ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Haz Cum, 2015 13:31

Valla Engin siteminin hedefinde niye biz varız onu anlayamadım açıkçası, ben ne tam taraftar ne de tam karşısında oldum bu işin, oralarda yapılaşmaya engel olunacaksa karşı değilim, hala da değilim ama olun(a)mayacağını da biliyorum, TEM de rahatlama kısmen olacak ama bu rahatlamayı sağlayan bu köprü mü olacak? Hayır zaten bu köprü sadece ağır vasıtalara kalacak en başta sonra 3 katlı tünel mevzusu yapılınca TEM rahatlayacak, ha şunu açıkça söyleyebilirim, keşke bu köprü yapılmasaydı da 3 katlı tünel yapılsaydı, böylece hafif araç trafiği tünele ağır araç trafiği köprüye bırakılır, yapılacak raylı sisteminde vereceği rahatlama ile gerçekçi ve doğru bir çözüm olurdu. Ama siz hiç bir işe başından başladığımızı gördünüz mü? Tersine mühendislikte en kötü milletlerden biriyiz ama her işe kıçından başlamaya bayılıyoruz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Haz Cum, 2015 14:07

Valla Engin siteminin hedefinde
Yanlış ifade etmişim abi, şimdi bir daha okudum da, özür dilerim öyle anladıysan..

Üçüncü köprünün iki köprünün arasında bir yerde ya da FSM'nin biraz daha (bu kadar değil ama) kuzeyinde olması gerektiğini düşünen birisi olarak, bu köprünün tek (en büyük falan değil, tek) işlevinin İstanbul'un kuzeyini imara açmak olduğunu düşündüğümden bu konuda fazla tepkiselim sanırım..

Kusura bakmayın tekrar..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Haz Cum, 2015 14:19

Engin Y yazdı:
Valla Engin siteminin hedefinde
Yanlış ifade etmişim abi, şimdi bir daha okudum da, özür dilerim öyle anladıysan..

Üçüncü köprünün iki köprünün arasında bir yerde ya da FSM'nin biraz daha (bu kadar değil ama) kuzeyinde olması gerektiğini düşünen birisi olarak, bu köprünün tek (en büyük falan değil, tek) işlevinin İstanbul'un kuzeyini imara açmak olduğunu düşündüğümden bu konuda fazla tepkiselim sanırım..

Kusura bakmayın tekrar..
Estafurullah Engin yok bir an acaba şiddetli bir köprü savunucusu muyum diye kendimden tereddüt ettim :) dediğim gibi savunduğum yeri de var savunmadığım yeri de var, ha imara açmak gibi bir plan için koca bir köprü dikmeye gerek olduğuna inanmıyorum ama bu köprü dolayısı ile yolların inşaası orada bir imar değişikliğine sebep olacaktır, çünkü maalesef çimento ve demir üzerine kurulu bir yapı var. Bunlar çok daha farklı konulara tartışma çıkartacağı için zorlamıyorum, herkesin kendince bir haklılık payı var.

Dediğim gibi keşke şu tünel mevzusu böyle gaz proje yerine önceden düşünülüp taşınılıp projelendirilseydi de bu köprü daha bir 20-30 yıl düşünülmek zorunda kalmasaydı. Bu saatten sonra projenin iptal ya da engellenmesini de doğru bulmuyorum, decimus un da eleştirisi bu yönde bence, yani iş bitene kadar ses çıkartmayıp şimdi toprağa gömülmüş milyonlar çöpe mi atılacak? Haklı haksız demiyorum bakın, ama iş bitme virajına girmiş durumda ve bu günlerde böyle bir şey yapılınca ister istemez diğer konular üste çıkıyor.

Kötü, keşke şu dillere dolanmış devlet geleneği denilen şey gerçekten olsaydı, yani insanlar ve fikirler değişse de ülke hedeflerinin ya da yapılacak işler listesinin değişmediği bir ülke olsaydık.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 12 Haz Cum, 2015 19:33

Tünel konusunda çok haklısın Esat Abi. Yerleşimin olmadığı yere köprü yapmak yerine, milyonlarca insan trafiğinin olduğu ilçeler arasında daha pahalı, daha uzun sürede yapılan ama çok daha faydalı olacak tüp geçit projeleri daha mantıklı geliyor bana.
Ayrıca Marmaray'ın tam olarak açılmasıyla da köprüyü kullanan insan sayısında mutlaka azalış olacaktır, ayrıca yük taşımacılığının da bir kısmı mutlaka demir yoluna kayacaktır

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 13 Haz Cmt, 2015 09:36

Arkadaşlar İstanbul trafiği için kritik süre 2017 yılıdır.Bu süreye kadar bu çileye katlanacağız.Aşağıdaki 5 proje 2017 yılı ortasında tamamen kullanıma açılmış olur.Trafik tamamen asla çözülmez ama bir nebze olsun rahatlama olacaktır.Önemli olan bu projeler tamalandıktan sonra hız kesmeden metro yatırımlarına devam etmek.

1-Avrasya Tüneli

2-3. Köprü

3.Körfez geçişi

4-Marmaray CR3 tamamı

5-Üsküdar-Çekmeköy metrosu[/b]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Haz Cmt, 2015 15:07

Ben 2020 yi deadline olarak aliyorum, bu tarihte toplu ulasimda buyuk bir atlama yapmis olacagiz, sonrasinda nihai nokta 2040 i bulur.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Haz Pzt, 2015 08:56

Anatolian yazdı:Tünel konusunda çok haklısın Esat Abi. Yerleşimin olmadığı yere köprü yapmak yerine, milyonlarca insan trafiğinin olduğu ilçeler arasında daha pahalı, daha uzun sürede yapılan ama çok daha faydalı olacak tüp geçit projeleri daha mantıklı geliyor bana.
Olur mu? Yerin altındaki tüneli kim görecek? Kim onun havadan, denizden, karadan resimlerini çekebilecek? Heybetli bir köprü ile anılmak yerine kim ister ki gözden ırak, gönülden de ırak bir tünel ile anılmayı?

Marmaray Tüneli, Boğaziçi Köprüsü gibi heybetli mi? Değil.. Bitti.. Nokta.. Önceliğimiz göz boyamak olduğuna göre tünel değil, köprü yapılmalı..

15 yıl sonra da 25 milyon nüfuslu İstanbul'un dördüncü köprüsü tartışılır, neyse ki yok edilecek orman kalmamış olacak.. İstedikleri yere diksinler dördüncü köprülerini..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Haz Çrş, 2015 09:49

Bağlantı yolları ihalesi ertelenmiş

http://emlak.haber7.com/projeler/haber/ ... s-erteleme
Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yer alan iki ayrı ilana göre, gelen taleplerin değerlendirilmesi neticesinde tekliflerin hazırlanabilmesi için ek süreye ihtiyaç duyulacağı anlaşıldığından Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Kurtköy-Akyazı kesimi yapım ihalesi 30 Haziran'dan 31 Ağustos'a, Kınalı-Odayeri kesimi yapım ihalesi de 7 Temmuz'dan 7 Eylül'e ertelendi.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 24 Haz Çrş, 2015 15:31

Esat yazdı:Bağlantı yolları ihalesi ertelenmiş

http://emlak.haber7.com/projeler/haber/ ... s-erteleme
Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yer alan iki ayrı ilana göre, gelen taleplerin değerlendirilmesi neticesinde tekliflerin hazırlanabilmesi için ek süreye ihtiyaç duyulacağı anlaşıldığından Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Kurtköy-Akyazı kesimi yapım ihalesi 30 Haziran'dan 31 Ağustos'a, Kınalı-Odayeri kesimi yapım ihalesi de 7 Temmuz'dan 7 Eylül'e ertelendi.
Aşağıda projenin planlanan ihale tarihleri var.Bunları yazma nedenim ise her zaman yüklenicinin işi yapma hızını konuşurken,bide madalyonun bu yüzüne bakmak.Şuan yapılan projeleri tek tek incelesek hemen hemen hepsi 1veya 2 kez çeşitli sebeplerle ertelenmiş.Bunları topladığınız zaman projeler en az 6 ay halkın kullanımı için geç açıldığı ortaya çıkar.Yapım süreci ne kadar önemli ise ihale süreci de çok önemli.

1- 6 Mart

2- 6 Mayıs

3-30 Haziran

4- 31 Ağustos

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 15 Tem Çrş, 2015 07:26

Geçtiğimiz günlerde başbakanın 3. köprü şantiyesinde çalışanlarla iftar yaptığını haberlerden görmüştüm.Fakat başbakan bu iftar esnasında projee çalışanlara çok enteresan 2 müjde vermiş.

Başbakan Davutoğlu, iftar sırasında işçilerle evlilik üzerine de sohbet ettiklerini de belirtti, işçilere müjdeler verdi. Davutoğlu, "İbrahim Bey'le orada sözleştik. Aldığımız iki kararı sizlerle paylaşmak isterim. Sordum işçilere, emekçilere aranızda bekar var mı? Baktım eller kalkıyor. Bu köprü gelecek sene açılana kadar, Mayıs ayına kadar evlenen bütün bekarların düğünleri bu köprünün üzerinde yapılacak. Ve masraflar müteahhit firmadan, şahitlik de bizden olacak inşallah. Özellikle anneler, tez elden gelinleri hazırlayın, düğünleri burada yapalım.

İkinci olarak, emekçilerimize özel bir kart verilecek ve işçilerimiz kendi yaptıkları köprüden geçerken ücret ödemeyecek." açıklaması yaptı


Bunları okuyunca açıkçası çok şaşırdım ve mutlu oldum.Sonunda emekçinin alın terini gören ve buna karşılık jest ile karşılık verilmesi güzel olmuş.Daha önce de defalarca kez yazdık.Bu projelerde çalışan insanların maaşları,yemekler,koğuşları ve sosyal olanakları neredeyse sıfır.Bu kadar ağır şartlarda bu kadar zor işler yapan insanlara onların kendilerini "değerli" hissetmeleri gerçekten önemli.

Çok güzel bir hareket olmuş.Tebrikler...!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Tem Çrş, 2015 08:26

Köprüden ücretsiz geçiş için kart işi yanlış. Her proje inşaatında çalışana hak doğuruyor, mahkemelerin garip kararlar verebildiği bir yerde doğru bir jest değil bence.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 25 Tem Cmt, 2015 09:43

Resim

Manzara güzel :)

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön