tr-L.02 » Köprü ve Otoyolların Özelleştirilmesi

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

tr-L.02 » Köprü ve Otoyolların Özelleştirilmesi

Mesaj gönderen Kamil16 » 16 Ara Pzr, 2012 12:59

Köprü ve otoyolların özelleştirme ihalesinde nihai pazarlık görüşmesi yarın yapılacak.

http://www.olay.com.tr/haber/ekonomi/ko ... 33938.html

http://www.oib.gov.tr/2012/basinaciklam ... _nihai.htm

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ara Pzt, 2012 15:10

İhaleye,

''Nurol Holding AŞ - MV Holding AŞ - Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AŞ - Kalyon İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ - Fernas İnşaat AŞ Ortak Girişim Grubu'',

''Koç Holding AŞ - UEM Group Berhad - Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı AŞ Ortak Girişim Grubu''

ve Autostrade Per I'Italia SPA - Doğuş Holding AŞ - Makyol İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret AŞ - Akfen Holding AŞ Ortak Girişim Grubu'' katılıyor.

İhale, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün sorumluluğunda olan, yapım, bakım, onarım ve işletimini üstlendiği, bağlantı yolları ile birlikte, ''Edirne-İstanbul-Ankara Otoyolu'', ''Pozantı-Tarsus-Mersin Otoyolu'', ''Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolu'', ''Toprakkale-İskenderun Otoyolu'', ''Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu'', ''İzmir-Çeşme Otoyolu'', ''İzmir-Aydın Otoyolu'', ''İzmir ve Ankara Çevre Otoyolu'', ''Boğaziçi Köprüsü'', ''Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre Otoyolu'', bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diğer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıklarını (OTOYOL) kapsıyor.

Köprü ve otoyolların özelleştirme ihalesinin nihai pazarlık görüşmelerinde, elemesiz turda en yüksek teklif 3 milyar 830 milyon dolar oldu.

Köprü ve otoyolların özelleştirme ihalesinin nihai pazarlık görüşmesinde, en yüksek teklifi 5 milyar 720 milyon dolarla Koç Holding AŞ - UEM Group Berhad - Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı AŞ Ortak Girişim Grubu verdi.
Koç ve grubu almışlar sanırım ihaleyi.

http://www.ekotrent.com/gundem-veriler/ ... rinin-oldu

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Koç-Ülker-UEM

Mesaj gönderen Kamil16 » 17 Ara Pzt, 2012 21:24

"Elemesiz ilk turda başlangıç bedeli 3.83 milyar dolar olurken, elemeli turda 5 milyar 640 milyon dolar veren Koç-Ülker-UEM ortaklığı ihaleyi kazandı. İhale komisyonu 5 milyar 720 milyon dolar isteyince Koç-UEM-Ülker Grubu da karar vermek için mola istedi. Ortaklık mola dönüşünde bu teklifi kabul etti."

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22176366.asp?top=1

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Şub Cmt, 2013 12:21

Devletin beklentisinin daha büyük olduğunu verilen rakamın tatmin edici olmadığını söyleyen Başbakan Erdoğan ihalenin iptal edileceği bilgisini vermiş, ne diyelim devlet para kazanacaksa eyvallah ama ülkemizde son dönemde ihale yönetim süreçlerinde ciddi sıkıntılar var gibi, tabii ki daha çok gelir elde edilsin ama böyle yap boz lar ile gidildiği zaman bir güven sorunu ortaya çıkar bence.

http://ekonomi.haber7.com/turkiye-ekono ... alesi-soku

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Otoyol ve Köprülerde İhale İptali

Mesaj gönderen Kamil16 » 02 Şub Cmt, 2013 13:18

Esat yazdı: ne diyelim devlet para kazanacaksa eyvallah ama ülkemizde son dönemde ihale yönetim süreçlerinde ciddi sıkıntılar var gibi, tabii ki daha çok gelir elde edilsin...
Otoyol ve Köprülerde İhale iptali sözkonusu, çünkü bizzat Sn.Başbakan telaffuz ediyor.

Burada mekanizma vatandaşın aleyhine olacaktır. Daha fazla bedel ile yeni bir konsorsiyum'a verildiğini düşünelim. Bu daha fazla bedeli kim ödeyecek? Tabii ki biz OGS, HGS kullanıcıları. 8)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Şub Cmt, 2013 13:33

Köprülerin ve otoyolların özelleştirmeleri bence kötü bir şey. Bunlar devlet ve halk malıdır! Nereden esti bu özelleştirme özentisi acaba … Türkiye satılıyor (biliyorum, biraz popülist geliyor kulağa, ama ne yapalım, herşey para namına son yıllarda, ya bunun sonu?).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Şub Cmt, 2013 16:44

Devlet her zaman vatandaştan kazanır, efendim köprü bilmemkaç yıl ücretli sonra bedava olacakmış, kimse gidip bunu mahkemeye vermiyor mesela, paşa paşa ödüyor geçiş ücretini, o zaman şikayetçide olmamalıyız, diğer taraftan vatandaşının sırtından gelir elde etmeyen bir ülke varmı dünyada? Küba? :) muzdan başka bir şey yiyemeyen insanların ülkesi, Allah tan o yetişiyor, günümüz ekonomik şartları böyle önemli olan devletten halka geri dönüş var mı? Yani paralar cukka mı oluyor yoksa yatırım varmı, ben buna bakarım şahsen.

Özelleştirmeye kökten karşı değilim, kuralları düzgün konulduktan sonra uygulanabilir bir şey olarak görüyorum, orası devletin burası halkın kavgasına girersek ben parklarımı geri istiyorum o zaman, korulara ormanlara para verip girmekte neyin nesi, hani sosyal devlet hani halk? Türkiye'de sorun uygulama, devlet doğru uygulama yapmayı ve bunu kontrol etmeyi beceremediği için özelleştirmeye sarılıyor, ben paramı toptan alırım gerisi kendini düşünsün diyor, doğru düzgün ödeme sistemleri olsa, bunların kontrolü ve ceza mekanizması doğru işlese ne gerek var özelleştirmeye.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Köprü ve Otoyol İşletmeleri

Mesaj gönderen Kamil16 » 09 Nis Pzr, 2017 16:40

Boğaz köprülerinin çift taraflı ücretlendirilmesi ile ilgili iddialara yanıt geldi. Boğaz köprülerinden tek taraflı alınan geçiş ücreti, çift taraflı mı olacak? Büyük araçların Karamürsel-Gölcük üzerinden Körfezi dolaşmaları yasaklanarak Osman Gazi Köprüsünden geçişleri zorunlu mu olacak?

Gerçi haberde Sn.Bakan bunu yalanlıyor ama ateş olmayan yerden duman çıkmaz. 8) 8)

FSM ve Boğaziçi Köprülerinde ücret ödemesi, tek yönlü Avrupa Asya yönünde oysa YSS Köprüsü ve Avrasya Tünelinde ücret ödemesi çift yönlü. Buradan çıkan en basit sonuç, Anadolu Avrupa yönünde YSS Köprüsü ve Avrasya Tüneli geçişlerinin daha az olması.
İstatistikleri görmedim ama direksiyondaki kişi olarak ben öyle yapıyorum. :)


http://www.hurriyet.com.tr/bogaz-koprul ... i-40418955
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.02 » Köprü ve Otoyolların Özelleştirilmesi

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Nis Pzt, 2017 11:16

Abi, Boğaziçi Köprüsü'ne de FSM Köprüsü'ndeki gibi SGS kurulursa, iki taraftan ücret alabilirler..

Bir de şu var: YSS Köprüsü'nün bağlantı yollarından iki yönlü ücret alınıyor, ama köprünün kendi ücreti tek yönlü..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.02 » Köprü ve Otoyolların Özelleştirilmesi

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Nis Pzr, 2017 00:22

Biliyorsunuz, devlet tarafından yaptırılan köprülerin ve otoyolların özelleştirilmesi gerçekleşmedi..

Yap-İşlet-Devret yöntemiyle yapılan yollar ise özel sektör tarafından işletiliyor..

Şimdiye dek Yap-İşlet-Devret ihalesi yapılan yolları da kısaca ve toplu hâlde yazalım, burada bulunsun..

Gebze-Bursa-İzmir Otoyolu: Osmangazi Köprüsü'nü, Orhangazi Tüneli'ni ve Selçukgazi Tüneli'ni içeren Gebze-Bursa kesimi ile Belkahve Tüneli'ni içeren Kemalpaşa-İzmir kesimi şu anda açık.. Bursa-Kemalpaşa kesiminin 2019 yılı ortasına dek açılması bekleniyor..

İstanbul 3. Çevre Yolu: Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Mahmutbey-Paşaköy arasındaki çevre yolu açıldı.. Paşaköy-Kurtköy arasındaki bağlantının inşaatı devam ediyor.. Geçenlerde geçerken baktım, altı ay içinde (Ekim-Kasım gibi) bu bağlantı da tamamlanır..

Malkara-Gelibolu-Lapseki Otoyolu: 1915 Çanakkale Köprüsü'nü de içeren otoyolun göstermelik temel atma töreni geçen ay yapıldı, ama inşaatın gerçek anlamda başlayabilmesi için projenin finansmanının tamamlanması gerek.. Bir aksilik olmazsa, 2018'de inşaatı başlar, 2021/22 gibi köprü ve 2023'te yolun tamamı açılır diye tahmin ediyorum..

Kuzey Marmara Otoyolu: İstanbul'un 3. Çevre Yolu'nun TEM'e paralel bir otoyol ile İstanbul dışına (batıda Kınalı, doğuda Akyazı) bağlantısını sağlayacak bu yolun çalışmaları devam ediyor.. Geçenlerde, 3. Havalimanı yakınlarından geçerken, viyadük ayaklarının ortaya çıktığını gördüm.. Tahminimce, 2018 ortası gibi kısmen, 2019 sonunda tamamen açılmış olur..

Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu: Menemen'de sonlanan İzmir Çevre Yolu'ndan başlayacak ve Aliağa'daki sanayi kuruluşları ile Çandarlı'ya yapılması planlanan limana gelen ağır vasıta trafiğinin bu yol tarafından üstlenilmesi planlanıyor.. Geçenlerde temel atma töreni yapıldı ve 70 km'lik bu otoyolun 2019'da kısmen (Aliağa'ya kadar), 2020'de tamamen açılmasını bekliyorum..

Ankara-Niğde Otoyolu: Bu yolun ihalesi dün yapıldı.. Yıl sonundan önce inşaatı başlatılabilirse, 2019'da kısmen (Kulu Makası'na kadar) ve 2020'de tamamen açılmasını bekleyebiliriz.. (Nispeten kolay bir coğrafya, ama yolun uzunluğu da 330 km..)

Bunlar, Yap-İşlet-Devret ihalesi tamamlanan yollar.. Kısa ve orta vadede, Antalya-Alanya, Mersin-Taşucu, Aydın-Denizli, Ankara-İzmir otoyollarının ihalelerinin de yapılması bekleniyor..

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön