ist-MB.02:02 » Avcılar-Beylikdüzü Metrobüs İhale Süreci

yusuf34
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 8
Kayıt: 15 May Prş, 2008 08:06

Mesaj gönderen yusuf34 » 03 Eyl Cum, 2010 00:05

geçen hafta tüyapın önünde yolun alt tarafında 2 adet sondaj aracı çalışıyordu. birinin üzerinde ibb afişi vardı.
beylikdüzüne meydan yapılacaksa skyport gökdelenin önünden itibaren tünele girilip beylicum civarında çıkacaktır herhalde buradaki iki durak (beylikdüzü ve belediye) yeraltında olur.

yusuf34
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 8
Kayıt: 15 May Prş, 2008 08:06

Mesaj gönderen yusuf34 » 03 Eyl Cum, 2010 11:52

Resim
tüyap metrobüs durağı ve aktarma merkezinin yer alacağı alan

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eyl Cum, 2010 12:34

O alanı rahatlıkla kullanabilirler. Şimdi mesajlarda bahsettiğimiz şeyleri bir arada düşününce aklıma bir şey geldi, sizce bu hat Büyükçekmece' ye uzatılabilir mi? Bu uzatılabilirmiyizi fiziki olarak soruyorum çünkü Yusuf34 ün gösterdiği alandan Büyükçekmece' ye doğru çok ciddi bir yükseklik farkı var, orada normal yol dahi oldukça virajlı, hele eski yolu bilenler buranın eziyetini de iyi bilirler, dolayısı ile metrobüsün burada doğal eğim ile işlemesi biraz sıkıntılı olabilir gibi geliyor bana. Acaba olması muhtemel tünel ve yer altı duraklarına Tüyap' ta katılarak buradan yer altından daha rahat bir eğim ile Büyükçekmece' ye inebilir mi? Bu sistem için Büyükçekmece den hiç söz edilmemişti ama görünen o ki bölgeye metro ya da bir banliyö sisteminin yakın dönemde gelmesi uzak ihtimal olarak görünüyor.

Kullanıcı avatarı
onickan
Abonman
Mesajlar: 27
Kayıt: 04 Nis Pzr, 2010 01:26

Mesaj gönderen onickan » 04 Eyl Cmt, 2010 21:29

Büyükçeymeye ye gelmesi çok zor gibi gözüküyor ben orda yaşıyan bi vatandaş olarak tüyaptan sonra aşşağıya rampadan metrobüsün inmesine imkansız diyorum. Ancak çaprazlama viyadük kurulabilir. Bide benim anlamadığım bi nokta e-5 kara yolu üzerindeki ışıklandırma, aydıtlanma lambaları 2 bariyerin ortasında. Yolun Sağında ve solunda ışıklandırma yok. İnşaat başlayınca bu lambalar büyük bi ihtimal sökülecek ki sökülmesi gerekiyor o zaman e-5 kara yolu inşaat süresince ışıksız mı kalacak ? Haramidere rampasında viyadük olarak düşünürsek yaklaşık 2-3 adet yayaların geçmesi için oldukça yüksek boyda köprüler var. Bu viyadük köprünün üzerinden mi geçecek ? yada köprüler yıkılacak mı ?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Cmt, 2010 21:33

Işıklar konusunda orada oturan sizler gerekirse imza toplayıp baskı yapacaksınız, toplumsal duyarlılık :)

Viyadük konusuna gelince, viyadük bizim düşüncemiz, belediyenin ya da İETT nin böyle bir düşüncesi planı varmı bilmiyoruz. Ben kendime göre orada mantıklı olanın viyadük ile geçiş olabileceğini düşündüm, öyle de yazdım, aman yanlış anlaşılma ve yönlendirme olmasın :) Arkadaşlardan da herhalde mantık dahilinde görenler mesajlarını ona göre yazmış olabilirler.

Kullanıcı avatarı
onickan
Abonman
Mesajlar: 27
Kayıt: 04 Nis Pzr, 2010 01:26

Mesaj gönderen onickan » 04 Eyl Cmt, 2010 21:46

Abi belediyenin başka bi çaresi yok gibi gözüküyor şu anda. Hattı Büyükçekmece' ye hatta Silivri' ye kadar uzatma projesi olursa o otobüsler rampadan aşşağıya inemez bunun sebebi aşırı keskin viraj olması ve yolun 2 şeritten fazla araba almaması. Tek şeridini keserlerse aşırı trafik oluşur. Rampanın solunda Büyükçekmece hatıra ormanı var. Otobüsleri ormanın içinden geçirecek halleri yok :D mecburi viyadük sistemi diyorum ben. Yanlız haramidere rampası konusunda ne yapacaklar emin değilim viyadük mü yaparlar yerin altından mı verirler belli değil. Viyadük olursa dediğim gibi o yaya köprüleri ne olacak?

Aslında Avcılar' dan sonra en güzeli yerin altını kazıcaklar (uzun bi zamanda alsa yeterki raylı sistem olsun) silivriye kadar Silivri - Avcılar M3 metro hattı kuracaklar en güzel çare ama hiç sanmıyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Cmt, 2010 21:57

Büyükçekmece zaten söz konusu değil, açıkçası ben yapılacağına da ihtimal vermiyorum, ama yapılması gerekirse ne olur diye düşünelim amacı ile sormuştum. Bana göre o rampayı aşmanın yolu tünel ve viyadük sisteminden geçer. Beylikdüzü meydanın yer altına alınması konusunda Başkan bundan söz etmiş, bence bunlar hep birlikte düşünülmüştür, bir şekilde Beylikdüzü' ne gelen hattıda yer altı trafiğine katabilirler. Ama ilerisini düşünürlerse TÜYAP a kadar tünel ile gelmeleri gerekir bence. Yoksa o Deve Bağırtan ın adı Metrobüs Bağırtan diye değişir :D
Onickan yazdı:Aslında Avcılar' dan sonra en güzeli yerin altını kazıcaklar (uzun bi zamanda alsa yeterki raylı sistem olsun) silivriye kadar Silivri - Avcılar M3 metro hattı kuracaklar en güzel çare ama hiç sanmıyorum.
M3?? Neden M3 diye soracağım ama konuyu dağıtmak istemiyorum :D bir de orada zaten bir raylı sistem düşüncesi var, her ne kadar bir iki planda banliyö olarak görünse ama Başkan metro desede en azından Bakırköy-TÜYAP projesi var, ama bu metrobüs o projeyi üjjjj ilaa bejjj sene sallar diyorum ben.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Eyl Cmt, 2010 23:21

Aslında başkan da dahil olmak üzere herkes metrobüsün mevcut haliyle bile yetersiz kaldığının farkında ama bir kere söz ağızdan çıktı ve Beylikdüzü bölgesinden ciddi bir baskı alıyorlar. Yaklaşan referandumda belediyeyi tetikliyor. Neyse metrobüsün uzaması umulanın aksine işleri daha da içinden çıkılmaz bir hale sokacak gibime geliyor. Bu sebeple hattın Büyükçekmece'ye götürülmesi ihtimali bana göre sıfır. Muhtemelen Gürpınar kavşağının oralarda bir yerlerde bitecek, ya da oralarda kamu arazisi varsa Tüyap'ın hemen dibine bir yere park alanını falan kurarlar.

Bu tünelde gitme işini de çok uzatamayacaklarını düşünüyorum, tabiri caizse yolu yedrebildikleri kadar yedirecekler, ama işin maliyetini de fazla büyütmezler. Muhtemelen 2 istasyon yer altında falan olur, benim kafamdaki viyadük işini de olacağını sanmıyorum. Çok para tutuyor diye o işe de hiç girişmezler, dolu metrobüsler bağırsın dursun derler.

Sen konuyu dağıtmayayım demişsin ama ben dağıtayım, İncirli-Beylikdüzü metrosu bence bu metrobüs inşaatının başlaması itibariyle en az 5 yıl rafa kalkar. Bu arada bence M3 Kirazlı-Başakşehir, M4 ise Kadıköy-Kaynarca...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ara Cum, 2010 18:11

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25742

13 Ocak' ta hattın ihalesinin yapılacağı İBB Başkanı Kadir Topbaş tarafından açıklanmış:
Öte yandan, Kadir Topbaş, Beylikdüzü metrobüs ihalesinin 13 Ocak'ta yapılacağını, ihaleyi hızlı çalışacak bir firmanın kazanmasını arzu ettiklerini dile getirirken, ihale fiyatını da ağzından kaçırdı. Proje maliyeti için "180 milyon" diyen Topbaş'a, yardımcıları, ihale fiyatının söylenmeyeceği uyarısında bulundu. Topbaş, daha sonra ihalenin onaylanması ve inşaat sürecinin tamamlanmasının ardından Beylikdüzü metrobüs hattını 2011 yılı sonuna kadar bitirmeyi hedeflediklerini, ihale yasağı nedeniyle ihale gerçekleşmeden fiyatını söyleyemeyeceklerini de sözlerine ekledi.
Şimdi ben bir şeyi anlamadım, fiyatı ağzından kaçırdı diyorlar. Bu ne anlama geliyor? Yani işi kaç paraya vereceklerini mi açık etti? O zaman firmalar bunun altında verirse işi alacak mı? Bu rakamı açıklamış olmak istemeden de olsa ihalenin iptaline sebep olabilir mi? Nedir yahu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Pzt, 2011 14:39

http://www.rayturk.net/?p=18708

Daha önce 13 Ocakta ihale yapılacağı Başkan tarafından haber verilmişti, bilgileri kısaca tazeleyelim
İhale Konusu: Avcılar – Beylikdüzü Arası D-100 Karayolu Düzenleme İnşaatı yapım işi

Karar No: 2010/568265
İhale Tarih ve Saati: 13/01/2011 10:00
İhale Kayıt No:
İlgili Müdürlük/Birim Altyapı Hizmetleri Müdürlüğü
İlgili Adres: İstanbul Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı Altyapı Hizmetleri Müdürlüğü M. Nezihi Özmen Mah. Kasım Sokak No: 62 A Blok Kat:2 34010 Merter / Güngören / İST.
İlgili Telefon: 0212 449 46 43
İlgili Faks: 0212 449 46 52
İlgili E-Posta: naci.say@ibb.gov.tr
İhalenin Yapılacağı Yer: İstanbul Büyükşehir Belediyesi Yazı İşleri ve Kararlar Daire Başkanlığı, İhale İşleri Müdürlüğü İhale Salonu M. Nezihi Özmen Mah. Kasım Sokak No:62 A Blok Kat:4 34010 Merter / Güngören / İST.
İhale Türü: YAPIM
İhale Usulü: Açık İhale
Niteliği ve Miktarı: İhalenin niteliği, türü ve miktarına ilişkin ayrıntılı bilgiye EKAP’ta (Elektronik Kamu Alımları Platformu) yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
Hizmetin Yapılacağı Yer / Teslim Yeri: Avcılar, Beylikdüzü Arası
İşin Süresi / Teslim Tarihi: Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 5 gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır. Yer tesliminden itibaren 350 (Üçyüzelli) takvim günüdür.
Perşembe günü yapılacak ihaleden sonra sözleşme tarihini bekleyeceğiz, çünkü yapım ile ilgili sürede sözleşmeden sonrası için süre verilmiş, yaklaşık 1 yıl gibi bir yapım süresi öngörülüyor,

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Oca Çrş, 2011 12:32

hazirandaki seçime kadar mutlaka temel atılır. çünkü her seçimden önce beylikdüzündekiler soruyor. bir şeyler söylemeleri lazım.

mayıs temel atma desek 350 gün mayıs 2012'de hazır olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Oca Çrş, 2011 16:53

Bakalım maksimum öyle olur herhalde, benim tahminim biraz daha önce olabilir gibi, tabi ihale ile ilgili bir iptal falan olmazsa daha önce işin başlayacağını düşünüyorum, ama yine de Nisan Mayıs gündemleri arasında yer alır en kötü ihtimal ile.

Kilitli

“Lastik Tekerlekli Sistem Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön