tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1210
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesajgönderen Engin Y » 27 Şub Pzt, 2017 13:22

Bu konuyu biraz araştırdım..
Hem Gemlik-Bursa, hem de Kemalpaşa-İzmir arasında yolun inşaatı tamamlanmış..
Hizmete açmak için devlet büyüklerinin gelmesi bekleniyormuş..
Onlar referandum mitingi için geldiklerinde, açılış törenleri de yapılacakmış..

Yol hizmete açıldıktan sonra tören yapılsa olmuyor sanki :)

mustafaguler
Serbest Geçiş
Mesajlar: 682
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesajgönderen mustafaguler » 02 Mar Prş, 2017 12:03

12 Mart'ta Başbakan Bursa'ya geliyor, büyük ihtimalle o gün Bursa etabının açılışı yapılacak.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1210
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesajgönderen Engin Y » 02 Mar Prş, 2017 15:57

Hayırlısı bakalım..
Tamamlanmış yolun millete kullandırılmaması ayıp oluyor, ama kimin umrunda..

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1210
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesajgönderen Engin Y » 10 Mar Cum, 2017 09:03

Telefonda olduğum için ilgili haberi bulup yapıştıramadım, ama Başbakan tarafından hem dün İzmir-Kemalpaşa arasındaki 18 km'lik bölüm açılmış, hem de Pazar günü Bursa-Gemlik arasındaki 25 km'lik bölüm açılacakmış..

Böylece, İstanbul'dan Bursa'ya kadar kesintisiz otoyol yapılmış olacak.. Ayrıca, İstanbul-İzmir arasındaki üç tünelden birisi (Orhangazi) daha önce açılmıştı, diğer iki tünel (Selçukgazi ve Belkahve) de bu vesileyle açılmış olacak.. Yolun geri kalanında tünel olmayacak..

Ah bir de şu köprüden tren geçirebilselerdi, harika olacaktı.. Sahi iki hafta önce Bursa'ya gittiğimde, demiryolu için yapımına başlanan viyadüklerin öylece yarım yamalak bırakıldığını gördüm.. Dördüncü büyük kentimize ve en büyük sanayi merkezlerimizden birisine 2020 yılında bile demiryolu getiremeyecek olmamıza üzüldüm..

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1210
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesajgönderen Engin Y » 10 Mar Cum, 2017 09:55

Az önce Google'da mesafe ölçtüm..

İstanbul Levent'ten Bursa Kent Meydanı'na mesafeyi 151 km olarak verdi..
Bunun da 141 km'si kesintisiz otoyol oluyor artık..
İki köprü ve iki tünel geçiliyor bu otoyolda..

Otoyol kısmına 75 dakika, diğer kısma da 15 dakika desek, trafiksiz bir yolda Levent'ten Kent Meydanı'na 1,5 saatte gidilebilecek..

Hayırlı olsun..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 570
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesajgönderen Kamil16 » 12 Mar Pzr, 2017 22:04

İstanbul - Bursa - Balıkesir - İzmir Otoyolunun, İstanbul - Bursa bölümü bugün itibarı ile açıldı. Ülkemiz için hayırlı olsun.
Yolun tamamınında en kısa zamanda ulaşıma açılması diliyoruz.

http://www.bursadabugun.com/haber/istan ... 04455.html

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 570
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesajgönderen Kamil16 » 12 Mar Pzr, 2017 22:31

Otoyol Ücretleri hakkında kısa bir bilgi..

Bursa - Yalova, Altınova : 75 Km. - 18,20 TL, YİD Projesi, Özel İşletme
İstanbul (Mahmutbey) - Edirne : 212 Km - 9,75 TL, KGM
İstanbul (Çamlıca) - Ankara : 381 Km - 20 TL, KGM

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1210
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesajgönderen Engin Y » 13 Mar Pzt, 2017 16:32

Hayırlı olsun..

Yap İşlet Devret modeli, otoyol işinde biraz el yakıyor :)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 235
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesajgönderen Özgür Türkler » 14 Mar Sal, 2017 10:31

Biraz mı? Resmen mangal yapıyorlar elimizi...
Müteahhit 4 köşe , vatandaş geçse de geçmese de ödeyecek vergilerle.
Osmangazi köprüsünden ülkede yaşayan kişi başı vergilerimizle 5 USD/yıllık ödeyeceğiz hem de geçmesek bile.
Rakamı nasıl buldun derseniz , 45 bin araç garantisi ve şimdiki sayılarla(ortalama günlük 15 bin geçişden) yıllık yuvarlak rakam 370 milyon USD . ödenecek tutar çıkıyor, böl 75 milyona sonuç adam başı 5 USD, vergi veren kişilerin sayısına göre hesaplarsan bunu bide çarpı 3 falan demen lazım. Yani ben 5 kişilik aileyim, yıllık 75 USD bu köprü için vergi ödeyeceğim demek geçmediğim köprüden. Hakka revamı bu şimdi?

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 570
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesajgönderen Kamil16 » 14 Mar Sal, 2017 17:22

Basit bir hesap ile YİD Projesi ile yapılmış otoyol'u kullanarak İstanbul'dan Bursa'ya gidecek bir vatandaş, aynı konfor ile İstanbul'dan Edirne'ye gidecek olan vatandaşa göre 6 misli para ödüyor.(*) Burada eşitlik ve sosyal devlet açısından sıkıntı yok mu?
Buradaki ücret hesaplaması 2-3 misli olsa, vatandaş'a dersin ki sana hizmet getirdim, sende 10 sene bunu öde sonra eşitleyeceğim. Belki bu kadar sıkıntı olmazdı.

* Burada Osmangazi Köprü geçişi dikkate alınmadı.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1210
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesajgönderen Engin Y » 16 Mar Prş, 2017 15:30

Abiler,

Yap İşlet, Yap İşlet Devret ve İşletme Hakkı Devri modelleri enerjiden altyapıya dek pek çok sektörde el yakıyor, ama nihai tüketici olarak ilk kez böyle doğrudan hissediyoruz..

Diğer alanlarda genelde endirekt olarak hissediyoruz.. Örneğin; elektrik üretimde ve dağıtımda faturaya yediriliyor, havalimanı ücretlerinde uçak bilet bedeline yansıtılıyor.. İmtiyazlı her alanda bu böyle, ama otoyol ücreti aşırı pahalı olunca göze batıyor.. Mesela bu otoyolda da garanti edilen gelir elde edilemezse, üstünü devlet tamamlayacak.. Zaten Esenboğa Havalimanı'nda da yeterince dış hat uçuşu olmadığı için devlet yıllardır üstünü tamamlıyor..

Dolaylı olduğu için daha önce az hissettiğimiz bu durumu şimdi doğrudan ve şiddetli olarak hissettiğimiz için kızıyoruz, ama zaten yıllardır dolaylı olarak ödediğimiz nice imtiyaz bedeli var..

Elektrik dağıtımdaki o milyarlarca dolar özelleştirme bedelini bu şirketler burnumuzdan fitil fitil getirecekler :)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 570
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Mesajgönderen Kamil16 » 19 Mar Pzr, 2017 22:51

Otoyolun yeni açılan bölümü, Karsak-Gemlik-Kurtul-Ovaakça arasında. Henüz kullanma fırsatım olmadı. Muhtemelen önümüzdeki Cumartesi test edeceğim.
Ancak bu Cumartesi Bursa'dan gelen bir arkadaşım bu bölümde aracının ciddi şekilde titreşime maruz kaldığını, yolun asfalt yapısında problem olduğunu söyledi. Umarım doğru değildir..


“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir