ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Tem Sal, 2015 14:17

Proje Kazlıçeşme den bir yerlerden başlıyor evet ama tünele girişi biraz daha ileride sanırım. Bir de yine nerden aklımda kaldı ise bu tip yerlerde bir de koruma bandı diye bir alan oluyor galiba, ya da ben başka bir konu ile karıştırıyorum :D yani öyle bir şey olsa Belgradkapı da ki buz pateni pistinin de yapılamaması gerekirdi ama Yedikule deki eski gaz depolarının orayı Maktum a satışı öyle engellendi diye hatırlıyorum, neyse nöronlar ölüyor unutuyorum :)

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 596
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 21 Tem Sal, 2015 14:43

Ahırkapı civarından çıkacak diye biliyorum: https://harita.yandex.com.tr/11508/ista ... =sat%2Cskl

Keşke Kazlıçeşme sahile ve E5'e tünel hâlinde iki güzergâh yapılsaydı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Tem Sal, 2015 14:57

Edil Arda yazdı:Ahırkapı civarından çıkacak diye biliyorum: https://harita.yandex.com.tr/11508/ista ... =sat%2Cskl

Keşke Kazlıçeşme sahile ve E5'e tünel hâlinde iki güzergâh yapılsaydı.
Yer yüzüne çıkış noktası Ahırkapı'ysa, Mimarlar Odası haklı.. Hem Tarihî Yarımada'yı motorlu taşıtların gürültü ve atık kirliliğinden korumamız gerektiğini söylüyoruz, hem de Suriçi'ne ek trafik yaratıyoruz.. Daha geriden, hatta Zeytinburnu taraflarından yer altına alsalarmış keşke..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Tem Sal, 2015 15:14

Kazlıçeşme den itibaren yol genişletmesi yapılacaktı galiba, şimdi aklıma geldi. Dediğiniz gibi keşke daha geriden olsa imiş ama ben niyeyse bu tünelin o kadar büyük talebi olacağına inanmıyorum. Çünkü mevzu zaten buraya kadar gelebilmekte, E5 ten ya da daha içerilerden kim gelip buraya kadar berbat bir trafiği çeker, bana mantıksız geliyor. Yolu kısaltacak ok ve bence şu anda ülkemizin en büyük projesi (teknik açıdan) ama işletmedeki performansı konusunda biraz çekincelerim var.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 596
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 21 Tem Sal, 2015 21:55

yukarıda yönetim binası olarak tahmin ettiğimiz bina doğruymuş: http://galeri3.arkitera.com/var/albums/ ... 2.jpg.jpeg

bu güzergâh: http://galeri3.arkitera.com/var/albums/ ... 1.jpg.jpeg

bu arada Avrupa Yakasında özellikle Kazlıçeşme - Yenikapı arası çok güzel ağaçlar var refüjde. Bazı noktalarda o kadar güzel ki tamamen gölge yapıyorlar. Umarım kesmek yerine taşırlar...

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 27 Tem Pzt, 2015 10:11

Resim
Resim

NATM tünelinde betonlama işlemi devam ediyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Cmt, 2015 13:49

Proje ile ilgili edindiğim bir takım bilgiler var, bunlari paylasalim. Ilk resimde bahsedilen bölgeden bugün geçtim ve hummalı çalışmayi gözümle de gördüm.

TBM makinası ağutos ayı içinde bir aksilik çıkmazsa kazıyı tamamlayarak yeryüzüne çıkartılacak.Net olarak bir tarih belli değil.30 Ağutos zafer bayramı anlamlı bir gün olması nedeniyle yazılı ve görsel medyanın da katılacağı projenin önemine yakışır, görkemli bir gün gerçekleştirilebilir.Tabi bunlar tahmin.Tam tarih belli değil şuan.

Birazda asya yakasında araçların tünelden girip-çıkarken oluşabilecek trafik sorununu çözme adına şimdiden alınan tedbirlere bakalım.Harita içinde bulunan numaraları açıklamaya çalıştım.

Resim


1: Burada bulunan şev kesilerek güçlendirme çalışması tamamlandı.Ayrıca yağmur sularının yolda birikmemesi için yağmur suyu alt yapı çalışması tamamlandı.

2: Koşuyolu yaya köprüsü kaldıırıldı.Yerine araçların da geçeceği 1x1 köprü yapılacak.Bu nedenle yolun ortasının bir kısmı kapatılarak köprü ayağı için temel çalışması başladı.

3:Şev kesildi ve güçlendirme yapıldı fakat tam olarak bitirilmedi.

4: En önemli ve uzun çalışma burada yapıldı.Köprü kapasitesi 3x3 olan yol 4x4'e çıkartılacak.Burada göztepe istikametine doğru 2 şerit eklendi.Şimdi bir taraf 5 şerit diğer taraf 3 şerit.Projenin ilerleyen döneminde ortadaki refüj kaydırılarak 4x4'e eşitlenecek.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 06 Ağu Prş, 2015 12:13


Kalan Kazı Miktarı : 80 m


Toplam Kazı Miktarı : 3.340 m

Bugüne kadar kazılan kazı : 3.270 m

Kazıların başlangıç tarihi 24 Nisan 2014 olarak hatırlıyorum.Bu da demek oluyor ki 469 günde 3.270 m kazı yapılmış.Ortalama günlük kazı miktarı 7 m olarak görünüyor.

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Ağu Cum, 2015 09:19

decimus yazdı:
Kalan Kazı Miktarı : 80 m


Toplam Kazı Miktarı : 3.340 m

Bugüne kadar kazılan kazı : 3.270 m

Kazıların başlangıç tarihi 24 Nisan 2014 olarak hatırlıyorum.Bu da demek oluyor ki 469 günde 3.270 m kazı yapılmış.Ortalama günlük kazı miktarı 7 m olarak görünüyor.
Hadi bakalım..
10 gün sonra kazılar bitecek yani, hayırlısıyla..

Açılış ne zaman düşünülüyordu? Burada demiryolu gibi ray döşeme, elektrifikasyon işi olmayacağı için asfaltlama ve havalandırma gibi işler birkaç ayda tamamlanır sanırım.. 29 Ekim 2015, açılış için erken bir tarih mi olur?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Cum, 2015 09:22

Valla yetişmeyecekse de zorlamasınlar ya, yani Ordu-Giresun Havalimanı rezilliğini gördükten sonra bir kez daha fikriyatım perçinlendi, YARIM YAMALAK AÇILIŞ YAPMAYIN KARDEŞİM. O kadar para, emek harca, güzel de bir iş yap ama illa bir şeyin önüne getirip prim yapmak adına yarım yamalak iş yapmak, ne kadar da bize özgü :(

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 07 Ağu Cum, 2015 10:19

29 Ekim 2015, açılış için erken bir tarih mi olur?
29 EKim 2016 demek istediniz herhalde.Çünkü 29 Ekim 2015'e 3 aylık bir süre var. :D :D

daha önce UDH Bakanı Lütfi Elvan'ın tünelin açılması ile ilgili bir açıklaması vardı ;

Tüm çalışmaların 2017 yılı Ağustos sonunda tamamlanmasını hedeflediklerini hatırlatan Elvan, "Yapı Merkezi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Arıoğlu Bey'in bize bir sözü var. 2016 sonu itibarıyla inşallah buradan araçlarımızla geçmiş olacağız. Tünelin kapasitesi günde 130 bin.Yüklenici firmaya vermiş olduğumuz garanti 68 bin 500 araç. Ancak bizim beklentilerimiz tünel açılır açılmaz 100 bin aracın geçiş sağlayacağı yönünde.Garanti kapsamındaki araç sayısından daha fazla geçiş olması halinde elde edilen gelirin yüzde 70'i yüklenici firmaya, yüzde 30'u Bakanlığımıza aktarılacak"dedi
YARIM YAMALAK AÇILIŞ YAPMAYIN KARDEŞİM
Eğer Esat beyin dediği gibi sadece denizin altından araçların geçişi değil tüm bağlantı yolları ile birlikte açılması 2017 ağustos.
Ama tüm bağlantı yolları beklenmeden 2016 yılı sonu Avrasya Tüneli açılabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Cum, 2015 10:25

Ayrıca şunu da belirtelim, sadece tünel açma kaba işin bitmesi demek değil, işin bir de ara kat atma kısmı var, tünel havalandırması zaten başlı başına ciddi bir iş, yani burada yine yangın sistemi, havalandırma, izleme, sinyal falan filan derken çok ciddi bir elektronik elektromekanik işi var gibi geliyor bana. Kablolalama, drenaj falan filan derken hani normalde 2015 Ekim dense zaten o iş zor derdim.

Bu arada yanılmıyorsam bugün ya da yarın itibari ile Aksaray' dan Yenikapı ya geçiş trafiği de kapatılacak diye bir duyuru okudum, orada çalışmalar nedeni ile zaten sorunlu olan karayolu trafiği iyice sıkıntılı bir hal alacak gibi.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön