den-MB.01 » Denizli Metrobüs Projesi

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

den-MB.01 » Denizli Metrobüs Projesi

Mesaj gönderen Esat » 22 Tem Pzr, 2012 19:43

Denizli kenti bir süredir kentiçi taşımacılık sistemleri üzerine tartışmalar yaşıyordu, yanlış hatırlamıyor isem bir ara tramvay inşa etmek istiyorlardı fakat yapılan etüdlerde Denizli için tramvayın fizibil çıkmadığından söz edilmişti, eğer yanılmıyor isem çünkü çok yakından takip etmedim. Ben pek çok küçük kentimizin gerçekten çözüm bulmak için mi yoksa modayı takip etmek için mi bir şeyler yapmaya çalıştığını ayıramıyorum bu yüzden büyük bir dikkatle de takip etmiyorum.

Bugünkü haberlere göre Denizli metrobüs hattı kurmak için çalışmalara başlamış, daha doğrusu işletme için ihaleyi kazanan firmanın sahibi bir takım açıklamalar yapmış. Benim için tatmin edici açıklamalar değil, adam daha ihaleye kaç firma girdi sorusuna cevap veremiyor, insanlık halidir unutmuştur diyerek geçelim hadi, diğer taraftan Denizli'de nereye inşa edilecekmiş bu metrobüs hattı onuda bayağı merak ettim. 6 ay içerisinde hizmete alınacağınıda ayrıca belirtmişler, bu açıdan bakınca ya çok kısa bir hat (Denizli ne kadar büyük ki?) ya da çok özel bir inşaat olmayacak gibi, bakalım belki bilgilerde bir netleşme olursa öğreniriz.

http://ekonomi.milliyet.com.tr/denizli- ... efault.htm

http://www.haberturk.com/yasam/haber/76 ... us-geliyor
Metrobüslerin 6 ay içerisinde çalışmaya başlaması bekleniyor.Kiler Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nahit Kiler, Habertürk'e verdiği röportajda halihazırda personel taşımacılığı ve VİP taşımacılık işlerinin yanı sıra metrobüs işine de girdiklerini söyledi.

Denizli ve Afyon'un halk otobüsü toplu taşınmasının kendilerinde olduğunu söyleyen Kiler, "Ayrıca şu an Turex olarak ilk defa Denizli'de metrobüs işletmesini biz aldık. İstanbul'dan sonra ilk metrobüs Denizli'de olacak. 6 ay içinde tamamlanacak. İşletmesini de biz üstlendik" dedi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Tem Pzr, 2012 21:04

Denizli’de metrobüs şebekesi abes. Ama tramvay iyi olurdu. Eskiden güzel bir otobüs şebekesi vardı, sonradan biraz çökmüş gibi geldi bana.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Tem Pzr, 2012 21:07

alabay yazdı:Denizli’de metrobüs şebekesi abes. Ama tramvay iyi olurdu. Eskiden güzel bir otobüs şebekesi vardı, sonradan biraz çökmüş gibi geldi bana.
Ortada bir ŞEBEKE den söz eden yok ki :) sen niye üstüne alındın :D:D bir metrobüs hattı işletmekten söz etmişler ve doğru düzgün bir detay yok, koskoca Denizli Belediyesi sitesinde ben hiçbir yerde göremedim, dediğim gibi bir ara tramvaymı metrobüsmü diye bir şeyler tartışmışlardı diye hatırlıyorum ama yanılıyormuyum ona emin değilim haber başlıklarına göz atmak lazım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Tem Pzr, 2012 21:37

Ya, ne yapalım, ben hemen şebeke ve ağ ile gözümde canlandırırım; onsuz hiçbir hattın mantığı kalmaz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Denizli Metrobüs Hatları

Mesaj gönderen Kamil16 » 09 Ara Pzr, 2012 13:05

Resim

"Denizli’de uzun süredir beklenen metrobüs seferleri bugün(Pazar) itibariyle başladı. İstanbul’dan sonra ilk kez Denizli’de kullanılan metrobüsler, iki ayrı güzergâhta yolcu taşıyor. Turex’in aylar öncesinden satın alarak seferlere hazır hale getirdiği 13 metrobüsten 12’si bugün kontak açtı. İki ayrı güzergahta 6’şar adet metrobüs sürekli olarak ring yapacak."

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ara Pzr, 2012 16:44

Ama ortada bir kavram kargaşası yaşıyoruz gibi geliyor bana, yani metrobüs nedir ya da BRT nedir bunu bir tanımlamak lazım gibi, İstanbul belediyesi işin adına metrobüs dedi uzun körüklü otobüsün adı metrobüs oluverdi ben buna katılmıyorum şahsen. BRT diye isimlendirilen sistemlerin izole olması gerekmiyordur belki bunun teknik bir şartı varmı konu hakkında bilgili bir dostuma sorup öğrenmeye çalışacağım, hatta dün dünyadaki kıyaslamalar ile ilgili bir bilgi paylaştı çok ilginçti onu ilgili başlığa yazayım diyorum.

Her ne ise, şimdi Denizli belediyesi kent içinde 1 güzergah belirlemiş ve bunun üzerinde yüksek kapasiteli otobüsler ile taşımacılık yapıyor, tamam adına metrobüs diyelim kimsenin işini küçümsemiyoruz eyvallah. Ama gelgelelim bir şekilde kuyruk gibi bir hattı ikiye bölünce buna şebeke demek bana biraz abes geliyor, Denizli belediyesi dese ki ya ben bir kaç ana güzergah üzerinde biribiri ile kesişen hızlı otobüs sistemi kuracağım, sistem izole olmayacak ama otobüs şeridi uygulaması kontrol edeceğim falan filan tamam, ben hep kendi tarafımdan işi görüyorum ciddi bir ifade/tanıtım sorunu var belediyelerimizde, işi büyük göstermenin iki yolu var, gösterişli bir isim bul sonrada EN de.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 10 Ara Pzt, 2012 10:41

Metrobüs mü tramvay mı derken, dikkat edilmesi gerekenler var. Tabiiki bazı yerlere metrobüs bazı yerlere tramvay daha iyi olacaktır. Bu kentlerin bütçesi ve coğrafi konumları ile doğru orantılıdır. Örneğin topoğrafik yapısı tramvaya uygun olmayan şehirlerde lastik tekerli metrobüs sistemi daha iyi çalışabilir. Bazı yerleşim yerlerinin topoğrafyası oldukça iyi fakat bütçesi zayıf olabilir. Onlarda kısa vadede ucuz çözüm olarak, metorbüsleri tercih edebilir. Aslında metrobüs demir tekerlekten daha ucuz değildir. Uzun Yılları alan bir işletme planlıyorsanız, bunu işletme maaliyetlerinide dikkate almanız gerekir. Tramvay mı metromu derseniz buda tartışılması gereken bir durumdur. Caddeleriniz uygunsa (geniş ise) tabiiki düşünmeden tramvay derim. Raylı sistemin planlamasının bizdeki en büyük handikapı şehirleşmenin sonrasında yapılması, dolayısıyle oturmuş şehir yerleşimine adapte edilmesi.
Yolcuları sağlıklı olarak (emniyetli) A noktasından B noktasına taşımak için gereken bir enerji var bu tramvaylarda elektrik içten yanmalı motorlu araçlarda yani genellikle bu lastikli otobüslerde, petroldür. İşin bir diğer ksımı ise sürtünme yani donen tekerleğin dönmesi için gereken enerji girdisi. Bu demir tekerlek ise sürtünme gayet az, lastik ise çok daha fazla işin seçme kısmında bu büyük etken. Fakat ülkemizde demiryolu taşıyan araçlarını biz yapmadığımız/yapamadığımız için bu etken bizim için ithalat ve yığınla dövizi yurt dışına çıkması gerçeği ile karşı karşıya kalıyorduk,,, fakat bu durum değişmeye başladı, özellikle son yıllarda biz, demiryolu üst yapısını sinyal sistemi hariç neredeyse hepsini yerli kaynaklarla imal ediyor ve üstelik aplikasyonunuda kendimiz yapıyoruz. Bu nedenle petrol zenginide olmadığımıza göre demir tekerleğin az sürtünmesi ve az enerjiyle itilmesi prensibine sarılmamız lazım. Özellikle 10-20-30 yıllık planlarımızda . 2-3 yıllık geçici plan yapıyorsak ilk kurulum maaliyeti ucuz ve daha rantbl olacağından metrobüs ve lastikli otobüsleri tercih etmemiz daha mantıklı olacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ara Pzt, 2012 11:10

Mehmet cok güzel izah etmissin bence, yani ben konuya daha iyi vakif oldum acikcasi. Dedigin gibi altyapi islerinde su anda görünen eksiklerimiz sinyalizasyon sistemleri ve arac imalati umuyorum ki bunlarida asacagiz, zaten arac üretimi konusunda ciddi mesafe alindi, tabii ki bir takim sorunlari oldu ve olacakta, yani tamamen verimli hic sorunsuz bir arac üretmek bugün bu ise yillarini vermis üreticilerin bile bazen basaramadigi bir is, dolayisi ile arac konusunda sabirli olmak lazim bence, sinyalizasyon konusunda ise net bir sey söyleyemiyorum bir teknik üniversitede bu konu ile ilgili bir calisma var diye bazi abilerimiz söylemisti ama ben elde veri olmadigi icin haber yapmamistim sonra gecenlerde cikti haber sitelerinde umarim bu konuda hayata gecer, bildigim kadari ile o konu sadece üniversitede birilerinin vakit gecirdigi bir is degil :) yani isin arkasinda her türlü destek var diye biliyorum, umarim bu da önümüzdeki dönemde basari ile hayata gecer (pilot bir bölgede uygulamasi yapilip isletme denemesi yapilacakti hatta)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Ara Pzt, 2012 12:03

Buna metrobüs demeleri acaip ve abes. Basit bir otobüs. 15 dakikalık aralık da işte vasat bir hat. İki hat var, 20 ve 20-1. Bu numaralandırma sistemi de pek güzel değil, madem şube gerek, A, B, C daha kolay olurdu, veya başında üç rakamlı hatlandırmalar. Denizli’ye biraz yazık oluyor. 1990’larda bu seviye çoktan vardı, sonra özelleştirildi ve herşey yine oyuncak oldu. Eskiden MAN işlerdi meselâ, sonra işte bu beyaz araçlar girdi işin içine, körük, mörük de kalmadı, duraklar berbat. Şimdi şu metrobüs dedikleri şeyin araçları kente layık. Yarım milyon nüfusu var Denizli’nin.

Cevapla

“Lastik Tekerlekli Sistem Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön