ist-MB.03:02 » Avcılar-Beylikdüzü Metrobüs İnşaa Süreci

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 17 Ara Cmt, 2011 00:19

Nasıl bir yük ve nerede hesap edilmemiştir? Peş peşe beş tane Anadolu kamyonu (hani şu çiftkatlının yanında üçkatlı duran tarzdan) dursa, metrobüs ağırlığı basmaz mı yani (misal …)? Olur mu öyle şey? Tamon hesap yok mu? Burada köprü 7,5 tona kadar tutar dediler mi, o 20 tona kadar da tutar, ama tutmazsa da, senin problemin, onların değil. Ona göre hesaplanır. Dediğin gibi, koca kent. Tünel (!). Trafik.

Aslında evet, en geç Cumhuriyet kuruluşundan sonra bayağı hızlı bir şekilde Almanya'da/Avrupa'da ne kanun ve teknik varsa, Türkiye'ye de taşındı geldi. Gelmeyen tatbikatı ve kafa, öyle görünüyor :?

Yani, bu olaya inanmak valla zor geliyor bana!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16372
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 17 Ara Cmt, 2011 00:38

Hayır, hayır, hayır. One minute, one minute. Orada bir dur, nerede duracaksın göstereyim.

Burada köprü 7,5 tona kadar tutar dediler mi, o 20 tona kadar da tutar, ama tutmazsa da, senin problemin, onların değil.


Okey, madem örnekliyoruz. Ben senin örneğini açayım. Senin o köprün doğrudur, 7,5 ton yüklü ağırlık geçecek şekilde diye lanse edilir, ama teoride daha fazlasınıda teknik olarak taşıyabilir. Ama o köprünün girişinde şöyle bir tabela konulur:
Resim
7,5 ton bulamadım kusura bakmayın :)

Neyse, işte olay burada biter. Sen eğer istersen bu köprüden 10 ton ya da daha fazla yüklü ağırlık ile de geçebilirsin, keyfin bilir. Ama bunu ceza kesme yetkisi olan birisi görürse senin canına okur, ya da sen o köprü üstünde falan bir şekilde kalırsan, kaza yaparsan, hele ki aman Allah muhafaza o köprü zarar görürse :) yandı gülüm keten helva. Bu senin alamanyanda ve benim özterreyhım da böyle. Her ne kadar son 10 yılda Türkiye' de bu konuda çok gelişme yaşanmış olsa da, ben bundan önceki tecrübemi aktarayım mı? 13 tonluk kamyona 20 ton yükleyerek 200 km yola giden sürücüler? Bu en basiti, hurda demir kamyonlarını anlatmayayım bile :) Yani olaya girdiğin yer çok ama çok yanlış. Dedim ya evet çok şey değişti, pek çok şey bir nebze düzeldi, tonaj sınırları artık daha kontrollü ama hala vurdumduymazlık var, işte bu yüzden geç bunları, anam babam geç bunları şarkısını sana armağan ediyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 17 Ara Cmt, 2011 01:12

Ben orada yanyol için o kadar uzun bir tünelin neden olduğunu hala anlamış değilim, ayrıca tam tünel hizasında E-5 sayısını bilmediğim kadar genişlikten 2 şeride düşüp sonra metrobüsün ortadan kenar kısma çıktığı yerde tekrar 3 şeride çıkıyor.

Bu malum tünelde trafik her zaman akıcı ama tünelden çıkıp E-5'e dahil olmak için taaa gölün hizasına gitmek gerekiyordu, galiba sonradan o da iptal oldu taa K.Çekmece kavşağının etrafını dolaşmak falan gerekiyordu. Avcılar'da metrobüsün bittiği noktadan Haramidere kavşağına kadar metrobüs yapılmamış olsa bile bir geometrik düzenlemeye ihtiyaç zaten vardı...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16372
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 17 Ara Cmt, 2011 01:20

Ben açıkçası o tünelin bitmiş halini yarım yamalak hatırlıyorum, hiç içinden geçmedim desem yeridir, dolayısı ile bir çıkarımda bulunamadım, bahsettiğin sorun herhalde metrobüs ile birlikte hayatımıza dahil olan şu gerekliliği tartışmalı yan yol uygulaması kaynaklı olsa gerek. Gerçekten de o tünelden çıkıp E-5 e katılım için K.Çekmece kavşağına kadar gitmek gerekiyor ise fonksiyonu daha da tartışmalı, sanırım o tüneldeki asıl amaç sadece ve sadece Avcılar girişindeki şu eski yonca kavşaktaki sıkışmayı ortadan kaldırmak gibi bir şeydi, yani yan yola girip çıkanlar ile Avcılara girip çıkanları çakışmaktan kurtarmak, eğer böyle bir amaç için yapıldıysa ne kadar faydalı oldu bilmiyorum, metrobüs ile bir kaç kez üniversite civarına kadar gittim ama ne araba ne de toplu taşıma ile Avcılar içine girmeyeli çok uzun yıllar oldu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 17 Ara Cmt, 2011 16:48

metrobüsün beylikdüzüne uzatıldığı zaman avcıları nasıl geçecek diye tartıştığımızı hatırlıyorum. merakımızı milyon dolarların çöpe atılmasıyla giderdik maalesef. sorumlular hesap vermeli. metrobüs kampüs tarafından viyadükle karşıya atlayabilirdi. avcılar kavşağını gçetikten sonra orta şeride dahil olabilirdi.

şimdi 2. çöpe dökmeyi de ben söyliym:

avcılardaki metrobüs dönüş köprüsü de yıkılacak diye okudum bir yerlerde.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 17 Ara Cmt, 2011 17:10

Eğer Beylikdüzü kalkışlı metrobüslerin son durağı Avcılar olmayacaksa mecburen yıkılacak o köprü. Bu yıkma işini de 1 günde bitirmeleri lazım yoksa Avcılar-Zincirkuyu metrobüsleri E-5'de U dönüşü yapmak zorunda kalır. Eğer Beylikdüzü-Avcılar arası metrobüs seferleri olacaksa, o köprünün simetriğinden koymaları gerekecek aynı yere...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16372
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 17 Ara Cmt, 2011 18:40

Geçen benzer bir şey yazmıştım galiba, yani nasıl geçecek araçlar gibi, bu konuyu düşününce aklıma direkt gelen sanırım SamRay da yapılmış olan uygulama idi, hatta onu eleştirmiştim :) yani tramvay yapıyorsun, sonra onu trafiğin içinden geçirmeyi göze alamayıp viyadük ile yolun diğer tarafına geçiriyorsun, tramvay için bana göre saçma, yani kentin ortasına viyadük dikmek. Ama metrobüs için gayet mantıklı gelmişti, ve nedense o orta dönüşün yıkılacağını hiç düşünmedim, yani ben otobüsler yine Avcılar plantonluğa girer, dönüş yapacaklar ayrı platformlara yanaşır ve oradan döner, yapmayacaklar da bahsettiğim gibi bir viyadük ile tekrar yolun ortasına girerek Beylikdüzü' ne devam ederler diye düşünmüştüm. Bence en mantıklısı bu, sebebi basit. Metrobüs hattında bir kaza yada yolda kalan araç sistemin bir süre bitkisel hayata girmesine sebep oluyor, ama Avcılar'daki bu dönüş yıkılmaz ve mevcut olarak kalır ise, kış aylarında Avcılar-Beylikdüzü arasında yaşanması muhtemel olaylarda en azından Avcılar-Söğütlüçeşme işletmesi sorunsuz devam edebilir, kısa parkur gibi düşünün işte metrobüsün en büyük eksiği, halbuki o dönüş alanlarından bir kaç tane daha olmalı bana göre. Bu gece bir çizmeye çalışayım düşüncemi, şimdi lanet başağrısı :cry: :cry:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16372
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 17 Ara Cmt, 2011 20:10

Şimdi öncelikle yine özür, benim aklımda Avcılardaki olay Topkapıda ki gibi bir dönüş olarak kalmış :( niyeyse artık. Şimdi baktımda aslında oradaki viyadük zaten benim önerdiğim şeye hizmet ediyor.

Bu oradaki mevcut görüntü
Resim

Bu da mevcut metrobüs yolunun yerleşimi
Resim

Bu da benim önerim, mevcut köprünün bir yansıması ters taraf yapılacak, beyaz çizgiler Beylikdüzü-Söğütlüçeşme diyelim, kırmızı Avcılar-Söğütlüçeşme, eflatun ise anlatılanlardan anladığım kadarı ile sistemin olması istenen hali, yani direkt işletme bana göre gereksiz. Mavi kısım ise şu kapatılan tünel yol.
Resim

Ben oradaki dönüşün dediğim gibi olayı Beylikdüzü tarafının kapanması olaylarında kısa parkur işletme için faydalı olacağını düşünüyorum, dolayısı ile kalmalı, orada yapılması gereken düzenlemeler o üst geçidin adam gibi metrobüs peronlarına erişmesi, belki Avcılar son duraklılar için ekstra bir peron yapılması gerekebilir, bilmem bana bu senaryo daha mantıklı göründü, beni buna inandıran en büyük sebep şu; o eflatun çizgilerin ortasına koyacağınız şey, normal bir peron olacak. Avcıların çok büyük bir yolcusu var metrobüste o kadar insanı o alandan alıp yol ortasındaki, yıllardır erişim problemi var dediğimiz tipte bir perona mı tıkacağız? Bu saçma değil mi?

Bir de metrobüs neden o tünele zarar verecek onu da anlamadım, acaba geçiş yapmak için yol ortasına doğrumu kavis yapıyor?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 17 Ara Cmt, 2011 21:11

metrobüs orta şeridi alınca e5'e 3 şerit yol kalmıyor. tünelin kapanması o yüzden. kaybolan şeridi tünelin üstüne alacaklar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16372
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 17 Ara Cmt, 2011 21:41

Mehmet Kasım yazdı:metrobüs orta şeridi alınca e5'e 3 şerit yol kalmıyor. tünelin kapanması o yüzden. kaybolan şeridi tünelin üstüne alacaklar.


Gerekçe bu ise eyvallah ama bence yine yeterli bir gerekçe değil, o tüneli kapatıp yapılan masrafı çöpe atacağıma, metrobüs için karşı istikamette bir tünel yol yapar o tünelden daha ileride bir yerde yolun ortasına çıkartırdım, hemde "Bak ben daha teknolojiğini yaptım, naaaaberrr?" diye hava atardım, ama ben yapmıyorum bu işi. :) Bunu Edirnekapı' da yaptılar, ha keza Zincirlikuyu ile Boğaz köprüsü arasında da tünel ile mi bağlanıyordu, sanırım öyleydi, istenirse yapılabiliyor. Bu da bir maliyet artışı ama yapılanı bozmak değil en azından.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 17 Ara Cmt, 2011 23:42

yazık oldu giden paralara. ülkede adam gibi muhalefet yok ki hesap sorsun.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 17 Ara Cmt, 2011 23:56

Esat beyazı anladım da, eflatunu anlamadım. Eflatun yol öyle Beylikdüzü tarafından gelecek de, nasıl yoluna devam edecek. Orada mevcut köprünün koca koca ayakları var...


“Lastik Tekerlekli Sistem Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir