ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 775
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesajgönderen decimus » 11 Eki Sal, 2016 14:46

Engin Y yazdı:Bu ihalenin sadece 7 yıl gibi bir inşaat ve işletme süresiyle tamamlanması bana çok tuhaf geliyor..
Bu kadar sürede bu otoyol parasını çıkarabilecek mi?

Sanki yol bir an önce yapılsın da 3. Havalimanı yolsuz kalmasın diye mi acaba Kolin-Kalyon-Limak-Cengiz bu otoyolun ihalesini zararı pahasına yüklendiler?
Yolsuz derken, şu anda da 3. Havalimanı'nın yolu var elbet, ama ulaşım imkânı daha iyi olacak elbette bu Kuzey Marmara Otoyolu sayesinde..


Hocam kesinlikle haklısın.

Kuzey Marmara Otoyolu projesi hem 3. Havalimanı hem de 3. köprü projesinin tamamlayıcı işi.Eğer Kuzey Marmara Otoyolu Projesi yapım işi geç kalırsa diğer iki büyük proje de randımanlı çalışmayacak.Diğer projelerin beklenen müşteri sayısına ulaşması için bu proje çok önemli.

Keşke YİD modeli değil de normal hak ediş usulü ihale edilse idi.Nasıl olsa devlet bankaları projenin yapım bedelini içeren krediyi büyük oranda verecek.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1342
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesajgönderen Engin Y » 11 Eki Sal, 2016 14:53

decimus yazdı:Kuzey Marmara Otoyolu projesi hem 3. Havalimanı hem de 3. köprü projesinin tamamlayıcı işi.Eğer Kuzey Marmara Otoyolu Projesi yapım işi geç kalırsa diğer iki büyük proje de randımanlı çalışmayacak.Diğer projelerin beklenen müşteri sayısına ulaşması için bu proje çok önemli.

Aynen hocam..

Şimdi tekrar baktım da süreler aşağıdaki gibiymiş..

Kınalı-Odayeri Otoyolu: Kolin-Kalyon konsorsiyumu, 7 yıl 9 ay 12 gün yapım ve işletme süresi ile kazanmış..

Kurtköy-Akyazı Otoyolu: Limak-Cengiz konsorsiyumu, 6 yıl 9 ay 12 gün yapım ve işletme süresi ile kazanmış..

Bu süreler aşırı kısa.. Otoyolun inşaatı en az 2-3 yıl sürecektir..

Süreler için kaynak: https://tr.wikipedia.org/wiki/Otoyol_7

Bu arada, Odayeri-Kurtköy Otoyolu'nu, 3. Köprü'yü de yapan ve işleten IC-Astaldi işletecek ve onların yapım ve işletme süresi 10 yıl 2 ay 20 gün seviyesinde.. Burada asıl parayı kazandıracak olan köprü de varken, 10 yıl teklif edilmiş.. Köprüsüz otoyol için 7 yıl.. Bana tuhaf geldi..

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1342
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesajgönderen Engin Y » 17 Şub Cum, 2017 11:15

Ne deniyordu?
"Bu köprü, transit trafiği hedefleyecek.. Kuzey Ormanları'nın yağmalanmasını engelleyecek her türlü tedbiri alacağız.." deniyordu..

Bugünkü haber: "Singapur Modeliyle Trabzon, Kilyos, Çandarlı ve Ceyhan’da dev endüstri bölgesi kurulacak."

Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/faizsiz-kosg ... u-40368575

Kilyos'a DEV endüstri bölgesi..
Daha neler göreceğiz bakalım..

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 55
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesajgönderen mutlui » 17 Şub Cum, 2017 14:46

Bu kötü "gazetecilik"ten kaynaklanan bir hata olabilir. Metinde Kilyos yerine Filyos yazıyor: "Karadeniz’de Trabzon ile Filyos; Güney Marmara’da Balıkesir, Ege’de Çandarlı ile Adana’da Ceyhan Endüstri Bölgesi kurulacak."

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1342
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesajgönderen Engin Y » 17 Şub Cum, 2017 19:02

mutlui yazdı:Bu kötü "gazetecilik"ten kaynaklanan bir hata olabilir. Metinde Kilyos yerine Filyos yazıyor: "Karadeniz’de Trabzon ile Filyos; Güney Marmara’da Balıkesir, Ege’de Çandarlı ile Adana’da Ceyhan Endüstri Bölgesi kurulacak."

Kusuruma bakmayın beyler..
Ben de haberi görünce kan beynime sıçradı, hemen paylaştım.. Alt tarafı da okusaymışım keşke..

Özür dilerim herkesten..


“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir