ist-L.03 » İstanbul Tünelleri Projesi

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 09 May Cmt, 2009 22:16

Dolmabahçe-Piyalepaşa tüneli debitmiş yakında açılacak...
Resim

Resim

Resim
Dolmabahçe çıkışından son resimler.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 May Pzr, 2009 10:02

Güzel. İnşaallah, son beklenen ve istenen tünel emniyet kurallarına göredirler! Yangın, kaçış, falan ... burada artık hep denetleniyor, tüm AT'de ve etrafındaki ülkelerde (İsviçre, Balkanlar ...).

Esat, aman sus. Öyle dualar beddua olur, yapılmaz, biliyorsun. Kazdığın kuyuya sen düşersin diye bir lâf vardır ya hani ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Sal, 2009 10:30

Tüneller ile ilgili Milliyet gazetesi bir haber yapmış bugün, aslında haberin içinde cevabı kendileri veriyorlar, ödeneksizlik nedeni ile inşaatların geciktiğini yazmışlar ama haberin geneline bakınca sanki hiç bir şey yapılmıyor gibi bir hava estirilmiş, ya da ben anlamıyorum bilmiyorum :) haberdeki en ilginç detay yoğun trafikte 1 saatlik yolu 2 dk ya indirdiğinin yazılmış olması, yani işin sırf bu yönü alkışlamak için yeterli ama diğer taraftan Başar bahsettiğin şeyler için konuşmayacağım artık, sonra kızıyor herkes bana, bu işler sadece para değil bunu anlamak lazım, yani para olsa da bazı şeyler eksik yapılabiliyor.

http://www.milliyet.com.tr/Yasam/HaberD ... ID=1157526
İstanbul trafiğini yer altına alarak rahatlatmayı hedefleyen İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin “7 Tepe 7 Tünel” projesi hızlı başladı ancak giderek yavaşladı. Üç yıl önce hayata geçirilen tünel projesinde bugüne kadar sadece bir tünel trafiğe açılabildi. 137 milyon TL’ye malolan Kağıthane-Piyalepaşa tünelinin açılışının ardından finansal sıkıntılar nedeniyle çalışmalar hız kesti.
Mart ayında açılması beklenen Dolmabahçe-Bomonti tüneli ise, inşaat, asfalt ve ışıklandırmaları tamamlanmasına rağmen bir türlü hizmete açılamadı.

“7 Tepe 7 Tünel” projesi kapsamında trafiğe açılan tek tünel Kağıthane-Piyalepaşa tüneli oldu.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı törenle hizmete açılan tünel ışıklandırması, kavisi, havalandırması, güvenlik kaçışları ve yer aydınlatmasıyla dikkat çekiyor. Kağıthane-Piyalepaşa arsında yoğun trafiği büyük ölçüde hafifleten tünel, güzergahı 3 dakikaya indirirken, yoğun trafikte tüneli kullanmayan sürücüler ise aynı mesafeyi yaklaşık 1 saatte kat ediyor.

İNŞAATI BİTENLER
* Dolmabahçe - Bomonti Tüneli
* Piyalepaşa - Kağıthane Tüneli

İNŞAAT AŞAMASINDA
* Sarıyer - Çayırbaşı Tüneli
* Fulya - Levazım Sitesi Tüneli

İHALE AŞAMASINDA
* Dolmabahçe - Fulya Tüneli
* Levazım - Akatlar Tüneli
* Levazım - Zincirlidere Tüneli
* Eyüp Silahtarağa Tüneli

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Prş, 2010 08:21

İlk tünel ne zaman açıldı bilmiyorum ama ikincisi de hizmete girdi diye İBB de haber çıkmış.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18523
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, “7 Tepe 7 Tünel” projesi kapsamında ikinci tünel yolu da tamamlayarak hizmete aldı. Dolmabahçe’den Havalimanı’na ulaşımı büyük ölçüde rahatlatacak olan 2 bin 340 metre uzunluğundaki Dolmabahçe – Bomonti Karayolu Tüneli geçtiğimiz günlerde hizmete alındı.

Açılışı yapılan iki tünel yol sayesinde; Dolmabahçe'den Atatürk Havalimanı’na gitmek isteyen araç sürücüleri bu tünel bandına girip 15 dakikada havaalanına erişmiş olacak. Yoğun saatte Kağıthane’den Dolmabahçe’ye 45 dakikada ulaşan birisi, 3,5 kilometrelik tünel yolla saatte 70 kilometre hızla aynı yolu 5 dakikada kat edecek.

Bomonti-Dolmabahçe Karayolu Tüneli, Dolmabahçe Stadı’nın kuzeyinden başlayarak Taksim ve Feriköy’ü alttan geçtikten sonra Bomonti’den çıkıyor. Piyalepaşa’dan başlayan 1506 metrelik diğer tünel yol ise, Okmeydanı ve Çağlayan’ı alttan geçerek Kağıthane’ye çıkıyor. Mevcut Sütlüce bağlantı yolundan da TEM Otoyolu’na bağlantı yapıldı. Her iki noktada yapılan kavşaklarla tünel yolun trafiği diğer yollara entegre edildi.
Yanlız güzergaha baktımda hakikatten bu tünelin büyük faydası olacağına inanıyorum, sadece bu geçiş güzergahını kullananlara değil, üst taraftaki trafikte de rahatlamaya sebep olacaktır, tabi İstanbul' da trafiğe artık araba çıkmaz ise :D

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 17 Haz Prş, 2010 21:17

Bomonti-Dolmabahçe tüneli 10 gündür açık, daha açılış töreni yapılmadı sadece.Ben tünelden geçtim bu bölüm daha uzun, inişli çıkışlı vede dönemeçli olduğundan sürüşü de daha zevkli.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 21 Haz Pzt, 2010 13:42

Resim
Resim
Kullanımı çok az olduğu nedense.Belki de İBB bu sefer reklamı eksik yaptı ya ondandır :) Bir de diyorlar ki belediye her icraatının reklamını yapıyor bas bas.Al işte yapmayınca da böyle oluyor. :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Haz Pzt, 2010 16:47

Resimler iyi oldu Hasan İstanbulda idin herhalde iki deklanşöre basmışsın hemen, bende bir kaç kare çekmiştim tramvaydan falan ama resimleri alamadım kaldı orada.

İBB bence hiç te yeteri kadar reklamını yapamıyor, yani bilboard reklamlarını insanlar ne kadar önemsiyor bilemiyorum son dönemde özellikle metro inşaatları için ana haberlerde çıkılıyordu ama bu daha düzenli ve tam gaz çalışan motor gibi "şunu yaptık, bunu yaptık, bunu yapıcaz" diye bir anlatım ile olmamalı diye düşünüyorum, kısıtlı vakitte her şeyi anlatmaya çalışıyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Tem Pzt, 2010 22:35

Bu projeler ile ilgili olarak Habertürk kanalı tarafından İBB Başkanı Sn. Kadir Topbaş ile birlikte bir tur yapılmış, bu kısa geziye ait görüntüler aşağıdadır, Başkan yapılan inşaat ile ilgili bilgiler veriyor.

http://www.youtube.com/watch?v=1FCoddh51wU

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Tem Sal, 2010 07:48

Bu cırtlak sesle, cırtlak tonu becerenlere anonsları yaptıracaklar yine, garanti! Bu ne yahu? Burada bunu televizyonda yasaklarlar, hoparlörü zedeler de tazminat öderler falan diye. Hiçbir *** doğru yapılmıyor, ne o ... frekans veya gürültü filtresi mi yok mikrofon hattında, ooooof OF! :evil:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Tem Prş, 2010 22:42

Bu arada, inşası devam eden Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli'nin kazı çalışmaları ve zemin betonlama çalışmaları tamamlandı. Kemer (tavan) betonlama çalışmaları ise devam ediyor. Çift yön toplam uzunluğu 4 bin 50 metre olan ve yüzde 70'i tamamlanan tünelin yakında elektro mekanik işlerine başlanacak.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22585

Dolmabahçe - Bomonti nin açılışı da 17 Temmuzda yapılacakmış yani resmi açılış, kurdela makas ve bol şakşak lı :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Ağu Sal, 2010 22:10

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18675
Tünel yol Nisan 2011’de açılacak

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’e tünel yolla ilgili bilgiler veren Başkan Kadir Topbaş da 193 milyon TL’ye mal olacak olan Sarıyer-Çayırbaşı Karayolu Tüneli’ni Nisan 2011’de açmayı planladıklarını belirterek, 2 bin 25 metrelik gidiş-dönüş iki tünelden oluşan yatırımın çift yönlü tünelin kazı ve zemin betonlama çalışmalarının tamamlandığını kaydetti.

Tünel Yolun Özellikleri;

• 7 ARAÇ VE YAYA BAĞLANTI TÜNELİ: Tüpler arasında tehlike anında güvenlik amaçlı yaya ve araç trafiğini aktarmak amacıyla her 250 metrede bir olmak üzere toplam 7 adet bağlantı tüneli mevcut.

• 1 ADET YAKLAŞIM TÜNELİ: Acil bir müdahale yapılması gerektiğinde kısa sürede müdahale edebilmesi için (ambulans, itfaiye aracı giriş-çıkışı vs.) acil kullanıma açık tünele direk ulaşılan 1 yaklaşım tüneli mevcut.

• Tünel en son teknoloji ile donatılmış elektromekanik sistemler (yangın, güvenlik, aydınlatma, haberleşme ve havalandırma kontrol sistemleri vs.) ile inşa edilecek.

• Tünelin her iki çıkış noktasında yol ve kavşak inşaatları bulunuyor. (çayırbaşı ve çırçır kavşağı)

•ŞERİTLER; 2 NORMAL+1 EMNİYET ŞERİDİ

• YOL GENİŞLİĞİ; 9,50 METRE,

• TÜNEL YÜKSEKLİĞİ; 7,33 METRE

• TÜNEL İÇ YARIÇAPI; 6 METRE

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Şub Çrş, 2011 10:52

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19142
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, “7 Tepe 7 Tünel” projesi kapsamında Nisan 2011’de bitirilmesi planlanan Sarıyer – Çayırbaşı Tünel Yolu’nda basın mensuplarıyla birlikte inceleme gezisi yaptı. Kendi kullandığı araçla Sarıyer Çırçır Suyu Mevkii’nden tünele giren Başkan Kadir Topbaş, kısa bir sürede Çayırbaşı’na ulaşarak geziyi tamamladı.

Sarıyer-Hacıosman Bayırı 5 dakika…

Burada gazetecilere açıklama yapan Kadir Topbaş, tünel hizmete girdiğinde yaklaşık bir saatte gidilen Hacıosman Bayırı ile Çırçır Suyu Mevki arasındaki mesafenin 5 dakikaya ineceğine dikkat çekerek, “En son teknolojiye sahip elektromekanik sistemler (yangın, güvenlik aydınlatma, haberleşme ve havalandırma kontrol sistemleri) ile inşa edilen tünel yol Nisan ayında hizmete girecek. Kamulaştırma nedeniyle biraz geç başlanılan kavşaklar ise Haziran ayı gibi tamamlanacak” dedi.

Zekeriyaköy ve Demirciköy’e de tünel yol yapılacak

“Toplamda 34 tane yapmayı planladığımız tünel yollar tamamlandığında şehrin altından geçen 142 kilometre yolla kimseyi rahatsız etmeden ve kamulaştırma bedeli ödemeden İstanbul’un her yerini birbirine bağlamış olacağız” diyen Başkan Kadir Topbaş, “Bugün Sevgililer Günü. Herkesin Sevgililer Günü’nü kutluyorum. Ama diğer taraftan Sevgililer Sevgilisi olan Peygamber Efendimiz’in doğum günü. Bütün İslam aleminin Mevlit Kandili’ni tebrik ediyorum. Mutluluklar, sağlık, sıhhat, afiyet güzellikler, kardeşlikler ve dostluklar diliyorum” şeklinde konuştu.
Bu tünel yollar ilk planlandığında bu yıllarda bitmiş olmayacakmıydı, bayağı bir hızlı giriş yapmışlardı vaat olarak ama sonradan bayağı bir sarkma oldu galiba, sevindirici olan işlerin tamamen durmaması kentin altında demek ne kadar doğru bilmem ama bu tünel geçişlerinin trafiğe gerçekten büyük katkısı olduğuna ve yapılanlarında olacağına inanıyorum.

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön