ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Tem Cmt, 2015 10:34

Harika görüntü, bitmiş gibi göründü bir an gözüme :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 21 Ağu Cum, 2015 07:21

Dün 3. kopru çalışmaların devam ettiği Alemdağ bölgesinden geçtim.Bu bölgede yapılan yol çalışmaları sırasında dikkatimi çeken konu yolun doldurulmuş ve üzeri asfalt dökülmş bölgeleri oldu.Çünkü dolgusu yapılmamış bölge ile dolgusu yapılarak asflat dökülen bölge arasında en az 4-5 m yükseklik farkı olduğu dikkatimi çekti.Bu da projenin yapımı sırasında kaliteden ödün verilmediği izlenimi yarattı bende.

Yapılan işi kabaca tarif etmek gerekirse mevcut toprak iş makinaları ile 4-5 metre kazılarak kamyonlar ile gönderiliyor.Daha sonra belli oranlarda karıştırılarak hazırlanan dayanıklı,sağlam malzeme ile zemin dolduruluyor ve silindir yardımı ile çökme yaşanmaması adına zemin eziliyor.Bunun yanında yağmur suyu hattı ve varsa diğer alt yapı işleri tamamlanarak asfalt serimi için zemin hazır hale getiriliyor.Asflat serimi öncesi yine asfalt seren makina finisher tarafından "plent misk" denilen asfalt öncesi son tabaka seriliyor ve son iş kalemi olarak asfalt dökümü sağlanıyor.

Bunları anlatmamın nedeni 4-5 metrelik dolgu yapılarak tren ve özellikle ağır vasıtların kullanacağı bu yolun gerçekten kaliteli yapıldığını göstermek istememdi.Çünkü YİD modeli kafalarda soru işareti bırakabilir bu anlamda.Her ne kadar devlet adına müşavir firmalar projeleri takip etse de suistimale açık bir çalışma.Projenin ilerleyiş hızına rağmen görünen o ki işin kalitesi de hızı kadar titizlikle takip ediliyor.Bir fotoğraf ekledim ama çalışma sahası çok uzun olduğu için cep telefonu kamerası ile bu kadar anlaşılabiliyor.


Resim

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 27 Ağu Prş, 2015 09:35

Resim



Çok güzel bir kare..!

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 07 Eyl Pzt, 2015 09:37

Geçtiğimiz hafta FSM köprüsü güzergahı üzerinde 3. kopru viyadük çalışması nedeniyle 3-4 gün boyunca belki de İstanbul'da hiç olmadığı kadar yoğun bir trafik vardı.Benim güzergahım olmamasına rağmen FSM bağlantı yolu ile kesişen güzergahı kullanmam nedeniyle bende bu çileden etkilenen insanlardan biri oldum.Her sabah 1-1.5 saat otobüs içinde bekledim.Yapılan işin çapına bakıldığında 2 gece de tamamlanabilecek bir iş gibi görünüyor ama daha neden daha uzun sürdü anlamadım.Dün geçerken fotoğrafları çekmek istedim.

İşte İstanbul'u kilitleyen prekast bloklar..!

Resim


Bunu haricinde yine FSM ve 3.Köprü bağlantı yolu çalışmalarında fotoğrafladım.Asfalt serimi yapılmış.Ciddi ilerlemeler sağlanmış görünüyor.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eyl Pzt, 2015 11:17

Tabliye yerleşiminde de işin yarısı bitmiş aşağı yukarı, dün haberlerde görmüştüm.

demfaruk
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 14 Mar Cum, 2014 17:18

Mesaj gönderen demfaruk » 14 Eyl Pzt, 2015 13:12

Al Jazeera Turk "3. Kopru'nun Bir Gunu" diye ufak bir mini foto belgesel yapmis.
İstanbul Boğazı’nın Karadeniz çıkışında yapımı devam eden 3. köprüde bir günümüzü geçirdik. Sabahtan akşama köprü inşaatı ve çevresinde devam eden çalışmaları Güray Ervin fotoğrafladı.
http://www.aljazeera.com.tr/interaktif/ ... n-bir-gunu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Pzt, 2015 13:22

Güzelmiş o ana ekrandaki time lapse 24 saat mi acaba?

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 21 Eyl Pzt, 2015 07:44

İşte İstanbul'u kilitleyen prekast bloklar..!
Selam arkadaşlar. O prekast blokların her gün altından geçen biri olarak şunu söyleyebilirim suçlu onlar değil :)
Prekast blokların Ümraniye yönünde 100 metre gerisinde TEM in altından geçen bağlantı yolu dolayısıyla bu sıkıntı yaşandı, prekast ları gece yerleştirdiler onların bir etkisi olmadı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eki Cum, 2015 14:21

Köprüde işler devam ediyor, fotoğraflarda da birleşime az kalmış görünüyor. Linkte bir foto galeri yapmışlar bununla ilgili

http://www.haber7.com/foto-galeri/35123 ... landirildi

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesaj gönderen decimus » 11 Eki Sal, 2016 10:34

Kuzey Marmara Otoyolu başlığına en son yorum yapılalı 3 yıl olmuş :D

Son günlerde bu proje ile ilgili kulislerde yeni gelişmeler var.Bildiğiniz gibi Kuzey Marmara Otoyolu 2 etap olarak ihale edildi.

1-Avrupa Yakası : Kolin - Kalyon ortaklığı

2- Anadolu Yakası : Limak - Cengiz ortaklığı

Yukarıda ihale sonuçları bu şekilde ilan edilmişti.Ama son konuşulanlara göre Kalyon Avrupa yakasında ki 88 km lik yolu tek başına yapacak.Anadolu yakasında ise Limak-Cengiz-Kolin arasında çalışma sahaları paylaşılmış.Bir ihtimal belki Kolin bu işten çıkabilir de ama kesin bişey yok.Şimdi diyeceksiniz bu böyle saçma şey mi olur ? Bu ihale neden yapıldı o zaman ? Açıkçası bende anlamadım.İhale yapıldı fakat ortaklar iş bölümü konusunda anlaşamadı belki de ?

Ayrıca proje YİD modeli ile yapılacak olmasından dolayı kredi konusunda hala net bir gelişme yok.Firmalar kendi özkaynakları ile kamyon/iş makinası siparişi vermeye başlamışlar.Özellikle Mahmutbey geçişinin yarattığı trafiği azaltmak için hızlıca başlayarak peyder peyder biten kısımlar açılacakmış.

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 60
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesaj gönderen mutlui » 11 Eki Sal, 2016 11:44

İnternette bulunan haberlere göre Kuzey Marmara Otoyolu'nun bağlantıları ile ilişkin imar planlar yeni değişmiş. Planlar 29 Ekim 2016 tarihinde askıdan inecekmiş. İmar planı inmeden YİD modeli inşaatı için kredi bulunmaz sanırım.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Eki Sal, 2016 14:37

Bu ihalenin sadece 7 yıl gibi bir inşaat ve işletme süresiyle tamamlanması bana çok tuhaf geliyor..
Bu kadar sürede bu otoyol parasını çıkarabilecek mi?

Sanki yol bir an önce yapılsın da 3. Havalimanı yolsuz kalmasın diye mi acaba Kolin-Kalyon-Limak-Cengiz bu otoyolun ihalesini zararı pahasına yüklendiler?
Yolsuz derken, şu anda da 3. Havalimanı'nın yolu var elbet, ama ulaşım imkânı daha iyi olacak elbette bu Kuzey Marmara Otoyolu sayesinde..

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön