2. sayfa (Toplam 9 sayfa)

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Gönderilme zamanı: 18 Mar Cmt, 2017 07:59
gönderen Engin Y
Bu arada, köprü görsellerine baktım da demiryolu eklenecekti, vazgeçilmiş..

Tıpkı Osmangazi Köprüsü ve şu anda dünyanın en uzun açıklığa sahip köprüsü olan Akashi Kaikyo Köprüsü gibi iki ayağı da denizde olacak..

Yine Osmangazi Köprüsü gibi 3+3 şerit olacak..

Re: çnk-L.02 » Çanakkale Boğazı Köprüsü [Proje Aşaması]

Gönderilme zamanı: 18 Mar Cmt, 2017 09:09
gönderen Esat
Vayyy yürümüşsünüz :) teşekkürler bilgiler için, başlığı bugün inşaat olarak açarız

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Gönderilme zamanı: 18 Mar Cmt, 2017 13:38
gönderen Engin Y
Köprünün uzunluğundan da biraz bahsedelim..

Gelibolu tarafında 900 metre uzunluğunda bir yaklaşım viyadüğü olacak..
Sonra köprünün karadaki son ayağından itibaren 923 metrelik bir açıklık ve denizin ortasındaki ilk ayak olacak..
Denizin ortasındaki diğer ayak, 2.023 metre mesafede olacak..
O ayaktan itibaren diğer taraftaki karadaki ayağa da 923 metre mesafe olacak..
Lapseki tarafındaki 650 metre uzunluğundaki yaklaşım viyadüğü ile proje sonlanacak..

Otoyol, Tekirdağ-Malkara arasındaki Şarköy ayrımı yakınlarından başlayacak (ileride Kınalı'dan buraya kadar da otoyol yapılacak, ama henüz ihalesi yapılmadı), Gelibolu'ya kestirmeden (mevcut yol, Malkara-Keşan üzerinden dolanıyor) inecek..
(Bu özelliği ile Osmangazi Köprüsü'nün devamındaki otoyolun Yalova'ya uğramadan kestirmeden Orhangazi'ye çıkmasına benziyor..)

Gelibolu'nun biraz güneyinden Lapseki'nin biraz güneyine köprü ile geçecek..
Lapseki'den 6-7 km daha güneye inecek olan otoyol, şimdilik orada sonlanacak.. (İleride, Çan üzerinden Balıkesir'e ulaşacak, oranın ihalesi henüz yapılamadı..)

Açıklığı 2.023 metre olacak 1915 Çanakkale Köprüsü, şu anda 1.991 metre ile dünyanın en uzun açıklıklı köprüsü olan Akashi Kaikyo Köprüsü'nden 32 metre daha uzun bir açıklığa sahip olacaktır..

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Gönderilme zamanı: 18 Mar Cmt, 2017 14:10
gönderen Esat
Malkara Keşan hoppala Paşam a devam yani :) ahahahahahhayırlı olsun ya, güzel iş. Muhakkak ki mühendisliği de iyi olacak, bölgenin yapısı itibari ile beni tek endişelendiren rüzgar ve fırtına etkileri, haberlerde bu konuda testler yapılacak diyordu acaba henüz modelin rüzgar modellemesi yapılmadı mı?

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Gönderilme zamanı: 18 Mar Cmt, 2017 18:01
gönderen Engin Y
Esat yazdı:Malkara Keşan hoppala Paşam a devam yani :) ahahahahahhayırlı olsun ya, güzel iş.
Bitene kadar, hoppala paşama devam edicez abi :)
Esat yazdı:Muhakkak ki mühendisliği de iyi olacak, bölgenin yapısı itibari ile beni tek endişelendiren rüzgar ve fırtına etkileri, haberlerde bu konuda testler yapılacak diyordu acaba henüz modelin rüzgar modellemesi yapılmadı mı?
Köprünün tasarımını Tekfen İnşaat yaptı..
Rüzgârı da göz önünde bulundurmuşlardır diye düşünüyorum..
Öbür türlü çok ciddiyetsiz olur bu iş..

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Gönderilme zamanı: 18 Mar Cmt, 2017 18:39
gönderen Esat
muhakkak göz önünde bulundurulacaktır, bundan sıkıntı duymadım ama tv de beyanat verenler -cek -cak ekleri ile konuştular da :) yani temeli atılan işin proje olarak bu safhaları çoktan geçmiş olması gerektiğini düşünüyorum

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Gönderilme zamanı: 18 Mar Cmt, 2017 23:02
gönderen Engin Y
Hani milletçe çok meraklıyız ya, ennnnnn büyüğünü, ennnnnn uzununu, ennnnnn yükseğini, ennnnnn genişini yapmaya..

Köprü açıklıklarını araştırdım.. İnşa edilmekte olanlarla birlikte, açıklığı 1.300 metreden daha uzun köprüler aşağıdaki gibi.. (Tümü asma köprü, çünkü kablo gergili köprülerin en uzun açıklığı 1.104 metre..)

1. 1915 Çanakkale - Türkiye - 2.023 m - 2021
2. Akashi Kaikyo - Japonya - 1.991 m - 1998
3. Yangsigang - Çin- 1.700 m - 2019
4. İkinci Humen - Çin - 1.688 m - 2019
5. Xihoumen - Çin - 1.650 m - 2009
6. Büyük Kemer - Danimarka - 1.624 m - 1998
7. Osmangazi - Türkiye - 1.550 m - 2016
8. Yi Sun-sin - Güney Kore - 1.545 m - 2012
9. Runyang - Çin - 1.490 m - 2005
10. Dongting Gölü - Çin - 1.480 m - 2017
11. Nanjing Dördüncü Yangtze - Çin - 1.418 m - 2012
12. Humber - İngiltere - 1.410 m - 1981
13. Yavuz Sultan Selim - Türkiye - 1.408 m - 2016
14. Jiangyin - Çin - 1.385 m - 1999
15. Tsing Ma - Çin - 1.377 m - 1997
16. Hardanger - Norveç - 1.310 m - 2013

Kaynak: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_l ... idge_spans

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Gönderilme zamanı: 22 Mar Çrş, 2017 08:44
gönderen Özgür Türkler
Rüzgar konusunda açılıştaki görsellere bakarsak köprünün ortasında rüzgar tahliyesi için boşluk var gibi görünüyor , yani üçer şeritli iki köprünün yanyana getirilip ortasında bir miktar boşluk bırakılarak aralıklarla birbirine tutturularak birleştirilmesi gibi...
Resim

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Gönderilme zamanı: 22 Mar Çrş, 2017 08:52
gönderen Esat
Özgür Türkler yazdı:Rüzgar konusunda açılıştaki görsellere bakarsak köprünün ortasında rüzgar tahliyesi için boşluk var gibi görünüyor , yani üçer şeritli iki köprünün yanyana getirilip ortasında bir miktar boşluk bırakılarak aralıklarla birbirine tutturularak birleştirilmesi gibi...
Resim
evet bunu anlattı sonra birisi, rüzgar ile alakalı olarak böyle bir tasarım yapıldığından bahsettiler ama bu tasarım yapılan rüzgar tünel testlerinden sonra mı ortaya çıktı, yoksa bu şekilde bir tasarım öngörüldü de bu mu test edilecek :) niye takıldıysam :) ama böyle üst seviyen biri testler yapılacak deyince ben acaba henüz yapılmadı mı kine diye sorguluyorum ister istemez.

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Gönderilme zamanı: 22 Mar Çrş, 2017 15:51
gönderen mustafaguler
Bu kadar rüzgar varsa köprüden rüzgar enerjisinden yararlanılarak elektrik üretsek ya... Köprü ve çevresi bedavaya aydınlatılır

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Gönderilme zamanı: 23 Mar Prş, 2017 09:44
gönderen Engin Y
Tabii Çanakkale, İstanbul gibi milyonlarca kişinin gözü önünde olmadığı için bu köprünün inşaat aşamalarını ayrıntılı bir şekilde takip edemeyeceğiz, ama inşaatın fiilen ne zaman başlayacağını Yapı Merkezi ya da Limak ile iletişimde olan birisi yazabilir mi?

Tahminimce şantiye kurulumu ve iş planlaması en az altı ay sürecektir ve inşaatın fiilen başlaması da Ekim/Kasım aylarını bulacaktır.. Köprünün inşaatını 4 yılda tamamlarlarsa, 2022 başlarında (mesela Çanakkale Kara Zaferi'nin 106. yıl dönümü olan 9 Ocak 2022'de) belki açılış yapılır..

Böylece, deniz zaferinin 102. yıl dönümünde temel atılmış ve kara zaferinin 106. yıl dönümünde köprü faaliyete geçmiş olur..

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Gönderilme zamanı: 23 Mar Prş, 2017 15:13
gönderen decimus
Çanakkale köprüsü için bu yaz mobilizasyon (şantiye kurulumu,makina ve malzeme siparişi) yapılacak.

İşlerin gözle görülür şekilde başlaması 2018 ocak gibi görünüyor.Bu kadar beklemenin nedeni ise kredi veren firmalar ile yapılacak sözleşmeler.