çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Lapseki Otoyolu [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3101
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Lapseki Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 31 Oca Pzt, 2022 09:30

Özgür Türkler yazdı:
30 Oca Pzr, 2022 18:11
Otomobil için 95 TL feribot parası vermek yerine uygun bir köprü ücreti verilebilir. Yaklaşık 4 USD otoban ücretini de eklersek herhalde otoban + köprüye 200-250 TL arası bir bedel ödenecek gibi görünüyor. Bayramlarda falan feribot kuyruğu beklemek yerine kesinlikle tercih edilebilir. Köprüden geçmesem bile benzin aşırı rakamlara ulaştığı için otoban tercih edilebilir , 40 km yolu kısaltıyor çünkü. Otoban parası 60 TL falan olursa 40 km için harcanacak yakıt parasıyla nerdeyse aynı oluyor. Köprü ücretinin feribotla mukayesesi önemli. Benim gibi Biga tarafına dönecekler Çardaktan feribotla geçmeyi tercih edebilir tabi feribot kuyruğu yoksa...
Bu yolun ücretini bildiğim kadarıyla 0,05 Euro / kilometre olarak belirlemişlerdi abi..

Malkara'dan köprü gişesine kadarki yolu 75 kilometre olarak hesaplıyorum: https://www.google.com/maps/dir/40.8732 ... m2!4m1!3e0

Bu durumda, 75 kilometre için ücret 3,75 Euro oluyor..

Bir de üstüne 2016 sonundan beri Euro enflasyonu için %15 eklesek, yaklaşık 4,31 Euro eder..
Onun üstüne %18 KDV geliyor (köprünün KDV'si %8, ama otoyolunki %18 olmalı), ediyor 5,09 Euro..

Diğer otoyollardaki gibi burada da 1/3 oranında bir devlet desteği (sübvansiyon) olursa fiyatlara, 2022 yılı için ücreti 3,39 Euro gibi hesaplıyorum..

Bunun güncel kurla (1 Euro = 15 TL) karşılığı da 51 TL ediyor..
Yani açılışa kadar kur sabit kalırsa, otoyol ücretinin 60 TL'nin altında olmasını bekleyebiliriz; ama sübvansiyon oranına da bağlı elbette..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3101
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Şub Prş, 2022 15:45

Engin Y yazdı:
17 Ara Cum, 2021 10:05
İki tünel tamamlanınca, Çanakkale-İzmir karayolunun bölünmemiş tek kesimi de bölünmüş yola dönüşecek..

Köprü açılışına yetişmese bile köprü açıldıktan kısa süre sonra bu tünellerin hizmete açılması önemli olacak; aksi takdirde, köprüden sonra artacak taleple birlikte Ayvacık-Küçükkuyu yolundaki sıkıntı da artacak..
Birinci tünel zaten tamamlanmıştı, ikinci tünelde de ışık görme töreni yapılmış: https://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Sit ... meter=1052
Resim

Yerin 204 metre altında tarihi günlerden birinin yaşandığını söyleyen Bakanımız, bölgedeki turizmin canlanması ve ticaretin artmayla araç trafiğinin de artış gösterdiğini bildirerek, “Trafik sıkışıklığını ortadan kaldırıp; konforlu, güvenli bir seyahat için Çanakkale'yi İzmir'e bağlayan kuzey-güney aksının yaklaşık 10 kilometrelik Ayvacık-Küçükkuyu kesiminde yapım çalışmalarımız hızla devam ediyor. Onlarca keskin virajı barındıran ve toplam uzunluğu 5 bin 710 metre olan çift tüp iki adet tünel inşa ediyoruz. 1.700 metrelik T-1 Tüneli'nde nihai beton kaplama seviyesini geçtik. 4.017 metrelik T-2 Tünelimizde bugün ışığı görüyoruz." dedi.

Ayvacık-Küçükkuyu kesiminde bulunan ve yaklaşık 50 dakikada geçilebilen Kaz Dağları rampalarının tüneller sayesinde 5 dakika gibi kısa bir sürede geçilebileceğini aktaran Bakanımız, yol ve tünellerin tamamlanmasıyla trafikte can ve mal güvenliğinin temin edileceğini; bölgenin turizm, ticaret ve sosyo-ekonomik gelişimine katkıda bulunulacağını; mevcut yolun 2,5 kilometre daha kısalarak, 9,5 kilometreye düşeceğini; böylece, bir yılda zamandan 72 milyon lira, akaryakıttan 8 milyon lira olmak üzere 80 milyon lira tasarruf sağlanacağını; ayrıca, yıllık 3 bin 65 ton karbon salınımının önüne geçileceğini sözlerine ekledi.

Projenin bölgeye sağlayacağı önemli katkıların da altını çizen Bakanımız, şöyle konuştu: “Tünelleri ve yolları barındıran bu proje, Çanakkale ve İzmir ulaşımının lojistik karayolu altyapısını da güçlendireceği için son derece önemli. Çanakkale-İzmir ve Çanakkale-Balıkesir yolu bölünmüş yol standardına kavuşacak. Kaz Dağlarında özellikle yazları yoğun trafik, kış aylarında da mevsim şartları nedeni ile yaşanan zorluklar ortadan kalkacak. Güzergâhtaki trafik kalitesi ve emniyeti de önemli oranda artacak. Bu hattımızın hizmete girmesinin bir başka önemi de; 1915 Çanakkale Köprüsü ile birlikte, kıtalar arası karayolu bağlantısıyla artacak trafik yoğunluğuna da cevap verecek olması."

Ülkemizin rekabet gücüne ve toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunan ulaşım ve iletişim yatırımlarını kat be kat artıran dev adımlar atıklarını vurgulayan Bakanımız, Çanakkale'de hâlen devam eden karayolu yatırımlarının proje bedelinin 4 milyar 287 milyon liranın üzerinde olduğunu ve karayolları kalitesini yükselterek, bölgenin üretim ve istihdamını arttırarak ticaret, turizm ve kültürünün gelişmesine katkı sağlamaya devam edeceklerini bildirdi.

Konuşmasının ardından Bakanımız kazı alanındaki iş makinesiyle kazı çalışmalarının son vuruşunu gerçekleştirdi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3101
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Lapseki Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Şub Prş, 2022 10:02

Daha önce 18 Mart 2022 olarak açıklanan açılış tarihi, 26 Şubat 2022'ye çekildi: https://www.haberturk.com/son-dakika-so ... ar-3347170

Ücretin de Osmangazi Köprüsü'ne eşit olacak şekilde 184,50 TL olacağı konuşuluyor, gelecek Cumartesi kesin olarak öğreniriz..
Önümüzdeki hafta sonu açılışını yapacağımız 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara Çanakkale Otoyolu projesidir. 1915 Çanakkale Köprüsü 88 km. otoyol ve 13 km. bağlantı yolu olmak üzere Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe projemizin önemli parçasıdır. Bu köprü kendi alanında dünyada ilk sırada yer alan bir eserdir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3101
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Lapseki Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Şub Pzr, 2022 18:15

Açılış tarihi, yeniden 18 Mart 2022 olarak belirlendi: https://www.haberturk.com/son-dakika-ha ... 350755-amp
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Twitter hesabından yaptığı açıklamada, "Planlanandan bir buçuk yıl evvel tamamladığımız, bir an evvel milletimizin hizmetine sunmak için 26 Şubat'ta açmayı planladığımız 1915 Çanakkale Köprümüzün açılışını vatandaşlarımızın talebi üzerine Çanakkale Zaferi'mizin yıl dönümünde, 18 Mart'ta gerçekleştirme kararı aldık." ifadelerini kullandı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3101
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Lapseki Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Mar Cum, 2022 19:18

Köprünün açılışı bugün yapıldı, hayırlı uğurlu olsun..

Başlığı kilitliyorum; işletme başlığını açtım: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?f=113&t=1657

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön