ist-L.03 » 3.Köprü İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

3.Köprü - Geç Gelen İtiraf :

Mesaj gönderen Kamil16 » 21 Kas Cum, 2014 06:57

3.Köprü - Geç Gelen İtiraf :

Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan, doğa katliamı nedeniyle eleştirilere neden olan, 3.köprünün de İstanbul’un trafiğine çözüm olamayacağını itiraf etti.

Bunu söylemek için çok uzman olmaya gerek yok. Olan Kuzey Ormanlık alana, İstanbul'un akciğerlerine oldu...


http://www.sariyerfisilti.com/gundem/3- ... lamaz.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Kas Cum, 2014 14:11

Bakanın televizyon programında bitişte söylediği söz üzerine bu yorum yapılıyor ise yanlış, orada söylediği cümle havada kaldı çünkü. Kast edilen "değil 3, 13 köprüde yapılsa, tüm raylı sistemlerde yapılsa bu kentte her zaman trafik sorunu olacak" idi ama dediğim gibi sadece bu cümleyi söyledi ve program bitti. Sonrada başka yere bir demeç bir şey verdiyse bilmiyorum, ben verdiğiniz linki okumadım.

Ayrıca İstanbul un kentleşme tipi, sosyolojik alışkanlıklar, trafiğe çıkan araç sayısı falan filan hepsini üst üste koyunca 700 km metro yapılsa da bu kentte bir trafik sorunu halen olacak, bu aşikar dünya da tüm trafik uzmanı bilim adamları da aynısını söyler, "İstanbul' un trafik problemini çözerim" demek popülizmdir.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 21 Kas Cum, 2014 14:25

Esat yazdı:Bakanın televizyon programında bitişte söylediği söz üzerine bu yorum yapılıyor ise yanlış, orada söylediği cümle havada kaldı çünkü. Kast edilen "değil 3, 13 köprüde yapılsa, tüm raylı sistemlerde yapılsa bu kentte her zaman trafik sorunu olacak" idi ama dediğim gibi sadece bu cümleyi söyledi ve program bitti. Sonrada başka yere bir demeç bir şey verdiyse bilmiyorum, ben verdiğiniz linki okumadım.

Ayrıca İstanbul un kentleşme tipi, sosyolojik alışkanlıklar, trafiğe çıkan araç sayısı falan filan hepsini üst üste koyunca 700 km metro yapılsa da bu kentte bir trafik sorunu halen olacak, bu aşikar dünya da tüm trafik uzmanı bilim adamları da aynısını söyler, "İstanbul' un trafik problemini çözerim" demek popülizmdir.
3. yada 4.Köprüye KARŞI değilim sadece yapıldığı yere karşıyım. Mutlaka ihtiyaçtır. Yapılacaktır.

İstanbul Trafiğini çözmek için yapılacak olan mevcut iki Köprü arasına 3.Köprü yapmaktır.

Çıılgın Proje budur. :? 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Kas Cum, 2014 15:12

Kamil Bey yanlış anlaşılmasın bende siz karşınız falan demiyorum, ki karşı çıkmakta bence çok doğal bir haktır. Sadece Bakan' ın orada söylemeye çalışıp ta söyleyemediği şeyden "Köprü çare değil" i çıkartmaları yanlış :) iletişim problemine değiniyorum. Yoksa bir köprü daha gerekir mi sorusuna bende çok istekli olmasam da evet derim ama gerçekten şu şehirde faydalanamıyor olsam da bulunan yeşilliklerin ortasından geçilmesine de çok taraftar değilim. Benim tarafımda bu karşılığın sebebi aslında yeşilliğin ortasından otoyol geçmesinden çok o otoyolun etrafında hiçbir şekilde denetim olmayacağı, insanların hızlıca oraya konutları dikip dümdüz edeceğine olan inancım :) umarım yanılırım, umarım bu olmaz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

High-Way

Mesaj gönderen Kamil16 » 21 Kas Cum, 2014 21:01

Resim

Böyle yol yapsak, hiç kimse itiraz etmeyecektir. :? 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Pzr, 2014 16:19

Köprünün ilk tabliyesi takılmış, kış aylarında çalışma nasıl olacak bilmiyorum tabii ama yaza kadar tabliyeleri montaj işi biter mi acaba?

http://video.haber7.com/video-galeri/46 ... lestirildi

http://emlak.haber7.com/emlak-gundemi/h ... lestirildi

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 29 Ara Pzt, 2014 12:21

Bildiğim kadarı ile 59 tabliye montajı yapılacak.Bu tabliyelerin montajı ortalama 3 gün olsa (tahmin sadece) 59 x 3 = 177 gün bu da yaklaşık 6 aylık bir süreye denk gelir.

Hatırladğım kadarıyla koprunun temeli 29 mayıs 2013 tarihinde atılmışt.Şimid baktığınız zaman köprü ayakları tamamlanmış, natm tünelleri iş programına uygun ilerlemekte,viyadük inşaatları ayakları tamamlanmış ve tabliye montajları yapılıyor.Bunların göstergesi şu olabilir YİD modeli bizim ülke için en uygun model.

Avrasya Tüneli, 3.Köpru ve Körfez köprüsü ..! Bu 3 projede YİD modeli ile yapılamakta.Dikkat edersiniz bu 3 projede bitiş tarihleri gerçekçi, şantiye de işler hızlı ilerliyor ve yüklenici firmalar projeleri tamamlamak için ellerinden geleni yapıyorlar.Özellikle İstanbul içinde yapılan metroların yavaş ilerlediğini ve sürekli bürokrasiye takılı kaldığı yıllarca seyrettik ve durdruk.

Örnekleri ;

1- Otogar - Başakşehir metrosu. 2008 yılında bitirilmesi planlanan proje 2013 haziran'da açıldı. Tam 5 yıl kaybedildi.

2- Marmaray CR3 Gebze - Halkalı hattı. 2007 yılında başlayan macera 2015 haziran ayında son bulanacaktı fakat yine olmadı şimdi en yakın tarih Haziran 2017.

3- Mecidiyekoy-Mahmutbey metrosu yaklaşık 1 yıl olmasına rağmen ne TBM kazılar başladı ne de NATM kazıları ciddi anlamda başladı. Hala şantiye kurulumu yapılan noktalar var. O kadar yavaş ilerliyor ki. Ne zaman biteceğini kestirmek çok zor.

Kısacası bize uygun olan model YAP-İŞLET -DEVRET modeli.Buna göre planlama yapmalı ve inşaat ihalelerine bu üsul ile hazırlanmalıyız.İstanbul'un kalbi alan Metrobüs hattının altında yapılacak olan Beylikdüzü-Söğütlüçeşme hattı bence YİD modeli ile yapılmalı.Hem devletin cebinde para çıkmadan hemde yüklenici firma canla-başla çalışarak projejiin bitmesi sağlanabilir.zahmetsiz,temiz ve karlı.Hem vatandaş kazanıyor hem devlet.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ara Pzt, 2014 13:00

Metro icin ayni seyi soyleyemezsin, cok farkli isler. Dunyada kac tane YID metro var? Para batirmak isteyen ya da çöp insa edip bununla para kazanirim diyen buyursun derim :)

Bu isin icinde bakim onarim var mi? Bu sirketin yol bakim onarim tecrube ve referansi ne? Arac parkuru ne? Vasifli eleman bulma sansi, bunlari elinde tutma sansi?

Rayli sistemde ise hat bir kere en cok para getirecek guzergahta olmali. Iki araclari kim alacak bakimini kim yapacak? Bu konuda yetismis elemani nereden bulacak? Hizmet mi alacak? Makinist, bakim elemani, hat ve arac bakim ekipman ve eleman? Tum bunlari tasere edecek, ucuza kacacak, sistem dokulunce de hadi bana eyvallah diyecek :) sadece turnike koyup guvenlik bekleterek olmayacak sonucta, bilmiyorum bana cok zor gorunuyor.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 29 Ara Pzt, 2014 13:25

Metro icin ayni seyi soyleyemezsin, cok farkli isler. Dunyada kac tane YID metro var? Para batirmak isteyen ya da çöp insa edip bununla para kazanirim diyen buyursun derim
Dünya da örneği olup olmaması benim için önemli değil. Yazımda belirttiğim gibi ülkemize en uygun model YİD. Belki japonya, Almanya için bu model uygun olmayabilir o yüzden başka türlü yapıyorlardır ama ülkemizde yapılan projelerde ki ilerlemelere hızına göre en mantıklısı bu.

Para batırmak konusuna gelince.Bu YİD ile yapılan projeler aslında firmaların cebinden çıkıyormuş gibi görünsede aslında firmaların çok cüzzi katkıları var. Devlet kendi bankaları başta olmak üzere diğer özel ve yurt dışı finans kuruluşları ile proje finansmanı konusunda anşalıyor ve para almalarını sağlıyor.Bütün projeler için hazine garantisi veriliyor bu yüzden proje bittikten sonra isterse hiç kimse kullanmasın firma parasını kazanıyor her halükarda.Yani firma bankadan aldığı para (devletin verdiği garanti) yaparak ciddi anlamda para kazanıyorlar zaten. Hangi firma girmek istemez ki bu işe.

Metrobüs sıkışlığa ve metro kadar konforlu,hızlı olmamasına rağmen günlük 800 bin insanın kullandığı bir sistem.Eğer metroya dönüştülürse rahat 1 milyon kişi her gün bu sistemi kullanır.Yani bu projeyi yapan firma çok hızlı geri dönüş alır.Diğer bahsettiğiniz konular teknik olarak uzun uzun anlatılması gereken şeyler.Çok iyi bir müşavir firma ve kalite departmanı kurularak işin yapımı, vagon seçimi ve bakımı gibi konular halledilir.Hatta işletme konusunda İBB iştirakleri ile işbirliği yapılarak tecrübelerinedn faydalanılabilir. :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ara Pzt, 2014 13:53

Iyi de iste zaten neden olmamasi gerektigini ya da olmayacagini yazmissin :) bana bu anlattiklarin ile ulasim a.s. nin farkini soyle? Sadece insaati yapmiyor! Bence olaya cok yanlis bir noktadan bakiyorsunuz. Bunun o ulke bu ulke ile alakasi yok, karayolunu insa edersin, dogru asfalt ile 5 sene dokunmazsin, kopruye viyaduge deprem olmadikca bakmazsin, aldigin tek arac 3 kamyon, 5 dozer, eleman? :) metro ile karsilastiramazsiniz ve zaten devlet subvanse edecek ise metro isletenleri etsin once, devlet parasini vericek sonra adam daha cok kar icin guvenlikten bakimdan taviz verecek!!! Aynk ulkede yasamiyormuyuz? Bizi tanimiyormuyuz? :) INSAAT ile METRO ISLETMECILIGI ni lutfen birbirine karistirmayin.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Şub Cum, 2015 16:26


Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 06 Şub Cum, 2015 19:54

Bu 3. köpru her açıdan ülkemize örenk olacak çapta proje. Adamlar öyle güzel bir internet sitesi kurmuşlar ve sürekli olarak güncelliyorlar.Marmaray BC1'de aylık ilerleme vardı ama bu onun çok daha ilerisinde ve başarılı.Keşke diğer projelerde de yüklenici firmalar böyle siteler kursa, böyle aylık ilerleme videoları eklese de bizlerde bu unutulmaz anlara şahit olsak.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön