çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Lapseki Otoyolu [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 26 Mar Pzt, 2018 18:00

Böyle bir demiryolu halkası için Çanakkale boğazını tünelle geçmeleri gerekiyordu açıklıktan dolayı köprü statiği uygun olmayacağı için, boğazın ortalama derinliği 100 m civarı, en derin yeri 150 olsa 200 metre derinlik desek , demiryolu standardı binde 10 eğime göre tek yönde 20 km, toplam tünel boyu 40 km gibi bayağı bir mesafe yapıyor...
Hadi standartın dört katı eğim olsun trenler yavaş gitsin desek yine de 10 km tünel demek oluyor ki maliyeti düşünürsek pek mümkün değil gibi. Gerçi ben karar verici merci olsam 2,5 milyar dolara köprü yaptırmak yerine (15 yıl işletme olsa devlet olarak 30 bin araç için garanti ettiğimiz rakam bu) 10 km tünel yapmayı kabul ederdim , hem muhtemelen TBM ile yapacağımızdan köprü ile aynı yapım süresinde biterdi. Maps ten Gelibolu - Keşan otobanından giriş yapıp Lapseki Dalyan bölgesinden yer yüzüne çıksa 10 km yapıyor, daha öncesi de yerleşim yeri içinde kalacağından pek mümkün olmaz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Eyl Prş, 2018 08:46

İzmir Otoyolu'na ilişkin haber ararken, şuna denk geldim: http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... ameter=535

Habere göre, köprünün rüzgâr testleri yapılyor ve tasarıma son şekil veriliyor..

Yani köprünün temeli 1,5 yıl önce (hepimiz biliyorduk göstermelik olduğunu) atıldı, ama daha kesin projesi yok ortada..
Testlerin bir müddet daha devam edeceğini belirten TURHAN, "Bunun sonucunda köprünün projesinde herhangi bir sorun olmadığı kanaatine varıldığında, bu yapıların projelerine son şekli verilerek, imalatı yapılacak. Köprünün kuleleri, tabliyesi, askı halatları, ana kablosu yerine montaj edilecek" dedi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Eki Pzt, 2018 15:26

Özetle;
Temel atma tarihi: 18 Mart 2017
Kazık çakma başlangıç tarihi: 18 Mart 2018
Ayakların yerine konma tarihi: 18 Mart 2019
Beklenen açılış tarihi: 18 Mart 2022

https://www.sabah.com.tr/ekonomi/2018/1 ... yukseliyor
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, geçen yıl 18 Mart'ta temelini attığı 1915 Çanakkale Köprüsü inşaatı, tüm hızıyla sürüyor. Avrupa ve Asya yakalarında köprünün ayaklarının oturacağı deniz tabanına, çapları 2,5 metre olan yüzlerce demir kazık çakıldı. Gelibolu yakasındaki kuru havuzda yapımı devam eden köprü kule keson temelleri de yükselmeye başladı. Kasım sonunda yüzdürülerek denize indirilmesi planlanan 20 metrelik yüksekliği ve 75x84 metrelik çapıyla neredeyse birer futbol sahası büyüklüğünde olan iki ayağı, 18 Mart 2019 tarihinde deniz içindeki kazıkların üzerine konularak köprünün temeli tamamlanmış olacak. Bu tarihten itibaren de 2023 metre orta açıklığıyla dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsünün kuleleri yükselmeye başlayacak.
Karayolları Genel Müdürlüğü'nce, 26 Ocak 2017 tarihinde gerçekleştirilen Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe otoyol projesi kapsamındaki, 1915 Çanakkale Köprüsü'nü de içeren Malkara-Çanakkale otoyolu kesimi Yap-İşlet-Devret projesi ihalesini, yapım ve işletme süresi dahil toplam 16 yıl 2 ay 12 gün teklif veren Limak-Yapı Merkezi-SK-Daelim Ortak Girişim Grubu kazanmıştı. 88 kilometre otoyol ve 13 kilometre bağlantı yolu olmak üzere, toplam 101 kilometrelik bölümü kapsayan proje, Malkara'nın güneyinden, Şarköy'ün batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek, Evreşe'nin doğusundan Gelibolu Yarımadası'na ulaşacak. Gelibolu'nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce-Şekerkaya mevkileri arasında yer alan 1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya yakasına geçecek.
TEMELİNİ CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN ATMIŞTI
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 18 Mart 2017 tarihinde temeli atılarak, 31 Mart 2017 tarihinde yapımına başlanan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün de bünyesinde yer aldığı Malkara-Çanakkale otoyolu, İstanbul'u Çanakkale'ye ve sonrasında Kuzey Ege'ye bağlayacak. Proje ile; Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege Bölgelerindeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım projeleri ile entegrasyonu sağlanarak; bu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına imkan sunulacak.
MARMARA BÖLGESİ, EGE BÖLGESİ'NE OTOYOL AĞIYLA BAĞLANACAK
Gebze-Orhangazi-Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu'nun tamamlanması ile birlikte, Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu ile entegre olarak Marmara Bölgesi, Ege Bölgesi'ne otoyol ağıyla bağlanacak. Diğer taraftan, yapım çalışmaları devam eden Kuzey Marmara Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü'nün de dahil olduğu Malkara-Çanakkale Otoyolu Kesimi ile birlikte Marmara Bölgesi'nin otoyol ringi tamamlanmış olacak.
DÜNYANIN EN BÜYÜK ASMA KÖPRÜSÜ
1915 Çanakkale Köprüsü; 2023 metrelik orta açıklığıyla, tamamlandığında Dünyanın En Büyük Orta Açıklıklı Asma Köprüsü unvanına sahip olacak. 1915 Çanakkale Köprüsü, 770'er metre yan açıklıklar ile birlikte toplam 3563 metre uzunluğunda olacak. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile toplam geçiş uzunluğunun 4608 metre olması öngörülmekte olan köprü, 2x3 trafik şeritli olacaktır. Köprü tabliyesinin yaklaşık 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olması öngörülmekte olup, tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları teşkil edilecek. Her iki kule temeli yaklaşık 40 metre derinlikte deniz tabanında konumlandırılacak ve çelik kule yüksekliği yaklaşık 318 metre olacak. Proje kapsamında; 1 adet asma köprü, 2 adet yaklaşım viyadüğü, 4 adet betonarme viyadük, 6 adet alt geçit köprüsü, 38 adet üst geçit köprüsü, 5 adet köprü, 43 adet alt geçit, 115 adet çeşitli ebatlarda menfez, 12 adet kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dâhil), 4 adet otoyol hizmet tesisi, 2 adet bakım işletme merkezi, 6 adet ücret toplama istasyonu inşa edilecek.
PROJE KAPSAMINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
Dev projede görev yapan 52 Karayolları Genel Müdürlüğü personelinin yanı sıra; Müşavir Teşkilatı'nda 92, yüklenici bünyesinde 455'i mühendis olmak üzere toplam 2026 personel ile birlikte 132 adet iş makinesi çalışıyor. Asma Köprü ve otoyol güzergâhında 19 Aralık 2017 tarihinde başlanan kamulaştırma çalışmaları devam ediyor. 1915 Çanakkale Köprüsü kule kesonlarının oturacağı konumlarda deniz dibi tarama çalışmaları tamamlandı. Kule Keson temellerinin 1'inci aşamasının imal edileceği Kuru Havuz çalışmaları tamamlanarak, kule temeli keson imalatı çalışmalarına başlandı. Kule Keson temellerinin oturacağı deniz tabanında (- 37 m Kuzey / - 45 m Güney) zemin iyileştirmesi için 192 adedi kuzey kulede, 165 adedi güney kulede olmak üzere toplam 357 adet 2,5 metre çapındaki çelik kazık çakımı gerçekleştiriliyor. Güney kulede 18 Mart 2018 tarihinde başlanan çalışmalarda bugüne kadar 165 adet kazığın tamamı, 192 adet kazığın çakılacağı kuzey kulede ise 157'si çakıldı. Islak Havuz İskele inşaatı, Asya ve Avrupa Ankraj imalatları devam ederken, Asya Kule temeli için çakıl yataklama çalışmaları tamamlandı. Proje başlangıcı olan Malkara Kavşağı ile Koru arasındaki kesimlerde toprak işleri ve sanat yapıları çalışmalarına başlandı.
2019 MART'INDA KULE İNŞAATINA BAŞLANABİLİR
Gelibolu ilçesindeki Sütlüce mevkiinde bulunan şantiyede kuru havuzda yapımı süren, Avrupa ve Asya yakalarında köprünün deniz içindeki ayaklarını oluşturacak, 20 metre yükseklikte ve 75x84 metre çapında, her biri futbol sahası büyüklüğünde 2 kule keson temeli yapımı büyük oranda tamamlandı. Köprünün sualtındaki temelini oluşturacak bu yapılar yükselmeye başladı. Kasım sonunda bitirilerek yüzdürülecek kuru havuz ile denize indirilecek olan kule keson temelleri, şuan çalışmaları devam eden deniz içindeki ıslak havuza alınacak. Buradaki çalışmalar da tamamlandıktan sonra, 18 Mart 2019 tarihinde ayaklar yerine konulacak ve üzerinde kuleler yükselmeye başlayacak. Bu noktadan itibaren de 1915 Çanakkale Köprüsü kuleleri yükselmeye başlayacak.
1915 Çanakkale Köprüsü, 18 Mart 2022'de tamamlanarak hizmete açılacak.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Mar Pzr, 2019 09:28

Engin Y yazdı:Özetle;
Temel atma tarihi: 18 Mart 2017
Kazık çakma başlangıç tarihi: 18 Mart 2018
Ayakların yerine konma tarihi: 18 Mart 2019
Beklenen açılış tarihi: 18 Mart 2022
Yarın yapılması beklenen törenle ilgili haber aşağıdaki gibi..
Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN, Çanakkale Programı kapsamında 18 Mart Pazartesi günü 1915 Çanakkale Köprüsü şantiyesini ziyaret edecek.

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu'nun 101 km'lik Malkara-Çanakkale Kesiminde yer alan ve yapım çalışmaları hızla devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü projesinde; ıslak havuzda çalışmaları sürdürülen kule keson temellerinin üzerine çelik şaft montajı yapılacak.

Kuleden gelecek yükleri keson temeller vasıtasıyla zemine aktaracak olan çelik şaftların ikisi köprünün Avrupa, ikisi de Asya tarafındaki ayaklarında yer alacak. Çelik şaftlar; Avrupa tarafı için 23 metre yüksekliğinde, 18 metre çapında ve 526 ton ağırlığında; Asya tarafı için 26 metre yüksekliğinde, 18 metre çapında ve 603 ton ağırlığında üretildi.
http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... ameter=578

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Nis Cum, 2019 13:40

Karayolları Genel Müdürlüğü'nün 2018 Faaliyet Raporu çıkmış..

Köprünün ve Malkara-Gelibolu arasında bağlantıyı sağlayacak olan otoyolun 2022'de tamamlanmasının planlandığı belirtilmiş..

http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDoc ... aliyet.pdf

Sayfa 99: Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Malkara-Çanakkale Kesimi (1915 Çanakkale Köprüsü Dâhil) 101 km uzunluğundaki otoyol projesinde yapım çalışmaları devam etmekte olup projenin 2022 yılında tamamlanması planlanmaktadır.

Sayfa 101: Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında yer alan Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil) Otoyolu Kesimi Yap - İşlet - Devret Projesi 88 km Otoyol ve 13 km Bağlantı Yolu olmak üzere toplam 101 km uzunluğundadır.

1915 Çanakkale Köprüsünün de bünyesinde yer aldığı Malkara-Çanakkale Otoyolu Kesimi 2022 yılında hizmete açılması hedeflenen prestij projelerinden biri olup, tamamlanması ile birlikte İstanbul’u Çanakkale’ye ve sonrasında Kuzey Ege’ye bağlayacak proje konumundadır.

Proje kapsamında; 1 adet Asma Köprü, 2 adet Yaklaşım Viyadüğü, 4 adet Betonarme Viyadük, 6 adet Alt Geçit Köprüsü, 38 adet Üst Geçit Köprüsü, 5 adet Köprü, 43 adet Alt Geçit, 211 adet çeşitli ebatlarda Menfez, 12 adet Kavşak (Devlet Yolu üzerindeki Kavşaklar Dahil), 4 adet Otoyol Hizmet Tesisi, 2 adet Bakım İşletme Merkezi, 6 adet Ücret Toplama İstasyonu inşa edilecektir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 08 May Çrş, 2019 16:05

Çanakkale Köprüsü ve beraberinde ihale edilen Malkara-Gelibolu Otoyolu'nu inşa eden konsorsiyum, şöyle bir site kurmuş: http://www.1915canakkale.com

Bu adreste, aşağıdaki görsel yer alıyor; şu anda inşa edilmekte olan kesim mavi, henüz inşa edilmemiş kesim ise kırmızı ile gösterilmiş..

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen Engin Y » 27 May Pzt, 2019 16:14

Engin Y yazdı:
15 Eki Pzt, 2018 15:26
Özetle;
Temel atma tarihi: 18 Mart 2017
Kazık çakma başlangıç tarihi: 18 Mart 2018
Ayakların yerine konma tarihi: 18 Mart 2019
Beklenen açılış tarihi: 18 Mart 2022
Yedi ay önce, 18 Mart olarak hedeflendiğini yazdığım keson batırma işlemi, Avrupa Yakası'nda 9 Mayıs'ta ve Asya Yakası'nda 25 Mayıs'ta tamamlanmış..

Proje, takvimine uygun ilerliyor gibi gözüküyor; bundan sonra ayakların yavaş yavaş yükselmeye başladığını görmeye başlayacağız sanırım..

Haber: http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... ameter=598
1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ'NÜN ASYA KULE KESONLARI BATIRILDI

1915 Çanakkale Köprüsü'nün ıslak havuzda çelik şaft montajı tamamlanan Asya yakasına ait kule kesonları, deniz içerisindeki temelin bulunduğu alana römorkörler eşliğinde yüzdürülerek Lapseki ilçesindeki Şekerkaya mevkisine getirildi. 54 bin 800 ton ağırlığındaki kule kesonu Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit TURHAN, Bakan Yardımcısı Enver İSKURT, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir URALOĞLU ve üst düzey yetkililerin katıldığı törenle 25 Mayıs 2019 günü batırıldı.

Bakan TURHAN, törenin açılışında yaptığı konuşmada, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün tamamlandığında bölge ekonomisini olumlu yönde etkileyeceğine değinerek, Trakya ve Ege Bölgesi'nde bulunan hizmet, sanayi ve turizm gibi sektörlerin ekonomik anlamda büyüme kaydedeceğine dikkati çekti ve " Bu köprü ayrıca Avrupa Birliği ülkeleri ve özellikle Bulgaristan ve Yunanistan'dan gelen yük hareketlerinin hızlı bir şekilde Ege, Batı Anadolu ve Batı Akdeniz'e inmesini sağlayacak. Feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle 1 saat süren Çanakkale Boğazı'ndan seyahat süresi 4 dakikaya kadar da indirecek." dedi.

Bakan TURHAN, otoyolun Balıkesir civarında Gebze-İzmir Otoyolu'na bağlanması ile İzmir, Aydın, Antalya gibi turizm merkezlerinin Avrupa ülkeleriyle arasındaki mesafenin kısalarak turizm sektöründe gelişmenin sağlayacağına ve bu durumun özellikle dış ticarette ve turizmde 2023 hedeflerine ulaşmada önemli rol oynayacağını belirtti.

1915 Çanakkale Köprüsü ile ulaşım modları arasında entegrasyonun sağlanacağını da belirten TURHAN, konuşmasına şöyle devam etti: ""Bir mühendis olarak şunu da belirtmekte fayda görüyorum ki bu köprünün stratejik önemi olduğu gibi mühendislik açısından da büyük önemi bulunuyor. Tam tamına 2 bin 23 metrelik orta açıklığıyla dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü olacak. Toplam uzunluğu ise yan açıklıklar ve viyadükleriyle 4 bin 608 metreyi buluyor. Yüksekliği ise 3'üncü ayın 18'ini temsilen yaklaşık 318 metre olacak. Bu özellikleriyle dünyanın sayılı projelerinden birisi. Bununla birlikte dünyanın en yüksek mühendislik ve estetik tasarım örneklerinden birisi olacak."

TURHAN, konuşmasında ayrıca köprünün kule kesonlarının oturacağı konumlarda, zemin iyileştirmesi için kuzey kulede 203, güney kulede ise 165 adet 2,5 metre çapında toplam 368 çelik kazık çakıldığını, Avrupa Kule Keson temelinin 51 bin 186 ton, bugün batırılan Asya Kule Keson temelinin ise 54 bin 800 ton ağırlığında olduğunu söyledi.

Yakın bir tarihte köprünün ayaklarının yükseldiğini görmeyi ümit ettiklerini dile getirerek " 2022 yılı 18 Mart'ında bu dev projeyi tamamlayarak hem dünyanın en geniş orta açıklıklı köprüsünü Türkiye'ye kazandıracağız hem de Çanakkale'nin siluetini tekrar şekillendirmiş olacağız." diyerek konuşmasını bitirdi.

Bakan TURHAN'ın konuşmasının ardından törende sözü alan Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir URALOĞLU, yaptığı konuşmada Türkiye'nin dünya çapındaki önemli prestij projeleri arasında yer alan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ve Kınalı – Tekirdağ – Çanakkale – Savaştepe Otoyolu'nun bölgedeki ulaşım ihtiyaçlarına cevap verecek olmasından dolayı hem Türkiye'yi hem de komşu ülkeleri yakından ilgilendirdiğine değindi.

Köprünün 83,3 m x 74 m boyutlarındaki kule keson temellerinin kuru havuzdaki işlemlerin ardından 18 Ocak 2019'da ıslak havuza yüzdürüldüğünü hatırlatan URALOĞLU, kulelerden gelen yükleri keson temellere aktaracak çelik şaftların montajının tamamlanarak Avrupa yakasındaki kule keson temelinin 9 Mayıs 2019'da, Asya kule keson temelinin ise yüzdürülerek bugün nihai konumuna batırıldığını belirtti.

URALOĞLU, tamamlandığında Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün toplam uzunluğunun, 2 bin 23 m orta açıklık ve 770'er m yan açıklıklar ile birlikte 3 bin 563 m olacağının, 365 ve 680 m'lik yaklaşım viyadükleri ile beraber geçiş uzunluğunun 4 bin 608 m'ye varacağının bilgisini verdi.

Köprü tabliyesinin 45,06 m genişlikte ve 3,5 m yükseklikte ikiz tabliye olarak planlandığına değinerek kule temellerinin Asya tarafında -45 m, Avrupa tarafında ise -37 m derinlikte iyileştirilmiş deniz tabanına serbestçe oturacağını ifade eden Genel Müdür URALOĞLU, çelik kule yüksekliği 318 m olacak köprünün, 2x3 şeritli olarak trafiğe hizmet edeceğini söyledi.

Yap-İşlet-Devret yöntemiyle ihale edilen toplam 324 km uzunluğundaki otoyolun 1915 Çanakkale Köprüsü'nü kapsayan Malkara-Çanakkale Kesimi'nin; 88 km'sinin otoyol, 13 km'sinin bağlantı yolu olmak üzere 101 km uzunluğunda olduğunun altını çizen URALOĞLU, projenin Çanakkale ve çevresinin kara yolu ulaşım altyapısını, önemli ölçüde güçlendireceğini vurguladı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Haz Cum, 2019 16:09

http://www.1915canakkale.com/#cevre-ve- ... lebilirlik adresine, daha önce vardıysa bile dikkatimi çekmemiş olan, 9,3 MB büyüklüğünde ve 368 sayfa uzunluğunda bir doküman (Çevre ve Sosyal Etki Değerlendirmesi) yüklenmiş..

Projeyle ilgili oldukça ayrıntılı bilgi veriyor, henüz görmemiş olanların dikkatine sunarım..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Tem Prş, 2019 10:05

Dünkü uydu görüntülerinde, köprünün inşa edilmekte olduğu yer iyice belli oluyor..

Avrupa Yakası'ndaki ayak: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Asya Yakası'ndaki ayak: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Köprüden hemen önceki Gelibolu Güney Kavşağı da belirginleşmiş: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Gelibolu Güney Kavşağı, projenin başlangıcı olan Kınalı Kavşağı'na 178 km, şu anda inşa edilmekte olan kesimin başlangıcı olan Malkara Kavşağı'na 70 km, şu anda inşa edilmekte olan kesimin sonu olan Çanakkale 2 Kavşağı'na 12 km ve projenin sonu olan Balıkesir Kavşağı'na 143 km uzaklıkta olacak..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Tem Pzt, 2019 13:01

27 Temmuz tarihli uydu görüntüsünde, köprünün denizde yer alacak ayaklarının konumları iyice belli olmaya başlamış: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Eki Cum, 2019 09:53

Aşağıdaki haberde kullanılan fotoğrafta görüldüğü üzere, köprü ayakları yavaş yavaş yükselmeye başlamış..

Kaynak: https://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Sit ... ameter=625
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Enver İSKURT ve Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir URALOĞLU, 14. Bölge Müdürlüğü sorumluluğundaki Bursa, Balıkesir ve Çanakkale şantiyeleri ile Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürlüğü denetiminde yapım çalışmaları devam eden Kınalı - Tekirdağ - Çanakkale - Savaştepe Otoyolu'nun “Malkara - Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil) Otoyolu Kesimi" şantiyelerini 13 - 14 Ekim 2019 tarihlerinde ziyaret ettiler.

Ziyaret sırasında, “Dünya'nın En Büyük Orta Açıklı Asma Köprüsü" 1915 Çanakkale Köprüsü ve otoyol ile 14. Bölge Müdürlüğü denetimindeki kavşak ve tünel yapım çalışmalarını yerinde inceleyen İSKURT VE URALOĞLU'na, 14.Bölge Müdürü Mehmet AŞIK, Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürü Sezgin KÜÇÜKBEKİR ve ilgili yetkililer tarafından brifing verildi.

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Şub Sal, 2020 07:30

Kule imalatları Haziran ayında tamamlanacakmış ve kablo germe işlemine başlayacaklarmış: https://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Sit ... ameter=666
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ve beraberindeki heyet, 23 Şubat Pazar günü, yapımı hızla devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü şantiyelerini ziyaret etti. Köprünün mühendislik eserleri açısından dünyada birinci sırada yerini alacağını söyleyen Bakan Turhan, proje hakkında yetkililerden bilgi aldı.

Resim

100 yıl önce Türk milletinin istiklal için büyük bir mücadele verdiğini ve özgürlüğünü bu topraklarda kazandığını vurgulayan Turhan, “Dünyanın tüm güçlü devletlerine karşı burada millet olarak büyük bir mücadele vermiştik ve yeni kurduğumuz ülkenin temellerini aslında burada atmıştık. Bugün burada milletimizin tarihine altın harflerle yazılacak yeni bir sayfayı eklemek için dünyanın en büyük açıklıklı asma köprüsünü inşa ediyoruz. Bu köprü hizmete açıldığında mühendislik eserleri açısından dünyada birinci sırada yerini alacak. İnşallah 2022 Mart ayında bu köprüyü hizmete almayı, trafiğe açmayı planlıyoruz, hedefliyoruz." dedi.

Bakan Turhan, yaptıkları incelemede projenin planlandığı şekilde ilerlediğini söyleyerek iki yıl içinde imalatları, inşaatın kalan kesimlerini tamamlayıp köprüyü hizmete açacaklarını vurguladı.

Yap-İşlet-Devret yöntemiyle inşa edilen projenin maliyetinin 2,5 milyar avro olduğunu belirten Turhan, bugüne kadar 1 milyar 250 milyon avroluk iş yapıldığını ve yüzde 50 ilerleme sağlandığını söyledi.

Resim

Köprünün iki kulesi arasındaki mesafenin Cumhuriyetimizin 100. yılına ithafen 2023 metre açıklıkta olacağını açıklayan Turhan, “Yaklaşım viyadükleriyle birlikte yani kabloların ankrajlanacağı noktalar arasındaki mesafe ise 4 bin 100 metre. Yani kulelerin dışındaki ilave mesafelerle birlikte, yaklaşım viyadükleriyle birlikte toplam köprü uzunluğumuz 4 bin 100 metre. Tabliye genişliği 45 metre olarak projelendirildi. Ayakların deniz seviyesinden yüksekliği de 318 metre. Yine tabliyede kullanılan çeliğin ağırlığı 49 bin ton. Bu köprünün inşaatında kullanılacak kabloların ağırlığı ise 33 bin 268 ton. Yine kabloların uzunluğu ise 162 bin kilometre. Bu köprünün inşasında 114 bin ton inşaat çeliği kullanacağız. Ankraj betonları da dahil yaklaşım viyadükleri içinde kullanacağımız beton miktarı 230 bin ton." dedi.

Ege ve Marmara Bölgelerinin ülkemizde; tarım, turizm, sanayi gibi önemli ihracat malzemelerinin üretildiği bölgelerin başında geldiğine değinen Turhan, sözlerini şöyle sürdürdü: “İhracatımızın önemli bir kısmını Avrupa ülkelerine, Kuzey Asya ülkelerine, Akdeniz çanağındaki Afrika ülkelerine ve bunun dışındaki Güney Asya ülkelerine yapıyoruz. Orta ve Güney Amerika ülkelerine yapıyoruz. Çanakkale, artık bu köprünün hizmete açılmasıyla birlikte ihracatımızda köprü görevi görecek. Önemli bir ulaşım aksı olacak. Artık Çanakkale Boğazı'nda çalışan araba vapurlarının beklenmesinde zaman harcanmayacak. En az 1,5 saat, yoğun trafikte ise 5 saat süren Çanakkale Boğazı'nın geçişi, artık 6 dakikaya inecek. Bu önemli bir zaman tasarrufu olduğu gibi, bu malları taşıyan, ihraç eden kişiler için de çok önemli bir kazanım olacaktır. Ayrıca Avrupa'dan kara yoluyla gelen ve Kuzey Marmara Bölgesi'nin, İstanbul'un batı yakasındaki, Trakya yakasındaki yerleşimlerin yani Küçükçekmece, Başakşehir, Avcılar, Beylikdüzü, Esenyurt, Çatalca, Silivri gibi önemli yerleşim ve üretim merkezlerinin bulunduğu kesimdeki trafiğin Ege Bölgesi'ne, Güney Marmara Bölgesi'ne ulaşımında, İstanbul şehir içine girmeden bu köprüyü kullanarak daha kısa mesafede ve daha kısa sürede ulaşım imkanı bulabilecekler."

Turhan, köprünün ana yapı elemanları olan kulelerdeki 318 metre yüksekliğin, 171 metresine ulaşıldığını, haziran ayı gibi kule imalatlarının tamamlanıp bu yaz sonunda köprüde kablo örme işlemlerine başlanacağını ve köprünün siluetinin ortaya çıkacağını sözlerine ekledi.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön