ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Kas Pzt, 2007 12:53

http://www.dlh.gov.tr/dlh_haberler/boga ... lu_tup.htm

İnşaat süresi yer teslim tarihinden itibaren 3 yıl olacaktır.İnşaat tekniği olarak denizin altından kalan yerler için ileri teknoloji ürünü TBM 'lerden (Tünel Açma Makineleri), Diğer bölümler için ise ''Aç-kapa'' ve ''NATM'' (Yeni Avusturya Metodu) gibi geleneksel tünel açma yöntemlerinden yararlanılacaktır.


Denizin altında kalan Kalkanlı Esnek Tünelin ( Shield Tunnel ) inşaasında gelişmiş Tünel Açma Makineleri (Tunnel Boring Machine-TBM) kullanılacaktır.
Yaklaşım tünelleri NATM ( Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu )ve Aç-Kapa Metodu ile inşa edilecek.

TÜNELİN KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ:

Tünel 2.şer şeritli iki katlı olarak inşaa edilecektir.
Tünel yalnızca küçük otobüs,minibüs ve otomobillerin kullanımına izin verilecek şekilde tasarlanmıştır
Toplam uzunluğu 5.5 km
Esnek Tüp tünel uzunluğu 3.34 km
Esnek Tüp tünel kesiti iç çap : 11.4 mt. Dış çap : 12.4 mt
NATM kesiti : 16 mt. (Genişlik ) x 22 mt (Yükseklik)
Aç- Kapa kesiti : 10 mt (Genişlik ) x 6 mt( Yülseklik ) Eğim % 5
Söz konusu iş için YİD olarak 30/12/2006 tarihinde ihale ilanına çıkılmış olup, 13/08/2007 tarihinde YİD olarak ihalesi yapılacaktır

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Kas Sal, 2007 14:33

Ne komik, bu konuyu bir zamanlar Akın'a açmıştım da, biraz unutuldu veya deger verilmedi gibi ...
Çalıştığım müzik gruplarının bir tanesindeki baterist işte bu İstanbul projesiyle uğraşan şırkette. Orada o tünel delme makinelerin makine mühendisi. Bana aylar önce "İstanbul'a tünel yapacaz" dediğinde biraz güdüm, "yok, Marmaray başladı bile" yanıdını vermiştim, meğerse ...
Bakalım, bana anlatacakları olur mu. Pek fazla anlatacağı olmaması da mümkün. Yine de bir sormalı.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Sal, 2007 14:48

Ben nedense bu projeye bir türlü ısınamıyorum Marmara denizinin dibinin yeterince güvenli olup olmadığı konusunda şahsi tereddütlerim var, bunlar fobik şeyler olabilir, ama bilimsel olarak konunun çok yönlü araştırılması gerektiğine inanıyorum

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Kas Çrş, 2007 15:53

Valla fobik açıdan %100 katılıyorum :-)
Bir kaç kez İngiltere'ye tünelden geçtim, hep ÇOK garip hissettim kendimi. Üstümde bir boğaz, bir deniz, ben bir kocaman, otobüs taşıyan, metronun içınde. Zor. Ama oluyor. Bu işten anlayanlar yaparsa, yani Alman ve Japon, herhalde bir şeyin olması imkânsızlaşır. Ama kolay değil. Havalandırma? Üstten koruma? Sızıntı? Yangın? Eninde sonunda deprem? Terör? Çok, ama çok çokyönlü araştırma gerek. Ama ne yapalım, İstanbul'un ortasında boğaz var. New York da denizde kurulmuş bir şehir gibi.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Kas Prş, 2007 17:38

Bende Sultabahmet gibi tarihi ve turistik değeri çok olan bir bölgenin bağrına saplanacak bir hançer gibi hissediyorum bazen.Çok kalabalıklaştıracak o bölgeyi.

Tarihi yarımadadan değilde ne biliym Çengelköy-Ortaköy arası falan olsaydı??

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Kas Prş, 2007 21:46

Biz ne biliyoruz ki?!
Bu tünelle iki otoban bağlanacakmışmış, ama hangi otoban(lar)?
Kaynek kim diye sorarsanız, tanıdığımın şirketi bu tünel için tünel delme makinasının siparişini yapıyor. O arkadaş ile tüm konuyu bayağı görüştüm, bir gün buraya bir kaç not aktarırım. İşin üzücü tarafı, o şirketten ayrılacak gibi bir durumu var ... sorma kaynağım gitmiş oluyor. Bakalım. Bana bari o tünelin özelliklerini ve problemlerini anlattı.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

İHALE TARİHİ: 15 MART 2008

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Oca Sal, 2008 15:19

http://www.dlh.gov.tr/karatupihale.htm

MARMARAY'IN 2.KISMI DİYEBİLİRİZ. Çünkü başlangıçta Marmaray kara+raylı şeklindeydi. Japonlar aynı tüpte olmasının zor olacağını düşünmüş olmalılar ki kredi görüşmelerinde "kara" kısmını çıkarmışlardı.

http://www.ntvmsnbc.com.tr/news/432072.asp

Alıntı:

Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden alınan bilgiye göre, Demiryolları, Limanlar, Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğünce (DLH) yürütülen projede, ihale aşamasına gelindi. İstanbul Boğazı'nda, 2004 yılı Mayıs ayında kamuoyunda Marmaray olarak bilinen Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi inşaatının başlamasının ardından, demir yolu tüneline ek olarak, Boğaz geçişindeki kara yolu trafiğini rahatlatacak kara yolu tünelinin yapımı için çalışma başlatıldı.

Denizin altından iki kıtayı birleştirecek kara yolu tünelinin, yap-işlet-devret modeli ile hayata geçirilmesine karar verildi. Bunun için uluslararası ihaleye çıkıldı. Ocak 2008'de gerçekleştirilmesi öngörülen ihale, firmaların jeoteknik çalışmalarının uluslararası standartlarda gerçekleştirilmesi ve daha rekabetçi bir ortamın sağlanması amacıyla 17 Mart 2008 tarihine ertelendi.

Bakanlık ayrıca, projenin kapsamının genişletilmesi nedeniyle daha önce tek yön için 3, çift yönlü ise 6 dolar olarak belirlenen tünelden geçiş ücretlerini de maksimum tek yön için 4, çift yönlü ise KDV hariç 8 dolar olarak belirledi.(*)

İHALEYE İLGİ YOĞUN
Öte yandan, ihaleye katılmak için yurt dışından ve yurt içinden çok sayıda firmanın şartname satın aldığı, ihaleye büyük ilgi gösterildiği öğrenildi. Bugüne kadar 15 dolayında firmanın şartname satın aldığı, ihaleye en az 6 ortak girişimin teklif vermesinin beklendiği ifade edildi. İhaleyi, fizibilite, yatırım ve işletme süresi yönünden en iyi teklifi veren firmanın kazanması öngörülüyor. Projenin, işe başlanılmasından itibaren 3 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor. (Y.N:2009-2012)

İKİ KATLI VE İKİŞER ŞERİTLİ

Proje, Avrupa yakasında, Florya-Sirkeci Sahil Yolu'nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkiinden başlayarak, Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı mevkiinde bitecek.
Boğaz'ın altından geçen tünelli bölüm, iki katlı ve ikişer şeritli olacak. Katlardan birisi giden araçlara, diğeri ise gelen araçlara ayrılacak. Sadece hafif araçlar tünelden geçiş yapabilecek. Ağır vasıtalar ise tüneli kullanamayacak.

Proje, denizin altından geçen yaklaşık 3.3 kilometrelik bölümü ile her iki yakadaki mevcut yollara bağlanacak 2.1 kilometrelik bölümü delme tünel olmak üzere toplam 5.4 kilometre uzunluğunda tünelden oluşacak. Proje kapsamında ayrıca, Avrupa ve Anadolu tarafında havalandırma şaftları, Avrupa yakasında ücret toplama gişeleri, tünel işletme binası da bulunacak.

Projeyle araçlar, İstanbul'un Anadolu yakasında yoğunluk olan noktadan tünele girerek, Avrupa yakasında belirli bir noktaya çıkacak. Böylece İstanbul'un şehir içi trafiğinin de azaltılması hedefleniyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Sal, 2008 15:40

Hiç içim ısınmıyor, bana deseler magma ya sabitledik vallahi yerinden oynamaz bilemiyorum yani :) şimdi japonlar girer ihaleye bilmemne tabii adamlar depreme dayanıklı ev yapıyorlar biliyoruz ama "depreme dayanıklı ev" yapıyorlar tünel değil :)))) bu yüzden zaten herkes marmaray ı bekliyor, bence daha çok dünyanın en derin batırma tüneli olması değil, dünyanın en hareketli fay hatlarından birinin üzerinde olması ilginç kılıyor, herkes prestij projesi yapmak ister bu proje bana çok bir Zihni Sinir görünüyor, teknik olarak mümkün olmasa bu kadar firma ilgilenmezdi sanırım ama ben güvenlik konusunda ciddi endişeler taşıyorum, bir kere havalandırmayı nasıl yapacaksınız, burada fan dışında da bir sirkülasyon için bacalar olmalı değilmi? deniz ortasına bunu yapamayız ki burası kapalı bir deniz değil etrafını kapa bir şey olmasın dünyanın gemisi geçiyor, en kötü ihtimalleri göz önüne alıyorum hep ama sonuçta bir ihtimal.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Oca Prş, 2008 09:38

Bu proje aslında Mrmaray kapsamında yapılacaktı. Hem raylı jhemde kara geçişi için. İkisini birbirine yapışık yapmak zor olduğu için ayrı ayrı planlandı. Başlangıçta benimde içim ısınmamıştı ama sonradan biraz mantıklı geldi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Cmt, 2008 16:09

Başbakan Erdoğan, bir konuyu daha hatırlatmak istediğini dile getirerek, şunları söyledi: ''Bununla kalmıyoruz, şimdi biraz aşağıcıkta inşallah yeni bir tüp geçidin de ihalesini yaptık. Buradan trenler çalışacak oradan da otomobiller çalışacak. Bakın ikisi yan yana. Birisiyle kalmıyoruz. Bunun da ihalesi yapıldı. Müteahhit firmayı en yakın zamanda açıklayacağız. Süratle onu da bitireceğiz. Derdimiz nedir? Derdimiz İstanbulumuzu modern dünyanın gereği imkanlar ne ise bununla güçlü hale getirmek, ulaşım noktasında İstanbul halkının ve tüm bölgeye gelen insanların yaşadığı bu sıkıntılardan kurtulmasıdır.''

İstanbul trafiğine her gün 600-700 yeni aracın girdiğini, bunun ekonomik noktada halkın güçlendiğinin de bir ifadesi olduğunu vurgulayan Erdoğan, bütün bunlara rağmen kendilerinin tedbirleri aldıklarını belirtti.

Erdoğan, hem iftihar ettiklerini, zorlukları aşmanın adımlarını attıklarını anlatarak, sözlerini şöyle tamamladı: ''Ben bugün Marmaray'ın İstanbul için, ülkemiz için, milletimiz için, birleştirdiği kıtalar ülkeler ve halklar için hayırlı olmasını diler, sevgiler ve saygılar sunarken, Allah'tan kazasız bir şekilde inşallah bu sona kavuşturmayı ve açılışında da hep birlikte olmayı temenni ediyorum. Aldığım söz, 2012 yılının sonunda bunun bitirileceği istikametinde. İnşallah bir daha gecikmeyle karşı karşıya kalmayız ve bunu bu şekilde tamamlarız. Hayırlı olsun.''
Başbakanımız yine koyun pazarlığı yapmış müteahhitler söz almış 2012 için :) büyük sürpriz yakında kim olduğunu açıklayacakmış? Ajdar çıkmasın kutudan? Malum makine mühendisi zuhahahazhauuzuhahahahah :D Valla hiç yakıştıramıyorum bu ifadeleri ama ne yapalım tarz bu yani.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eki Cmt, 2008 17:15

Japonlar depreme karşı tünel de yapıyorlar, Tokyo'da var. Öte yandan, Esat, sana anlatmıştım, benim eski bir bateristim Herrenknecht'te çalışmıştı, TBM mühendisi. Ne yazık ki, artık Arjantin'e taşındı, soracak durum yok. O şirket bu konuyla ilgileniyor. Bunu ben eski havhavvistan zamanlarında da söylemiştim de, kimse ilgilenmedi. Eh, tren kalktı, gitti :-) Bu projeyle ilgili tüm şeyleri sadece, grup provalarına giderken ve dönerken, arabada konuştuk. Ama pek anlatacak bir şey yok. İşte Harem projesi, sanıldığından uzun süredir düşünülüyor ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Cmt, 2008 17:19

Takılsaydı bizim siteye :D burada bir iki meraklı gözüme çarptı ama diyaloga giremedim aslında fena olmaz Almanca sorarlar sen cevaplarsın :D

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön