tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Nis Prş, 2016 12:36

Abi,

Bir şey kafama takıldı..

Sadece köprü kısmını ele alalım, otoyolu boşverelim..
Otoyol A.Ş.'ye köprüden günlük
- 40.000 otomobil geçişi garantisi mi verildi?
- 40.000 x 35 = 1.400.000 $ gelir garantisi mi verildi?

Dört tane senaryo yaptım aşağıda:

SENARYO 1: Farzedelim ki köprünün fiyatı 35 $/otomobil oldu..
Köprüden de günde ortalama 25.000 otomobil eşdeğeri geçti..
Yani Otoyol A.Ş. günde ortalama 875.000 $ kazanmış olacak..
Bu durumda, devlet Otoyol A.Ş.'ye günlük ortalama 15.000 * 35 = 525.000 $ ödeyecek.. (Her gün bazında değil, yıl sonunda ortalamaya bakılacak..)
Burası tamam..

SENARYO 2: Peki köprünün fiyatı 30 $/otomobil olursa..
Köprüden de günde ortalama 35.000 otomobil eşdeğeri geçti..
Otoyol A.Ş., günde ortalama 1.050.000 $ kazanmış olacak..
Bu durumda, devlet Otoyol A.Ş.'ye 5.000 * 30 = 150.000 $ mı ödeyecek, yoksa 5.000 * 35 = 175.000 $ mı, yoksa 1.400.000 - 1.050.000 $ = 350.000 $ mı?
Toplam gelir, 1.050.000 + 150.000 = 1.200.000 $ veya 1.050.000 + 175.000 = 1.225.000 $ veya 1.050.000 + 350.000 = 1.400.000 $ oluyor.

SENARYO 3: Peki köprünün fiyatı 20 $/otomobil olursa..
Köprüden de günde ortalama 60.000 otomobil eşdeğeri geçerse..
Bu durumda, Otoyol A.Ş. günlük ortalama 1.200.000 $ kazanacak..
Bu durumda, devlet Otoyol A.Ş.'ye 40.000 otomobilden fazla araç geçtiği için hiç ödeme yapmayacak mı, yoksa 1.400.000 - 1.200.000 = 200.000 $ ödeme mi yapacak?

SENARYO 4: Peki köprünün fiyatı 15 $/otomobil olursa..
Köprüden de günde ortalama 100.000 otomobil eşdeğeri geçerse..
Bu durumda, Otoyol A.Ş. günlük ortalama 1.500.000 $ kazanacak..
Hem günlük araç sayısı 40.000 otomobili, hem de günlük gelir 1.400.000 $'ı geçtiği için devlet Otoyol A.Ş.'ye ödeme yapmayacak..
Burası da tamam..

SENARYO 2 ve SENARYO 3'te olduğu gibi ikisinden en az biri geçilmeyince ve gerçek geçiş ücreti tavan ücretin altında olunca, nasıl hesaplaşılacağına kafam basmadı..

Eğer verilen garanti sadece 40.000 araç içinse ve eksik kalan araçlar için ödeme "5.000 * 30 = 150.000 $" örneğindeki gibi
eksik kalan araç sayısı * gerçek geçiş ücreti üzerinden yapılacaksa; firma ücreti düşürerek kendisini büyük bir risk altına sokmuş olur..

Eğer verilen garanti sadece 40.000 araç içinse ve eksik kalan araçlar için ödeme "5.000 * 35 = 175.000 $" örneğindeki gibi
eksik kalan araç sayısı * tavan geçiş ücreti üzerinden yapılacaksa; firma ücreti düşürerek kendisini biraz risk altına sokmuş olur, ama gelirini maksimize etme yönünde de bir adım atmış olur..

Bu küçük bir fark belki, ama Otoyol A.Ş.'nin fiyat stratejisini ve risk algılamasını çok etkileyecek bir husus..

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 589
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Edil Arda » 08 Nis Cum, 2016 22:25

Resim

Resim

433 kilometrelik Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en önemli ayağını oluşturan İzmit Körfezi Asma Köprüsü'nde çalışmalar hızla devam ediyor. Köprünün ayaklarının bulunduğu Dilovası ile Hersek Burnu mevkiinde çalışmalar devam ederken, her iki ayakta tabliyelerin aynı anda montajı gerçekleşiyor. 2 bin 682 metre uzunluğundaki köprü bin 550 metre orta açıklığı ile dünyanın en büyük orta açıklığına sahip 4'üncü asma köprüsü olurken, 35 metre 93 santim genişliğindeki son tabliyelerin ise birkaç günde konulması planlanıyor. İki köprü ayağı arasındaki orta boşluğa ve köprü ayakları ile kara arasındaki viyadükler arasına son tabliyeler konulacak.

http://www.dha.com.tr/izmit-korfezi-kop ... 89394.html

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen decimus » 10 Nis Pzr, 2016 10:04

Engin Y yazdı:Abi,

Bir şey kafama takıldı..

Sadece köprü kısmını ele alalım, otoyolu boşverelim..
Otoyol A.Ş.'ye köprüden günlük
- 40.000 otomobil geçişi garantisi mi verildi?
- 40.000 x 35 = 1.400.000 $ gelir garantisi mi verildi?
Dostum,

Öncelikle şunu belirteyim evet yüklenici firmaya ve dolaylı olarak bu projeye kredi veren finans kurumlarına (günlük 35 $ x 40.000 Bin Araç = 1.400.000 $) garantisi verildi.Yani yüklenici 1 $ bile yapsa ve geçen araç sayısı 1 olsa bile devletten eksik kalan 1.399.000 $ parasını (günlük) alacak.Yani geçiş ücreti ne olursa olsun ve kaç araç geçerse geçsin firmanın 1.400.000 $ parası garanti cepte.Bu garanti para bu işi yapan firmalardan çok bu işe para yatıran finans kurumlarının istediğ garanti.

Gelelim senin yazdığın 4 farklı senaryonun durumuna.Emin ol yüklenici firmada senin gibi bu senaryoları çizip duruyordur.Çünkü yüklenici burdan garanti parası ile yetinmek istemeyecek bunun üzerine para kazanmak isteyecektir.Bunun içinde fiyatı 35 $ bandı yerine daha düşük bir fiyat çizgisinde tutmak isteyecektir.Yani günlük örenğin 2.000.000 $ kazanmak varken neden 1.400.000 $ kazanmak istesin.Fiyatı yüksek tutarak müşteri kaçırmak yerine daha fazla araç geçişi sağlayarak daha fazla para kazanmak isteyecektir.

Bir de devlet açısından fiyat olayına bakmak lazım.Burada devlet öncelikli olarak garantisini verdiği 1.400.000 $'ı kendi kaynaklarını kullandırtmadan araç geçiş sayısın fazla olmasını isteyecektir.Eğer bu köprü günlük 1.400.000 $ para kazanmaz ise devlet için hem prestij olarak hem de maddi olarak ciddi yük altına girecektir.Ayrıca hep unuttuğumuz bişey var.Bu projede tavan ücreti 35$+KDV.Yani devlet burdan geçen her araçtan KDV alacak ve kar elde edecek.Dolayısıyla bu köprüden ne kadar araç geçerse devlet bırakın para ödemeyi para kazanma ihtimali çok yüksek.Tabi ki bunun için en çok araçların geçebileceği fiyatın belirlenmesi konusunda yüklenici firmaya baskı yapacaktır.

Son olarak köprünün son tabliyesi için kaldırma planı 20 nisan olarak düşünülüyormuş.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen mustafaguler » 10 Nis Pzr, 2016 14:03

Köprü fiyatı 35$ olmayacaktır, o rakam tavan fiyat. Beklediğim fiyat 30-50TL arasında

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Esat » 10 Nis Pzr, 2016 16:54

Bu çok saçma o zaman devletin verdiği garanti de her türlü bu köprünün parasını devlet ödüyor demektir. Rakamı verip garanti vermiyorlar ki adam 20 dolar yapsın ama çok geçen olsun sürümden kazansın! Verilen garanti 40.000 araç değil mi? 40.000 araç eşittir 1.400.000 tl derseniz o geçiş rakamının düşmesi devletin durduk yere firmaya para ödemesi anlamına gelmez mi? Düşünki fiyat 20$ ama 40.000 araçtan 1 fazla geçmiyor, ne olacak?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Nis Pzr, 2016 19:17

Abiler,

Okuduğum tüm haberlerde ve Otoyol A.Ş.'nin sayfasındaki proje tanıtım dokümanlarında araç sayısına referans vermiş..

Sayılara çalışınca ise Decimus'un düşündüğü gibisi mantıklı geliyor bana.. Ondan zaten kafam karıştı ve sayısal örnekler üzerinden yürümek istedim..

Esat Abi'nin dediği gibi devletin 18-19 yıl boyunca her gün 1,4 milyon $ garanti etmesi de saçma geliyor.. O zaman devlet niye kendisi yapmadı bu köprüyü? Zaten Otoyol A.Ş.'yi de kamu bankaları finanse ediyor..

Fiyatla ilgili olarak aynen Decimus'un dediği gibi 1,4 milyon $'ın üzerinde bir gelir getirecek fiyatı seçmeye çalışacaklardır.. Keşke 25 TL gibi bir seviye olsa ve İzmit Körfezi'ni dolanan (90 km gibi bir mesafe galiba.. Eğer trafik yoksa ve trafik ışıklarının hepsinde sürünülmezse dizel arabalar 20 TL civarında yakar herhâlde) kalmasa.. Köprünün maksimum araç talep potansiyeli de ortaya çıkar böylece..

Resimler çok güzel, elinize sağlık Arda.. Yaz aylarında bitmiş olursa, çok insanın işine yarar bu köprü.. Tabii geçiş ücreti de 35 $ olmazsa :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Anatolian » 11 Nis Pzt, 2016 15:47

Şu an Eskihisar-Topçular feribotu 60 TL=20$ zaten. Feribotla geçiş sıra bekleme, karşıya geçiş derken 45 dk-1 saat arasında değişiyor. Köprüden geçişin süreyi 30-45 dk kısaltacağı düşünüldüğünde İDO'ya yakın bir fiyat beklememek lazım. Fiyatların İDO seviyesine yaklaşmasına da izin vereceklerini sanmıyorum yoksa İDO o hattan tamamen silinir.
Büyük ihtimalle İDO rekabet için fiyatları 10-15$=30-45 TL civarına çeker köprü fiyatı da 20-30$=60-90 TL civarı bir şey olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Esat » 11 Nis Pzt, 2016 16:11

30$ bana makul geliyor :D ne de olsa arabam yok :D olanlar düşünsün benane.


Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen decimus » 14 Nis Prş, 2016 07:19

Çok büyük proje hakikaten.Emeği geçenlere helal olsun.


http://www.hurriyet.com.tr/bakan-hurriy ... k-40087800

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Nis Prş, 2016 11:23

decimus yazdı:Çok büyük proje hakikaten.Emeği geçenlere helal olsun.


http://www.hurriyet.com.tr/bakan-hurriy ... k-40087800
Son tabliye haftaya bugün konuluyor..
Açılış Mayıs'ta..
Hayırlısı bakalım..
Otoyol tarafında son durum nasıl? Bursa tarafı da açılışa yetişecek mi?
21 Nisan’da yapılacak törenle son tabyası konulacak köprü, mayıs ayında hizmete açılacak.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Körfez Köprüsünde Son Tabliye Bugün Konuldu..

Mesaj gönderen Kamil16 » 19 Nis Sal, 2016 17:17

Körfez Köprüsünde Son Tabliye Bugün Konuldu.. Ve iki yaka birleşmiş oldu...

Ülkemize Hayırlı Olsun..

""İZMİT Körfezi Asma Köprüsü’nde tüm tabliyelerin montajı tamamlanarak, körfezin iki yakası birleşti. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Perşembe günü düzenlenecek törene katılması beklenirken, 2 bin 682 metre uzunluğundaki köprü Mayıs ayında ulaşıma açılacak.

433 kilometrelik Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin en önemli bölümünü oluşturan İzmit Körfezi Asma Köprüsü’nde köprüde tabliyelerin montajı tamamlandı. 35 metre 93 santim genişliğinde 113 tabliyenin montajı tamamlanırken, 2 bin 682 metre uzunluğundaki köprü bin 550 metre orta açıklığıyla dünyanın en büyük orta açıklığa sahip 4’üncü asma köprüsü oldu.""

http://www.hurriyet.com.tr/izmit-korfez ... i-40091438

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön