tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Mar Pzt, 2016 11:27

decimus yazdı:Japonlar bir an önce tabliyeleri kaldırıp yerlerine koymak istiyorlar.Çünkü ana yüklenici (nömayg) ile yaptıkları sözleşme onları zorluyor.
Abi,
Yapılan sözleşmeye göre Japonlar'ın köprüyü bitirme ve konsorsiyuma teslim etme tarihi nedir?

Bir de şu var aklıma takılan: 3. Köprü'yü IC ve Astaldi yapıyor.. Burada da Astaldi varken, neden köprü işini ayrıca Japonlara ihale ettiler? Uzun olması, Astaldi'yi aştı mı? 3. Köprü daha kısa olabilir, ama sonuçta aynı zamanda demiryolu falan da var, Körfez Köprüsü'nden daha komplike bir köprü sanırım..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen decimus » 14 Mar Pzt, 2016 13:37

Engin Y yazdı:
decimus yazdı:Japonlar bir an önce tabliyeleri kaldırıp yerlerine koymak istiyorlar.Çünkü ana yüklenici (nömayg) ile yaptıkları sözleşme onları zorluyor.
Abi,
Yapılan sözleşmeye göre Japonlar'ın köprüyü bitirme ve konsorsiyuma teslim etme tarihi nedir?

Bir de şu var aklıma takılan: 3. Köprü'yü IC ve Astaldi yapıyor.. Burada da Astaldi varken, neden köprü işini ayrıca Japonlara ihale ettiler? Uzun olması, Astaldi'yi aştı mı? 3. Köprü daha kısa olabilir, ama sonuçta aynı zamanda demiryolu falan da var, Körfez Köprüsü'nden daha komplike bir köprü sanırım..
1) Sözleşme İmza tarhi : 9 Eylül 2011

Süre : 38 + 6 = 44 Ay

Bitiş Tarihi : 9 Mayıs 2015

2) 3. köprüyü Astaldi yapmıyor.Aynı körfez köprüsü projesinde ki gibi Astaldi 3. köprü'de de ana yüklenici konumunda bu nedenle her iki köprü projesinde de Astaldi ve ortakları taşeron firmalara köprüleri yaptırıyor.

3. Köprü Taşeronları : Hyundai - SK Group ( Kore firmaları)

Körfez Köprüsü Taşeronları : IHI - Itochu ( Japon Firmalar )

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Mar Pzt, 2016 15:54

decimus yazdı:3. Köprü Taşeronları : Hyundai - SK Group ( Kore firmaları)

Körfez Köprüsü Taşeronları : IHI - Itochu ( Japon Firmalar )
Çok teşekkürler abi, bilmiyordum böyle olduğunu.. Gören de takip ediyoruz sanacak..
decimus yazdı:Sözleşme İmza tarhi : 9 Eylül 2011

Süre : 38 + 6 = 44 Ay

Bitiş Tarihi : 9 Mayıs 2015
Hmmm, yani Binali Yıldırım'ın açıkladığı gibi Mayıs'ta köprü açılırsa, zaten bir yıllık gecikme oluyor.. Tamam, altı aya yakın zaman şu kopan halatlar yüzünden kaybedildi, ama Japonların programın bu kadar gerisinde kalmalarına da şaşırdım doğrusu..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Nis Sal, 2016 14:48

Köprünün yakınından geçtim biraz önce..
Yirmi gün öncesine göre bayağı bir ilerleme var..
Köprünün hemen hemen üçte ikisi yerine konmuş diyebilirim..

Diğer asma köprülerden (İstanbul Boğazı'ndaki üç köprüden) farklı olarak, tabliyeler ayaklardan ortaya doğru değil de ortadan ayaklara doğru yerleştiriliyor gibi anladım gördüğüm manzaradan..
Bunun özel bir nedeni var mı?

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 589
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Edil Arda » 06 Nis Çrş, 2016 13:36

Anladığım kadarıyla kaynak durumu olmadığı için,
decimus yazdı: Gelelim günde 6 tabliye kaldırma işine.Bunu günlük 6 tabliye olarak değil düşünmeyelim.Burdaki maksat Japonların tabliye kaldırma işlerine nasıl konsantre oldukları.Bu işi ne kadar ciddiye aldıklarnı gösteriyor.Belki günde 2 takıcaklar belki 3 ama adamların vermek istedikleri mesaj bizim elimizden geleni yapacağız.Eğer her şey yolunda giderse 6 bile takmaya çalışacağız.Bana sorarsanız günlük 6 tabliye çok zor ve imkansız.Günde 2-3 bile çok büyük başarı bence.Bunları yanında kaynak işleri için tüm tabliyeler takıldıktan sonra kaynak işleri başlayacak.Bu da tabliyelerin yerleştirilmesini hızlandıracaktır.
HRZMSH (Skyscrapercity);
Resim
By esomel, wowturkey.com

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Nis Çrş, 2016 13:43

Hah! Dün benim gördüğüm manzara da buydu..
Yaklaşık 2/3 dememin sebebi bu işte..

Kaynak, altyapı (kablolar), asfalt, korkuluk, ışıklandırma, levhalandırma, çizgi gibi işler iki ayda bitse, Haziran sonunda köprü açılır..
Ramazan Bayramı'na yetişir..
Ya da iyimser miyim?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Esat » 06 Nis Çrş, 2016 13:53

Bu köprüye de bir teknik gezi vardı gidemedim, uzaktan fotosunu falan da çekemedim bir türlü.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen decimus » 06 Nis Çrş, 2016 14:57

Engin Y yazdı:Diğer asma köprülerden (İstanbul Boğazı'ndaki üç köprüden) farklı olarak, tabliyeler ayaklardan ortaya doğru değil de ortadan ayaklara doğru yerleştiriliyor gibi anladım gördüğüm manzaradan..
Bunun özel bir nedeni var mı?
Bunun nedenini bulmak için iki köprüyü de dikkatlice incelemek aradakı farkları kıyaslamak lazım.Biliyorsunuz 3. koprü de kopru ayakları deniz içine girmeden denizin kenarında bulunan alanarda bulunuyordu.Bu köprü de ise 2 ayak denizin ortasında bu nedenle tabliyelerin takılma durumu koprünün dengeli şekilde halatlara asılı kalması.Yani köprü ayakları ve halatlarının dengeli şekilde yapabilemesi için tabliye montajı tabliyelerin ortadan başlayarak yerleştirilmesini gerektirdi.

Edil Arda : Anladığım kadarıyla kaynak durumu olmadığı için,

decimus wrote:Gelelim günde 6 tabliye kaldırma işine.Bunu günlük 6 tabliye olarak değil düşünmeyelim.Burdaki maksat Japonların tabliye kaldırma işlerine nasıl konsantre oldukları.Bu işi ne kadar ciddiye aldıklarnı gösteriyor.Belki günde 2 takıcaklar belki 3 ama adamların vermek istedikleri mesaj bizim elimizden geleni yapacağız.Eğer her şey yolunda giderse 6 bile takmaya çalışacağız.Bana sorarsanız günlük 6 tabliye çok zor ve imkansız.Günde 2-3 bile çok büyük başarı bence.Bunları yanında kaynak işleri için tüm tabliyeler takıldıktan sonra kaynak işleri başlayacak.Bu da tabliyelerin yerleştirilmesini hızlandıracaktır.

Kaynak işlerinin sonraya bırakılması çok mantıklı ve işleri hızlandıran bir hamleydi ama sadece kaynak işleri olmadığı için tabliyeler bu kadar erken takıldı dersek Japon arkadaşlara biraz haksızlık etmiş oluruz.Adamlar elimizden geleni yapacağız gerekirse 6 tabliye takacağız dediklerinde açıkçası ben inanmadım ama onlar 6 olmasa bile günde 5 tabliye takarak inanılması güç bir montaj çalışmasını gerçekleştirdiler :D .Daha önce yazmıştım köprüde kopan parça yüzünden köprü işleri 6 ay ertlendi.Japonlar bu kayıp 6 ayı geri kazanabilmek için 113 olan tabliye sayısını 85 tabliye düşürdüler.Daha sonra bunları en hızlı şekilde takabilmek için zamanla savaşarak günde 6 tabliyeye kadar takabilme programı yapıldı ve çok şükür bu güne kadar tabliye işlerinde kaza bela olmadan işler devam ettirildi.

Neyse gelelim bugüne.

Şuan 55 tabliye takıldı ve geriye 30 tabliye kaldı.Bu tabliyeler şuan takılan tabliyeler kadar hızlı takılmayacak.Önümüzdeki günlerde işler biraz daha yavaşlatılarak tabliye takılma işleri sürdürülecek.Bunun nedeni ise son tabliyelerin daha hassas ve kritik bağlantı noktalarının olması.Tabi ki bu ayın son haftasına kadar tüm tabliyeler takılmış olur.

Gelelim kaynak işlerine.Tüm tabliyeler takıldıktan sonra tabliyelerin kaynak işleri 3 aylık iş programı sonunda tamamlanacak.Yani mayıs-haziran-temmuz ayları kaynak işleri için plan yapıldı.Bu tabliye takılmasından sonra daha fazla baskı ve heyecan olaağından 3 aylık çalışma programı daha erkene alınarak ramazan bayramında koprüden geçelir diye düşünüyorum.

Son olarak Japonlara helal olsun diyorum.Adamlar çalışıyor. 8)

Bu arada bende davet aldım ama vakit bulup gidemiyorum.Yoksa hakikaten efsane bir proje.Mükemmel kareler çeklirimiş.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Nis Çrş, 2016 15:05

Abicim, benim gibi sabırsız adamlar varsa bakanlıkta, üç ay kaynak yapılmasını beklemeden köprüyü zorla açtırırlar.. Arabalar geçerken bir yandan da kaynak işleri yapılıversin işte, hem halatlara asıldı nasıl olsa, kaynağa ne gerek var..
Kaynağa gerek olsa, "kaynak köprü" denirdi, "asma köprü" denmezdi ki :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Esat » 06 Nis Çrş, 2016 15:28

KPSS puanın kaç? Seni atayalım uygun bir yere :) uygun devlet yöneticisi profili.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Nis Çrş, 2016 18:32

Puanım düşük, ama Esat Abi'den torpilliyim diyeceğim abi :)

Şaka bir yana, açılış tarihi yaklaşsa da köprünün geçiş fiyatı da belli olsa.. Belki yılda 2-3 kere kullanırım, ama yine de merak işte..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesaj gönderen decimus » 07 Nis Prş, 2016 10:13

Engin Y yazdı:Puanım düşük, ama Esat Abi'den torpilliyim diyeceğim abi :)

Şaka bir yana, açılış tarihi yaklaşsa da köprünün geçiş fiyatı da belli olsa.. Belki yılda 2-3 kere kullanırım, ama yine de merak işte..
Köprünün geçiş fiyatı 2010 yılında imzalanan sözleşmeye göre 35$ + KDV olarak planlanmıştı.

Yani bugünün parası ile 35$ x 2.83 = 99.05 TL

99.05 + 17.829 ( %18 KDV) = 116 TL

Geçiş Ücreti : 116 TL

Fakat 2010 yılında ana firma ile UDH bakanlığı arasında imzalanan sözleşme sırasında $ : 1.51 idi.

35$ X 1.51 = 52.85
52.85 + 9.51 = 62.36

Yani sözleşme imzalandığı gün köprünün geçiş ücreti : 62 Tl olacaktı.

116-52 : 64 Tl

6 yıllık sürede araçların geçişi için kurdan kaynaklı 64 tl fark oluştu.


Burada tabi günlük 40.000 bin araç garantisi firmanın en büyük garantisi.Zaten bu garanti verilmeze hiç kimse bu projenin altından kalkamaz.Bu projenin maliyeti tam 19 Milyar dolar.

Bu paranın ne kadar büyük olduğunu anlatabilemek için diğer projeler ile kıyaslamak lazım.

19 Milyar Dolara : 15 tane Avrasy Tüneli Yapılır.(avrasya Tüneli maliyeti 1.25 milyar $)

19 Milyar Dolara : 14 Tane Üsküdar -Çekmeköy büyüklüğünde metro ( Üsk-Çek 569 Milyon Euro)

19 Milyar Dolara : 4 tane 3. köprü ( 3.köprü 4.5 Milyar $)


Türkiye Cumhuriyeti tarihinde bugüne kadar yapılan en büyük işlerden bir.Kısacası bu proje sadece ve sadece YİD modeli ile yapılabilirdi.Bu proje sadece araç garantisi olarak yapılabilirdi.

Tabi bana göre geçiş ücreti 116 tl olmaz.Bunun nedenlerini çok fazla uzatmak istemiyorum kısaca tahminim köprü açıldıktan sonra 60-80 tl arasında bir fiyatla açılış yaparlar.

Aşağıdaki kısımda garantiler mevcut.

Kaynak : http://www.otoyolas.com.tr/?page_id=5324

Trafik Garantileri: Projede 4 ayrı kesim halinde trafik garantisi verilmiştir. Bu kesimler ve trafik garantileri;

1.Kesim: Gebze – Orhangazi için 40.000 Otomobil eşdeğer/Gün,

2.Kesim: Orhangazi – Bursa (Ovaakça Kavşağı) için 35.000 Otomobil eşdeğer/Gün,

3.Kesim: Bursa (Karacabey Kavşağı)- Balıkesir/Edremit ayrımı için 17.000 Otomobil eşdeğer/Gün, ve

4.Kesim: (Balıkesir – Edremit) ayrımı – İzmir için 23.000 Otomobil eşdeğer/Gün ‘dür.

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön