ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mehmet Ali Erkesim
Mesajlar: 1
Kayıt: 12 Ara Prş, 2013 10:46

Mesaj gönderen Mehmet Ali Erkesim » 12 Ara Prş, 2013 11:19

3.köprü Anadolu yakasındaki çıkıçta Çekmeköy- Çamlık'a kadar bir güzergah gözükmekte. Acaba bu daha önceleri belirtilen expres yol mu? Çekmeköy-Çamlık'a başlangıç-güzergah ve çıkış ne şekilde yapılacak?Şehir ile bağlantısı nasıl olacak?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Mar Çrş, 2014 18:19

Etraf konusuyla ilgili bir metin Köprü İnşaatı öbeğinde okunabilir:

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 4330#34330

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 29 May Prş, 2014 08:32

Asfalt Beton Cumhuriyeti'nde hukuk da temele gömülmüş olduğu için gereksiz bir haber olarak, arşivlerimizde yer alsın diye ekledim sadece. Tartışmamıza bile gerek yok. Önce Rumelifeneri'ne, sonra da Zekeriyaköy'e giderek nasıl ortalığın içine ettiklerini gözlerinizle rahatça görebilirsiniz. Uzun zamandır gitmiyordum, 19 Mayıs'ta gittim, keşke gitmeseydim de eski hâlini hatırlasaydım..
3. köprü güzergâhında ‘ilk bakışta’ görünen arkeolojik buluntular şaşırttı. Ancak uluslararası finans kurumlarından kredi bulmak amacıyla hazırlanan ÇED raporunda belirlenen kültür varlıklarından ne İstanbul Arkeoloji Müzesi’nin ne de koruma kurullarının haberi var. Marmaray projesi sırasında Yenikapı’da müze tarafından yapılan arkeolojik kazılarda çok sayıda tarihi eser ortaya çıkmış ve proje 7 yıl uzamıştı. Bu projenin de uzamasından korkulduğu için müze devre dışı bırakıldı.

Radikal Gazetesi'nden Ömer Erbil'in haberine göre, 3. köprü ve güzergâhı ÇED raporundan muaf tutuldu. Ancak inşaatı yapan ICA Konsorsiyumu’nun uluslararası finans kurumlarından kredi bulabilmesi için göstermelik de olsa bir ÇED raporuna ihtiyacı var. Uluslararası danışmanlık ve mühendislik firması AECOM tarafından hazırlanan raporun 13’üncü bölümü Arkeoloji ve Kültürel Miras başlığını taşıyor.

Bu bölüm Regio Kültürel Miras ve Danışmanlık şirketi tarafından hazırlanmış. Arkeolog Gökhan Mustafaoğlu ve Uğur Dağ 2 gün boyunca yaklaşık 26.5 km yol yürüyerek yaptıkları gözlemlerde çarpıcı arkeolojik verilere rastladı. Güzergâhın büyük bir kısmının ormanlık arazi, çalılık alan olmasından dolayı güzergâhın tamamında yürüme şansları olmadı. Yürüdükleri alanlarla ilgili ise ön inceleme raporunun sonuç bölümünde ise şu öneride bulundu:
‘‘Bölge Koruma Kurulları’nın işbirliği içinde inşaat alanlarının ormansızlaştırılmasından sonra yoğun bir saha incelemesi yapılmalı, bölgenin arkeolojik potansiyeli göz önüne alındığında, fiziksel müdahaleyi de kapsayan tüm faaliyetlerin deneyimli arkeologların gözetimi altında yerine getirilmesi zorunludur.’’

Raporun sonuç bölümündeki öneriye rağmen Kuzey Marmara Otoyol güzergâhındaki çalışmalarından İstanbul Arkeoloji Müzesi’nin haberi bile yok. Müze yetkilileri kendilerine yapılan bir başvuru olmadığını belirtiyor. Oysa 2863 sayılı yasa gereği, inşaai faaliyet sırasında herhangi bir kültür varlığına rastlandığında inşaatın derhal durdurularak en yakın müzeye haber verilmesi zorunluluğu var. Ancak müteahhit firmalar proje uzar, başlarına iş açılır gerekçesiyle, kültür varlıklarını tahrip etme yoluna gidiyor. Bu nedenle de İstanbul Arkeoloji Müzesi’nin yetkisini kullanarak yol çalışmalarını denetlemesi gerekir. Yol güzergâhı İstanbul’da 4 ayrı koruma kurulunun yetki alanlarından geçiyor. Kurullarda bu çalışmalar için ‘‘Müze denetiminde yapılmalı’’ kararı alabilir.

1 No’lu Kurul’un 8 bölgede 8 eser olduğunu daha önce Radikal 25 Mart tarihinde duyurmuştu.
Çatalca ve Silivri: İnceğiz Mağaraları, Maltepe Antik Nekropolü ve Yerleşim Alanı (1. derece arkeolojik sit)
Silivri: Anastasius Surları (Arkeolojik sit alanı).
Gaziosmanpaşa ve Sultangazi: Kırkçeşme Su Galerisi Hattı.
Avcılar: Ispartakule Spradon Antik Kenti (1. ve 3. derece arkeolojik sit alanı).
Arnavutköy: Şamlar Köyü Dutlar Mevkii kayaya oyulmuş mezar yapısı.
Çatalca İğneağzı: Kartepe (Umurtepe) Mağara ve Antik Taş Ocağı (1. derece doğal ve 2. derece arkeolojik sit).
Arnavutköy: Sazlıbosna Filiboz Örenyeri (1. derece arkeolojik sit)
Silivri: Küçükkılıçlı Köyü Antik Yerleşim Alanı (1. derece arkeolojik sit).
‘Yüzeyde’ bulunanlar
‘‘Kuzey Marmara Otoyolu güzergâhının sınırlı kısımlarında saha yürüyüşü gerçekleştirilmiş. 200 metrelik bir aralık incelemeye tabi tutulmuştur. Saha yürüyüşü, altyapı inşaatı projelerinde kültürel miras konusunda kapsamlı bilgi ve deneyime sahip 2 kıdemli arkeolog tarafından yapılmıştır. Saha yürüyüşü sırasında bölgenin jeolojik ve arkeolojik özellikleri dikkate alınarak zemin üzerindeki görünür arkeolojik izler, seramik parçaları, mimari kalıntılar, mezarlar, mezar izleri, tümsekler ve höyükler gözlemlenmiş, kaydedilmiştir.’’

‘‘Köprü ayaklarının inşa edileceği alanlar aynı zamanda tarihi varlıklar açısından yüksek bir potansiyele sahiptir. Literatürde bu alanlarda çok sayıda tarihi yerleşim bölgesinini varlığından bahsedilmektedir, fakat bu yerleşim bölgeleri henüz keşfedilmemiştir. Anadolukavağı ve Poyrazköy arasındaki tepelerden birisi üzerinde bulunduğu varsayılan Zeus Ourios tapınağı da bunlar arasındadır. Literatürde aynı zamanda Kibele tapınağından da söz ediliyor. Yenikapı kazıları sırasında Kibele’ye adanan bir sunak keşfedilmiştir. Bu bilgiler ışığında tarihte kilit rol oynamış olan İstanbul’da tarihi veya mimari varlıklarla karşılaşılması kaçınılmazdır.’’

‘‘Proje güzergâhı ve etki alanları üzerindeki çok sayıda mimari yapı ve arkeolojik taşınmaz varlıklar, toprak altında kalmış veya bitki örtüsüyle kaplanmış olabilir. Bundan dolayı proje güzergâhının ormansızlaştırma aşamasından sonra proje bölgesinin ormanlık arazileri ve çalılık alanlar üzerinde deneyimli arkeolojik ekipler tarafından sistematik bir saha incelemesi yürütülmelidir. İncelemenin sonuçlarına bağlı olarak daha fazla araştırma veya arkeolojik varlıkların korunması için arkeolojik test çukurları veya kurtarma kazıları gerekli olabilir.’’

‘‘Garipçe inşaat şantiyesi ile Garipçe Köyü arasındaki yol kenarında bazı çömlek parçaları ve kiremitler gözlemlenmiştir. Köyün ve Boğaz’ın gözetlenmesinde kullanılan bir kule ya da karakol olabileceği düşünülmektedir. Yüzey buluntuları Bizans ve Osmanlı dönemine aittir.’’

‘‘Uskumru köy’ün yaklaşık 2.5 km batısında inşaat etki alanı üzerinde, Tabya Tepe ile Mandıra Tepe arasındaki bayırlarda muhtemelen mimari bir yapıya ait seramikler ve taş bloklar keşfedilmiştir. Bulunan seramikler arasında yeşil sırlı çömlekler olduğu gözlemlemiştir.’’

“‘İnşaat koridorunun 1 km batısında bulunan Zirve Tepe’nin tepe ucunda diktörtgen şeklinde bir binaya ait temel kalıntıları bulunmuştur. Temel doğal taştan bina edilmiş olup, dış cephesi horosan harcı ile kaplanmıştır.’’
‘Başakşehir’de büyük olasılıkla insan eliyle yapılmış olduğu düşünülen kubbeli bir tünel keşfedilmiştir. L şeklindeki kalıntılara bir merdiven vasıtasıyla inilmektedir. Yapının ebatları 0.65 x 10.30 metre olarak belirlenmiş olup çok büyük olasılıkla bir lahit odası olduğu düşünülmektedir.’’
Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/gundem/26507989.asp

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 29 May Prş, 2014 09:27

Kredi işi tamamlandığına göre 3. koprünün önü açıldı. Proje için en büyük handikap ortadan kalktı.

http://www.ntvmsnbc.com/id/25518016/

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 30 Eki Prş, 2014 21:37

Resim

Kuzey Marmara Otoyolu - TEM Bağlantıları ihalesi Mart 2015'te yapılıyor.

http://sozcu.com.tr/2014/ekonomi/kuzey- ... le-634992/

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 31 Eki Cum, 2014 09:03

Mart 2015 ihale düzenlenmesi

Mayıs 2015 Sonuçlanması

Haziran 2015 Sözleşme imzalanması ve yer teslimi.

Ağustos 2015 İşin başlaması. Sözleşme süresi nedir bilmiyorum ama bakıldığında biraz gecikmiş gibi görünüyor. Köprünün temeli atıldığında yapılan pazarlığa göre köprünün açılması 29 Mayıs 2015. Tabi gerçekçi olmak gerekirse bu tarihe şuan 7 ay var ve daha ayaklar tamamlanmadı. Yani bu tarihe yetişmesi zor görünüyor ama genelde açılışlar için belirlenen Cumhuriyetin ilan edildiği 29 Ekim 2015 açılması muhtemel.Bu tarihte açılması bile çok büyük bir başarıdır.Bakalım başarabilecekler mi ?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 28 Nis Sal, 2015 11:37

decimus yazdı:Mart 2015 ihale düzenlenmesi

Mayıs 2015 Sonuçlanması

Haziran 2015 Sözleşme imzalanması ve yer teslimi.

Ağustos 2015 İşin başlaması. Sözleşme süresi nedir bilmiyorum ama bakıldığında biraz gecikmiş gibi görünüyor. Köprünün temeli atıldığında yapılan pazarlığa göre köprünün açılması 29 Mayıs 2015. Tabi gerçekçi olmak gerekirse bu tarihe şuan 7 ay var ve daha ayaklar tamamlanmadı. Yani bu tarihe yetişmesi zor görünüyor ama genelde açılışlar için belirlenen Cumhuriyetin ilan edildiği 29 Ekim 2015 açılması muhtemel.Bu tarihte açılması bile çok büyük bir başarıdır.Bakalım başarabilecekler mi ?
http://www.haberturk.com/ekonomi/ekonom ... i-erteleme

3. Köprü ve bağlantı yolları ihalesi tekrar tekrar ertlenince bu erteleme işi ile ilgili birşeyler yazmak istedim.Öncelikle mevcut 3. kopru ile ilgili bakanlık 2015 sonu gibi açmayı düşünüyoruz demekte.Fakat resimlerden anlaşılacağı gibi bu nerdeyse imkansız.

3.KOPRU :

http://www.koprufotograflari.com/ daki fotoğaflara bakıcak olursak Avrupa yakasında bulunan ayak için 2. tabliye montajı yeni yapılmış görünüyor.Geriye 59 tabliyeden 3 ü yerleştirildiğine göre 56 tabliye yerleştirilmeyi bekliyor.Bunların yerleştirilmeleri,koprünün halatların çekilmesi,asflat vs. derken bu kopru 2015 sonunda açılması zor diye düşünüyorum.Peki diğer projeler ne durumda ;

Körfez Koprüsü : 2015 sonu dediler ama henüz kılavuz halatlat çekilemedi.Koprude yaşanan kaza sonrası işler olduğu gibi duruyor.Mevcut hasarlı bağlantı noktaları hala sökülmedi.

Üsküdar-Çekmeköy Metrosu :

Sözleşme Tarihi : 07.03.2012
İşe Başlama Tarihi : 20.03.2012
İş Bitim Tarihi : 20.05.2015

Yaklaşık 22 gün sonra sözleşme tarihi dolacak.Malesef tünel kazıları hala devam ediyor.Bazı istasyonlarda ise kaba inşaat tam olarak başlamadı.Açılması beklenen tarih eylül 2016 olarak açıklandı.Yani sadece 16 aycık bir erteleme yapıldı.Bu kabul edilemez bir hayal kırıklığı yarattı insanlarda.

Halkalı- Gebze CR3 Projesi :

İhale Tarihi (Önyeterlilik/Teknik Teklif Zarfı Açılışı) 28 Şubat 2011
Sözleşmenin İmzalanması 26 Ekim 2011
Yer Teslimi ve İşe Başlama 03 Kasım 2011
İşlerin Tamamlanma Süresi 1324 Gün
Sözleşme Süresi : 18 Haziran 2015

İstanbul'un belkide en çok ihtiyacı olan hattı.Gebze'den binen bir kişi halkalı'ya kadar gidebilecek.Zaten mevcut olan raylar söküldü ve sadece yerine yenileri monte edilerek devam edilecek.Daha önce 1 kez iptal edilen proje 1 kez daha aynı sorunla başbaşa.Herşey yolunda gitse idi 48 gün sonra proje tamamlanacaktı.Şimdi ne olacağı belli değil.Başladığımız yere tekrar döndük.

Kartal - Kaynara Uzatması :

İhale Tarihi : 06.03.2013
Sözleşme Tarihi : 03.05.2013
İşe Başlama Tarihi : 16.05.2013
Sözleşmeye Göre İşin Süresi : 810 gün

Ağustos ayının sonuna doğru sözleşme süresi dolacak olan hattın hiç te açılacak gibi bir hali yok.Bu sözleşme de kağıt üstünde kaldı.

Sadece yapım ihaleleri değil proje ihaleleri,planlanan hatların yapım ihaleleri kısacası bir çok proje de ister "erteleme" ister "uzatma" isterseniz de "ek süre" bahanesine sığının.Sonuç değişmiyor bizim ülkemizde verilen tarihler sadece insanları yanıltmaya yarıyor.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 29 Nis Çrş, 2015 15:48

Bugün bir astronotun paylaştığı fotoğrafta yollar belli oluyor

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Nis Çrş, 2015 16:56

Yapılmış işte yollar :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Haz Prş, 2015 06:30

Yollar için o kadar yer açıldıktan sonra da iptal gelmiş :)

http://emlak.haber7.com/projeler/haber/ ... an-kesildi
MAHKEMENİN İPTAL GEREKÇELERİ

Boğaz geçiş ve güzergâhları üst ölçekli Çevre Düzeni Planı'nda gösterilmedi.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yürürlüğe konulan 1/25.000 ölçekli Kuzey Marmara Otoyolu Nazım İmar Planı imar mevzuatındaki plan tanımlarıyla uyumsuz. Sadece Boğaz Geçişi ve çevre yollarının gösterildiği güzergah şeması niteliğindeki planda arazi kullanım kararları yer almamış.

Bağlantı yolunun güzergahı, doğal kaynakları ve ekolojik rezervleri olumsuz etkileyecek.

Boğaziçi geri görünüm ve etkilenme bölgesi olan bu alanda 2960 sayılı Boğaziçi Kanunu hükümlerinin uygulanması gerekiyor. Bu kanuna bağlı olarak planlama yetkisi İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde. Ancak planın Bakanlıkça yapılması yetki yönünden hukuka aykırılık oluşturuyor.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 11 Haz Prş, 2015 14:09

Bu haberi anlamak gerçekten mümkün değil.İşler başlayalı nerdeyse 2 yılı geçmiş

* Koprunun 320 m yüksekliğinde iki ayağının betonarme işleri tamamlanmış

* Araçların üzerinden geçeceği 59 çelik tabliyeden 11'i yerine yerleştirlmiş.

* Tünel kazıları tamalanmış beton kaplama işlerine geçilmiş

* 66 Viyadükten 5'i tamamlanmış ve kalan viyadüklerde çalışmalar son sürat devam ediyor.

Şimdi kalkmış bu aşamada projenin bazı aşamalarında uygunsuzluk olması nedeniyle işin bazı kesimlerinde durdurulmasına karar veriliyor.İstanbul için hayati önem taşıyan bu koprunun bir an önce son sürat tamamlanması gerekmektedir.Bu işin tamalanması için hangi hükümet kurulursa kurulsun sonuna kadar arkasında durması gerekiyor.Bu saatten sonra proje ne revide edilebilir, ne de dondurulabilir.[/list]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Haz Cum, 2015 09:29

Anatolian yazdı:Bugün bir astronotun paylaştığı fotoğrafta yollar belli oluyor
10 yıla kalmaz, yolların etrafındaki yeşillikler de binalarla dolar. Geçmiş olsun..

Atı alan Üsküdar'ı çoktan geçmiş, mahkeme kararı bir işe yaramaz, üzülmenize gerek yok Esat ve decimus. Yine bir oldu bittiyle devam edecekler güzelce. Zaten bu saatten sonra inşaat dursa ne olur? Olan olmuş, ama inşaat minşaat durmayacak. O "hayati" önemi de açıldıktan sonra TEM'de sabah trafiği zerre kadar azalmadığı zaman hatırlarız inşallah.

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön