tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Haz Cmt, 2013 18:15

Yine bir palavra EN anması. Ama bu sefer palavra olmayan 2x3 şerit. Oh beee, bu sefer oyuncak olmamış, maşaallah. Emniyet şeridini de inşaallah akıl etmişlerdir ve 3 derken onu da katmamışlardır.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Otoyol, İstanbul - Bursa kesimi

Mesaj gönderen Kamil16 » 29 Haz Cmt, 2013 20:57

Yalova - Bursa arasında sıksık yolculuk yapıyorum.

Samanlı Tünelleri, Sugören - Cihanköy arasında çalışmalar var. Gedelekte D575 üzerinde Otoyol geçiş köprüsü yapılıyor. Karsak'ta çalışmalar var.

Bunun dışında Gemlik - Ovaakça arasında hiçbir faaliyet yok. 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Tem Prş, 2013 09:52

Körfez köprüsü calismalari da ilerliyor, neden bilmiyorum ama bu proje bana gore Istanbul' un 3. köprüsünden cok daha önemli ama gereken ilgi gösterilmiyor gibi.
İnşaatı gerçekleştiren Kamu-Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürü İsmail Kartal, çalışmalar hakkında bilgi verdi: “Köprünün Altınova kesiminde, inşaa edilecek ayaklar için denizde 6 bin 400 metrekarelik dolgu alanı inşa edildi. Köprünün iki ayağı denizin içerisinde olacak. Toplam uzunluğu 2 bin 682, kuleden kuleye uzunluğu ise bin 550 metre olan köprünün ayakları için Altınaova’da denizin doldurulması ile bir dolgu alanı inşaa ettik. Bu alanda bir kuru havuz yaptık. Bu kuru havuzda, toplam 42 metre uzunluğunda 2’şer adet ayak yükseliyor. Ayakların içerisinde boş odalar olacak. 38 bin tonluk ayakların etrafındaki setler eylül ayında çıkarılacak ve ayaklar yüzdürülerek körfezin ortasında temelleri atılan iki ayrı noktaya yerleştirilecek. Ayaklar içerisindeki odalar suyla doldurularak denize rahat batması sağlanacak.”

İşte Körfez Köprüsü’nün ebatları...

- Toplam uzunluk: 2682 metre

- Genişlik: 35.93 metre

- Kule yüksekliği: 235.43 metre
http://gundem.milliyet.com.tr/dunyanin- ... efault.htm

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Tem Prş, 2013 11:28

Hm, şu kaynaktan esinlenerek, Akashi-Kaikyō-Köprüsü hakkında bir yazı okudum … düşündüm, depreme karşı bizde de ayaklara, ayakların altına özel damperler yapacaklar mı? Ayrıca o köprü yapılırken, Kobe depremi ayakları yaklaşık bir metre birbirinden uzaklaştırmış. Henüz inşaatta olduklarından, gerisini adapte edebilmişler. Bizde de o körfez biraz zor bir yerde değil mi? Köprü çok iyi yapılırsa, genelde depremlere karşı sağlam duru, yanılmıyorsam. Ama tam o sırada üstünde olmak zevksizdir, ben salıncak bile sevmeyen tipim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Tem Prş, 2013 11:39

linkte onunla ilgili ufak bir ifade vardi, bilmemkacbinyuzyil da bir olabilecek depreme dayanikli denilmis :) kotu yorum yapmak istemedim ama bunu halkin anlayacagi dilde ifade etmek gerekir di. biz nereden bilelim o kadar yilda surtunme ne kadar olur, ne kadar enerji birikir, kac siddetinde deprem uretir?

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Bursa - İstanbul, 45 dakika ve 90 TL

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Tem Pzr, 2013 08:33

Körfez Köprüsü ve otoyolla ilgili merak edilen soruya Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürü İsmail kartal cevap verdi: Bursa-İstanbul 45 dakika, Bursa-İzmir 2-2.5 saat. 45 dakikada İstanbul’a gitmek isteyenlerin ödeyecekleri ücret ise 90 lirayı aşıyor. Yalnızca köprü geçişi 35 Dolar…

http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 19860.html

Bu haber güzel amma velakin, Haziran ayında Mudanya'dan dönerken duble yolda Bademli Kavşağı yakınlarında, 80 Km hız ile gittiğim için 166TL para cezası eve posta ile geldi. :twisted:

Hız limiti 70 imiş ve sadece 3 km/h aşımı için 166 TL! :twisted:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Tem Cmt, 2013 16:45

Bu proje ile ilgili bir videoya rastladım, paylaşayım istedim, gerçi videoyu izledim ama dinlemedim :) kafa başka yerdeydi.

http://www.youtube.com/watch?v=bI3UM5kMxZw

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Prş, 2013 20:21

http://gundem.milliyet.com.tr/yarin-kri ... efault.htm

Körfez köprüsünün ayaklarının üzerine oturtulacağı elemanlar yarın yüzdürülerek inşaat bölgesine getirilecekmiş, bu parçaların 4 apartman büyüklüğünde olduğunu yazmışlar haberde, bunu anlayamadım ya neyse :) kaç katlı apartman?? :) Herhalde 4 katlı bir apartman büyüklüğünde demek istiyorlar diye düşündüm. Her ne ise, yüzdürülüp getirilecekmiş, orada ayaklar bunların üstüne nasıl monte edilecek, batırılacak mı yatırılacak mı bilemiyorum artık, enteresan işler bunlar.
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın da katılımıyla, yarın köprünün Dilovası Şantiyesi’nden, STFA tarafından köprünün ayaklarının üzerine inşa edileceği temeli oluşturacak kesonlar denizde yüzdürülecek. Bakan Binali Yıldırımın her aşamasını izleyeceği bu çalışmada, STFA’nın uzun zamandır karada inşa ettiği 4 apartman büyüklüğünde ve her biri 25 bin ton ağırlığındaki bu kesonlar denizde yüzdürülüp burada bir teçhiz rıhtımına bağlanacak. Köprünün ayak çalışmaları daha sonra danizde devam edecek. Bu tekniğin dünyada inşaat alanında örneğinin çok az olduğu belirtildi.
Proje ile ilgili şöyle de bir video yayınlanmış

http://video.haber7.com/video-galeri/33 ... -gorunecek

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Eyl Cum, 2013 22:08

İzmit Körfez Geçişi Köprüsü olağanüstü derecede önemli bir proje Batı Anadolu ve Marmara'nın ulaşımına çok derinden etkisi olacak. Ulaştırma Bakanlığı'nın yeni tren hatları ile birlikte gözde projelerinden bir tanesi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Sal, 2013 12:19

Bütün bu büyük projeler ile birlikte bakalım ortaya nasıl bir sonuç çıkacak, ben hala lojistik ve intermodal taşımacılık anlamında bu projeler ile bağlantılı projeler olmamasını eleştiriyorum, tabii ki o konularda da girişimler var ama hep lokal kalıyor, bütüne bakmayı öğrendiğimiz zaman maksimum faydayı da göreceğiz.

Bu arada Körfez köprüsünün ayaklarının oturacağı kısımda kullanılacak olan ve keson tabir edilen parçaların denize batırma işlemleri de devam ediyormuş.
Kesonların, deniz dibine batırılma işlemi devam ederken her gün şantiyeden 7 bin kamyonla 105 bin metre küp hafriyat çıkarılıyor. Otoyolun, mevcut yola göre mesafeyi 140 kilometre kısaltmasıyla yılda 870 milyon TL tasarruf sağlanacak. Yap - işlet - devret modeli ile Otoyol Aş. adı altında birleşen 6 firmanın oluşturduğu konsorsiyum tarafından yapımına devam edilen köprü 3 gidiş, 3 dönüş ve 1 yaya olmak üzere 7 şeritli olacak. Köprünün geçiş ücreti ise KDV hariç 35 dolar.

Projenin başlangıç noktası Gebze olup, yapılacak otoyol Dilovası ile Hersek Burnu arasındaki İzmit Körfezi’ni 3 kilometrelik Asma Köprü ve her iki taraftaki viyadükleri geçerek Orhangazi ve Gemlik yakınlarından devam edip Ovaakça kavşağı ile Bursa Çevre yoluna bağlanacak. Yeni otoyol, mevcut Bursa çevre yolundan sonra (Bursa – Karacabey) Ayrımı kavşağından yeniden başlayarak Susurluk’un kuzeyinden geçerek Balıkesir’e ulaşacak. Devamında Balıkesir’in batısından güneye yönelen otoyol Savaştepe, Soma, Kırkağaç ilçelerinin yakınlarından geçerek Turgutlu yakınlarında batıya, İzmir – Uşak devlet yoluna paralel ilerleyecek ve İzmir Çevreyolu üzerindeki Anadolu Lisesi Kavşağına bağlanacak.
http://finans.mynet.com/haber/detay/eko ... opru/90562

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 02 Ara Pzt, 2013 19:30

Türkiye'nin en önemli projelerinden biri ve Milyonlarca insanı ilgilendiren proje hakkında pek bilgi verilmiyor. Muhtemelen 3. kopru kadar popüler olmayacak ama belki de ondan daha faydalı olacak bu proje. Haberler de görünce siteye eklemek istedim.

En çok dikkat çeken detay ise günlük 2.5 milyon dolarlık masrafı oldu benim için. 4.500 insan gece-gündüz demeden çalışıyor.



http://www.iha.com.tr/gundem/turkiyenin ... cak/314478

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Körfez Köprüsü Nasıl Yapılacak

Mesaj gönderen Kamil16 » 22 Ara Pzr, 2013 00:09

Körfez Köprüsü Nasıl Yapılacak?

http://www.youtube.com/watch?v=LnEfaT9NB7U

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön