı) = 0,380 TL/km

Açılacak kesimlere ortalama 0,381 TL/km desek, Bursa Batı ile Bornova arası için toplam ücretin 116 TL olması gerekir..

Gebze - Bursa Kuzey arasındaki mevcut ücretin de 137 TL (103,05 TL köprü + 33,50 otoyol) olduğunu düşünürsek;

Gebze - Bornova arası toplam ücretin (köprünün mevcut sübvanse edilen fiyatı ile birlikte) 253 TL olması gerekir..
Engin Arkadaşımın verdiği kilometrelere göre hesabımı aşağıdaki gibi revize ettim.. 8)

İstanbul Bursa İzmir Otoyolu..
Gebze Osmangazi Köprüsü Bursa..
137 TL
Akhisar İzmir (90 km).. 38 TL
Bu hesaba göre,
8 Ağustos'ta açılacak,
Bursa (Batı) - Karacabey - Balıkesir - Akhisar - Bornova arası 303 Km ve tahminen 130 - 140TL olur.
İstanbul İzmir: Toplam.. 270 - 280 TL

Ancak bağlantı yollarındaki km'ler hesaba dahil edilmemeli. Zira Kemalpaşa'da ana gövde üzerinde gişeler var.

38 TL / 90 Km diye hesaplarsanız,
0,42 TL/Km diye bir sayı çıkıyor..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 23 Tem Sal, 2019 09:26

Bu otoyolun km si 5 cent hesaplanmıyor muydu? Bu hesaba göre bugünkü kurla 0,285 TL + KDV = 0,33 TL olmalı...

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Tem Sal, 2019 10:44

Özgür Türkler yazdı:
23 Tem Sal, 2019 09:26
Bu otoyolun km si 5 cent hesaplanmıyor muydu? Bu hesaba göre bugünkü kurla 0,285 TL + KDV = 0,33 TL olmalı...
Özgür Bey,

Kilometre başına 5 sent, ihalenin yapıldığı 2009 yılı fiyatları ile..
O günden bugüne kadarki kümülatif %22'lik ABD enflasyonunu ekleyince sanırım 2019 itibarıyla 6,1 sent/km gibi bir seviyede oluşuyor fiyat..
Bunun üzerine %18 KDV ekleyince, 7,2 sent/km oluyor..
2018 sonundaki dolar kuru 5,28 TL'ydi..
Böylece 7,2 sent/km'nin 2019 yılı için karşılığı da yaklaşık 38 kuruş/km ediyor..

Şu anda dolar kuru, 5,70 TL seviyesinde; yani geçen yıl sonuna göre %8 artmış durumda..
Bu yılın sonunda da dolar kuru 5,70 TL seviyesinde kalırsa, %8 kur artışına ABD'de bu yıl beklenen %1,5 enflasyon da eklenmeli..
Dolayısıyla, 2020'de yol fiyatlarının %9,6 oranında artmasını bekleyebiliriz, eğer yıl sonundaki dolar kuru şu andaki kurla aynı seviyede olursa..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Tem Sal, 2019 10:54

Kamil16 yazdı:
23 Tem Sal, 2019 06:45
Ancak bağlantı yollarındaki km'ler hesaba dahil edilmemeli. Zira Kemalpaşa'da ana gövde üzerinde gişeler var.

38 TL / 90 Km diye hesaplarsanız,
0,42 TL/Km diye bir sayı çıkıyor..
Kâmil Bey,

Haklısınız, mantıken sadece ana gövde olmalı, ancak matematiksel olarak tutması için deneme yanılmayla görüyoruz ki bağlantı yollarını da katıyorlar hesaba..

Bahsettiğiniz gibi Bursa'dan İzmir'e giden birisi, hem Bursa'da hem de İzmir'de (Kemalpaşa Akalan) ana gövde üzerindeki gişelerden geçecek, ancak ara noktalarda otoyola giriş veya çıkış yapınca bağlantı yollarını da hesaba katıyor olmalılar..

Bir ara bunun matematiğini kendimce hesaplamıştım, bağlantı yolları olmayınca tüm kesimlerde farklı kilometre başına ücret çıkıyordu, ama bağlantı yollarını da kabaca ekleyince tümü 38 kuruş/kilometre seviyesinde oluşuyordu fiyatların..
Fırsat bulursam, aynı çalışmayı bir ara yapıp dikkatinize sunarım..

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen mustafaguler » 24 Tem Çrş, 2019 11:23

Geçiş ücretleri arasında Bursa Serbest Bölge ile Bursa Kuzey arasında bu yıl güzel bir zam yapıldı. 1.sınıf araç için geçiş ücreti 12,75₺ (gişeden gişeye 13,76 km). Mesela Orhangazi-Bursa Serbest Bölge arası 1.sınıf araç için 8,60₺ (gişeden gişeye 22,38 km).

Geçen yıl Dürdane rampasında ağır vasıta çok az iken şimdi sağ şeritte kuyruk oluşuyor

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Tem Çrş, 2019 12:55

mustafaguler yazdı:
24 Tem Çrş, 2019 11:23
Geçiş ücretleri arasında Bursa Serbest Bölge ile Bursa Kuzey arasında bu yıl güzel bir zam yapıldı. 1.sınıf araç için geçiş ücreti 12,75₺ (gişeden gişeye 13,76 km). Mesela Orhangazi-Bursa Serbest Bölge arası 1.sınıf araç için 8,60₺ (gişeden gişeye 22,38 km).

Geçen yıl Dürdane rampasında ağır vasıta çok az iken şimdi sağ şeritte kuyruk oluşuyor
Mustafa Bey,

Kesinlikle haklısınız, Bursa'daki son kesimin geçiş ücretine bu yıl çok yüksek bir oranda zam yapıldı..

Bu kesimde planlanan yol, şu anda kullandığımıza göre daha uzundu..

Kavşakların kilometre sayaçlarına bakarsak, Bursa Çevre Yolu üzerindeki dinlenme tesislerinin (086) Hersek Gişelerinden 76,5 kilometre uzakta olması gerekirdi: http://www.wikizero.biz/index.php?q=aHR ... 3RveW9sXzU

Planlarda olmayan Selçukgazi Tüneli sayesinde yolun Bursa Kuzey ile Bursa Serbest Bölge arasındaki kesimi kısalınca, bu mesafe gerçekte 71,7 kilometreye indi: https://www.google.com/maps/dir/Osmanga ... 59!1m0!3e0

Yani Selçukgazi Tüneli sayesinde, İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu yaklaşık 5 kilometre kısaldı..

Selçukgazi Tüneli'nin içinde bulunduğu kesim 2017 yılı içinde açılmıştı ve hem 2017, hem de 2018 yılı ücretleri hesaplanırken otoyolun gerçek uzunluğu esas alınmıştı diye tahmin ediyorum..
Bu yıl ise muhtemelen otoyolun gerçek uzunluğu değil de ihale edilen projede üzerindeki uzunluğu esas alınmış olmalı ki diğer tüm kesimlerden çok daha yüksek bir kilometre başına birim ücret alınıyor bu kesimde..

Netice olarak, Osmangazi Köprüsü'ne özel bir ücret ödüyoruz ya, Selçukgazi Tüneli'ne de bu şekilde özel bir ücret ödüyoruz..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Kamil16 » 28 Tem Pzr, 2019 10:50

YID Projeleri kapsamında yaptırılan Osmangazi, Yavuz Sultan Selim ve Çanakkale 1915 Köprüleri için, literatürde yeralan bilgileri enaz iki kaynaktan kontrol ederek ekli tabloyu hazırladım.

Buna göre proje ve maliyet açısından en kötü anlaşma Osmangazi Köprüsüne ait. Şöyle ki,

1. Osmangazi Köprüsü, geçiş ücreti aşırı pahalı, işletme süresi sonunda Köprü, maliyeti 6 defa ödenmiş olacak..
2. Osmangazi Köprüsü, 15 yıllık işletme süresi ile en uzun işletme hakkına sahip. Hesaba göre, 2031 yılında KGM'ye devri söz konusu.
3. Osmangazi Köprüsünden en azından tek hat demiryolu geçirilerek, İstanbul - Bursa - Balıkesir - İzmir yönünde yapılacak YHT Projelerinin gerçekci ve verimli olması sağlanabilirdi. Mesleki ve teknik tüm eleştrilere rağmen yapılmadı.
4. Osmangazi Köprüsü geçiş ücretinin yüksek olmasında IDO ve Eskihisar - Topçular Feribot işletmesinin rolü olduğunu düşünüyorum.
5. Osmangazi Köprüsü, IDO baskısı ortadan kalkmadan, geçiş ücretlerinin mantıklı bir yere getirilmeden günlük 40.000 adet araç sayısına ulaşması çok zor.

6. YSS Köprüsü, 4x2 şeritli ve 2 Hat Demiryolu ile lokasyonu dışında yapılan en doğru yatırım gözüküyor.
7. Trakya - Anadolu, "TEM + FSM + TEM" ile "KMO + YSS + KMO" geçişleri arasında güzergâh nedeni ile +30 Km fazlalık var.
8. YSS Köprüsü verilere göre maliyetini karşılayamayacak gibi duruyor. Ancak İSTANBUL Havalimanı ve KMO'nun açılışı ile günlük geçiş sayılarını yakalayacak tek köprü olarak gözüküyor.

9. Çanakkale 1915 Köprüsü, bölgeye mutlaka yapılması gerekli bir yatırım. Ancak garanti edilen günlük geçiş sayıları gerçekci değil..

Özet ile, yapılan her üç köprü'de ülkemiz için çok gerekli ve mutlaka olması gereken yatırımlar. Ancak döviz kuru ile yapılan YID anlaşmaları ve özellik ile Osmangazi Köprüsü anlaşması, ülke ekonomisi için ciddi bir yük oluyor.


https://www.haberler.com/iki-koprunun-g ... 65-haberi/
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Tem Pzt, 2019 09:40

İstanbul-İzmir Otoyolu'nun 192 kilometrelik bölümü daha açılıyor: https://www.haberturk.com/192-kilometre ... 07-ekonomi

Bakan Bey, İstanbul-İzmir Otoyolu'nu ziyaret etmiş ve önümüzdeki günlerde (muhtemelen bayrama kadar 183 kilometresi ana gövde ve 9 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 192 kilometrelik bölümünü açacağız dememiş..

Yukarıdaki mesajlarımdan birisinde, aşağıdaki kilometre taşlarını yazmıştım..
Engin Y yazdı:
22 Tem Pzt, 2019 13:03
Açılacak kesimdeki kavşakların Osmangazi Köprüsü'nden itibaren kilometre sayaçları aşağıdaki gibi.
Bursa Batı: 104
Balıkesir Kuzey: 201
Balıkesir Batı: 230
Akhisar: 315
Bornova: 407
Açılacak kısımları topluyorum: Bursa Batı - Balıkesir Kuzey: 97 kilometre + Balıkesir Batı - Akhisar: 85 kilometre = 182 kilometre

Demek ki Bakan Bey'in açıklamasındaki 183 kilometre ana gövde = Yolun inşaatı devam eden kesimlerinin tümü :)

Bağlantı yolları da sanırım şöyle hesaplanıyor: Kırkağaç + Soma + Savaştepe + Susurluk = 4 x 2 kilometre = 8 kilometre + Karacabey 1 kilometre = 9 kilometre

Bu arada, Susurluk'ta son 15 gün içinde bayağı hızlı bir çalışma yapılmış..

12 Temmuz: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

27 Temmuz: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Karacabey'de de asfaltlanacak yol kalmamış..

12 Temmuz: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

27 Temmuz: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C


Bir aksilik olmazsa, gerçekten de bayrama açılacak gibi gözüküyor, bayrama da 10 gün kaldı zaten..
Hayırlısı olsun, Allah kazasız belasız çalışmalar nasip etsin oradaki tüm çalışanlara..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Tem Pzt, 2019 09:58

Kamil16 yazdı:
28 Tem Pzr, 2019 10:50
Buna göre proje ve maliyet açısından en kötü anlaşma Osmangazi Köprüsüne ait. Şöyle ki,

1. Osmangazi Köprüsü, geçiş ücreti aşırı pahalı, işletme süresi sonunda Köprü, maliyeti 6 defa ödenmiş olacak..
2. Osmangazi Köprüsü, 15 yıllık işletme süresi ile en uzun işletme hakkına sahip. Hesaba göre, 2031 yılında KGM'ye devri söz konusu.
3. Osmangazi Köprüsünden en azından tek hat demiryolu geçirilerek, İstanbul - Bursa - Balıkesir - İzmir yönünde yapılacak YHT Projelerinin gerçekci ve verimli olması sağlanabilirdi. Mesleki ve teknik tüm eleştrilere rağmen yapılmadı.
4. Osmangazi Köprüsü geçiş ücretinin yüksek olmasında IDO ve Eskihisar - Topçular Feribot işletmesinin rolü olduğunu düşünüyorum.
5. Osmangazi Köprüsü, IDO baskısı ortadan kalkmadan, geçiş ücretlerinin mantıklı bir yere getirilmeden günlük 40.000 adet araç sayısına ulaşması çok zor.

6. YSS Köprüsü, 4x2 şeritli ve 2 Hat Demiryolu ile lokasyonu dışında yapılan en doğru yatırım gözüküyor.
7. Trakya - Anadolu, "TEM + FSM + TEM" ile "KMO + YSS + KMO" geçişleri arasında güzergâh nedeni ile +30 Km fazlalık var.
8. YSS Köprüsü verilere göre maliyetini karşılayamayacak gibi duruyor. Ancak İSTANBUL Havalimanı ve KMO'nun açılışı ile günlük geçiş sayılarını yakalayacak tek köprü olarak gözüküyor.

9. Çanakkale 1915 Köprüsü, bölgeye mutlaka yapılması gerekli bir yatırım. Ancak garanti edilen günlük geçiş sayıları gerçekci değil..
Kâmil Bey,

Yazdığınız tüm maddelere katılmamak elde değil..
Müsaadenizle, iki ekleme yapmak istiyorum..

Sizin tabloda Avrasya Tüneli yok, onun da 23,30 TL gibi güzel (!) bir ücreti var..
Osmangazi Köprüsü'ne kızıyoruz, 103 TL ücreti var diye, ama bence Avrasya Tüneli çok daha yüksek bir ücrete sahip, çünkü şehrin göbeğinde ve sürümden daha çok kazanması mümkün, ama bu fiyatla Boğaziçi Köprüsü'ne alternatif olabilmesi imkânsız..

Ayrıca, otoyolların ücret tablolarını inceliyorum: http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... rYeni.aspx

YSS Köprüsü'nde otomobil: 19,15 TL
2. Sınıf araçlar: 25,50 TL
3. Sınıf araçlar: 47,35 TL
4. Sınıf araçlar: 120,20 TL

Yani;
2. Sınıf araç = 1,33 otomobil
3. Sınıf araç = 2,47 otomobil
4. Sınıf araç = 6,28 otomobil

Osmangazi Köprüsü'nde otomobil: 103,05 TL
2. Sınıf araçlar: 164,85 TL
3. Sınıf araçlar: 195,75 TL
4. Sınıf araçlar: 259,65 TL

Yani;
2. Sınıf araç = 1,60 otomobil
3. Sınıf araç = 1,90 otomobil
4. Sınıf araç = 2,52 otomobil

Buradan da görülüyor ki köprünün yapım maliyetinin Osmangazi Köprüsü'nde büyük ölçüde otomobillerden, YSS Köprüsü'nde ise ağır vasıtalardan çıkarılması hedeflenmiş..
Bu da otomobil ücretinin Osmangazi'de çok yüksek olmasına yol açmış..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Kamil16 » 29 Tem Pzt, 2019 15:05

Engin Bey, hesap mantığınız doğru.. YSS'de ağır tonajlı taşıtlardan ciro yapılması hedeflenmiş olabilir.

Avrasya tüneli şehir içinde ve zamanı değerli insanlara hizmet eden niş bir yapı durumunda. Şu anda otomobil için 23 TL ödeniyor.

Bunun yerine şehirler arası yolculuklar için genel güzergâhlar üzerinde bir "Edirne - Ankara" ve "Edirne - Bursa" karşılaştırmasını yaptım.

Yorumu içinde..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 31 Tem Çrş, 2019 08:53

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Pazar günü Bursa'ya gelerek otoyol açılış törenine katılacakmış..

Otoyolun hangi kesimlerinin açılacağı, ayrıntılı olarak belirtilmemiş, ama sanki tümü açılacakmış gibi konuşuluyor sürekli..

Nitekim Bakan Bey'in birkaç gün önceki demecinden otoyolun tümü açılacakmış gibi anlaşılıyordu..

Hayırlısıyla, en geç Pazar günü bu sorularımıza yanıt bulacağız, Allah kısmet ederse..

Haber: https://www.haberturk.com/bursa-haberle ... ya-geliyor
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan 4 Ağustos Pazar günü Bursa’ya geliyor.

İstanbul ile İzmir arasını 3,5 saate düşürecek ve 10 milyar dolarlık yatırımla Türkiye’nin en büyük projesi olan İstanbul İzmir otobanı ve 745 bin 365 metrekare alan üzerine 488 milyon Euro’luk yatırımla tamamlanan Bursa Şehir Hastanesi açılışı için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Bursa’ya geliyor. Saat 16.00’da otoyol açılışına katılacak olan Cumhurbaşkanı Erdoğan, 18.00’deise hastanenin açılışını gerçekleştirecek.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön