tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Tem Çrş, 2012 16:19

İl Merkezi? :) Neresi bu? Herhangi bir il için söyleyin merak ettim vallahi. :) Ben teknik olarak doğrusunu bilmiyorum senin dediğin doğru olabilir ama işlermi tartışılır, harita kenarlarında km. cetveli olurdu ben oradaki rakamlar hep il sınırından il sınırına diye hatırlıyorum o yüzden öyle yazdım, bilimsel bir dayanağım yok.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Tem Çrş, 2012 17:05

İl sınırı baz alınmıyor, öyle olsa mesela İstanbul Kocaeli mesafesi ne kadar olurdu? Devlet memurları tayin olunca harcirah alır ya onunla ilgili mesafeye göre hesap yapılıyor, İstanbul için yanlış bilmiyorsam Harem merkez kabul ediliyor. TEM den Samandıra civarında gişelere gelmeden İstanbul için galiba 12 mi ne yazıyor... Yani il sınırı kabul edilmiyor, belirledikleri belli noktalar var...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Tem Çrş, 2012 17:13

O zaman belli bir kıstas çerçevesinde her il için belirlenmiş bazı noktalar merkez alınıyordur, benim için İstanbul Fatih olduğundan o tabelalar bana göre hep yanlıştı :D yani Trakya'dan da gelsem yine yanlış oluyordu.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

İl Merkezleri

Mesaj gönderen Kamil16 » 25 Tem Çrş, 2012 17:22

Esat yazdı:O zaman belli bir kıstas çerçevesinde her il için belirlenmiş bazı noktalar merkez alınıyordur,
Doğrudur. Ankara için Kızılay, İzmir için Konak Meydanı, Bursa için Şehreküstü tartışmasız merkez olabilir. ama İstanbul'da bunu Eminönü, Taksim, Harem yada Mahmutbey Gişeler, Çamlıca Gişeler olaqrak duruma göre kabul edilebilir. Ama nereden hesaplarsanız hesaplayın, İstanbul - Bursa, 1 saat, İzmir 3,5 saat olamaz...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5568
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Tem Çrş, 2012 17:29

Aslında İstanbul’un merkezi Cağaloğlu. Eminönü. Fatih. Yani eski İstanbul. Merkez ne Topkapı, ne Harem, ne de Başakşehir.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Türkiyenin En Uzun Otoyol Tünelleri kazıl

Mesaj gönderen Kamil16 » 17 Ağu Cum, 2012 11:56

"6 bin 780 metrelik tünelin 790 metresi iğneyle kuyu kazılarak tamamlanmış durumda."

http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 15820.html

Bursa'dan Yalova'ya giderken, Orhangazi civarında, Samanlı Dağlarındaki çalşımayı uzaktan çıplak gözle görebiliyorsunuz. 8)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

"İstanbul - İzmir Otoyolu"

Mesaj gönderen Kamil16 » 16 Eyl Pzr, 2012 11:52

Otoyol inşaasının en önemli bölümünün finansmanı Türk Bankalarından sağlandı.

"Türkiye’nin en büyük 8 bankası İstanbul–İzmir Otoyolunun hemen hemen yarısını tümüyle finanse etmiş olacak. Gebze–Orhangazi arasında, asmaköprünün de bulunduğunu, dolayısıyla 45 kilometrelik yolun da bulunduğu bu bölümün toplam projenin yüzde 45’ini oluşturduğunu kaydeden yetkililer bu finansmanın başlamasının hayati öneme sahip olduğunu kaydettiler."

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/21476313.asp

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Önce Gebze - Ovaakça arası bitirilecekmiş

Mesaj gönderen Kamil16 » 20 Eyl Prş, 2012 21:25

Otoyolun öncelik ile Bursa -İstanbul arasının bitirileceği gelişmelerden anlaşılıyor. Oysa başlangıçta İzmirden de başlaması yönünde kamuoyu baskısı vardı. 8)

http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 16162.html

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Bursa - Manisa arasında belirsizlik var.

Mesaj gönderen Kamil16 » 09 Ara Pzr, 2012 07:24

Resim

"OTOYOL PROJESİ SOĞUMAYA BIRAKILDI
"Otoyol projesiyle ilgili ilginç bir durum var " diyen Başkan Ay, "Uluabat gölünden geçecek kısımla ilgili sıkıntılar var. Gölün kuzeyinden geçmesinin tarım alanlarına ciddi zararlar vereceği aşikâr ayrıca gölün kuzeyinden geçecek otoyolun maliyetinin güneyden geçecek yola göre yine de pahalı olacağı yönünde bizim çalışmalarımız var. Ama otoyolla ilgili sanki İstanbul'dan Bursa'ya, İzmir'den de Manisa'ya kadar gelecek, ortasıyla ilgili bir öngörü yok. Bursa ile ilgili durum sanırım soğumaya bırakılmış durumda."

http://www.bursadabugun.com/haber/otoyo ... 38171.html

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

İstanbul - Bursa - İzmir Otoyolu

Mesaj gönderen Kamil16 » 09 Ara Pzr, 2012 07:33

"ONAYLANAN PROJENİN TAMAMI TARIM ARAZİLERİNDEN GEÇİYOR'

İstanbul ile İzmir arasındaki karayolu ulaşımını 3,5 saate indirecek olan projenin güzergah uzunluğu, yapım, bakım ve işletme maliyetlerini hesaplayan Harita ve Kadostro Mühendisleri Odası Bursa Şubesi, bakanlık tarafından onaylanan 67,5 kilometrelik kuzey geçiş yolunun tamamının tarım arazileri içinden geçtiğini açıkladı. Alternatif olan 59,2 kilometrelik güney geçişinin ise tünel ile birlikte tarıma zarar vermeden yapılabileceğinin belirtildiği rapora göre, güney geçişi 13 kilometrelik tünel, 1.10 kilometre viyadük, 38.10 kilometre yol yapımı ile birlikte 912 milyon 800 bin dolara mal oluyor. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapımı planlanan kuzey geçişi ise, 62.5 kilometre yol, 5 kilometre viyadük, zemin iyileştirme çalışmalarıyla birlikte 1 milyar 137 milyon dolara mal oluyor."

http://www.bursadabugun.com/haber/otoyo ... 41915.html

http://www.yapisal.net/etiket/otoyol

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Samanlı Tünellerinde çalışma devam

Mesaj gönderen Kamil16 » 09 Ara Pzr, 2012 08:02

Resim

"Vali Şahabettin Harput projenin planlanandan daha hızlı ilerlediğini belirterek, şunları söyledi: “Şu anda tünel inşaatında toplamda bin 400 metre civarında bir kazı yapıldığını görüyoruz. Otoyol AŞ Genel Müdürü ve bölge müdürlerimiz olmak üzere tüm personeli huzurlarınızda tebrik ediyorum, gözlerinden öpüyorum. Çok kısa süre içinde çok büyük mesafeler alınmış durumda. 3 bin 414 metre uzunluğunda olan, Türkiye’nin en uzun otoyol tüneli olma özelliğine sahip Samanlı Tünelinde yüzde 23’lük bölümün tamamlandığını görüyoruz."

http://www.haber10.com/haber/316759/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ara Pzr, 2012 15:51

Tunel hizli gidiyor ama diger tarafta durma asamasinda :) etud yapmayi bilmiyoruz bence, yani varyasyonlar nelerdir, maliyetleri ne olur, prohe maliyetinden kaciyorlar sonra elde patliyor iki kati maliyet ile.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön