ist-L.02 » 3.Köprü ve Kuzey Otoyolu İhale Süreçleri

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-L.02 » 3.Köprü ve Kuzey Otoyolu İhale Süreçleri

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Kas Prş, 2007 17:30

http://www.yapi.com.tr/turkce/Haberler_ ... wsid=57430

İstanbul'a yapılacak üçüncü köprü için süreç başlıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün kuzeyindeki iki güzergahtan birini seçecek. Sarıyer-Anadolu Kavağı'nın da, üzerinde düşünülen güzergahlardan biri olduğu belirtiliyor.

İstanbul'a yapılacak üçüncü köprü için çalışmalar hızlandırıldı. Daha önce 7'den 5'e indirilen güzergah sayısı son olarak 2'ye çekildi. İki güzergah da Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün kuzeyinden geçiyor. Yetkililer, karayol tüp geçişi nedeniyle güneydeki güzergahların elendiğini belirtiyor.

İki güzergahtan birinin Sarıyer-Anadolu Kavağı olduğu belirtiliyor. Seçim içinse İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin kararı bekleniyor. Belediye, şehir planında trafiğin hangi bölgeye kaydırılacağını dikkate alarak üçüncü köprü güzergahını Ulaştırma Bakanlığı'na bildirecek.

Belediyenin seçiminin ardından 2008 yılı başında mühendislik ve yapım ihalesine birlikte çıkılması planlanıyor.

3. Köprü ve Otoyol 36 Ayda Tamamlanacak
Yap-işlet-devret modeline göre yapılacak ihalede en kısa işletme süresini teklif eden kazanacak. Büyük uluslararası firmalar yerli ortaklarıyla hazırlandığı için ihale sürecinin en az 4-5 ay alacağına dikkat çekiliyor.

Projede sadece köprü yapımı olmayacak. Kuzey Marmara Otoyolu da köprüye bağlanarak yapılacak. Üçüncü köprü ve otoyolun yaklaşık 36 ayda tamamlanacağı belirtiliyor.
En son Mehmet Kasım tarafından 28 Haz Pzr, 2009 18:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Kas Cum, 2007 13:45

İnşaallah tabiatı mahfetmezler! YOksa İstanbul ve Türkiye için çok kara bir sayfa açılır. Olsa olsa, aslında üçüncü bir köprüyü şehirortasında yapmaları gerekirdi, o da yine tünellerle bağlı ve ilgili, ama o kadar kuzeye, o kadar ormanlık yerler yakındayken ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Kas Cum, 2007 14:34

Her ne kadar rant olmasın diye güzergah saklı tutuluyor denilse de (ki bu çok saçma hemde saçma ötesi) inşaatıda mı gizli yapacaksınız? :) ne kadar komik, rant olmasın diye güzergahı saklıyoruz, aman iyi saklayın ki hayata geçmesin :P İstanbul' un her bir yanı deniz, İDO ile övünüp duruyoruz ama doğru düzgün kullanamıyoruz. illa da araba ile gezelim diye uğraşıyoruz, biraz da devletin bu politakaları yönetip yönlendirmesi lazım İstanbul' un ciğerleri son kuzeydeki ormanlardı onları yıkın bakalım ne olacak. Hem sonra güzergah saklı falan değil ki her yerde kuzey otobanının nereden geçeceği biliniyor ve hatta bağlantı yollarının inşaatına çoktan başlandı, şimdi siz kalkıp buradan bir köprü güzergahı hayal edemeyecekmisiniz? Bu konu başka yerlerde tartışılmıştı ve hatta bu otoyol çalışmaları ile ilgili harita çizimleri falan da vardı fakat bulamıyorum :S :cry:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Kas Cum, 2007 16:15

Bu köprü beni zengin edecek :) Güzergahı bana çok yakından geçiyor.Kim demiş saklı diye.Bu ekipten neyi saklıyorsunuz.Başakşehir'in hemen kuzeyinden geçiyor.

Otoyol yapıldıktan sonra o bölgenin coğrafyasına zamanla adapte olur mu ? Yani yeşillikler arasında oturur mu ?

Kullanıcı avatarı
mcetinkaya74
Transit Yolcu
Mesajlar: 12
Kayıt: 01 Kas Prş, 2007 14:09

Mesaj gönderen mcetinkaya74 » 17 Kas Cmt, 2007 13:09

Acaba 3. köprünün projesindeki tasarımı nasıl olacak? Benim en çok merak ettiğim konulardan biri bu! FSM ve Boğaziçi köprüleri gibi sade bir görüntüsümü olacak yoksa daha farklı bir mimarisimi olacak? Bu konuda bilgisi olan varmı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Kas Pzr, 2007 00:54

Şahsen ben bir tasarım harikası beklemiyorum ve olaya estetik açıdan bakarsak birbirinin ikizi durumundaki 1 ve 2. köprüler gibi olmalıdır diyorum yani birbirinin tamamlayıcısı gibi görünmelidir, diğer taraftan şu anki şehir yönetiminin herşeye bir estetik katalım ama bu bazı kıt akıllardan çıksın :P yaklaşımı (acımasız eleştiri dimi?) ortaya değişik bir tasarımıda çıkartabilir, evet İstanbul boğazı gibi dünyada eşsiz olduğuna inandığımız bir yer, bir şekilde burayı katletmeyi göze aldık şimdi iş kaldı mermi seçmeye biraz idamlığa son isteğini sorar gibi olacaktır bu, belkide bunun için dünyanın en ünlü mimarlarından tasarımlar alınacak, ya da yarışmalar açılacak belkide halk oylamaları yapılacak (ha bir ara gemi oylaması yapılmıştı ne oldu o???) sonuçta bir köprü yapılacak, benim düşüncem başta da söylediğim gibi diğer iki köprü ile benzer olmalıdır ki tamamlayıcı olsun, yoksa mimari anlamda çok güzel çalışmaların ortaya çıkarılabileceği muhakkaktır intihal olmasında :) sağlıcakla kalın.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Kas Pzr, 2007 13:23

Bu şekilde, bu kadar uzun bir mesafeyi bacaksız, sütunsuz katetmek için aslında başka bir şekil mümkün değil gibi. Yoksa? Olsa olsa, şimdiden çift katlı plânlasalar, bir katını tamamen demiryolları için ayırsalar, harika olur. Ama daha Marmaray'da bile akıl edilmemiş, iki raycık, halbuki en az üç veya dört (tünelde!) gerekirdi.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Kas Pzt, 2007 12:49

Alabay Bey ; Marmaray başta 2+1 olarak tasarlanıyordu ama japonlar yavaş gel dediler. Bundan dolayı 2 tünel yapılıyor.Telafi içinde 2.Tüp Geçit düşünülüyor.O da 2 katlı olacak 2+2 olacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

3.Köprü Tarabya-Beykoz Arasına Yapılacak

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Eyl Çrş, 2008 07:57

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=9205

İstanbul'a yapılacak üçüncü Boğaz köprüsünün sır gibi saklanan güzergâhı belli oldu. Karayolları Genel Müdürlüğü teknik ekipleri tarafından yapılan çalışma neticesinde, üçüncü köprünün, mevcut köprülerin daha kuzeyinde bulunan Tarabya-Beykoz arasına inşa edilmesi kararlaştırıldı. Bu güzergâhın belirlenmesinde, arazilerin büyük kısmının Hazine'ye ait olması etkili oldu. Yeni köprünün Boğaziçi ve Fatih'ten farklı olarak araçların yanı sıra trenlerin geçişine de imkân tanıyacak şekilde inşa edilmesi planlanıyor. Bunu gerçekleştirmek için iki alternatif üzerinde çalışılıyor. Birinci seçeneğe göre köprü iki katlı inşa edilecek. Katlardan birini lastik tekerlekli araçlar, diğerini trenler kullanacak. İkinci alternatif ise köprünün tek katlı yapılması, iki yanından araçların geçmesi, ortasında ise demiryolu bulunması. Ulaştırma Bakanlığı, daha çok ikinci seçenek üzerinde duruyor. Mevcut köprülerden kuzeye inşa edilecek köprünün daha çok Anadolu-Avrupa arasında transit geçişler için kullanılması amaçlanıyor. Böylece yük taşıyan kamyon ve TIR'lar İstanbul şehir trafiği-ne uğramadan geçiş yapacak.

Resim
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

TARABYA-YALIKÖY (BEYKOZ) ARASINDA

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Eyl Çrş, 2008 09:57

http://www.arkitera.com/h33580-3-kopru- ... ykoza.html

Ulaştırma Bakanlığı, merakla beklenen 3. Boğaz köprüsünün güzergahını Trabya-Beykoz olarak belirledi. Son kararı Başbakan Erdoğan'ın vereceği köprü, İstanbul'dan transit geçen taşıtların kullanımına ayrılacak.

Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü İstanbul'a yapılacak 3. köprü için en uygun güzergahın Tarabya-Beykoz olduğuna karar verdi. Başbakan Tayyip Erdoğan'ın onayına sunulan güzergaha yapılacak yeni köprünün 2 katlı ve trenlerin de geçeceği şekilde yapılması öngörülüyor.

Bütün alternatifler incelendi
Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü'nün çok gizli olarak yaptığı çalışmalar son aşamaya geldi. Pekçok alternatif üzerinde çalışan Karayolları Genel Müdürlüğü teknik ekipleri, iki köprü arasındaki bir gazergahın İstanbul'un trafik sorununa çözüm olamayacağını tespit etti. 3. köprünün iki köprünün kuzeyine yapılması, böylece transit geçişlerde bu köprünün kullanılmasıyla İstanbul'un trafik sorununun çözümüne katkı sağlayacağı düşüncesi ağırlık kazandı. Uzman ekipler İstanbul'un gelişimi, trafik yoğunluğu, çevre ve arazi durumunu göz önünde bulundurarak 3. köprü için en uygun güzergahın Tarabya-Beykoz hattı olduğuna karar verdiler.

Transit geçişler yeni köprüden
Çalışmayı değerlendiren Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü'nün de Tarabya-Beykoz güzergahını benimsediği öğrenildi. Bakanlık yetkilileri, üçüncü köprüde güzergah seçeneklerinin Başbakan Tayyip Erdoğan'a sunulduğunu söyledi. Yetkililer “Başbakanımız, sunulan güzergahlar içinde bir seçim yapacak. Köprünün inşa edileceği güzergahı belirleyecek” dedi. Yap-İşlet-Devret modeli ile yapılacak 3. köprü için önümüzdeki aylarda ihaleye çıkılması bekleniyor. Köprünün daha çok İstanbul'dan transit geçişler için kullanılması öngörülüyor.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Eyl Çrş, 2008 10:29

Hm. Demiryolu tasarı olayı hoşuma gitti. Ama biraz fazla yeşil kuzeyde değil mi? Egzost ormanlıklara zarar vermesin? Var olan köprülerin yanına yapma fikri vardı, acaba onu neden yapmadılar? Kuzeyde kıyı mesafesi bayağı fazla, yine o tip asma köprü mü olacak hakikaten, yoksa başka bir tip mi? Bana öyle geliyor ki, iki katlı köprü tren geçişleri için daha elverişli olur. Ama nasıl yaparlarsa da, statiği korkunç olacak, bunu hesaplamak muazzam bir iş. Deprem, rüzgâr, tren titreşimi, demiryolu (!) titreşimi. Yük. Olmaz değil, Japonlar garanti yapabilir. Ama hafif korkuttu beni :)
Dedem mühendis ve mimar olarak ilk köprünün karayolları tasarılarında da çalışmıştı, ama köprüyü göremeden vefat etti.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Eyl Çrş, 2008 12:22

Diğer başlığa yazdım ama burada da yazayım. Bakanlık Hızlı Tren için DOĞANÇAY(SAKARYA)'dan sonra alternatif bir kuşak üzerinde çalışıyordu. Bakarsın bu hat ile birleştirirler. Ortaya güzel bir şey çıkar.

Resim
Resim

Ecad da düşünmüş çift katlı köprüyü. Hisar ile Kandilli arasına. Tren de koymuş.
Resim

Bakırköy'den Bostancı'ya köprü üzerinden tren yolu. Alternatif. 100 sene önceki düşüncelerdeyiz.
Resim

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön