6. sayfa (Toplam 31 sayfa)

Gönderilme zamanı: 21 May Pzt, 2012 18:54
gönderen Esat
Bazen devletin bazı projeleri bilerek ağırdan aldığını düşünüyorum, yani saçma bir komplo teorisi biliyorum ama ne bileyim işte. Sanki deprem olsun bitsinde sonra yapalım bir 100 sene başımız ağrımasın kabilinden gibi.

Bir de yapılan binalara şu derece depreme dayanıklı bu derece dayanıklı açıklamalarınıda garip buluyorum, yapılan hangi binamız 9 a dayanıklı? Marmaray tüneli için bile 9 demediler bildiğim kadarı ile, iyi de depremlerin giderek sıklaştığı ve şiddetinin arttığı bir dünyadayız, sebebini bilmiyoruz (biliyoruzda işte Allahın işi deyince kızıyorlar) ama hala bu tip yapıtları biraz zayıf mı yapıyoruz ne.

Gönderilme zamanı: 21 May Pzt, 2012 19:12
gönderen alabay
Sen şimdi eskatolojiye mi daldın? :lol:

Batacaksa batsın demen gerekir o zaman.

Gönderilme zamanı: 21 May Pzt, 2012 19:19
gönderen Esat
O dediğinin ne olduğu hakkında bir fikrim yok ama batacaksa batsın zaten, hani öbür dünya anlamında hayatıma baktığım zaman beni bekleyenlerin farkında bir insanım, Allahtan ümit kesilmez o başka. Diğer taraftan bu konuda ciddiyim yani gerçekten bu hızlı treni İstanbul'a getirmemek için verilen uğraşlar, köprüde böyle çok acele edilmemesi falan, illa ki yeni bir havalimanı için hemen yarın yapacakmış gibi alelacele koşturulması, yani sanki deprem olduğunda karayolu ile erişimden zaten hayır beklenmiyor, mevcut yapılarda hasarlı olacak, inşaatına başlanacaklarda muhtemelen zarar göreceği için paralar boşa gitmesin en garantisi biraz batıda ve kuzeyde bir havalimanı gibi düşünüyorlar sanki? Aman çokmu daralttım ne içinizi :D:D

Gönderilme zamanı: 29 May Sal, 2012 12:48
gönderen Esat
http://www.lojiport.com/haberdetay/Gebz ... oldu/33815

Daha işin finansmanı belli olmamış bizde yok köprüydü, yok kaç km ydi diye konuşuyoruz :) neyse habere göre parayı bulup buluşturmuşlar eşten dosttan, çalışıp ödeyeceklermiş geri.
ÇED raporuyla ilgili yasal sürecin tamamlanmasını bekleyen Gebze-İzmir otoyolu ağustos ayında finansal problemlerini çözmüş olacak. Yapım aşamasındaki en büyük Yap-İşlet-Devret (YİD) modelli projelerden olan İzmit Körfez geçişi dahil Gebze-İzmir otoyol projesinin, Eylül 2010'dan bu yana çalışmaları sürüyordu. Yapım sürecinde görev alan bir yetkili, projenin finansmanının 15-20 Ağustos arasında tamamlanmış olacağını belirtti. Finansman paketinin 2.5 milyar dolarlık kısmını köprü inşaatı için Japon konsorsiyum sağlayacak. Kalan 4 milyar dolar için konsorsiyumun mali danışmanları olan Akbank, Garanti Bankası ve Citigroup da ağırlıklı olarak IFC, EBRD ve Mizuho ile kredi ön sözleşmesi imzaladı. Bu, parçalanarak tek bir paket olarak kullanılmış olacak. Yetkililer bunun KDV istisnasıyla sağlanan avantajdan daha büyük bir gelişme olduğunu belirtti.

İstanbul - İzmir Otoyolu

Gönderilme zamanı: 21 Tem Cmt, 2012 20:34
gönderen Kamil16
Bu sabah 07:30'da Yalova'dan yola çıktım, toplam 1,5 saatlik mola ile ortalama 100-120 ile 13:30'da İzmir'e vardım. Demek ki net 4,5 saat. Otoyol olsa biterse bu süre herhalde en fazla 1-2 saat kısalır.

Mevcut duble tamamen bitmiş ancak bölüm bölüm yol sökülüp zemin sertleştrimesi ve sıcak asfalt uygulaması yapılıyor. Bursa - Karacabey arası %80 oranında bitmiş, MK Paşa - Balikesir arası da öyle diyebiliriz. Balıkesir - Akhisar arası büyük orada sıcak asfalt çalışması var. Bu yaz bitmez!

Gönderilme zamanı: 21 Tem Cmt, 2012 21:06
gönderen Esat
Bahsettiğiniz çalışmalar burada yapılan paralı yol ile mi alakalı, o kadar çalışma yapıldı mı yahu? :) Hangi arada.

Gönderilme zamanı: 21 Tem Cmt, 2012 23:14
gönderen Hakan
Gebze-İzmir Otoyolu'ndan bahsetmiyor, mevcut kullanılan yoldaki çalışmalar onlar. Bende bu ayın başında hem de gece aynı güzergahı kullandım, yollar gerçekten iyi ancak, şehir içlerine girdikçe saçma sapan bir sürü trafik ışığı var, ayrıca tek yol olması sebebiyle ağır araçlarda aynı yolda ve çok yoğun bir trafik var.

Özellikle İzmit-Bursa arası gerçekten çok yoğun bir trafik var, gece gündüz aynı bu kesim Otoyol inşasından sonra rahatlayacak.

Benim bir diğer aynı yoğunlukta gördüğüm yol ise Adapazarı-Bozüyük aksı.

Şehir içi yolları saymazsak, Türkiye'de en yoğun üç yol İstanbul-Adapazarı, İzmit-Bursa ve Adapazarı-Bozüyük. Tahminen 4.sırada da Mersin-Adana vardır...

Gönderilme zamanı: 21 Tem Cmt, 2012 23:21
gönderen Esat
İzmit - Yalova ve Yalova'dan sonrada bir rampalar vardı neydi adı Süprgelik mi ne, oralar çok kötüyü yıllar önce. Bir ara her hafta Cuma akşamları İstanbul dan Karamürsel'e giderdim hakikatten ömür törpüsü idi :)

İstanbul - İzmir Otoyolunda Orhangazi, Samanda

Gönderilme zamanı: 25 Tem Çrş, 2012 09:58
gönderen Kamil16
http://www.haberler.com/istanbul-izmir- ... 30-haberi/

İstanbul - İzmir Otoyolunda Orhangazi, Samandağı tünellerinde çalışmalar ile ilgili basın haberleri. Tamam bilgi veriyor da aklıma ya bunu yazan hesap bilmiyor ya da dayak yememiş :lol: örneği.

İstanbulun Merkezi neresi? Hadi diyelim Kozyatağı civarı olsun! Buradan zaten Gebze 45 dakika sürür, hadi hızlı gittin 30 dakika. Köprüyü geçtin Altınova'dan, uçsan Bursa'ya 30 dak.'da gidemezsin.

Kısaca İstanbul - Bursa, 1 saat palavra 8)

Ancak yeni büyükşehir mücavir alan durumuna göre, yada Bursa il tabelasını Tünel çıkışına koyarız, o zaman tamam! Al sana Bir saat'te Bursa ama hangi Bursa?

Coğrafya bilgisi şart! 8)

Gönderilme zamanı: 25 Tem Çrş, 2012 10:57
gönderen alabay
İstanbul’un merkezi? Yahu Bakırköy veya Halkalı felan değil miydi? Başgar oralara gidecekti …

Gönderilme zamanı: 25 Tem Çrş, 2012 12:55
gönderen Esat
Karayolu hesabında il sınırlarını galiba hesaplıyorlar, yani merkez denilen şey biraz muğlak bir kavram o yüzden garanti olan kent sınırı üzerinden hesaplamak, belki o hesapla doğrudur yaptıkları bilemiyorum.

Gönderilme zamanı: 25 Tem Çrş, 2012 14:29
gönderen alabay
Benim bildiğime göre (kaynak: rahmetli babam) il sınırı değil de merkezî nokta hesaplanıyor(du). Bindokuzyüzyetmişlerden bu yana değiştiyse