tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

mustafaguler
Serbest Geçiş
Mesajlar: 719
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen mustafaguler » 03 Tem Pzt, 2017 13:59

O kadar yanlış politikalar izlendi ki nereden tutsan elinde kalıyor. Geçen aylarda İDO ile köprü arasında ki bağ ile ilgili haberler vardı. Köprü fiyatı düşünce İDO'nun yabancı sahipleri olayı yargıya taşımak istemişlerdi. Zamanında İDO'ya artık ne garantiler verildi siz düşünün. Bunu en açık dille yabancı ortaklar zaten dile getiriyor. Bize köprü için belli bir garanti verildi diyor (köprü geçiş ücreti konusunda).

Yapılan yatırımlar iyi güzel ama hesapsız kitapsız olunca insan oturup düşünmüyor değil.

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 828
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen decimus » 04 Tem Sal, 2017 07:14

Benim bu YİD modeli ile yapılan köprü ve tünellerden sonra kafama 3. Havalimanı projesi takıldı.Malum bu proje 22 Milyar Euro bedelle 5 firmanın oluşturduğu konsorsiyuma verildi.Bugüne kadar Türkiye Cumhuriyeti tarihinde yapılan en büyük proje.Diğer mega projeler le kıyaslandığında diğerleri çerez gibi kalıyor. 8)
3. Havalimanı 22 Milyar Euro ihale bedeli olduğunu düşünürsek

- 20 Adet Avrasya Tüneli ( İhale bedeli 1.2 Milyar Dolar)
-8 Adet 3. Köprü Projesi ( ihale bedeli 3.4 Milyar Dolar)

Yani 3. havalimanı projesi diğer mega projelerle kıyaslanamayacak kadar büyük bir proje.Bugün itibari ile aynı anda 27 bin insan çalışıyor.

Burdan nereye varmak istiyorum hemen yazayım.Diğer mega projeler ülke ekonomisine bu kadar büyük zarar veriyor ise 3. havalimanı beklenen etkiyi yapmazsa ve devletimiz burada da zarar ederse sonuçları felaket olur mu ? Devletimizin vermiş olduğu garantilere baktım ama çok net bilgiler bulamadım.Ayrıca firmaların bu işe ne kadar sermaye koyduklarına baktım yine bişey bulamadım.

Yoksa yine ceplerinden hiç para çıkmadan sadece devletimizin verdiği garanti sayesinde kredi alıp projeyi yapacaklar ve yine işletme süresinde devletin verdiği garanti ile ceplerini dolduruacaklar mı ? Bu havalimanı projesi ihale şartnamesi nerden bulabilirim ? Çok merak ettim gelecekte bizi bekleyen garantileri !

mustafaguler
Serbest Geçiş
Mesajlar: 719
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen mustafaguler » 04 Tem Sal, 2017 08:18

Üçüncü havalimanından sonra şehir hastanelerine de bakmak gerekecek. Bakılacak ne kadar çok şey çıkıyor değil mi?

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 828
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen decimus » 04 Tem Sal, 2017 15:26

mustafaguler yazdı:Üçüncü havalimanından sonra şehir hastanelerine de bakmak gerekecek. Bakılacak ne kadar çok şey çıkıyor değil mi?


Ben şehir hastanelerini hesaba katmadım.Bir de onlar devreye girince ne olacak acaba ? Bu kadar garantinin altından devletimiz kalkar inşallah.

Hakikaten çok heyecanlı 8) 8)

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1371
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 04 Tem Sal, 2017 20:05

Yap İşlet Devret'in ilk örnekleri, 1990'larda elektrik üretiminde yapıldı..
Geçen yıl devlete devredilen Birecik Barajı, bu yıl devlete devredilen Dilovası Termik Santrali ve sayıları 20 civarındaki küçük hidroelektrik santral, bu çerçevede yapıldı..
Bu firmaların hepsine belli bir fiyattan elektrik alım garantisi verildi.. Firmaların belli saatlerdeki üretimlerini tüketecek talep olmasa bile devletin alım garantisi sayesinde firmalar piyasa kurallarına hiç bulaşmadan gelir elde ettiler..

2000'li yıllarda da bu model ulaştırma (havalimanı, otoyol, köprü, tünel) ve sağlık alanlarında uygulandı..

Ankara'da yeterince dış hat seferi olmadığı için devletin ne kadar tazminat ödediğini Google'da, "Sayıştay Esenboğa" yazarak görebilirsiniz..
Ya da üç ilin tam ortasına yapılan Zafer Havalimanı'nın devlete nasıl bir külfet olduğunu da aynı şekilde araştırabilirsiniz..

Bu projelerin işletme süreleri bitip de devlete devri tamamlanmadan rahata eremeyeceğiz sanırım..

mustafaguler
Serbest Geçiş
Mesajlar: 719
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen mustafaguler » 05 Tem Çrş, 2017 09:06

Şuan ki YİD projeleri ve bunlara verilen garantiler nedeniyle ayrı bir konu açsak çok tartışırız. En iyisi ulaşıma devam etmek.

Bayram sonrası Bursa çevre yolunu kullandım. Şuan ki çevre yolunun batı çıkışı biraz atıl kalacak. Çünkü yolun devamı batı çıkışından çok çok önce ve hafriyat çalışmalarında da baya ilerleme var. Bağlantı için köprü ayaklarını bu yaz bitmeden görebiliriz.
İlk etapta Bursa-Karacabey ve daha sonra Karacabey-Susurluk arası açıldığında devlet yolu rahatlayacaktır diye düşünüyorum. Birde bu yolun Akhisar-İzmir arası çok önemli. Özellikle Akhisar bölümü adamı katil eden türden. Acaba burada çalışmalar ne durumda?

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1371
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 05 Tem Çrş, 2017 18:23

Açıklamalar, tüm otoyolun 2019 başında tamamlanacağı yönünde, ama gecikme olur mu, bilmiyorum..

Gelecek haftasonu İzmir'e gideceğim.. En son Şubat'ta geçtiğimde, Saruhanlı yakınlarında viyadük ayakları yükselmişti, ama geçenlerde buradan geçenlerden pek ilerleme olmadığı haberini aldım.. Bir de kendi gözümle bakayım, ilerleme var mı yok mu..

2017 içinde başka açılış olmaz bu yolda sanırım.. 2018'in başlarında Bursa-Karacabey ve Kemalpaşa-Akhisar kesimlerini açarlar inşallah da biraz olsun rahatlarız.. Susurluk-Balıkesir tarafları da belki gelecek yıl açılır, zaten 2019'a pek bir zaman kalmamış olacak..

Şu anda yolun geriye kalan tüm kesimlerinde topyekün inşaat sürüyor, değil mi? İnşaatına hiç başlanmayan kesim kaldı mı?

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 256
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Özgür Türkler » 06 Tem Prş, 2017 07:40

Yazın 44-45 dereceler yaşanırken Manisa civarındaki şantiyelerde bir gelişme olmaması normal. Güneşin alnında çalışırken verimin düşmesi hatta çalışma yapılmamasını beklemek lazım bence...

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1371
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 18 Tem Sal, 2017 16:44

Engin Y yazdı:Açıklamalar, tüm otoyolun 2019 başında tamamlanacağı yönünde, ama gecikme olur mu, bilmiyorum..

Gelecek haftasonu İzmir'e gideceğim.. En son Şubat'ta geçtiğimde, Saruhanlı yakınlarında viyadük ayakları yükselmişti, ama geçenlerde buradan geçenlerden pek ilerleme olmadığı haberini aldım.. Bir de kendi gözümle bakayım, ilerleme var mı yok mu..

Geçenlerde Saruhanlı'dan geçtim..
En son kışın geçtiğimdekinden daha farklı gelmedi bana gördüklerim..
İki kenarda otoyolun ayakları dikilmişti zaten, o ayaklar duruyor ve başka pek bir şey yapılmamış diye düşündüm..
Elbette ki bu çok amatör bir gözlem, ayaklar haricinde kalan kısımda yolun temeli, gövdesi inşa ediliyor olabilir; oralara bakamadım trafik nedeniyle..

Hayırlısı bakalım..


“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir