ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

3.Köprü Trafiği

Mesaj gönderen Kamil16 » 19 Mar Sal, 2013 19:41

Esat yazdı:İstanbul'un kuzeyinde bilmediğimiz bir trafik mi var? Yani gerçekten orada mesela şöyle bir şey varmı, bir takım insanlar 2. boğaz köprüsünü geçip, Okmeydanı sapağından Kemerburgaz'a dönüp, ne bileyim Haraççı, Pirinççi derken Çatalca yapan bir trafikmi var ya? Yani evet 100 yıl kadar önce varmış :) neyse benim aklım ermiyor bu işlere, lazımsa yapılsın :)
Böyle bir tarfik yok ama olacak. Kamyonlara, otobüslere mecburi istikamet yapacaklar.
3.Havalimanı ile beraber insanları bu yöne sevk edecekler ama İstanbul Trafiğini çözemeyecekler. 8)

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2533
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Mar Çrş, 2013 09:59

Böyle bir tarfik yok ama olacak. Kamyonlara, otobüslere mecburi istikamet yapacaklar.
Alibeyköy'den yola çıkan bir kamyon, Ataşehir'e gitmek için 3. Köprü'yü mü kullanacak? Adam Çatalca'ya kadar gidip karşıya geçtikten sonra da Tuzla'dan geri mi gelecek?

Kent içi kamyon ve otobüslerin tamamını zorla 3. Köprü'ye yönelteceklerse, o zaman kente daha yakın bağlantı yolları yapmak zorunda kalacaklar, yani şu anda yalan söylüyorlar.

Kent içi kamyon ve otobüsler 2. Köprü'den geçmeye devam edecekse de transit trafiğin payı sadece %5'ken İstanbul'un hangi trafiğini çözecekler? Yani yine yalan söylüyorlar.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 20 Mar Çrş, 2013 11:38

Şu %5 olayını anlayabilmiş değilim, tamam sayı olrak %5 ama bir TIR tam 4 otomobil kadar yer işgal ediyor. Ayrıca 3 şeritli bir yolda önünde 60 ile giden başka bir ağır vasıtayı 70 ile sollamaya çalışırken arkada onlarca otomobil kuyruğu oluşmasına neden oluyor. Hele otobüsler, onlar en sol şeride kadar kullanıyor ve resmen trafiği katlediyor...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5270
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Mar Çrş, 2013 12:14

Yok mu trafik kuralları? Sollama mümkün, ama kamyonlara yasak diye yok mu? Bunu denetleyebilecek de yok mu? :?

İşte Marmaray öç rayyy diye darboğaz olacak diyorum ya hep … halbuki ROLA ile bütün yerel/yöresel trafiğe ait olmayan kamyonları zorla (!) raya oturtup, İstanbul’dan veya daha da batısından doğusuna kadar taşıyıp, asfalttan kaldırmak ilginç olmaz mıydı?

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2533
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Mar Çrş, 2013 13:11

Şu %5 olayını anlayabilmiş değilim, tamam sayı olrak %5 ama bir TIR tam 4 otomobil kadar yer işgal ediyor.
Sabahları kamyonlara yasak saatlerde, tamamen servis araçlarının ve otomobillerin yarattığı ve Bağcılar Kanal D önünden başlayarak Maslak sapağına dek uzayan, orada da bıçakla kesilir gibi kesilen bir trafik var. Bu trafik, Maslak kavşağının yapımındaki mühendislik hatasından kaynaklanıyor, ama 3. Köprü yapılınca da bu durum değişmeyecek, çünkü Bahçeşehir-Ispartakule tarafından Maslak'a gidenler o yolu kullanamayacak. Dolayısıyla, TEM'in kangren hâline gelmiş olan Maslak sapağı kaynaklı trafiği aynı şekilde devam edecek.

TEM'deki trafiği çözmek için 3. Köprü'den daha yaratıcı önlemler gerekiyor. TEM'deki trafiği çözeceğiz yalanıyla yapılan köprünün hiçbir şeye çözüm olmadığını ne yazık ki göreceğiz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Prş, 2013 19:33

Bende çözüm olacağına inanmayanlardanım, daha doğrusu gerekçe bu olmamalı. Evet bir TIR 4 arabalık yer kaplıyor, kabul ediyorum, yüklü kamyonlar yavaş ama bu söylem 2. köprü yapılırkende vardı, kamyoncu bir aileden geliyorum 1. köprüden çok geçtik, sonra dediler yasssah hadi bakalım 2. köprüye, çözüm oldu mu, olmadı, 3. de olmayacak, çünkü zaten kentin kuzeye gelişimi istenirken ve yeşil alanlar (bana göre) gözden çıkartılmışken, orada çarpık yapılaşmaya da dur denileceğine inanmıyorum. Herşey İstanbul, spor başkenti, kültür başkenti, ekonomi/ticaret başkenti, deniz başkenti, eğitim başkenti, bir tarım başkenti olamıyor, bir de yeşil alan başkenti. Fakat tüm bu yüklemelere rağmen yapılan ulaşım yatırımları doğru planlanıyormu bu tartışılır işte, kilometrelerce metro projesi var ki onlara pek sözüm yok, ama marmaray ortada, yapılmasın demedim ama düzgün bir planla yapılsaydı, bugün yeni yerleşim alanı deniliyor, yok metro gidecek, ya ne gerek var? marmarayı uzat kardeşim 2 koldan kuzeye, 2 de anadolu yakasından al sana aslanlar gibi banliyö sistemi, yok gerek yok niye metro afili banliyö kaka.

Ve bende Başar ile aynı fikirdeyim, yükler İstanbul' a girmeden yük garlarına indirilip buradan yük trenleri ile 3. köprüden geçebilir, sorun yük taşımacılığı ise bu böyle çözülür, deniz ülkesiyiz diyoruz hadi kentiçi ulaşım için efektif değil diye uzmanlığına güvendiğim bir arkadaşımın görüşü vardı ona dayanarak katıldım ama bu yük taşımacılığı için neden düşünmüyoruz, bana göre kentin her iki kuzey yakasında birer yük limanı olmalı trenlere aktarma için, aynı şekilde marmara denizinde direkt gemilerden trenlere yüklenmeli konteynerler, niye kabul görmüyor anlamıyorum, gerçekten karayolu çok daha mı cazip?

ha bu arada unutmadan Milliyet gazetesinde köprü çalışmaları ile ilgili bir kaç foto vardı, köprünün ayakları için zemin çalışmaları devam ediyormuş

http://siyaset.milliyet.com.tr/agaclar- ... htm?PAGE=1

Resim

Resim

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 715
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Mar Cum, 2013 00:10

Kanal İstanbul projesi gündeme gelmeden evvel İstanbul'a yapılacak 3. havalimanının olduğu bölgenin sahiline bir yük limanı ve bu yük limanını Büyükçekmece, Silivri veya Ambarlı yönüne bağlayacak bir demiryolu hattı düşünülüyordu. Böylece Beylikdüzü, Hadımköy, Arnavutköy ilçesi, Başakşehir civarındaki sanayi tesislerinin malları hem Karadeniz hem de Marmara yönüne aktarılabilinecekti.
Yılan hikayesine dönen açılışıyla Başakşehir-Kirazlı-Otogar metrosunun da bir ara geceleri yük taşımacılığı için kullanılacağına dair İBB'nin beyanatları vardı.
Bu ihtimal halen mümkün, Samsun-Ceyhan petrol boru hattının yerine Kanal İstanbul veya Saros Körfezi-Karadeniz petrol boru hattının tercih edilebileceğini Enerji Bakanı bir iki gün önceki tv mülakatında ifade etmişti. Kanal İstanbul gibi çok maliyetli ve de çevreye etkisi fazlaca olacak bir proje yerine bu tarz bir demiryolu projesiyle de yetinilebilir.
Öte yandan Doğu-Batı eksenli tır, kamyon trafiğini şehrin trafiğinden yalıtmak için 3 köprü yetmez ama evet! Ama asıl sorun köprülerde değil. Şehir içi bağlantı yollarının inanılmaz derecede yetersiz olmasında. 13 milyonluk şehrin sadece 2-3 tane ana bağlantı yoluna hapsolması en büyük sorun. Doğu-batı ekseninde D100 ve TEM Otoyolunun toplamı tek yönde sadece 7 şerit. Bu ortalama bir büyük şehirde tek başına bir yol olacak düzeyde. Arayollar çarpık kentleşmeden ötürü tıkalı, mahalle ve ilçelerin kendi içlerindeki çoğu yol ise ya parça parça geniş dar ya da sürekli kesintili; kısacası mazgal sistem değil, o yüzden herkes ya D100'e ya da TEM'e yığılıyor. Bu sorunu aşmak lazım. İstanbul'da alternatif ve akıcı yol üretimi yok.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2533
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Mar Cum, 2013 16:18

asıl sorun köprülerde değil. Şehir içi bağlantı yollarının inanılmaz derecede yetersiz olmasında. 13 milyonluk şehrin sadece 2-3 tane ana bağlantı yoluna hapsolması en büyük sorun. Doğu-batı ekseninde D100 ve TEM Otoyolunun toplamı tek yönde sadece 7 şerit.
Aynen! Bu sayfanın en üstündeki mesajımda da söylemeye çalıştığım şey bu. Trafiğin sebebi köprülerin değil, bağlantı yollarının yetersizliği. Sabahları tek bir kamyon bile yokken, sadece servis araçları ve otomobillerle tıkanan Maslak sapağına hiç faydası olmayacak bu Talan Köprüsü'nün. Köprüyü getirip iki köprünün arasına veya birincinin güneyine yapsalar, başımın üstünde yerleri var, ama ormanları mahvedecek bu köprünün yer seçimine itirazım var.

Öte yandan Asya yakasına metro yapıyoruz. Birisini Beşiktaş'a ve hatta ikinciyi de Kabataş'a geçirmek yerine, Kadıköy'deki ve Üsküdar'daki uçları kör nokta şeklinde bırakıyoruz. Kadıköy'de sonlanan M4'ün Boğaz altından devam ederek ve Beşiktaş üzerinden Zincirlikuyu'da M2'ye aktarma vererek Alibeyköy, Tekstilkent üzerinden Hadımköy'de M3 ile birleştiğini ve Üsküdar'da sonlanan M5'in ise Kabataş'taki füniküler-tramvay duraklarının hemen altında sonlandığını bir düşünsenize.

Marmaray ile birlikte bu üç Boğaz geçiş sistemi, belki de on yıl rahat nefes almamızı sağlayacaktı..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5270
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Mar Cum, 2013 18:20

13 milyon? 20 milyon.

O metro geçişleri öyle kolay gerçekleştirilemez. Ama Marmaray geçidini tam ve tüm bir metro şebekesi içinde düşünseydiler, ayrıca TEKKK bir sistem gerçekleştirseydiler … o zaman bir çok opsyon olurdu. Ama bu kimsenin aklına gelmiyor. Gelmez de.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2533
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Nis Prş, 2013 14:25

1. Köprü'nün 1973'teki ve 2013'teki manzarası. 3. Köprü'nün 2050'de nasıl bir manzaraya sahip olacağını tahayyül edebiliriz..

Resim

Resim

justuur
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 05 May Pzr, 2013 00:42

Mesaj gönderen justuur » 05 May Pzr, 2013 00:43

3. köprü inşaatını fotoğraflarla takip etmek için : http://www.koprufotograflari.com/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Pzr, 2013 14:12

Bu başlığı 3.Köprü başlımız ile birleştirmedim, köprü ile bağlantılı Kuzey Marmara Otoyolu olarak devam edebiliriz, ya da isterseniz birleştiririz.

Bugün gazetelerde 3. Köprüye erişimi sağlayacak otoyol ve bağlantı yollarında çok sayıda viyadük ve tünel inşaatı yapılacağından bahsediyor, kredi veren bankaların çevre şartı koştuklarını belirten yapımcı firma maliyetin nerede ise 4 kat artacağını ama bunu yapacaklarını söylemiş. Tabii kredi alabilmek için gerçekten böyle bir şart koşulmuş ise mecbur yapacaklar başka şansları yok.
Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde orman tahribatını en aza indirmek için 65 viyadük, 7 tünel yapılacak. Ayrıca köprüye ulaşım sırasında göçmen kuşların dinlenme yeri olan ve Abbas'ın Çayırı olarak bilinen Riva bölgesinden geçen güzergah da daha güneye kaydırıldı.

Projeyle ilgili bilgi veren IC İçtaş Yönetim Kurulu Başkanı Fırat Çeçen "Normalde bu kadar viyadüğe gerek yoktu. Ama biz çevreye etkisini azaltmak için böyle yaptık. Vadileri normal yollara göre 4 katı daha maliyetli olan viyadüklerle aşacağız" dedi. Toplantıda verilen bilgiye göre yolda inşa edilecek 65 viyadüğün toplam uzunluğu 24 kilometre olacak. Bazı bölgelerde viyadük uzunluğu 85 metreyi bulacak. Bu bölgede 7 adet de tünel inşa edilecek. Tünellerin toplam uzunluğu ise 5 kilometreyi geçecek.

Resim
http://ekonomi.haber7.com/gundem-verile ... -gecilecek

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön