çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2527
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Ağu Cmt, 2020 22:18

1915 Çanakkale Köprüsü'nde 'Kedi Yolu' yapımına başlanıyor: https://www.haberturk.com/1915-canakkal ... 96-ekonomi
Çanakkale Boğazı'nda, Gelibolu'nun Sütlüce ve Lapseki'nin Şekerkaya mevkileri arasında yapımı süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temeli, 18 Mart 2017'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atıldı. Köprünün deniz içinde yer alan 318 metre yüksekliğindeki iki ayağı, mayıs ayında tamamlandı. Lapseki yakasında köprü ayağına son blokun montajı da Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın telekonferans ile katıldığı törenle gerçekleştirildi.

Şu anda ise, Lapseki yakasında bulunan 680 metre uzunluğundaki yaklaşım viyadüğü üzerine, köprü gidiş- geliş yolu için her biri yaklaşık 30 metre uzunluğunda, 17 metre genişliğinde ve 4,5 metre yüksekliğinde toplam 42 parça tabliyenin imalatı devam ediyor. Tamamlanan her yeni tabliye, önündeki diğer tabliye parçalarını itme, sürme yöntemiyle viyadüğün denizle kavuştuğu yere kadar ulaştırmış olacak. Lapseki yakasındaki yaklaşım viyadüğünde, kasım ayına kadar tabliyeler denizdeki köprü destek ayağına ulaşmış olacak. Gelibolu yakasında ise aynı çalışmaya aralık ayında başlanması planlanıyor.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde, yaz sonunda ana kablo örme çalışmalarına başlanacak. Köprü projesinin en önemli aşamalarından birisi olan ana kablo çekilmesi sırasında çalışma platformu olarak kullanılacak 'Kedi Yolu'nun yapımına Eylül ayı sonlarında başlanacak. 'Kedi Yolu' yapımı için ilk olarak gelecek hafta Asya ve Avrupa yakalarındaki ankraj blokları arasında bir kılavuz halat çekilecek. Kılavuz halatın deniz içindeki köprü kulelerine bağlantısı sırasında Çanakkale Boğazı, transit gemi geçişlerine kapatılacak.

Köprü inşaatında kullanılacak kabloların ağırlığı 33 bin 268 ton, uzunluğu ise 162 bin kilometre olacak. Kablo örme çalışmasıyla birlikte köprünün silüeti ortaya çıkacak. Tabliyede kullanılan çeliğin ağırlığı da 49 bin ton. Köprünün inşaatında, 114 bin ton inşaat çeliği kullanılacak. Ankraj betonları da dahil yaklaşım viyadükleri için kullanılacak beton miktarı ise 230 bin ton olacak.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2527
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Eyl Pzr, 2020 03:05

Kedi yolunun yapımına başlanacağı davul zurna ile duyurulur, ama yapım işinin iptal edildiği herkesten saklanır..
Siz de hava/deniz durumuyla ilgili başka bir şey ararken, tesadüfen fark edersiniz: https://www.denizhaber.net/1915-canakka ... -96916.htm
İMEAK (DTO) Genel Sekreteri İsmet Salihoğlu imzasıyla yeni bir açıklama yayınlandı.

Açıklamada şu ifadeleri yer verildi:

“26.08.2020 tarih ve 942 no.lu sirkülerimiz ile Çanakkale Liman Başkanlığı'nın 25.08.2020 tarih ve E.1960 sayılı yazısından bahisle; 1915 Çanakkale Köprüsü geçici çalışma halatı montajı için 03.09.2020 ve 04.09.2020 tarihlerinde saat 07:00 - 19:00 saatleri arasında Çanakkale Boğazı gemi trafiğinin çift taraflı askıya alınacağı bildirilmişti.

Bu defa Çanakkale Liman Başkanlığı'ndan alınan 01.09.2020 tarih ve E.2005 sayılı yazıda, çalışma halatı montaj işleminin ileri bir tarihe ertelendiği, bu kapsamda 03.09.2020 - 04.09.2020 günlerinde yapılacak olan halat operasyonlarının iptal edilmesi nedeniyle anılan tarihlerdeki çift taraflı boğaz kapamalarının iptal edildiği, operasyon için tarihlerin belirlenmesine müteakip gerekli bilgilendirmelerin yapılacağı belirtilmektedir.

Bilgilerinize arz ve rica ederiz.”

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2527
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Eyl Sal, 2020 08:34

Kedi yolu için kılavuz halat çekilmesine bugün başlanmış: https://www.haberturk.com/canakkale-hab ... -kapatildi
1915 ÇANAKKALE Köprüsü'nün en önemli aşamalarından birisini oluşturan ana halatın çekilmesinde çalışma platformu olarak kullanılacak 'Kedi Yolu' için ilk adım atıldı. Asya ile Avrupa ankraj blokları arasına, geçici çalışma halatı olarak da adlandırılan kılavuz halat çekilmeye başlandı.

Bir yakadan diğer yakaya köprünün ilk bağlantısını oluşturacak kılavuz halatın çekilmesi çalışmaları nedeniyle Çanakkale Boğazı saat 05.00 itibariyle çift yönlü olarak transit gemi geçişlerine kapatıldı.

Kılavuz halatın, Asya ve Avrupa ankraj bloklarından deniz içerisinde bulunan 318 metre yüksekliğindeki kulelere kadar olan bağlantısı dün yapılmıştı. Bugün ise, kılavuz halatın iki kule arasındaki bağlantısı tamamlanacak. Bu çalışma için Çanakkale Boğazı, transit gemi geçişlerine saat 17.00'ye kadar kapalı kalacak.

Çanakkale Boğazı'nda, Gelibolu'nun Sütlüce ve Lapseki'nin Şekerkaya mevkileri arasında yapımı süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temeli, 18 Mart 2017'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılmış, köprünün deniz içinde yer alan 318 metre yüksekliğindeki iki ayağı ise bu yıl Mayıs ayında tamamlanmıştı. Şu anda ise, Lapseki yakasında bulunan 680 metre uzunluğundaki yaklaşım viyadüğü üzerine, köprü gidiş-geliş yolu için her biri yaklaşık 30 metre uzunluğunda, 17 metre genişliğinde ve 4,5 metre yüksekliğinde toplam 42 parça tabliyenin imalatı devam ediyor. Tamamlanan her yeni tabliye, önündeki diğer tabliye parçalarını itme, sürme yöntemiyle viyadüğün denizle kavuştuğu yere kadar ulaştırmış olacak. Lapseki yakasındaki yaklaşım viyadüğünde, Kasım ayına kadar tabliyeler denizdeki köprü destek ayağına ulaşmış olacak. Gelibolu yakasında ise, aynı çalışmaya Aralık ayında başlanması planlanıyor.

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön