tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1975
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Haz Çrş, 2019 15:23

Gerçi başlıkta belirtilen proje ile ilgili değil, ama her yol projesi için ayrı bir başlık açmaktansa, Menemen - Çandarlı Otoyolu ve Aydın - Denizli Otoyolu gibi nispeten kısa otoyollar ile ilgili haberleri bu başlık altında paylaşabiliriz diye düşünüyorum..

Yıllardır gündeme gelen, ihalesi geçen yıl yapılıp iptal edilen ve bu yıl yerel seçimlerden hemen önce tekrar yapılan Aydın - Denizli Otoyolu'nu Çinli Powerchina ile Türk Özgün İnşaat konsorsiyumu inşa edecek..
Otoyolun 3 yılda inşa edilmesi ve 17 yıl 8 ay süreyle işletildikten sonra KGM'ye devredilmesi öngörülüyor..

Denizli-Nazilli-Aydın arasındaki yolu ve bu yoldaki trafik ışıklarının ve kasaba geçişlerindeki trafik yoğunluğunun yarattığı sıkıntıyı iyi bilen birisi olarak, hayırlı olmasını ve bu yolun en kısa zamanda (inşallah, 2022 yazından önce) hizmete girmesini diliyorum..

Böylece, Ege'nin ikinci büyük kenti olan Denizli'nin hem İzmir'e, hem de Bursa ve İstanbul'a otoyol ile bağlantısı sağlanmış olacaktır..
Gerek tarım, gerekse sanayi ürünlerinin Denizli'den limanlara, büyük şehirlere ve uluslararası piyasalara ulaştırılması kolaylaşacaktır..

Turizm alanında da Kuşadası ve İzmir limanlarına demirleyen gemilerden inen yolcuların Pamukkale'ye ulaşımlarında en az birer saatten iki yönde toplam iki saat zaman tasarrufları olacaktır..

Duyuru: http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... ameter=601
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI M.CAHİT TURHAN' IN "AYDIN-DENİZLİ OTOYOL İHALESİ" NE İLİŞKİN BASIN AÇIKLAMASI

" Değerli Basın Mensupları;

Bugün itibarıyla Aydın-Denizli Otoyolunun ülkemize kazandırılması yönünde büyük bir adım atıyoruz.

26 Mart 2019 tarihinde gerçekleştirdiğimiz Yap-İşlet-Devret İhalesi ile; hizmete açık olan İzmir-Aydın Otoyolu'nun devamında yer alan ve İzmir'den Antalya'ya kadar kesintisiz ulaşımı sağlayacak olan otoyolun 154 km uzunluğundaki ikinci etabını oluşturan Aydın-Denizli Otoyolu'nun hayata geçirilmesi için süreci başlatmıştık.

Aydın-Denizli Otoyolu ve sonraki etaplarda ihaleleri yapılacak olan Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya Otoyollarının tamamlanması ile İzmir-Antalya arasındaki mevcut 580 km devlet yolu ile 6-7 saat süren seyahat, 440 km otoyol ile 3-3,5 saatlik bir süreye inecektir. Bu sayede iki turizm kenti birbirine otoyol konfor ve güvenliği ile bağlanmış olacaktır.

Aydın-Denizli Otoyolu, mevcut Aydın Çevre Yolu Otoyol Ayrım Kavşağından başlayarak Dalama üzerinden Yenipazar'a, oradan da Kuyucak İlçesi'nin güneyine ulaşmaktadır. Sarayköy'ün güneyinden devam eden otoyol, Denizli ilinde son bulmaktadır.

Aydın-Denizli Otoyolu Projesi; Aydın ve Denizli kent merkezlerini birbirine bağlamanın yanı sıra Pamukkale, Efes Antik Kenti gibi önemli turizm merkezlerine de ulaşımı kolaylaştıracaktır. Bu sayede Ege Bölgesindeki turizm, tarım ve ticaret bölgelerine güvenli ve konforlu karayolu ulaşımı sağlanmış olacaktır.

İşe ait teknik bilgilerden bahsedecek olursak;

Aydın - Denizli Otoyolu 140 km 2x3 şeritli otoyol ana gövde ve 14 km 2x2 otoyol bağlantı yolu olmak üzere toplam 154 km uzunluğundadır.

Otoyol bünyesinde;

- 19 adet köprülü kavşak

- 33 adet köprü

- 19 adet viyadük

- 5 adet hizmet tesisi

yer almakta olup yapım süresi 3 yıl olarak planlanmıştır.

Otoyolda 2 kesim halinde trafik garantisi verilmiştir. Bunlar;

- Aydın-Kuyucak Kesimi için günlük 35.000 otomobil

- Kuyucak-Denizli Kesimi için günlük 32.000 otomobil'dir.

Geçiş ücretleri otomobil bazında km başına 5 eurocent olarak ücretlendirilecektir.

26 Mart 2019 tarihinde yapılan ihalede;

5,3 Milyar TL yatırım bedeli ile;

Powerchina International Group Ltd.

Powerchina Road Bridge Group Co Ltd.

Özgün İnşaat Taah. San. ve Tic. Ltd. Şti. Ortak Girişimi;

17 Yıl 9 Ay 18 gün teklif vermiş ve en uygun teklif olarak değerlendirilmiştir.

Ortak girişimin teklifinde yer alan yatırım bedelinin minimum %20'si Özkaynak ile finanse edilecek olup maksimum %80'i ise dış Finansman ile karşılanacaktır.

Aydın-Denizli Otoyolunun başta bu şehirlerde yaşayan vatandaşlarımız olmak üzere tüm ülkemize hayırlı uğurlu olmasını temenni eder, işi alan firmalara şimdiden başarılar dilerim."

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1975
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Haz Çrş, 2019 15:31

Yukarıdaki duyuruda adı geçen Aydın - Denizli Otoyolu'nun güzergâhını ve mevcut İzmir - Aydın Otoyolu, İzmir Çevre Otoyolu, İzmir - Akhisar Otoyolu ve İzmir - Çeşme Otoyolu ile inşa edilmekte olan Menemen - Çandarlı Otoyolu ve Bursa - Akhisar Otoyolu arasındaki bağlantıları aşağıdaki haritada görebilirsiniz..

Kaynak: http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionIma ... ristik.jpg
otoyol.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1975
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Haz Sal, 2019 14:53

Açılış için 29 Ekim hedefleniyordu, ancak bugünkü habere göre açılış 8 Ağustos’ta (yani 10 Ağustos Cumartesi başlayacak Kurban Bayramı tatilinin hemen öncesinde) gerçekleşecekmiş..

Haber: https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonomi/i ... k-5183679/
İstanbul ile İzmir arasını 3,5 saate düşürecek ve 10 milyar dolarlık yatırımla İstanbul- İzmir otobanında sona gelindi. 29 Ekim'de açılması planlanan dev proje, çalışmaların beklenenden önce tamamlanmasıyla Kurban Bayramı öncesi 8 Ağustos'ta açılacak.

Kamu ile özel sektör ortaklığı ile gerçekleştirilen ve 10 milyar dolarlık yatırımla Türkiye’nin en büyük otoyol projesi olan İstanbul- Bursa – İzmir otoyolu kurban bayramı öncesinde hizmete açılacak.

Ak Parti Bursa Milletvekili Mustafa Esgin, otoyol inşaatındaki son durumu yerinde inceleyerek yetkililerden bilgi aldı. Esgin, “Artık sona yakın olduğumuzu gördük. Çalışmalar 2011 yılında başlamıştı. 2020 yılında bitmesi planlanıyordu. Şu anda inşaat yüzde 94 oranına geldi. 1,5 ay içerisinde otoyolumuzun tamamı açılmış olur” dedi.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 872
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Kamil16 » 20 Haz Prş, 2019 13:10

İstanbul - Bursa - İzmir Otoyolu, 8 Ağustos'ta açılıyor..

“Otoyollar üç kattan oluşur. En altta bütünlü temel vardır. Orta kat binder olur, en üste de aşınma asfaltı dökülür.”Devam etti:“İzmir Akhisar arası otoyol standardında açık. Bursa-Karacabey-Balıkesir ve Balıkesir-Akhisar arasında çalışmalarımız var. Biz bu bölümleri yer yer aşınma asfaltı olmaksızın binder katıyla açacağız.”Şunu vurguladı:“Yol açıldıktan sonra, ilerleyen süreçte de aşınma asfaltı dökülecek.” Otoyol 8 Ağustos’ta ‘aşınma asfaltı’ olmaksızın açılacak - Ahmet Emin Yılmaz

https://www.olay.com.tr/otoyol-8-agusto ... 4806yy.htm

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1975
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Haz Cmt, 2019 14:24

Kamil16 yazdı:
20 Haz Prş, 2019 13:10
“Otoyollar üç kattan oluşur. En altta bütünlü temel vardır. Orta kat binder olur, en üste de aşınma asfaltı dökülür.”
“Bütünlü” değil, “bitümlü” olmalıydı; “bütün yol açılacak” denince köşe yazarının kafası karışmış olmalı :)

Resim

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 872
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Kamil16 » 09 Tem Sal, 2019 05:38

İstanbul - Bursa - İzmir Otoyolunda sona gelindi çok şükür.. 8)

Bu proje benim yaşadığım ve bağlantılı olduğum şehirler, bölgeler açısından çok önemli ve en çok kullandığım, kullanacağım bir yatırım. Bu neden ile ilgi ile takip ediyorum. 8)

Güzergahın en sıkıntılı ve trafik yoğun bölgesi, Bursa - Karacabey - Susurluk arası da 9 Ağustos'ta açılıyor. Güzergahı incelediğimde, Bursa-Batı ile Karacabey arasında hiçbir kavşak ve çıkış yok.. :?
Oysa Gölyazı, Tirilye, Esence, Eşkel gibi tarihi ve turistik bölgeler için mevcut Bursa-İzmir Karayolu (E881) ile Mudanya Tirilye'yi bağlayan yola bir kavşak ve çıkış yapılması, Bursa-Mudanya üzerindeki trafik yoğunluğu ve buradaki çözümsüzlüğe çare olurdu.. :?

Bunu Bursa'lı ilgililere önereceğim. Bakalım ses gelecek mi?

https://www.wikiwand.com/tr/Otoyol_5

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 786
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen mustafaguler » 11 Tem Prş, 2019 14:53

Aslında ileride yeni yapılan sanayi bölgesi için kavşak çalışması yapılacak. Kavşak Taşpınar ile Hürriyet köylerinin şuanda ulaşımını sağlayan yol üzerinde olacak. Bu yol zaten Mudanya'dan başlayıp Tirilye, Esence, Çayönü, Hürriyet, Taşpınar, Yenikaraağaç, D-200 kara yolu güzergahı.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1975
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Tem Sal, 2019 18:33

Bursa tarafında otoyolla ilgili atılması gereken iki adım var..

1. Bursa Çevre Otoyolu'nun ucu güneye doğru devam edecek şekilde bırakılmıştı, çünkü İzmir'e devam edecek otoyolun Uluabat Gölü'nün güneyinden geçmesi planlanmıştı, ancak sonradan yolun güzergâhı gölün kuzeyine kaydırıldı ve bu uç atıl bir şekilde kaldı..

Bu ucun 3 km güneyinde Hasanağa OSB ve onun 2 km doğusunda Kayapa OSB var ve yolun buraya doğru uzatılması durumunda civardaki köyler de bu iki OSB'ye giren çıkan ağır vasıtalardan yakayı kurtaracak: https://www.google.com/maps/dir/40.2130 ... m2!4m1!3e2

2. KGM internet sitesindeki http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDoc ... 9Gebze.pdf adresli ücret tablosuna bakınca, Bursa ile Karacabey arasındaki yaklaşık 37 km boyunca herhangi bir kavşak olmayacak gibi anlaşılıyor.. (Karacabey Doğu ve Karacabey Batı ibareleri sizi yanıltmasın, aslında tek Karacabey kavşağı var, ancak yonca şeklinde inşa edildiği için böyle iki ayrı gişe uygulaması olacak..)

Burada da Kâmil Bey ile Mustafa Bey'in yukarıda bahsetmiş olduğu üzere bir kavşak çalışması gerekiyor; nüfusun ve sanayinin bu kadar yüksek ve yoğun olduğu bir bölgede, 37 km boyunca başka kavşak olmaması kabul edilemez..

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 786
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen mustafaguler » 17 Tem Çrş, 2019 12:29

Off Topic
1. Bursa Çevre Otoyolu'nun ucu güneye doğru devam edecek şekilde bırakılmıştı, çünkü İzmir'e devam edecek otoyolun Uluabat Gölü'nün güneyinden geçmesi planlanmıştı, ancak sonradan yolun güzergâhı gölün kuzeyine kaydırıldı ve bu uç atıl bir şekilde kaldı..

Bu ucun 3 km güneyinde Hasanağa OSB ve onun 2 km doğusunda Kayapa OSB var ve yolun buraya doğru uzatılması durumunda civardaki köyler de bu iki OSB'ye giren çıkan ağır vasıtalardan yakayı kurtaracak: https://www.google.com/maps/dir/40.2130 ... m2!4m1!3e2
Bu bölüm için tam da dediğiniz gibi bir yol yapılacak. Planlara alındı ama kim tarafından ve ne zaman yapılır meçhul?

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1975
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Tem Prş, 2019 09:18

En aşağıda alıntıladığım haber çıkalı tam bir ay oldu..

Sentinel Hub adlı uydunun görüntülerine bakıyorum..
Uydu, birkaç günde bir aynı yerin görüntülerini sağlıyor..

Dün, hava kapalı olduğu için bulutlar var, ancak Susurluk Kavşağı'nın 12 Temmuz görüntüleri gayet açık: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Bu yolun şu ana kadar açılan kesimlerini oldukça yakından takip ettiğim için bu kavşağın 8 Ağustos'ta, yani 12 Temmuz tarihli bu görüntülerden tam 27 gün sonra açılma olasılığının sıfır olduğunu düşünüyorum..
Evet, 14 Haziran'daki şu görüntüye göre 28 gün içinde iyi bir ilerleme kaydedilmiş: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Yine de bu ilerlemenin 8 Ağustos'ta bu kavşağın tamamlanmasına yeteceğini zannetmiyorum..

Acaba şu olabilir mi? Bursa-Akhisar arası otoyolu tümüyle açarlar, ancak Susurluk gibi geriden gelen bazı kavşaklar hizmete açılmaz..
Örneğin, Bursa'dan devam edince, Karacabey kavşağı açık olur, Susurluk kavşağı kapalı olur, Balıkesir Kuzey ve Batı kavşakları ise zaten şu anda da hizmete açık..
Oradan devam edince de Savaştepe, Kırkağaç ve Soma kavşaklarından hangileri hazırsa açılır, hazır olmayanlar ise şimdilik açılmaz ve tamamlanınca açılır..

Bu arada, örnek olması açısından, Karacabey Kavşağı;
14 Haziran: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
12 Temmuz: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Buradaki ilerleme gayet iyi..
Bayramda, İstanbul'dan Bandırma-Erdek-Biga-Lapseki-Çanakkale-Ezine-Bozcaada yönüne gidecekler için Karacabey kavşağı faydalı olacak..
Trafiğe açık olan Balıkesir Batı kavşağı, Edremit-Ayvalık-Burhaniye-Gömeç-Akçay-Altınova-Altınoluk-Küçükkuyu-Assos yönüne gidecekler için çok faydalı zaten..

Belki Susurluk kavşağı ve bir iki kavşak daha olmadan, ama Karacabey kavşağı muhakkak olacak şekilde bütün yolu 8 Ağustos'ta açabilirler..
Hayırlısı bakalım, iş güvenliği ihmal edilmeden tamamlanır inşallah tüm inşaat işleri, hiçbir şey işçilerin hayatlarından daha kıymetli değil..
Engin Y yazdı:
18 Haz Sal, 2019 14:53
Açılış için 29 Ekim hedefleniyordu, ancak bugünkü habere göre açılış 8 Ağustos’ta (yani 10 Ağustos Cumartesi başlayacak Kurban Bayramı tatilinin hemen öncesinde) gerçekleşecekmiş..

Haber: https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonomi/i ... k-5183679/
İstanbul ile İzmir arasını 3,5 saate düşürecek ve 10 milyar dolarlık yatırımla İstanbul- İzmir otobanında sona gelindi. 29 Ekim'de açılması planlanan dev proje, çalışmaların beklenenden önce tamamlanmasıyla Kurban Bayramı öncesi 8 Ağustos'ta açılacak.

Kamu ile özel sektör ortaklığı ile gerçekleştirilen ve 10 milyar dolarlık yatırımla Türkiye’nin en büyük otoyol projesi olan İstanbul- Bursa – İzmir otoyolu kurban bayramı öncesinde hizmete açılacak.

Ak Parti Bursa Milletvekili Mustafa Esgin, otoyol inşaatındaki son durumu yerinde inceleyerek yetkililerden bilgi aldı. Esgin, “Artık sona yakın olduğumuzu gördük. Çalışmalar 2011 yılında başlamıştı. 2020 yılında bitmesi planlanıyordu. Şu anda inşaat yüzde 94 oranına geldi. 1,5 ay içerisinde otoyolumuzun tamamı açılmış olur” dedi.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 872
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Kamil16 » 20 Tem Cmt, 2019 22:48

İstanbul Bursa İzmir Otoyolu..
Gebze Osmangazi Köprüsü Bursa..
134 TL
Akhisar İzmir (90 km).. 38 TL
Bu hesaba göre,
8 Ağustos'ta açılacak,
Bursa - Karacabey - Balıkesir - Akhisar arası tahminen 160 TL olur.
İstanbul İzmir: Toplam..320 - 340 TL

Uğur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 350
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 21 Tem Pzr, 2019 12:47

Karşılaştırma adına Çamlıca Gişelerden Ankara 25 TL (380 km)

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön