ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5276
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Haz Çrş, 2012 09:29

:lol:

Buldun neti yani …

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 719
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Nis Cum, 2013 20:24

Avrasya Karayolu Geçiş Tüneli için Haydarpaşa Numune Hastanesi ve İsfalt'ın yanındaki D100 Karayolu üzerindeki Eyüp Aksoy Kavşağı'nın 2 kolu kapatılıyor. Halihazırda Ayrılıkçeşme'deki Marmaray çalışmaları sebebiyle trafik zaten aksıyor, buna şimdi de bu kapatma eklenmiş oldu. Kadıköy-Harem yönünde ilerlemek epey dolanmayı gerektirecek.

Kroki çizimini Google Earth'ten alıp kendi sehirrehberi.ibb.gov.tr/map.aspx haritasını kullanmayan İBB personelini tebrik ediyorum. :D Üstüne üstlük kırmızı harflerle okunamayan yazıları en basit resim-foto düzenleme programı Paint'le yapmış olmaları da epey göze batıyor :D

----------------------------------------------------------------------------------------------
Avrasya Tüpgeçit çalışması nedeniyle Üsküdar'da trafik düzenlemesi...

Avrasya tüneli (İstanbul Boğazı Karayolu tüp geçit) inşaatı çalışmaları nedeni ile Üsküdar, Selimiye Eyüp Aksoy Kavşağı’nın (İSFALT Genel Müdürlüğü karşısı) iki kolu trafiğe kapatılacak.

6 NİSAN 2013 (yarından itibaren) Üç yıl sürecek çalışmalar boyunca gerekli trafiği aksatmamak için gerekli sirkülasyon ve alternatif güzergahlar tespit edilerek işaretlemeler, yönlendirmeler yapıldı. Proje, Ulaştırma Bakanlığı tarafından yürütülüyor.

Resim

---------------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17290
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Cum, 2013 23:35

Bu tünelin güzergah olayını bir türlü kavrayamadım, bir de asrın projesi diye Marmaray üzerine bu kadar yüklenilirken bana göre en azından Türkiye için asrın projesi denilebilecek iş bu ama bilgilendirme sıfır bile değil, geçenlerde bir inşaat mühendisi arkadaş staj için bilgi arıyordu, düşünün işin içindeki adam bile bu iş ile ilgili halka açık bir bilgiye ulaşamıyor, yazık ya.
Kroki çizimini Google Earth'ten alıp kendi sehirrehberi.ibb.gov.tr/map.aspx haritasını kullanmayan İBB personelini tebrik ediyorum. :D Üstüne üstlük kırmızı harflerle okunamayan yazıları en basit resim-foto düzenleme programı Paint'le yapmış olmaları da epey göze batıyor :D
Kenan bu yazdığına 10 yıldız veririm, bu kadar kötü bilgilendirme, bu kadar kötü informasyon ve hep aynı, değişen hiçbir şey olmuyor, asıl üzüldüğüm sinir olduğum şey bu ama ne yapalım böyle gelmiş böyle gidiyor, yani projede eksik olmasını bir kenara bıraktım şu bilgilendirme rezaleti bile binlerce yazık kelimesini hak ediyor bana göre. Daha dün elime bir broşür geçti burada, bununla ilgili yazayım istiyordum ama yazmadım ilgi çekmiyor diye düşündüğüm için, şimdi sen şunu yayınlayınca cuk oturdu. Kıyas yapılıyor diye yazılıyor, söyleniyor, hoşlanılmıyor diye yazmıyorum artık, hiçbir zaman 2 milyonluk kent gerekleri ile 17 milyonluk kent gereklerini kıyaslamadım, eğer böyle bir kıyasa girse idim İstanbul çok üzülürdü, evet 2 milyonluk kentin havalimanında bir pist bakıma alınacak ve bu bakım süresince kalkışlarda gecikme söz konusu olacak, bunun için aylar öncesinden bir bilgi yayınlandı, şimdide 1 hafta öncesinden tüm gazetelerde boy boy ilanlar ile anlatılıyor, o yetmedi tüm posta kutularına, kent genelindeki tüm posta kutularına A4 ebadında 2 yaprak 4 sayfalı bir bilgilendirme broşürü dağıtıldı, ne için? Bilgilendirmiş olmak için, sonra kimse kalkıpta kardeşim benim haberim yoktu, beni geç bıraktınız diyemesin diye, böyle de artniyet var bu işin arkasında ama ben yapılıyormu ona bakıyorum, bizde şikayet müessesi yok, vatandaş memurdan azar yemeye alışmış sesimiz çıkmıyor, o yüzden şu resim bile yayınlanmasa emin olun hiçbir şey olmazdı. Dayanamadım yine atarlandım.

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 08 Nis Pzt, 2013 11:06

Bu tünelin güzergah olayını bir türlü kavrayamadım, bir de asrın projesi diye Marmaray üzerine bu kadar yüklenilirken bana göre en azından Türkiye için asrın projesi denilebilecek iş bu ama bilgilendirme sıfır bile değil, geçenlerde bir inşaat mühendisi arkadaş staj için bilgi arıyordu, düşünün işin içindeki adam bile bu iş ile ilgili halka açık bir bilgiye ulaşamıyor, yazık ya.
Proje kapsamında
-D-100 Göztepe-Eyüp Aksoy (resimde kapatılacak olarak gösterilen kavşak) kavşağı arasındaki 3.8km kısım 1er şerit arttırılarak 2x4 ve 2x5 hale getirilecek.
-Eyüp Aysoy kavşağı selimiye arasındaki 300 metresi aç-kapa, 1 km si NATM yöntemi ile açılacak.
-Selimiyede bulunan şaft derinliği 54.6 metre, bu noktadan itibaren çapı 13,7 metre olan TBM ile kazı başlayacak %5 eğim ile 106 metre derinliğe ulaşarak tekrar %5 eğim ile 38 metre derinlikteki cankurtaranda bulunan şaftta işi sonlanacak. Toplam TBM kazı 3.4km
-Cankurtaran şaftından kennedy cd. olan 700m mesafe aç-kapa tünel,
-Tünel çıkış ağzından kazlıçeşmeye kadar olan 5.4km mesafe 2x4 şerit olarak düzenlenecek.
Toplam proje uzunluğu 14.6km
Tünel çift katlı; üst kat asya istikametine geçiş, alt kat avrupa istikametine geçiş için kullanılacak.
Tünel kazı hızı TBM ile günlük 8-10 metre tahmini

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5276
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Nis Pzt, 2013 11:20

Peki neden Marmaray segmanlarla yapıldı da, bu tünel(ler?) TBM ile kazılıyor? Boğazın altı öyle kolay kolay kazılabilir mi ki? Ben şahsen bir kaç sene evvel Herrenknecht’te bu projeyle uğraşan birisini tesadüfen tanıyordum, arada sırada biraz sohbet ediyorduk. O zamanlar (2007 idi galiba) enjeksyonla ilgileniyordu, yanlış hatırlamıyorsam. Tünel mühendisiydi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17290
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Nis Pzt, 2013 12:39

İrfan Bey olmasa hakikatten bu projeler ile ilgili doğru bilgilendirmeyi alamayacağız, tekrar teşekkürler.

Orada bahsedilen 106 metre derinlik deniz yüzeyinden herhalde, bu durumda tabandan yaklaşık 30-40 metre kadar derinden mi gidilmiş olacak? Bir de bu konu ile ilgili bilgi yok diyorduk ama ara sıra yöneticiler proje ilerliyor ve kısa sürede bitecekmiş gibi laflar ediyorlar fakat sizin yazdıklarınızdan daha TBM kazısının başlamadığını anlıyorum, doğru mu?

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 08 Nis Pzt, 2013 12:51

Peki neden Marmaray segmanlarla yapıldı da, bu tünel(ler?) TBM ile kazılıyor? Boğazın altı öyle kolay kolay kazılabilir mi ki?
Marmaray hattı eğimi arttırmamak adına batırma tüp tekniği kullanılarak yapıldı. Ancak zemin iyileştirmeleri montaj maliyet nedeniyle batırma tüp tekniği daha maliyetli.
Boğazın bahsi geçen bölgesindeki yapısı çanak şeklinde. hat bu çanağın içinde çökeltilerden oluşan kil, silis ve çakıl yapılı bölgelerden geçecek. hem kaya formasyonu için hemde yumuşak zemin formasyonlarında çalışabilecek ve yeryüzü basıncını dengeleyen özel bir TBM üretiliyor.

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 08 Nis Pzt, 2013 13:00

Orada bahsedilen 106 metre derinlik deniz yüzeyinden herhalde, bu durumda tabandan yaklaşık 30-40 metre kadar derinden mi gidilmiş olacak? Bir de bu konu ile ilgili bilgi yok diyorduk ama ara sıra yöneticiler proje ilerliyor ve kısa sürede bitecekmiş gibi laflar ediyorlar fakat sizin yazdıklarınızdan daha TBM kazısının başlamadığını anlıyorum, doğru mu?
Deniz yüzeyinden 106 metre. hat boyuncada deniz seviyesine 26 metreden fazla yaklaşmayacak şekilde ilerleyecek.
Kesinlikle doğru henüz şaft kazısı yapılıyor. TBM henüz gelmedi . daha fiziki proje start alalı 3 ayı geçmemiştir. TBMin montajı yapılıp indikten sonra "en iyi ihtimal" günde 10 metre kazı ile 340 gün kazı hızı var. bu bilgiler çerçevesinde tahmini süreyi çıkartabilirsiniz. 2016 ve üzeri doğru tahminler olacaktır.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 719
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 08 Nis Pzt, 2013 13:27

avrasyatuneli.com/documents/AVRASYA_TRK_TEK.PDF
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5276
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Nis Pzt, 2013 19:30

Şimdi şunun ışığında 1., 2. ve »3.« Boğaz köprülerini biraz tetkik etsek?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17290
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Nis Sal, 2013 13:27

Valla çok tetkik edecek bir şey yok, bu çalışmanın 3. köprü ile bir bağlantısı yok o anlamda faydası da yok, bildiğim kadarı ile yük taşıtlarına kapalı bir sistem olacak. Bence en büyük faydası Boğaziçi köprüsüne olacak, oradaki yoğunluğu azaltacağını düşünüyorum, Fatih Sultan Mehmet köprüsüne bir faydası olurmu bence tartışılır.

Burada en büyük sorun geçenlerde bir arkadaşımızın değindiği anayol sonrası dağıtımlarda aslında yani sahil yolunu 4+4 yapmanın getirisi ne, en fazla tünele girişin rahat olmasını sağlar bunun dışında zaten sahilde yoğunluk Yedikule-Kazlıçeşme'den sonra Ataköy sapağına kadar yaşanmıyormu? Asıl bir genişletme çalışması olacak ise o bölümde olmalı bence, diğer taraftan kentiçine girecekleri hangi yol ile taşıyacağız? Direkt Aksaray' a mı girecekler, ya da sur dibindeki yetersiz yolumu kullanacaklar, bir taraftan E-5 üzerinden 1.köprüye akan trafiği azaltacağını düşünüyorum ama bu azalma bahsettiğim yollar üzerinde bir daralmaya sebep olmaz mı?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 719
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 17 May Cum, 2013 21:28

Yayınlanma tarihi: 8 May 2013
İstanbul'un iki yakası yeni bir tünelle biraraya geliyor. Boğaz'ın 106 metre altında inşa edilecek Avrasya Tüneli, 2 katlı karayoluyla Avrupa ile Anadolu'yu birbirine bağlayacak. Kazlıçeşme ile Göztepe arası 15 dakikaya inecek.
http://www.youtube.com/watch?v=EgIZ_Xbdvco

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön