tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İl Merkezi? Neresi bu? Herhangi bir il için söyleyin merak ettim vallahi. Ben teknik olarak doğrusunu bilmiyorum senin dediğin doğru olabilir ama işlermi tartışılır, harita kenarlarında km. cetveli olurdu ben oradaki rakamlar hep il sınırından il sınırına diye hatırlıyorum o yüzden öyle yazdım, bilimsel bir dayanağım yok.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
İl sınırı baz alınmıyor, öyle olsa mesela İstanbul Kocaeli mesafesi ne kadar olurdu? Devlet memurları tayin olunca harcirah alır ya onunla ilgili mesafeye göre hesap yapılıyor, İstanbul için yanlış bilmiyorsam Harem merkez kabul ediliyor. TEM den Samandıra civarında gişelere gelmeden İstanbul için galiba 12 mi ne yazıyor... Yani il sınırı kabul edilmiyor, belirledikleri belli noktalar var...
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
İl Merkezleri
Doğrudur. Ankara için Kızılay, İzmir için Konak Meydanı, Bursa için Şehreküstü tartışmasız merkez olabilir. ama İstanbul'da bunu Eminönü, Taksim, Harem yada Mahmutbey Gişeler, Çamlıca Gişeler olaqrak duruma göre kabul edilebilir. Ama nereden hesaplarsanız hesaplayın, İstanbul - Bursa, 1 saat, İzmir 3,5 saat olamaz...Esat yazdı:O zaman belli bir kıstas çerçevesinde her il için belirlenmiş bazı noktalar merkez alınıyordur,
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Türkiyenin En Uzun Otoyol Tünelleri kazıl
"6 bin 780 metrelik tünelin 790 metresi iğneyle kuyu kazılarak tamamlanmış durumda."
http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 15820.html
Bursa'dan Yalova'ya giderken, Orhangazi civarında, Samanlı Dağlarındaki çalşımayı uzaktan çıplak gözle görebiliyorsunuz.
http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 15820.html
Bursa'dan Yalova'ya giderken, Orhangazi civarında, Samanlı Dağlarındaki çalşımayı uzaktan çıplak gözle görebiliyorsunuz.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
"İstanbul - İzmir Otoyolu"
Otoyol inşaasının en önemli bölümünün finansmanı Türk Bankalarından sağlandı.
"Türkiye’nin en büyük 8 bankası İstanbul–İzmir Otoyolunun hemen hemen yarısını tümüyle finanse etmiş olacak. Gebze–Orhangazi arasında, asmaköprünün de bulunduğunu, dolayısıyla 45 kilometrelik yolun da bulunduğu bu bölümün toplam projenin yüzde 45’ini oluşturduğunu kaydeden yetkililer bu finansmanın başlamasının hayati öneme sahip olduğunu kaydettiler."
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/21476313.asp
"Türkiye’nin en büyük 8 bankası İstanbul–İzmir Otoyolunun hemen hemen yarısını tümüyle finanse etmiş olacak. Gebze–Orhangazi arasında, asmaköprünün de bulunduğunu, dolayısıyla 45 kilometrelik yolun da bulunduğu bu bölümün toplam projenin yüzde 45’ini oluşturduğunu kaydeden yetkililer bu finansmanın başlamasının hayati öneme sahip olduğunu kaydettiler."
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/21476313.asp
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Önce Gebze - Ovaakça arası bitirilecekmiş
Otoyolun öncelik ile Bursa -İstanbul arasının bitirileceği gelişmelerden anlaşılıyor. Oysa başlangıçta İzmirden de başlaması yönünde kamuoyu baskısı vardı.
http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 16162.html
http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 16162.html
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Bursa - Manisa arasında belirsizlik var.
"OTOYOL PROJESİ SOĞUMAYA BIRAKILDI
"Otoyol projesiyle ilgili ilginç bir durum var " diyen Başkan Ay, "Uluabat gölünden geçecek kısımla ilgili sıkıntılar var. Gölün kuzeyinden geçmesinin tarım alanlarına ciddi zararlar vereceği aşikâr ayrıca gölün kuzeyinden geçecek otoyolun maliyetinin güneyden geçecek yola göre yine de pahalı olacağı yönünde bizim çalışmalarımız var. Ama otoyolla ilgili sanki İstanbul'dan Bursa'ya, İzmir'den de Manisa'ya kadar gelecek, ortasıyla ilgili bir öngörü yok. Bursa ile ilgili durum sanırım soğumaya bırakılmış durumda."
http://www.bursadabugun.com/haber/otoyo ... 38171.html
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
İstanbul - Bursa - İzmir Otoyolu
"ONAYLANAN PROJENİN TAMAMI TARIM ARAZİLERİNDEN GEÇİYOR'
İstanbul ile İzmir arasındaki karayolu ulaşımını 3,5 saate indirecek olan projenin güzergah uzunluğu, yapım, bakım ve işletme maliyetlerini hesaplayan Harita ve Kadostro Mühendisleri Odası Bursa Şubesi, bakanlık tarafından onaylanan 67,5 kilometrelik kuzey geçiş yolunun tamamının tarım arazileri içinden geçtiğini açıkladı. Alternatif olan 59,2 kilometrelik güney geçişinin ise tünel ile birlikte tarıma zarar vermeden yapılabileceğinin belirtildiği rapora göre, güney geçişi 13 kilometrelik tünel, 1.10 kilometre viyadük, 38.10 kilometre yol yapımı ile birlikte 912 milyon 800 bin dolara mal oluyor. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapımı planlanan kuzey geçişi ise, 62.5 kilometre yol, 5 kilometre viyadük, zemin iyileştirme çalışmalarıyla birlikte 1 milyar 137 milyon dolara mal oluyor."
http://www.bursadabugun.com/haber/otoyo ... 41915.html
http://www.yapisal.net/etiket/otoyol
İstanbul ile İzmir arasındaki karayolu ulaşımını 3,5 saate indirecek olan projenin güzergah uzunluğu, yapım, bakım ve işletme maliyetlerini hesaplayan Harita ve Kadostro Mühendisleri Odası Bursa Şubesi, bakanlık tarafından onaylanan 67,5 kilometrelik kuzey geçiş yolunun tamamının tarım arazileri içinden geçtiğini açıkladı. Alternatif olan 59,2 kilometrelik güney geçişinin ise tünel ile birlikte tarıma zarar vermeden yapılabileceğinin belirtildiği rapora göre, güney geçişi 13 kilometrelik tünel, 1.10 kilometre viyadük, 38.10 kilometre yol yapımı ile birlikte 912 milyon 800 bin dolara mal oluyor. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapımı planlanan kuzey geçişi ise, 62.5 kilometre yol, 5 kilometre viyadük, zemin iyileştirme çalışmalarıyla birlikte 1 milyar 137 milyon dolara mal oluyor."
http://www.bursadabugun.com/haber/otoyo ... 41915.html
http://www.yapisal.net/etiket/otoyol
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Samanlı Tünellerinde çalışma devam
"Vali Şahabettin Harput projenin planlanandan daha hızlı ilerlediğini belirterek, şunları söyledi: “Şu anda tünel inşaatında toplamda bin 400 metre civarında bir kazı yapıldığını görüyoruz. Otoyol AŞ Genel Müdürü ve bölge müdürlerimiz olmak üzere tüm personeli huzurlarınızda tebrik ediyorum, gözlerinden öpüyorum. Çok kısa süre içinde çok büyük mesafeler alınmış durumda. 3 bin 414 metre uzunluğunda olan, Türkiye’nin en uzun otoyol tüneli olma özelliğine sahip Samanlı Tünelinde yüzde 23’lük bölümün tamamlandığını görüyoruz."
http://www.haber10.com/haber/316759/