1. sayfa (Toplam 5 sayfa)

ist-L.03 » İstanbul Tünelleri Projesi

Gönderilme zamanı: 28 Nis Pzt, 2008 14:33
gönderen Mehmet Kasım
Ayrı başlıkta inceleyelim.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=15894

Büyükşehir Belediyesi’nin “7 Tepe 7 Tünel” projesi kapsamında başlattığı Dolmabahçe-Dolapdere, Piyalepaşa-Kağıthane Tünel Yolları birleşti. 223 milyon YTL’ye mal olan tünel yolun yılsonunda açılacağını müjdeleyen Başkan Topbaş, “Dolmabahçe’den daha önce 1.5 saatte gidilen havaalanına artık 15 dakikada ulaşılabilecek” dedi.

İnşaatı Devam Eden Karayolu Tünelleri:

1-Dolmabahçe-Bomonti Tüneli: 2 bin 340 metre
2-Piyalepaşa-Kağıthane Tüneli: Bin 506 metre
3-Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli: 4 bin 100 metre

İhale Aşamasındaki Karayolu Tünelleri:
1-Dolmabahçe-Fulya Tüneli: 2 bin 127 metre
2-Fulya-Levazım Sitesi Tüneli: 4 bin 450 metre
3-Levazım Sitesi-Akatlar Tüneli: 3 bin 360 metre
4-Levazım-Zincirlidere Tüneli: 2 bin 940 metre
5-Eyüp-Silahtarağa Tüneli: 268 metre
6-Bu 5 karayolu tünelinin toplam uzunluğu 11 bin 127 metre.

Projesi Devam Eden Karayolu Tünelleri:
1-Üsküdar-Paşalimanı-Ahmediye Tüneli: 560 metre
2-Baltalimanı-Ayazağa Tüneli: 4 bin 568 metre
3-Tophane-İplikçi Tüneli: 2 bin 550 metre
4-Taşkızak-Hasköy Tüneli: 940 metre
5-Eyüp Mezarlık Halid bin Zeyd Bulvarı-Sahil Yolu Tüneli: 700 metre
6-Sarıyer-Merkez-Sahil Tüneli: 556 metre

Bu 6 karayolu tünelinin toplam uzunluğu: 9 bin 874 metre.

‘Tünel Yol’ Sarıyer’

Gönderilme zamanı: 02 May Cum, 2008 15:38
gönderen Esat
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, basın mensuplarıyla birlikte kazı çalışması hızla devam eden Sarıyer-Çayırbaşı Karayolu Tünel Yol inşaatında incelemelerde bulundu. İnceleme gezisinde Eski İçişleri Bakanı Korkut Özel ve Sarıyer Belediye Başkanı Yusuf Tülün ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Muzaffer Hacımustafaoğlu ve çok sayıda gazeteci yer aldı.

Törende gazetecilere ulaşım çalışmalarıyla ilgili açıklamalarda bulunan Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul’da günlük insan hareketinin 23 milyona dayandığını, bu nedenle şehrin topografik yapısını düşünerek “7 Tepe 7 Tünel” projesini hayata geçirdiklerini söyledi. Proje kapsamında toplam 160-170 kilometre uzunluğunda 33 tünel yol inşa ederek merkez bölgelerdeki trafiği yeraltına alacaklarını anlatan Başkan Kadir Topbaş, İstanbul’daki asıl ulaşım aksını metronun oluşturacağına dikkat çekti.

İstanbul’un ulaşım planını hazırlayarak erişim probleminin nasıl çözüleceğini tespit ettiklerini ifade eden Başkan Topbaş, bu planı uygulamaya koyarak ulaşım sorununu adım adım çözdüklerini kaydetti. Sarıyer’in giriş-çıkışında özellikle yaz aylarında ve hafta sonlarında ciddi sıkıntı yaşandığını dile getiren Kadir Topbaş, şöyle konuştu;

“Bu sorunu aşmak için iki tünel yol projesi geliştirdik. Bir tanesi Çıçır Deresi’nden giriş yapıp Çayırbaşı’ndan çıkan takriben 4 kilometre uzunluğunda bir hat ve bu bölgede ciddi erişim imkanı sağlayacak. Burada toplam 4 şeritli 2 tünel inşa ediyoruz. Şu ana kadar 300 metresi kazılan tünel yol çalışmasında kazı çalışması bu yılsonuna doğru tamamlanır. Yol diğer işlerinin tamamlanmasının ardından 2009 yılında açılır. Bu bölgedeki ikinci tünel yol ise 556 metre uzunluğundaki Sarıyer-Merkez-Sahil Tüneli. Yine 2x2 olarak inşa edilecek tünel yol, Sarıyer’in merkezinde yaşanan trafik sıkışıklığına son verecek. Öte yandan, kazı çalışmaları tamamlanan Kağıthane-Piyalepaşa ve Bomonti-Dolmabahçe Tünel Yol Hatlarını bu yılsonuna kadar açmayı planlıyoruz. Yer teslimi yaptığımız Fulya-Akatlar arasındaki tünel inşaatımız da 10 gün içinde başlıyor.”

Gönderilme zamanı: 07 Oca Çrş, 2009 13:35
gönderen kemal
Kağıthane-Piyalepaşa-Dolmabahçe tünelleri bitmek üzere...
Resim
Resim
resimlerde Piyalepaşa tünel çıkışları ve bağlantı yolları görülüyor 7/Ocak/2009

Gönderilme zamanı: 13 Mar Cum, 2009 23:13
gönderen Mehmet Kasım
Yarın KAĞITHANE-PİYALEPAŞA Tüneli açılıyor.

Gönderilme zamanı: 17 Mar Sal, 2009 22:51
gönderen kemal
Resim
Dolmabahçe-Piyalepaşa tünelini Piyalepaşa-Kağıthane tüneline bağlayan yollar.
Pazar günü ben bu tüneli kullandım 4/4 lük olmuş.Kimse daha herhalde bilmiyor, o yüzden koca tüneli geçen tek araç olduk.

Gönderilme zamanı: 17 Mar Sal, 2009 23:01
gönderen Esat
kemal yazdı:Dolmabahçe-Piyalepaşa tünelini Piyalepaşa-Kağıthane tüneline bağlayan yollar.
Pazar günü ben bu tüneli kullandım 4/4 lük olmuş.Kimse daha herhalde bilmiyor, o yüzden koca tüneli geçen tek araç olduk.
Belki Pazar diyedir, ya da belki o güzergaha talep yoktur :D

Gönderilme zamanı: 18 Mar Çrş, 2009 00:04
gönderen kemal
Hem Pazar hem de miting filan yüzünden yollar kapalı diye herhalde, talep olmama durumu çok doğru değil çünkü bayağı kolaylık.Şişli-Maslak yolu bile en az 8 ü 10 dakika kısalıyor.

Gönderilme zamanı: 18 Mar Çrş, 2009 01:44
gönderen alabay
Ya, bunlar ne biçim çarpık çurpuk çirkin evler öyle? Yine Kabil'i andırdı ama ...

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 18 Mar Çrş, 2009 09:42
gönderen kemal
Onlar Şişli ilçesinin "gece gonduları" şimdi oralarda "rezidans" lar yapılmaya başlandı 40 bilmemkaç katlı binalar bunlar o yüzden oralarda bu kondular artık son yıllarını yaşıyorlar yavaştan yıkılıyorlar, gerçekten berbat yerler nasıl düzelecek bilmiyorum.

Gönderilme zamanı: 18 Mar Çrş, 2009 15:15
gönderen alabay
Böyle 40 veya 400 katlı şeyler şehri karanlıklaştırıp, rüzgâr esintilerini kesiyor. Bunu inşaallah düşünürler. Normal, 4 ile 8 kat arası bina olmuyor mu oralara yav?

Rezidans ... rezirraqs yani.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 18 Mar Çrş, 2009 15:30
gönderen kemal
EEE şimdiki moda bu beton alüminyum vede cam her taraf gökdelici rezidans kaynıyor olur olmaz her yerde var...moda MODAAAA :!:

Gönderilme zamanı: 18 Mar Çrş, 2009 16:31
gönderen Esat
Tünelleri yaparken dua etmişler göçsede şu binalarda yıkılsa bu sayede bizde yolu üstten yaparız, gecekonduları falanda yıkmış oluruz iyi olur! Nasıl fikir, ama dua ile olmuyor işte :)