ist-MB.03:02 » Avcılar-Beylikdüzü Metrobüs İnşaa Süreci

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-MB.03:02 » Avcılar-Beylikdüzü Metrobüs İnşaa Süreci

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Cum, 2011 19:56

Bu haberde aslinda insaat calismalarinin fiziki olarak basladigindan bahsediyor ama belki de temel atma töreni icin yapilan bir takim hazirliklarda olabilir,

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=27641
Büyükşehir Belediyesi Altyapı Hizmetleri Müdürlüğü tarafından Ocak'ta ihalesi yapılan yeni hattın, inşaat çalışmaları başladı.

Güzergâhtaki yolun genişletilmesi, ana ve ara durakların yapımının 350 günde tamamlanması planlanıyor. İş makineleri öncelikle Beylikdüzü ana duraktan başlayarak yol genişletiyor. Bir yandan da bazı noktalarda E-5'in ortasından geçecek olan metrobüs yolunun yapımına da başlandı.

GÜNDE 1 MİLYON YOLCU

Beylikdüzü ile Avcılar'ı 8.5 kilometrelik bir güzergâhla bağlayacak hatta 10 durak yapılacak. Sefer aralığı ortalama 32 saniye olarak düşünülen hattaki istasyon sayısı ise 40'a çıkacak. Yeni hattın durakları, "TÜYAP-Hadımköy-Bizimkent- Beylikdüzü-Belediye-Beylikdüzü- Haramidere-Haramidere Sanayi-Saadet Mahallesi-Ambarlı-Avcılar Merkez Mahallesi" olarak belirlendi.
En son Esat tarafından 13 Ağu Cmt, 2011 21:41 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

yusuf34
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 8
Kayıt: 15 May Prş, 2008 08:06

Mesaj gönderen yusuf34 » 11 Mar Cum, 2011 21:35

beylikdüzünde inşaat çalışmaları tam gaz başladı.bekonun önündeki yan yol trafiğe kapatıldı.realin önünde şerit genişletme çalışmaları başladı.beyliciumun önünde fore kazıklar çalışıyor

serserİ
Mesajlar: 1
Kayıt: 13 Mar Pzr, 2011 12:21

Mesaj gönderen serserİ » 13 Mar Pzr, 2011 12:32

yıllardır saadetdere maltepe arası iş yeri nedeniyle gidip geldim.şükürler olsun sonunda çalışmalar başladı beylikdüzü için.adamlar 3 ayda cevizlibağ-söğütlüçeşme bitirdi.şimdi 350 günden bahsediyorlar.daha kısa sürede bitmesi gerekmiyormu.avcılardan saadetdere'ye gelmeden.ambarlı kavşağından sonra fore kazıklar için demirleri ve kepçeleri gördüm.beylikdüzü tarafında da başlamış en kısa sürede biter inşallah.......

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Mar Pzr, 2011 18:45

Temenninize katiliyorum umarim en kisa sürede biter, tabi burada insaatin icerigini tam bilemedigimiz icin süreyi kiyasliyamiyorum, biraz tartistik önceki mesajlarda, belki Beylikdüzü ile Avcilar arasindaki vadi gecisi icin bir viyadük yapilacak olabilir, bir de sanirim alt gecit ya da tünel gibi yapilar düsünülüyor dolayisi ile daha önce yapilan hat kesimi ile fiziki bir benzerlik yok, Ben bu acidan ele alin derim, her halukarda 1 yil gibi bir sürede bitecek ve gercekten o bölgedeki ulasim icin cok ciddi bir hizmet olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Mar Sal, 2011 12:43

Temel atma töreni bugün saat 13:00 te gerceklestirilecekmis, program:
Tarih: 15 Mart 2011, Salı
Saat: 13.00
Yer: Beylikdüzü Belediye Binası Önü
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19224

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Metrobüs ve metro

Mesaj gönderen langur » 16 Mar Çrş, 2011 00:32

Beylikdüzü-Kadıköy arası 82 dakikaya iniyor
Heberin içerisinde Metro hatları ile ilgili bilgiler de var. Ama bilgiler genel olduğu için buraya eklemeyip sadece linkini veriyorum.

http://www.zaman.com.tr/haber.do?habern ... aya-iniyor

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Mar Çrş, 2011 09:43

Şimdi geçenlerde şu “Aygaz da tehlikeli, atom santralleri şart” nanesini okumamış olsaydım, iyi yapıyor derdim.

http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=225136

Vay :shock:

Metro konusuna gelince … bakalım, ne olacak.

Metrobüs konusuna gelince … bence önemli bir konu beliriyor. Ben çok eskilerden de, hem metro, hem metrobüs için, söylemiştim … ekspres hattı için üçüncü yol veya “makas kavşakları/torbaları” gerekir. Hakikaten o kadar yol katetmesi gereken birisi için özel, her onbeş dakikada, arada sırf bir iki durağı olan direkt hat daha iyi olmaz mı? Metroda New York'ta var, başka nerede bilmiyorum şimdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Prş, 2011 00:34

alabay yazdı:Hakikaten o kadar yol katetmesi gereken birisi için özel, her onbeş dakikada, arada sırf bir iki durağı olan direkt hat daha iyi olmaz mı?
30 sn. frekanslı bir işletmede bunun olabilirliğini nasıl düşünüyorsun? Artı olarak, İstanbul gibi trafiğe sahip bir kentte emniyet şeritlerine dahi tecavüz ederek oluşturulmuş bir hatta? Tamam talebin makul olabilir ama bu sistem ve bulunduğu kent çerçevesinde mantığa oturmuyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Mar Prş, 2011 00:38

Artık (!) olmadığını ben de biliyorum, ben bunları sistem BU şekilde yapılmadan evvel hep demiştim! İşte iki yolla olmaz. Nasıl Marmaray da üç rayla olmayacaksa. Biz evvelden söyleyelim, gerisi bizim işimiz değil, başkaları yapar, gerisi de ondan sonra 10 saniye frekansla bir buçuk saat gezer. Çok modern.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Prş, 2011 00:47

Avcılar - Söğütlüçeşme gibi bir mesafede şu anki süre harika bir süre Başar, o yolu yıllarca saatlerce sürünen insanlar vardı, bugün bu hattı kullanan temel yolcu zaten aksaklıkların farkında, dolu araçlar, erişim problemleri, kaza olduğunda yaşananlar, ama buna rağmen kimse ses çıkartmıyor, memnuniyetsiz küçük bir kesim var. Çünkü yıllarca resmen eziyet çekmiş bir yolcu grubuna şu anda gerçekten büyük bir "hız" ile hizmet veriliyor, bende metrobüs sistemine karşı çıkanlardan idim ama bugün geldiği noktada hızlı erişimde sağladığı yarar göz ardı edilemez.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Mar Prş, 2011 10:50

Gözardı etmiyorum, ama tasarım daha ileribakışlı olabilirdi. Eh boşver, herkes memnun, dünya güzel, doğuda ikinci bir güneş doğuyor.
En son alabay tarafından 08 Nis Cum, 2011 09:10 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Nis Prş, 2011 20:04

http://www.lojiport.com/e-5-yeraltina-iniyor-28150h.htm
15 Mart'ta temeli atılan Metrobüs, Beylikdüzü Belediye (Büyükşehir) durağından itibaren E-5 Karayolu ve yan yolların yer altına taşıma çalışması hızla ilerliyor.

Metrobüs için Beko ile Tatilya önüne istinat duvarı yapıldı.

TÜYAP’a kadar uzayan Metrobüs ulaşımı için Avcılar’da altgeçit çalışması yapılacak.

Güzergâhta yer alan Haramidere Kavşağı revize edilerek genişletilecek.

Doğan Hastanesi önünde E-5 güney yan yol ile kuzey yan yola geçiş için araç üst geçidi oluşturulacak.

E-5 güney yan yoldan Yakuplu Mahallesi’ne giriş için taşıt üst geçidi planlanıyor. Araçlar Yakuplu’ya buradan giriş yapacak.

Bizimkent durağındaki yaya geçitleri revize edilecek.

Hadımköy Kavşağı’nda yer alan hem kuzey hem güney yan yolları için 2 adet köprü inşa edilecek.

Hadımköy Kavşağı’ndan sonra TÜYAP’a yönelen Metrobüs orta şeritten ayrılarak İBB Tuz Deposu mevkiinde son durağa geçiş yapacak.

BEYLİKDÜZÜ’NDEN ESENYURT’A YÜRÜYEREK GEÇİLECEK

E-5’te yan yollarda genişletme çalışmaları tamamlandıktan sonra Metrobüs hattı kurulacak. Yolun ortasından seyredecek Metrobüs’ün yapılmasıyla E-5, 3’er şeritten, yan yollar ise 2’şer şeritten oluşacak. Yan yollarda, Avcılar’a kadar olduğu gibi bundan sonra TÜYAP’a kadar trafik tek yönde akacak. Kent trafiği; Metrobüs, E-5 karayolu ve yan yollar dâhil alt geçitle yer altından devam edecek. Beylicium önündeki üst geçit kaldırılacak. İstanbul istikametine doğru 150 metrelik bölüm ise yeraltından akacak.
İnşaatta işler yolunda gidiyor anladığımız kadarı ile, metrobüs sayesinde Beylikdüzü kavşağı bayağı bir derlenip toparlanacak sanırım, her ne kadar hala şehirlerarası bir yol olsa da kent içinde kalmış bir alan, bakalım ne kadar gerçek bir kent meydanı görüntüsüne sahip olacak.

Kilitli

“Lastik Tekerlekli Sistem Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön