çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 932
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesajgönderen decimus » 14 Oca Pzr, 2018 12:39

decimus yazdı:Çanakkale köprüsü için bu yaz mobilizasyon (şantiye kurulumu,makina ve malzeme siparişi) yapılacak.

İşlerin gözle görülür şekilde başlaması 2018 ocak gibi görünüyor.Bu kadar beklemenin nedeni ise kredi veren firmalar ile yapılacak sözleşmeler.


Bu sayfa da en son kendi yazdığım yorumları görünce alıntılamak istedim.Çünkü o günden bugün çok fazla bir değişiklik olmadı.Gelelim yazdan bu yana projenin ilerleyişine.

Biliyorsunuz ortaklar Daelim(kore)-Yapı Merkezi-Sk(kore)-Limak firmalarından oluşuyor.Bu firmalar projeyi yaparken şöyle bir karar almışlar (klasik bi karar) Projeyi 3 etaba ayırıp.Bu etapları her firmalar kendi personellerini yerleştirerek yapmak.Tahmin edeceğiniz gibi :

1. Etap : Avrupa yakası yol işleri

2.Etap : Köprü yapım işleri

3.Etap : Anadolu yakası yol işleri

Tabi etaplar arasında en kritik olan köprünün içinde bulunduğu 2.etap.Bu etabı kore'li firma Daelim ağırlıklı olarak üstlenmiş ve proje müdürü Daelim'den atanmış.Arkadaşar proje yapım süreçlerinde bir kural vardır.Hangi firma proje müdürü (bazı firmalar havalı olsun diye direktör der ) atamış ise patron odur.Yani malesef bu konuda hayal kırıklığı yaşadım.Yapı Merkezi firması dünyanın en iyi mühendislik firmalarından biri.Keşke bu firmadan bir Türk proje müdürü/direktörü pozisyona atansaydı.Ama analadığım kadarıyla Kore'liler bu konuda çok hassas "-Ne olursa olsun köprü bizim yönetimiz tarafından yapılacak" diye tutturmuşlar.Tabi bu projede yüzlerceTürk mühendis görev alacak o ayrı konu.Ama dediğim gibi her proje de 1. numara kimse onun sözü geçer.Malesef bu köprüyü koreli mühendisler ağırlıklı olarak yapmış olacak.

Gelelim projenin ilerlemesine.Proje de 1. ve 3. etaplarda henüz ciddi bir çalışma başlamadı.Çünkü henüz firmalar projenin parasını bulamadılar.Başta kore bankaları olmak üzere ciddi anlamda firmalar projenin finansmanı için çalışmlarını sürdürüyor.Para gelince 1. ve 3. etap hızlanacak.

2. etap yani köprü çalışmaları ise devam ediyor.Tam emin olmamakla birlikte bu köprüde 3 ayak olduğunu duydum.1 tanesi denizin içinde diğerleri kara tarafında olacakmış.Köprü ayakları için kara tarafında kazı işleri tamalanmış ve temel dökme işleri yakın zamanda başlamış.Bu süreçten sonra köprü ayakları yavaş yavaş yapılamaya başlanacak.Firmalar şu ana kadar yapılan tüm harcamaları öz kaynaklarından karşıladı.Bu yüzden para işlerinin çözülmesi şu an en büyük sorun olarak görünüyor.

Umarım İBB başına gelen bu proje de de firmaların başına gelmez ve yurt dışından hazine garantili olan para en kısa sürede (nisan-mayıs) gelir.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1587
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesajgönderen Engin Y » 15 Oca Pzt, 2018 22:43

Abi, bildiğim kadarıyla, bu köprünün görünüşü Osmangazi Köprüsü gibi olacak; yani iki ayağı suyun içinde olacak..

Osmangazi Köprüsü'nde uzunluklar, 566 + 1.550 + 566 olmak üzere, toplam 2.682 metre..

Çanakkale Köprüsü'nde uzunluklar, 923 + 2.023 + 923 olmak üzere, toplam 3.869 metre olacak..

Her ikisi de 2x3 şeritli..

Çanakkale Köprüsü'nün orta açıklığı, dünyanın en geniş köprü açıklığı olacak..
Osmangazi Köprüsü'nün orta açıklığı ise şu anda dördüncü sırada..
Dünyanın şu andaki en geniş açıklıklı köprüsü, 1.991 metre ile Japonya'daki Akashi Kaikyo Köprüsü..

Kullanıcı avatarı
yakupfurkan24
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesajgönderen yakupfurkan24 » 16 Oca Sal, 2018 01:51

Görüntü bu şekil olacak:

1189962_42608ad86dae678aa80376659242c340_640x640.jpg

806x378-1915-canakkale-koprusu-2023ten-once-acilacak-1497942918582.jpeg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 932
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesajgönderen decimus » 16 Oca Sal, 2018 08:57

Engin Y yazdı:Abi, bildiğim kadarıyla, bu köprünün görünüşü Osmangazi Köprüsü gibi olacak; yani iki ayağı suyun içinde olacak..

Osmangazi Köprüsü'nde uzunluklar, 566 + 1.550 + 566 olmak üzere, toplam 2.682 metre..

Çanakkale Köprüsü'nde uzunluklar, 923 + 2.023 + 923 olmak üzere, toplam 3.869 metre olacak..

Her ikisi de 2x3 şeritli..

Çanakkale Köprüsü'nün orta açıklığı, dünyanın en geniş köprü açıklığı olacak..
Osmangazi Köprüsü'nün orta açıklığı ise şu anda dördüncü sırada..
Dünyanın şu andaki en geniş açıklıklı köprüsü, 1.991 metre ile Japonya'daki Akashi Kaikyo Köprüsü..


Evet haklısın dostum.

Bende yazarken " tam emin olmamakla birlikte" diye söze başladım.Muhtemelen ben yanlış anlamışımdır.Bana arkadaşım denizin içinde kalan ayak için çalışmalar ufak ufak başladı demişti.Muhtemelen o başka biseyi kast etti veya ben yanliş anladim.Önümüzdeki günlerde tekrar bi arar konuşrum.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1587
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesajgönderen Engin Y » 16 Oca Sal, 2018 18:18

Aslında denizin içinde kalacak iki ayak için de sondaj ve diğer çalışmalar başlatıldı, ama ortada henüz gözle görülecek bir imalat yok abicim..


“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir