ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17290
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Prş, 2011 02:13

Peki bu raporun bir yaptırımı varmı? :) yoksa her zamanki gibi aman canımmmm 48 ile 52 arasındaki küçücük farkın bir önemi yok, önemli olan hangisinin büyük olduğu diyerek olumlu bakan %52 nin dediği mi olacak? Merak ediyorum sadece, bir de derinlik iyiymiş yahu, -92 m.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17290
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Prş, 2011 11:53

Bir de şunu söylemek istiyorum, bu konu ile ilgili haberlerin içeriğindeki en büyük geyik, -ki bu kadar kilometre uzaktan bile o geyiğin boynuzlarını görebiliyorum- yapılan çalışmanın Tarihi Yarımada da ki trafik sirkulasyonuna faydası olacağı yönünde :) Hatta hesaba göre;
Özellikle, Sultanahmet Camisi, Ayasofya Müzesi ve Topkapı Sarayı dahil olmak üzere Kennedy Caddesi'ndeki trafik akışında dikkate değer azalmalar meydana gelecek. Bu yollarda, sabah en yoğun saatlerindeki azami akış Galata Köprüsü'ne kadar olan bölümde yüzde 28, köprüden sonra yüzde 17 azalacak. Bu trafik modeli, Haliç'i aşan Galata ve Atatürk köprüleri üzerinde de yüzde 7-10 arası azalma öngörüyor. Trafik, Theodosian Kara Surları'nın hemen dışında devam eden çift yönlü ana yol niteliğindeki 10. Yıl Caddesi üzerinde de azalacak.
bu kadar azalma olacakmış. Pekiii amacı iki kıta arasında araç trafiğini taşımak olan bir geçişin Tarihi Yarımada ile ilgilisi ne? Yoksa gerçekten hadi bıraktım Surdışından gelenleri Suriçinden bile Anadolu yakasına geçmek için Saraçhane, Unkapanı, Karaköy ya da Taksim, ya da; Saraçhane, Unkapanı, Eminönü, Karaköy, Beşiktaş, güzergahı üzerinden köprüye ulaşmaya çalışan birileri varmı? Bu gerçekten varmı? Ben en son çocuktum bu güzergahtan araba ile gittiğimizde ya. Ne bileyim belki bu tünele Yenikapı' dan ekstra giriş falan yapılırsa Suriçindeki insanları da direkt tünele sokabilirsiniz ama proje detayını bilmediğim için öyle bir şey olurmu olmaz mı, Yenikapı da yeni bir kazı alanı ile bir 15 yıl harcanır mı :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5276
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Kas Prş, 2011 12:20

Marmaray mantığı – metroda kömür, gazoz, ÇYHT falan da iyi gider …

Ama belki de İstanbul'u İstanbul yapan budur işte. Orası bir Alman şehir olsa, tertemiz düzenliydi. Ama? Belki de tertemiz can sıkıcıydı :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17290
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Prş, 2011 12:22

alabay yazdı:Ama? Belki de tertemiz can sıkıcıydı :-)
Olay budur zaten, :) neden o kadar Alaman' ın "İztaanbul zehhrrr şööönn, ich libe İztaanbul" demelerinin sebebi bu, her an her şeyin olabildiği bir kent, bir gün düştüğünüz çukura ertesi gün düşemezsiniz, sürprizler ile doludur.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 192
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 10 Kas Prş, 2011 13:44

O şehri yönetenler orayı güllük gülüstanlık yapsın, biz renklendirmesini biliriz evelallah :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 719
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 20 Haz Çrş, 2012 21:17

Tahminimce Harem - Çatladıkapı arası Avrasya Karayolu Tüp Geçiti'nden vb. büyük projelerden çıkacak hafriyatı denize doldurup meydan yapacaklar.
Denize nazır miting
Fatma AKSU / 20 Haziran 2012

İstanbul’a 800 bin kişi kapasiteli dolgu meydan yapılması gündemde. Yenikapı sahiline inşa edilecek bu meydan, miting ve gösteri alanı olarak kullanılacak.

İSTANBUL’da denizin üzerinde dev meydan yapılması planlanıyor. Meydan için Yenikapı İDO İskelesi ve balıkçı barınaklarının bulunduğu yerden, Samatya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin önüne kadar olan alanda deniz doldurularak. Proje, şehrin merkezine yakın, ulaşımı alternatifli olan Yenikapı’da İstanbul’un ihtiyacı olan nitelik ve nicelikte “miting ve gösteri alanı” düzenlemeyi amaçlıyor. Miting alanı yaklaşık 270 bin metrekare büyüklüğünde olup, 800 bin kişiyi ağırlayabilecek. Projenin bir amacı da kısa zamanda miting alanına ulaşım sağlanması.

Sahilyolunun kenarında
İstanbul’un yeni meydanı, Fatih ilçesinin güneyinde, Yenikapı İDO iskelesinin batısında, İSKİ Yenikapı Atıksu Arıtma tesisinin güneyinde yer alacak. Kuzeyde ise Kennedy Caddesi (Sahilyolu) ile sınırlanacak.

715 bin metrekare
Proje alanı, mevcut 135 bin metrekare park alanıyla birlikte, denizin doldurulmasıyla kazanılacak yaklaşık 578 bin metrekareyi kapsıyor. Toplam 715 bin metrekare olarak tasarlanan yeni meydanda, denize paralel yeşil alan düzenlemeleri ve bu düzenlemelerin ön kısmında engellilerin de kullanabileceği tribün bulunacak.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/20799551.asp

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5276
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Haz Çrş, 2012 23:22

Deprem alanı olan bir yerde bu o kadar mantıklı mı acaba? Basınköy mü neresiydi, bir yerler kaymamış mıydı 1999’da?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17290
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Cum, 2012 16:07

kenanmar yazdı:Tahminimce Harem - Çatladıkapı arası Avrasya Karayolu Tüp Geçiti'nden vb. büyük projelerden çıkacak hafriyatı denize doldurup meydan yapacaklar.
İyi fikir, çünkü mevcut döküm alanları herhalde sadece kuzeyde şu anda, bu kadar hafriyatı bir şekilde kent trafiğine sokarak kuzeye kadar taşımaktan ise çok daha kısa mesafede taşımak hem trafiği zorlamamak hemde maliyeti düşürmek için iyi fikir ama benim bir iki çekincem var.

Çekince şu, bu projede tünel nasıl açılacak? Eğer Marmaray gibi üstten eşerek bir yatak açılarak yapılacak ise zaten çıkan şey pek kaya olmayacaktır diye düşünüyorum, ikinci olarak TBM ile kazılsa da bu sefer TBM nin atıkları burada bir işe yaramayacaktır, normalde sert zeminde bile sıvı yardımı ile kazı yapılır ve çıkan şey balçıktır, bu bekleme havuzuna alınır, orada suyunu salar ve kamyonlara kuru (olabildiğince) balçık olarak yüklenir, yani pek dolgu yapmayı sağlayacak malzeme çıkmayabilir, üçüncü olarak ta zaten zemin oluşturabilmek için bildiğim kadarı ile dolgu alanları kaya ile yapılıyor, yani bildiğimiz kayaların getirilip oraya dökülmesi lazım, bu 3 sebepten ötürü pek ihtimal vermedim açıkçası.
alabay yazdı:Deprem alanı olan bir yerde bu o kadar mantıklı mı acaba? Basınköy mü neresiydi, bir yerler kaymamış mıydı 1999’da?
Yılını köyünü bilememde bir ara olmuştu bir şeyler, benim bildiğim İstanbul'daki heyelan bölgesi Büyükçekmece, Gürpınar, Mimar Sinan civarıdır, benzer şekilde Avcılar'da zeminle ilgili sorunlar var ama akı yapan yer yoktu galiba ama depremde hasarı görmüştük. Bu anlamda İstanbul'da her yer risklidir, yapacak bir şey yok böyle bir meydan yapmayı karar almışlar, bunu sırf konser yapalım 4 senede bir seçimlerde gelip hava atalım diye yapacak halleri yok, belkide muhtemel bir depremde büyük kalabalıklar için geçici konaklama alanı olarakta kullanılabilir.

Diğer taraftan İBB elinde Kazlıçeşme gibi bir meydan yapma imkanı olan yer varken orayı meydanlaştıramadı, onu geçtik kongre merkezi olsun, raylı sistem düğüm noktası olsun dedik, bunu zaten duyan yok herkes raylı sistem uzmanı artık, iki haber çalıyorsun başka sitelerden, bir cep telefonu numarası ohhhhhh :) gerçi cep no vermeye çok takmayayım artık firmalar bile cep no yazıyor iletişim için.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 719
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 23 Haz Cmt, 2012 14:49

Bu Nas İnşaat Avcılar - Beylikdüzü metrobüs yapımını üstlenen inşaat firması, bu firmanın beceri ve kapasitesi halen anlaşılamamış mı?

Yenikapı'da doldu-bitti!

Yenikapı'da yarım milyon metrekarelik bir alanın doldurulup meydan oluşturulmasıyla ilgili plan yeni ortaya çıktı ama meydanın ihalesi yapılmış bile.

NE YAPILACAK? Yenikapı İDO İskelesi nden Samatya Hastanesi nin önüne 578 bin metrekare alanda denizin doldurulacak.... 1 milyon 250 bin kişilik miting alanı, 2 dev otopark yapılacak. Deniz, karayolu, metro, hafif raylı sistem burada buluşacak. Meydanın altında 2.5 milyon nüfusun atıksuyu arıtılacak.

Yenikapı sahiline inşa edilmesi planlanan, miting ve gösteri alanı olarak kullanılacak dev meydan için 1 Numaralı Yenileme Alanları Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu'nun olumsuz görüş bildirdiği ortaya çıktı. Radikal 'in ulaştığı bilgilere göre kurul, yapılacak meydanın tarihi yarımadanın silüetini bozacağı, topoğrafyaya olumsuz etki yapacağı ve ICOMOS Arkeolojik Mirasın Korunması ve Yönetimi Tüzüğü ve uluslararası sözleşmelere aykırı olduğu gerekçesiyle proje hakkında olumsuz görüş bildirdiği ortaya çıktı.

Meydan için Yenikapı İDO İskelesi'nden Samatya Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nin önüne kadar olan, yaklaşık 578 bin metrekarelik alanda denizin doldurulması planlanıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi 'nin yaptığı açıklamaya göre belirlenen alana 1 milyon 250 bin kişilik miting alanı, 2 bin 200 araç kapasiteli açık otopark ile 760 otobüs kapasiteli açık otopark alanı yapılacak. Meydanda denizyolu, karayolu, metro, hafif raylı sistemler gibi farklı ulaşım imkanlarının bağlantılarının sağlanacak. Meydanın altında, 2.5 milyon nüfusun atıksuyunun arıtılacağı İleri Biyolojik Arıtma Tesisi kurulacak.


Denizin içine 2 kilometrelik yol

Kurulun olumsuz görüşüne rağmen projenin ilk etap ihalesi geçen yılın aralık ayında yapıldı. İhaleyi Nas-Nuh-Uğraş İnşaat konsorsiyumu 31 milyon lira bedelle kazandı. Projenin ilk aşamasında, denizin içine 2 kilometrelik yol yapılacak. Çalışmaya başlanmak için, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın son onayı bekleniyor. Alanın hemen yanıbaşında yaklaşık 150 metre mesafede yapılan arkeolojik kazılarda tarihinin 8500 yıl öncesine uzandığı ortaya çıkan, UNESCO'nun dünya mirası listesinde yer alan, kentsel ve arkeolojik sit alanı olan yarımadaya yapılan proje, Mimarlar ve Şehir Plancıları odasından büyük tepki gördü.


'Yenikapı'ya ulaşımı açmak değil kısıtlamak lazım'

Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube Başkanı Tayfun Kahraman "Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın projeye onay vermemesini talep ediyoruz"
diyerek izin alınmadan ihaleye çıkılmasını 'usulsüzlük' olarak değerlendirdi. Kahraman, şöyle konuştu: "Proje kente bir kazanım olarak gösteriliyor ama kazanım yok, tersine dünyaya korumak üzere söz verdiğimiz bir bölgenin tahrip edileceği ortada. Yenikapı, Tarihi Yarımada içinde, kentsel sit alanı. Burada İstanbul 'un tarihini 8 bin yıl öncesine götüren arkeolojik kazılar yapılıyor. Yapılacak inşaatın ve bölgeye çekilecek bir milyon insanın bu alanlar üzerinde baskı yapacağı aşikar. Bölgenin merkezileşmesiyle beraber kentsel doku üzerinde tahribat olması kaçınılnmaz. Hep diyoruz ki burayı ulaşılabilir kılmak değil, buraya ulaşımı kısıtlamak gerekir. Burası otoyol alanı değil, lastik tekerlekli araçları ve ulaşım akslarını buradan uzaklaştırmamız lazım. 2011'de tarihi yarımadada koruma amaçlı imar planı kabul edildi, bu proje planda da yer almıyor. Plan disiplini tamamen yok sayılıyor. Kıyı kanununa göre ancak zorunlu hallerde dolum yapılabilir, burada hiçbir zorunluluk yok, tamamen keyfi bir uygulama."


'Dünyaya anlatılamaz bir proje'

Mimarlar Odası'ndan Mücella Yapıcı, "Bu plan bildiğimiz kadarıyla kurula gitti ve onaylanmadı. Bundan sonra ne oldu da bu ihale çıktı?
Kurulun olumsuz kararı varken, ihalenin dayandırıldığı bir plan kararı hiçbir yerde çıkmamış ve yasallaşmamışken, Tarihi Yarımada imar planlarında bu dolgu işlenmemişken nasıl ihaleye çıkılyor?" diyerek suç duyurusunda bulunacaklarını belirtti. Yapıcı, "Dünyanın en önemli batık alanı burada. Denizin içine doğru devam eden bir arkeolojik kültür hazinesi var. UNESCO'nun gözü buranın üzerinde. Tarihi Yarımada'nın kıyılarında böyle proje dünyaya anlatılamaz" dedi.
Yapıcı, Yenikapı'ya yapılması planlanan miting alanının Taksim meydanının kullanım dışı bırakılmasını meşrulaştırmak için kullanılabileceğini savundu.


'Yenikapı dünya mirası listesinden çıkartılır'

Mimar Korhan Gümüş, 2011'de düzenlenen 'Yenikapı Transfer Noktası Ve Arkeo-Park Alanı Uluslararası Yarışması'nı hatırlatarak projelerde böyle bir dolgu alanı gözükmediğini, kazanan projelerin hiçbir şekilde değerlendirilmediğini hatırlattı. Gümüş, "Burada birçok kamu arazisi var, nasıl kullanılacağı hakkında hiçbir fikir yok. Bölge programlanmadan dolgu yapılıyor, 'deniz nasıl olsa bedava' diyerek hareket ediliyor, son derece plansız bir yaklaşım. Theodosius Surları'nın önünde böyle bir dolgu yapılması komik. Eğer yapılırsa burası UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi'nden miras listesinden çıkartılacaktır" 23/06/2012
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx? ... egoryID=77

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 719
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 23 Haz Cmt, 2012 14:51

Bu arada bu Yenikapı Meydanı'nın ayrı bir başlıkta değerlendirmemiz daha uygun olur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5276
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Haz Cmt, 2012 15:05

Biraz bekleyelim, kürtaj konusu gibi gündemden düşmesin de :lol: Arada zırt pırt ilginç procceler beliriyor, neyin ne olduğu belli değil. Dolgu alanı? Metro buluşacak? Deprem ve sağlamlık? Meselâ şu metro konusu … şimdi İDO ile tüm raylar arasında büyükçe bir mesafe yok muydu? »Bir milyong« kişilik alanın altında mı buluşacaklar? Uzatılacak mı? Marmaray ne oldu? Yani hangi hatlar nerede nasıl buluşacak? İki kilometrelik yürüyen bantlarla mı? Su arıtma tesisiyle beraber mi? Otoparklarla mı? Bilmiyorum, belki zamanla teknik anlayışlarım geride kaldı, ama bütün bunlar bana çok … ilginç geliyor. Bakalım, belki oradan adalara da bir teleferik düşünürler, o zaman mutlaka başlık açarız. Hee … Sulukule’de yapılan binaları yıkın diye bir karar gelmişmiş diye duydum?! Yani, kim neyi nasıl plânliyor, ihaleler nasıl oluyor, hukukî durumlar nasıl? Çok ilginç. Enteresan yani , çağdaşça diyecek olursak :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17290
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Haz Sal, 2012 21:13

Ihale kafaya ve yaptim olduya gore yapilir, nasil olsa deprem ve cep teline luks vergisi devam :) bak kenan bey insaat firmasini sormus, olamadik muteahhit.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön